Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hutcherson schreef:Ik heb even zitten rekenen en doen.
Binnenkort ga ik in gesprek over de huur van een perceel voor onszelf.
Er zijn twee percelen te huur, er is gebruik van een gedeelde bak op het terrein en op het ene perceel staat een stallenblokje met 2 stallen en op het andere staat geen stal. Is wel de bedoeling dat dit gefaciliteerd wordt.
Ik hoop dat het mogelijk is om het grootste perceel te huren en er zelf een stalling op te zetten zodat ik eerst de paddock deels kan bestraten.
Ik heb berekend dat ik op dat perceel (bijna 8000m2) een paddock kan maken van 30 meter breed en 66 meter lang (waarvan 30 x 26 m bestraat en 30 x 40 meter zand). Wellicht kan er een groter stuk bestraat worden, wat denken jullie?
Tevens kunnen er drie weides gerealiseerd worden van 2 met afmeting: 30 x 75 m en 1 van 25 x 66 meter.
Ik hoop dat dit lukt en dat we eruit komen qua verantwoordelijkheden, verplichtingen en de prijs. En dat ik alles zelf mag maken zoals ik het graag hebben wil.
Wat is een reeele prijs voor dit perceel?
Dus puur het weiland, gebruik vd buitenbak en aanleg van stroom en water.
De rest investeer ik dan wel.
Het kleine perceel is ongeveer 4800 m2. Hier kan ik een paddock op maken (verhard) van 40 bij 45 meter.
de weides zijn dan 50x40 en 55 x 40 meter.
hier staat dus de stal op en is water en licht aanwezig.
Wat denken jullie qua prijzen? wat is reëel?
Er liggen kleinere percelen omheen en er zijn woningen in de buurt dus het ligt beschut. Wel weinig uitrijmogelijkheden maar ik ben van plan veel op pad te gaan met de trailer.
Caily schreef:Vanwege dracht, leeftijd, hormonen en gezondheid vertik ik te bezuinigen op hooi, dus dingen als stro, graszaadhooi, slowfeeder oid komt er hier niet in.