Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:37

DubbelFun schreef:
Gaat niks worden want iedereen wil wat anders... polderen optima forma :)

:o :o :o :o :o :o Maar wat zou dat ideaal zijn!

Bestaan er ook ruitenwissers voor camera’s?
Afbeelding

Dit was overigens mijn spierbevangen merrie zondag. Rondje rennen en gymnastiek was geen doktersvoorschrift overigens. Deed even een capriool uit het boekje (en nog wat extra gekke bokjes) omdat de Halflinger in haar aura kwam ofzo. :x mijn man maakte dit filmpje, maar ik zag ‘m vanuit huis van opzij. De novacam was aangeslagen zeg maar.

Heb de DA hier vanmiddag dus dan kan hij haar nog even checken. Ze zijn nog niet zo happy met het dieet overigens.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:29

Dat is een fikse wapper zeg. Ik vind het altijd wel knap dat paarden ook zo'n uitwijkreactie hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:33

Olympia96 schreef:
Bestaan er ook ruitenwissers voor camera’s?
[ [url=m/MNKlnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yep die bestaan
Afbeelding Al is deze wel ingebouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:20

Geniaal :+

Zowel de ruitenwisser als de wapper van de merrie haha.

Hier nog steeds droge stukken maar ik hoop echt op beter weer en rap een beetje zodat we kunnen gaan keren...

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:44

Hahahaha heb ik nog de verkeerde camera besteld! :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:48

Ik moest hardop lachen om die ruitenwisser :D

Fijn dat het iets beter lijkt te gaan met je paard Olympia, dat was wel flink schrikken!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:51

Die ruiterwisser, ik hoor al regelmatig die wisser, pieeep, pieep.

Daar word je blij van van zulke wappers als je paard eerder niet goed was :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:00

Ik denk dat ik Boon zo maar op stal ga zetten alvast want lopen doen ze toen ook niet nu. Hopelijk blijft Peppy ook eens even binnen zodat ie wat op kan drogen. Geen idee wat die zou doen als ik de staldeur dicht doe (onderdeur dicht en bovendeur open).

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:04

Volgens mij worden de mini's hier ergens in april/mei pas weer een keer droog, d'r zit geen droge haar meer op dat lijf := Maar lekker weigeren om binnen te gaan staan :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:07

Zijn jullie nooit bang voor Rainrot ??

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:12

xXutopiaXx schreef:
Volgens mij worden de mini's hier ergens in april/mei pas weer een keer droog, d'r zit geen droge haar meer op dat lijf := Maar lekker weigeren om binnen te gaan staan :P

Hebben die niet van die regensporen en droge onderfloeff ?

Hier geen angst voor rainrot, Diddle heeft dat bij mij nooit gehad. Voordat hij bij mij kwam op een van de handelsstallen wel, maar toen was hij geschoren en droeg een deken geloof ik.

Hier is de huid en "ondervacht" ook nog droog.

Ze staan met kont in de wind te sufkeutelen in de zandbak..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:58

Ik heb Peppy kort op stal gehad, maar dat was geen succes. Hij schreeuwde de hele boel bij elkaar want hij kon Boon niet zien :) Toen ik de deur weer open deed stoof hij er uit en deed een rondje rond de plassen en ging me daarna heel verongelijkt staan aankijken en wilde pas de stal weer in (waar zijn eten lag) toen ik uit de paddock was.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:26

Het is weer bizar nat geweest vandaag, wat een ellende.
Gelukkig was ik extra werken en was het CHAOS dus niks van mee gekregen _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:31

Hier ook juist met die dikke vachten niet bang voor rainrot :D Die zijn perfect droog verder onder hun natte laagje haar :P Wel 's bij een van de Friezen gehad, die maken niet echt een wintervacht aan, dus blijft allemaal zo kort..

Fijn Karin haha :P

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:54

DF, de shet gaat in de bagger liggen als hij tot op de huid natregent, dan weet ik dat ik hem te lang heb laten staan, maar zoals vandaag doe ik ze maar een halve dag naar buiten, het is alleen maar bagger en regen :n . merrie had zichzelf nu wel slim onder een boom geparkeerd, die haalde ik gewoon droog er weer uit _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:13

In de plassen rollen doet ie gelukkig niet, alleen paneert ie zich wel regelmatig. Hij lijkt op de huis wel droog.Net stond ie in de open stal te eten en stoof er uit zodra hij me zag. Kijken hoe hij straks is als ik met een bak brokken aan kom...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:29

Hier staat de pony, ondanks de nieuwe stal, ook vaak in de regen. Deze ochtend was de poort van het weitje zelfs opengewaaid, maar hij stond nog rustig te slapen in de regen.

Volledig akkoord met de regenregelingen die hier net voorgesteld werden. Where do i sign?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:43

Ik teken ook mee. En die stress met regen en pakjes hooi, phoeeee, 2 jaar geleden gehad in bloedhitte en erna onweersbui, net op tijd binnen maar wel zo hard gewerkt en gerend dat ik bijna van mijn stokje ging
Plek van eigen hooi heb ik niet meer dus koop nu gewikkelde pakken op werk, geen drama of gedoe of met de hand opladen meer voor mij, alles machinaal

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:52

xXutopiaXx schreef:
Hier ook juist met die dikke vachten niet bang voor rainrot :D Die zijn perfect droog verder onder hun natte laagje haar :P Wel 's bij een van de Friezen gehad, die maken niet echt een wintervacht aan, dus blijft allemaal zo kort..

Fijn Karin haha :P

Ik heb nog niet zo lang Friezen en alleen mn Fries, die vakantie heeft, staat zonder deken.

Ik vind t een bijzonder vachtje... redelijk korte vacht met van die lange donsharen eroverheen. T ziet er nogal grappig uit :D

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:21

Ik kom even binnen vallen met een paar vragen. Ik lees al een hele tijd mee omdat we ooit paarden aan huis willen dus al jullie ervaringen zijn interessant. De winterse buien vrees ik zelf wat voor - iets met winterdipjes 'ik blijf lekker warm binnen' :+ :brr:

* hoeveel grond is er? Voor hoeveel paarden?
* winter en zomer 24/7 buiten?
* wat zijn jullie grootste + en - punten? (dit winterweer zal er zeker wel deel uitmaken :brr: )
* wat zou je anders georganiseerd hebben?

Bedankt!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 20:38

crazygirl1 schreef:
Ik kom even binnen vallen met een paar vragen. Ik lees al een hele tijd mee omdat we ooit paarden aan huis willen dus al jullie ervaringen zijn interessant. De winterse buien vrees ik zelf wat voor - iets met winterdipjes 'ik blijf lekker warm binnen' :+ :brr:

* wat zijn jullie grootste + en - punten? (dit winterweer zal er zeker wel deel uitmaken :brr: )

Bedankt!

Eea. Is afhankelijk van je grondsoort. De ene grond is makkelijker belastbaar dan andere grond. Dat bepaald weer hoeveel paarden je erop kan hebben en hoe lang

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:02

crazygirl1 schreef:

Bedankt!

Wij zijn nog in aanbouw :D
Maar, dit is er straks voor 2 paarden.

1x rijbak 20x40m
1x paddock ca 250m2
1x wei ca 3800m2
2x stal 4x3.75m met in principe altijd vrije uitloop naar de paddock.

Wei van 1 hectare schuin tegenover het huis mogen we optioneel pachten.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:04

crazygirl1 schreef:

Bedankt!

- ik heb 7000 m perceel maar slechts 3500 beschikbaar voor de paarden. iets met een voortuin die ik niet mag gebruiken :+ en ons perceel is gewoon niet zo praktisch ingericht. Dat scheelt echt veel!
- yup 24/7 buiten, moest mn luxe pension KWPNer even aan wennen in het voorjaar maar nu in het najaar de deuren open gelaten en gaat echt perfect
- nadeel: veel werk, hoge investering, beetje alleen-ig... ik mis mijn stalgenoten
- voordeel: je leert je paard nog beter kennen <3. Dus ook zn slaapjes etc
je kunt zelf veel beslissen over voerbeleid en bijvoorbeeld snachts lekker in de wei zetten op een hete zomerdag. En ziet hem als je wil de hele dag :D minder maandelijkse kosten. En je bent sneller klaar met rijden, ik rij nu regelmatig in mn middagpauze even :Y)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:23

Hier ongeveer 3000m2 grond. Paddock van ongeveer 700m2 in L- vorm, wei ongeveer 2200m2 en nog een stukje van ongeveer 750m2 wat nu hun “wei” is. Dit stuk is nu kapotgetrapt, maar ze vermaken zich daar.

De rode lijn is wei en paddock, de gele lijn wil ik er graag bij zodat we een track kunnen aanleggen.
Blauw is stukje winterwei. Maten kunnen wat afwijken.

Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:25

crazygirl1 schreef:

Bedankt!

Hier de ukken 24/7 buiten, in de winter wel s nachts op verharde uitloop en stal en overdag paddock. Paard overdag bij de ukken en s nachts op stal. Die wil ook niet anders.

+ alles op mijn manier, voer afstemmen op arbeid, weer etc.
+ veel kleine geluksmomentjes als ik uit t raam de wei in kijk
- de binnenbak op pensionstal was best fijn, nu moet ik daarvoor 10 min. Met se trailer rijden
- minder flexibel, als je weg wil moet je voerdienst regelen (gelukkig fijne bijrijder die in vakanties als huisoppas dienst doet)
- met feestdagen is er geen oppas te vinden en dan is t soms best een puzzle
- als alles eenmaal staat is het voordelig, maar de opstartkosten zijn hoog
+/- groot terrein vergt veel onderhoud.