[VOLG]Van wei naar equihabitat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:13

|( :knuffel: jakkes wat een prutnieuws. Ergens wist je het wel al maar ik weet uit ervaring dat de keiharde bevestiging snoeihard aankomt.

En dat je echt moet gaan nadenken tot waar en niet verder. |( Ik heb voor mijn dieren altijd hun eigen gedrag als leidraad gehouden, en allemaal (welke diersoort ook) gaven het moment heel duidelijk aan wanneer het voor hen genoeg was. Soms was dat snel, soms verbazingwekkend lang na de diagnose. Karuna bijvoorbeeld heeft 8 jaar na haar feitelijk dodelijke diagnose nog goed rondgehobbeld, O Connor nog een jaar of 5 en bij Sylvester was het de dag van de diagnose al teveel.

Jim heeft het vooral nog naar zijn zin op wat slechtere momenten na. Die fotoshoot is hoe dan ook toch altijd <3 wat er ook nog volgt daarna,

Heel erg veel sterkte :knuffel:

Gambler21

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:16

Stille meelezer hier. Wat een ontzettend verdrietig nieuws. Heel veel sterkte vandaag en de komende tijd. Hopelijk mogen jullie nog een poosje van elkaar genieten.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:16

Och, Daihyo.. :knuffel: Het nieuws dat je niet hoopt te krijgen. En het ergens misschien toch wel verwachten, maakt het natuurlijk niet minder verdrietig. Heel veel wijsheid en sterkte gewenst.

Krijgt hij momenteel pijnstilling?

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:26

Heel veel sterkte en wijsheid met deze moeilijke beslissing.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 13:47

Bedankt.

Steentje schreef:
Och, Daihyo.. :knuffel: Het nieuws dat je niet hoopt te krijgen. En het ergens misschien toch wel verwachten, maakt het natuurlijk niet minder verdrietig. Heel veel wijsheid en sterkte gewenst.

Krijgt hij momenteel pijnstilling?

Hij staat sinds vorige week weer op de duivelsklauw.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:32

Oh dat is echt verdrietig nieuws.
Hopelijk kunnen jillie nog een tijdje van elkaar genieten.
Veel sterkte met het maken van deze moeilijke beslissing.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:38

Hè wat naar, ondanks dat je weet dat het nooit oneindig is kan het hard binnen komen. Je maatje pijn zien hebben is altijd moeilijk
Veel sterkte :knuffel:

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 16:59

Oh wat een kaknieuws. Ik snap heel goed dat je kapot bent. Fotoshoot altijd goed idee. Sterkte verder.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:37

Hé gats wat naar! Veel sterkte.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:49

Ach nee, Jimmy ...

Welke keuze je ook maakt, het is de juiste keuze. Je hebt altijd goed voor hem gezorgd en je blijft dat doen zo lang als nodig is. Je kent hem goed genoeg om te weten wat je moet doen.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:08

Hier ook een stille meelezer die altijd zo geniet van al het moois dat je doet op je plekje, en van de foto's van je paarden, die duidelijk een heerlijk leven hebben.

Wat een naar nieuws. Beslissen over leven en dood is zoiets groots, zoiets afschuwelijks, eigenlijk té groot om te kunnen. De moeilijkste en tevens ook de belangrijkste beslissing die je ooit voor je dier kunt nemen. Ik hoop voor je dat het moment toch nog een tijd op zich laat wachten. Sterkte!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:38

Nog een stille meelezer...
Wat een sch**t nieuws |(
Ik ga mee met VeerenAshley, het is het meest verdrietige van het hebben van een dier: het afscheid, maar tegelijk ook het mooiste wat we kunnen doen: lijden besparen...

Heel veel sterkte nu, en voor de komende tijd en ik hoop dat er nog heel veel fijne momenten zullen komen om later met een glimlach op terug te kunnen kijken Y;(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 19:47

Bedankt. Zo sta ik er ook in. Het is het laatste wat je nog voor ze kunt doen. Ik wil ook zeker niet te laat zijn, maar ik vind het nu nog te vroeg.
Maar vervolgens twijfel ik daar ook weer aan.
Ik ben wel van plan wat zakjes bute te halen, zodat ik het heb liggen als ik zie dat het te erg is. Tussen de dierenarts bellen en het daadwerkelijke inslapen zit ook altijd tijd, dus dan kan ik in ieder geval zorgen dat hij pijnvrij is.
En wanneer dat moment is… dat kan volgende week zijn, volgende maand. Of misschien wel over een paar maanden. Ik weet het niet.
Voor nu ben ik in ieder geval bekaf en laat het nog maar even bezinken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:22

Oh Amanda wat vreselijk verdrietig. ;(
Je hebt altijd zo je best voor hem gedaan.

Als ik iets voor je kan doen zeg je het maar. :(:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:59

Oh.. wat een rot nieuws.
Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst. Hoop dat jullie toch nog een (zo lang mogelijke) fijne tijd samen hebben !

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:20

Wat balen het nieuws van Jim. Kan je hem niet gewoon op een pijnstiller zetten? Dan is hij zeker comfortabel, dit gewricht zal hem ook zeer doen als hij het minder/niet laat merken. Komt hij door de pijnstilling heen met symptomen dan weet je dat het tijd is. Gewoon een suggestie

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 08:39

Voor nu krijgt hij weer de duivelsklauw, daar gaat het beter op. Bute wordt voor me klaargelegd, mocht dat nodig zijn. Maar dat is voor mij al de grens. Als de duivelsklauw niet meer voldoende werkt en hij permanent op de bute moet, dan ga ik ook de dierenarts bellen om een afspraak te maken.
En dan krijgt hij ook gewoon de bute om die tijd te overbruggen en mij de tijd te geven om van alles te regelen en afscheid te nemen.
Ik heb net de praktijk gebeld en ze leggen een klein voorraadje voor me klaar, dus dat is fijn.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:36

Och die lieve Jim :(:) hele dikke knuffel voor jou Amanda!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:37

Ach die Jim, wat een naar bericht. Heel veel sterkte, de komende periode! Hopelijk kan je het goed afsluiten door 'wat tijd te nemen' voor het definitieve afscheid. En nog wat mooie laatste momenten met hem koesteren.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:56

Slim, ik heb ook nog bute liggen voor het geval dat. Dan hoef je geen lijden aan te zien tot de dierenarts kan komen..

Veel sterkte voor als je de keuze moet maken :knuffel:

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:31

Nee wat een ongelooflijk naar nieuws. Heel veel sterkte. Jij kent je beestje het beste. Geniet zoveel mogelijk van elkaar.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:55

Ai Amanda wat een rotnieuws, had je dit aan zien komen?
Komende tijd nog extra genieten dan van Jim!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 17:27

Wat verdrietig, heel veel sterkte en nog zoveel mogelijk van en met hem genieten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 08:51

Gisteren nog een goed gesprek met de dierenarts gehad. Vooralsnog blijft het klinische beeld leidend. Hij krijgt standaard magnesium, glucosamine en duivelsklauw. En voor nood heb ik een voorraadje bute gekregen. Maar zodra ik dat moet gaan geven, dan is de keuze ook duidelijk. Maar voor nu is die keuze er nog niet. Met een lach en een traan heb ik vanochtend naar die ouwe staan kijken. <3
Helemaal in zijn element met dit weer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 09:33

Eliana schreef:
Ai Amanda wat een rotnieuws, had je dit aan zien komen?
Komende tijd nog extra genieten dan van Jim!

Ja eigenlijk wel. Ik zie wel dat hij meer op rust staat met het slechte been, dat hij met vlagen onregelmatig is in draf (met name na opstaan of ff gek doen), dat hij met bekappen echt wel moeite heeft om vol op dat been te staan. Maar ook dat hij nog steeds knettergek kan doen met van alles, dat hij nog steeds meer dagen heeft dat hij wel rad loopt of hooguit wat stijf.
Maar een verrassing was het niet. Hij is wel achteruit gegaan ten opzichte van 2 jaar geleden. De foto's waren voor mij ook echt een bevestiging van wat ik al dacht. En ik heb al vaker nagedacht over waar de grens dan ligt. Maar ik had het beeldmateriaal nodig om dat echt voor mezelf te bepalen. Anders was er toch altijd die twijfel: is het aan elkaar aan het groeien of juist niet? En dat is nu overduidelijk :j