mysa schreef:Neem ons tenminste een beetje serieus, dan kunnen we misschien een constructieve discussie voeren.
Dát ja. Elkaar serieus nemen. Ik word zo moedeloos, van inhoudsloze berichten waarin de enige boodschap is; "je stelt je aan omdat IK vind dat het allemaal meevalt". Dat slaat een gesprek dood.
Persoonlijk vind ik wolven prachtige dieren. Maar Nederland is met 16% natuur (die ook nog eens 100% door mensen aangelegd is) als habitat niet geschikt. We leven met bij 500 mensen per km²; daar kan je niet zomaar wat roofdieren bij los gaan laten lopen en dan kijken, hoe dat gaat uitpakken.
dees_daan schreef:Dan gaat er imo gewoon iets mis met het creatieve denken. En dat creatieve denken is, nogmaals.. niet eens nodig in dit geval want als jij bang bent dat er iets met je honden gebeurd dan haal je ze s'nachts binnen en kijk je op welke manier jij je er prettig bij voelt om ze overdag buiten te kunnen laten.
dees_daan schreef:Menen dat je honden hun behoeften niet eens meer buiten kunnen doen omdat er wolven in Nederland zijn is gewoon niet realistisch en paniek hebben om niks.
dees_daan schreef:Jouw honden zijn al lang dood tegen de tijd dat er meerdere roedels gevormd kúnnen worden in Nederland, net als die van mij, en dan kan je gaan kijken wat je doet, grotere/stoerdere honden die wel bestand zijn tegen wolven, geen honden meer, honden die alleen onder toezicht buiten komen, enz enz.. Maar jouw paniek nu, is nergens voor nodig van zover zijn we nog niet en zover gaan we waarschijnlijk ook niet komen.
dees_daan schreef:Survival of the fittest heeft hier niks mee te maken, er is niks natuurlijk aan om alles wat je niet gebruiken kan dood of weg te willen hebben en om in paniek te raken bij elk "wat als" idee.
dees_daan schreef:De angst dat je hond wordt aangevallen als je hem uit gaat laten vind ik onterecht want zoals de situatie nu is heb je de minimale kans om hooguit één enkele wolf tegen te komen en die gaat echt jouw hond niet van de lijn af scheuren zodra hij die in het vizier krijgt.
dees_daan schreef:Dat honden nu al hun behoeften niet meer buiten zouden kunnen doen (of dat op korte termijn niet meer kunnen) vind ik dus persoonlijk totale bullshit. Dat zijn gewoon onrealistische angsten en als je bang bent om de honden alleen buiten te laten dan ben je met €200 klaar als je zou willen, dat wat er aangepast moet worden kost dus ook niet zoveel geld dat het onmogelijk zou zijn.
dees_daan schreef:Ik zeg dat de kans dat er binnen een paar jaar zoiets als op het filmpje gebeurd heel klein is, en dat je dat makkelijk kan voorkomen als jij die angst wel hebt. Ik zeg ook dat je angst dat je hond gegrepen word als je hem uitlaat niet reëel is.