Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 11:54

Ik zou het zadel ook houden, je krijgt er tweedehands (bijna) niets voor en het vreet geen brood. Voor mijn motivatie instortte was ik ook met zadels bezig, vind het maar een lastig iets om goed passend te krijgen, heb er 6 liggen en net geen een daarvan ligt goed en dan begint het weer. Welk merk, welke zadelpasser etc.

Ik heb rubbermatten voor ik meen roostervloeren op de poetsplaats liggen, kwamen een keer op marktplaats voorbij. Zitten ook gaatjes in, dus het water loopt af.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:14

_Lorette_ schreef:
Zou ik ook lekker houden! Ik had een mix van 6 zadels waarmee ik in principe alle warmbloedtypes mee kon rijden. Van mw tot xw, rechte rug tot weken rug, etc. Toen ik stopte met de trainingspaarden heb ik een deel verkocht en daar heb ik spijt van.

Zadelgedoe is echt heel vervelend. Maar het biedt wel perspectief voor Mir als je iets passends hebt.

Hebben jullie nog een fijn adresje voor rubber matten voor een poetsplaats? Het mogen van mij ook van die puzzelmatten zijn, maar die heb ik in de stallen liggen en vind ik erg duur voor nu.

een vriend van mij verkoopt ze, meneer tegel heet dat bedrijf. kan altijd eens vragen of hij iets als restpartij heeft liggen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:16

Ik heb mijn rubber matten weggegeven. Had ze zelf ook gekregen. Zei nog tegen mijn vriend dat ik er een paar wilde houden, vond ie onzin. Nu spijt natuurlijk, want we hebben nu een poetsplaats.
Zou inderdaad Marktplaats in de gaten houden.

In de stal zelf liggen de puzzelmatten. Inderdaad duur. Volgens mij was ik wel eur 1500,00 kwijt voor de stal van 25m2.

Buiten heb ik nog een voerplaats op speelplaatsmatten. Omsloten door bielzen. Fijn dat ze niet glad zijn, maar ook lastig schoon te krijgen.

GFP Monarch heb ik laatst een paard mee proef gereden. Ik vond het een fijn zadel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:17

Gisteren ziek naar huis gegaan, ben al een 2 weken aan kwakkelen maar te fit om ziek te melden maar ook niet fit genoeg om lekker te zijn
Gisteren aan het zweten en ijskoud terwijl ik mijn jas nog aanhad, keelpijn en extreem moe en ben toch na een uur naar huis gegaan en de hele dag op de bank gelegen. Ga maar eens uitzoeken is het idee, maar de stallen moeten toch gedaan worden, 2 zijn gedaan, nu pauze en zo verder
Hebben jullie de stal ook versierd met lichtjes?

DubbelFun

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:24

Alleen in het hooihok heb ik aan de zijkant een lichtslang hangen, maar dat heeft niets met kerst te maken :)
Beterschap!!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:34

Beterschap LN. Neem je tijd. Zolang doorkwakkelen is een aanslag op je energie.

Kerstverlichting bij de paarden. Nee, hi hi dat is geen moment in me opgekomen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:11

Balen LN, beterschap.

Hier ook speelmatten, gratis gekregen.

Qua zadels heb ik voor Lieve net een nieuwe WoW besteld. Ik wil graag goed zitten en voldoende steun hebben want dit kan nog wel eens een hete worden.
Vanmorgen manlief op Fiesta gezet en samen edn rondje hondenbos gedaan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 15:51

Zou mij ook niks verbazen Belker. Ze zag er erg looplustig uit op een filmpje dat ik een keer zag.
Hete paarden is niks mis mee, zolang ze verder braaf zijn.

Wow heb ik nog nooit op gezeten. Lijkt me wel fijn. Maar, er zijn volgens mij maar weinig zadelpassers die er wat mee kunnen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 16:09

Ze is loperig maar bokt niet en heeft ook nog steeds een rem. Maar het is er 1 die alles ziet en ontdekt.
Wow is fijn. Ik heb een zadelpasser in Kootwijkerbroek. En de Oude Hietmoalle of zoiets verkopen ze nu ook. Maar het is idd zoeken naar een passer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:05

Die 2e die je noemt moet wel heel veel bijgeleerd hebben, willen we van haar nog gebruik maken. :o

Ik voel me weer een rijk mens Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag was ik een boos mens. Hazen zijn hier een zeldzaamheid geworden. We hadden de laatste weken er steeds 1 in de boomgaard en wei en daar was ik heel blij mee.
Vandaag kwamen de jagers voor de 2e keer in een paar weken en schoten een haas dood. En er dan nog zo verschrikkelijk triomfantelijk mee rond lopen.

Ik heb ze in stilte allemaal een verstuikte enkel toegewenst!
Met hun “wij zorgen voor de populatie “. Er is hier nog amper een ree, haas of fazant te bekennen.
In mijn tienerjaren wemelde het hier van het wild.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:14

Fijn alles weer binnen.

Oh hier mag niet op konijn en haas gejaagd worden.
Konijnen zag ik vorig jaar veel. Nu bijna geen. Maar heb wel een paar dode gevonden. Dus denk dat er een ziekte rond is gegaan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:25

Hier hadden we een hazenpaartje naar ik zie ze al even niet meer. De konijnenpopulatie is ook heel wisselend. Triest is dat.

Die 2e ken ik niet. In Limburg zit ook een goede, maar het klopt dat het vinden van een goede WoW passer lastig is. Mocht Mariska uitvallen dan is er een probleem.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:41

Judith zit hier in Limburg

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:02

Ik ken er 1 in Drenthe die ook Wow doet

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:25

_Lorette_ schreef:
Hebben jullie nog een fijn adresje voor rubber matten voor een poetsplaats? Het mogen van mij ook van die puzzelmatten zijn, maar die heb ik in de stallen liggen en vind ik erg duur voor nu.

Moeten ze water doorlaten?

Ik heb rubber matten van rubbermatten24.nl, 6mm dikte met ribbel. Kun je per rol bestellen, ik heb de 2m breedte, 10m lang (hele rol) en dat 3 keer liggen en nog twee stukken van 2x5 meter dus totaal 70m2 rubber van hun in de paddock. Matten verschuiven niks, maar door ze op te rollen of vouwen kun je ze wel zelf verplaatsen voor bv schoonmaken. En zijn absoluut niet glad.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:10

boemel schreef:
Ik ken er 1 in Drenthe die ook Wow doet

Dat is de oude bondscoach van de enduranceruiters toch? Die is heel goed, maar wel een stukje rijden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:50

Geen idee. Weet alleen dat ze in nieuw Amsterdam zit

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:15

Wij kopen altijd jaarvoorraad hooi in, daarvan slaat die man een deel op in eigen loods en het grootste deel nemen we al mee. Dat is het voordeel van kleine pony's icm grote loods dan is het nog te doen. De stalhoudster bij mn rijpaard wist nog niet eens vd verhoging, totdat ik het vorige week dinsdag tegen haar zei :') voor drie van die grote paarden loont het zich wel extra in te slaan, persoonlijk zou ik liever meer aangepast brok voeren, wellicht ook nog wel minder...

Dat zadel zou ik ook houden boemel, net wat je zegt, aanschafprijs is hoog, verkoopprijs wss te laag en als je vervolgens zelf tweedehands wil kopen betaal je de jackpot. Ik ben heel blij met mn Schutte. Heb nog n fryso, die mag weg. Eigenlijk gedacht om die te houden omdat als we ooit meer plek krijgen ik best een paard erbij wil, maarja duuuuurt lang :+ overigens wel spijt van mn vzh die ik ooit goedkoop weggedaan heb, was perfect geweest voor mn crosslessen (als t nog passend was). Volgende week komt er een makelaar omdat ik ons huis graag als ruilobject aan wil bieden, voor als iemand wil minderen met grond maar niet meteen klein wil wonen.

Gisteren Picasso gereden en hij liep heerlijk, vandaag hadden we menles en inmiddels begint hij ook voor de kar meer verzameld te lopen. Trots op m <3
Verder nog twee keer dubbelspan gereden waarvan één pony voor het eerst dubbel (ipv sulky). Dus dat was een (koud) paardendagje.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:29

Schutte is ook fijn. Had ik voorheen ook.
Wat fijn dat Picasso het zo goed doet. Lekker genieten.

Zadel van Mir bleek netjes op Diekke te liggen.
Mooi! Kan ik lekker op mijn eigen zadel blijven rijden. :D

Voor Mir ben ik uitgekomen op de MFSC zadel. Liep ze het fijnste mee en lag prima. Moet wel zeggen dat ik qua stroefheid liever het zachte rundleer van mijn eigen zadel heb, maar goed … ze is in de groei, toekomst niet helder. Het is even goed zo. :D

Diekke vloog bokkend opzij toen ik aan het rijden was op Mir. Dus Mir deed hetzelfde. Ik ben iig blijven zitten :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:29

Ergens is zo'n stroef zadel dus zo gek nog niet :)

Vanmiddag de smid gehad, dus de meiden staan er weer netjes op. Verder druk geweest met het stuk wolfwerende omheining bij het toegangshekje. Dat vond ik iets te laag, dus aangepast met nieuwe staanders en nieuw/beter draad. Het andere stuk langs de oprit wil ik nu ook nog aanpakken, moet ik alleen weer wachten op de bestelde isolatoren.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:53

Ik houd van zacht leer. Rij al jaren met kalfsleer. Dus, ik vind een normaal zadel al snel glad. Even wennen voor mij dus
Was een drukke middag en avond. Had ook nog les met Diekke.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ldk14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:24

Hoi,
Even melden ook hier.
We kochten vorige zomer (‘23) een nieuw huisje op perceel van ongeveer 8000m2, en nog wat ha weiland erachteraan.
Bij de aankoop was een bouwvergunning aanwezig voor het bouwen van 2 stalgebouwen alsook functiewijziging naar hobbystal.
Zo hebben we intussen al veel werk verzet en staat paardlief sinds april ‘24 aan huis.
We hebben nog wel veel te doen, aangezien het vooral al heel nat is geweest, is zowat alles een modderboeltje.
We moeten nog een deel buitenaanleg doen met grasdallen, semi-altijd berijdbare buitenpiste aanleggen, paddocks zo moddervrij mogelijk maken voor volgende winter, en dit allemaal op kleigrond… alle tips dus zeker welkom!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:59

Ldk14 schreef:
Hoi,
Even melden ook hier.
We kochten vorige zomer (‘23) een nieuw huisje op perceel van ongeveer 8000m2, en nog wat ha weiland erachteraan.
Bij de aankoop was een bouwvergunning aanwezig voor het bouwen van 2 stalgebouwen alsook functiewijziging naar hobbystal.
Zo hebben we intussen al veel werk verzet en staat paardlief sinds april ‘24 aan huis.
We hebben nog wel veel te doen, aangezien het vooral al heel nat is geweest, is zowat alles een modderboeltje.
We moeten nog een deel buitenaanleg doen met grasdallen, semi-altijd berijdbare buitenpiste aanleggen, paddocks zo moddervrij mogelijk maken voor volgende winter, en dit allemaal op kleigrond… alle tips dus zeker welkom!

Hier ook kleigrond. Met alle kosten die we ondertussen al gehad hebben om de bodem goed te krijgen, zou ik adviseren om een staatslot te kopen :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:20

Ik zit ook op klei en een winnend staatslot is ook mijn enige tip. Welkom!

Leuke foto met al die zadels, Boemel :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:23

Ik wilde hetzelfde schrijven :')