Ik moet zeggen dat het me erg mee valt! Ik had zo’n hoofd verwacht, wat je bij die mini paardjes vaak ziet. Hoofd en hals kaal, de rest een grote pluizenbol
aalstreep
Geplaatst: 29-03-18 21:46
Kimm4 schreef:
Vandaag hebben wij de manen van onze nieuwste aanwinst ingekort en uitgedund.
Vorige week zondag na aankomst vanuit Engeland
wat een leuke! veel plezier ermee!
KittyDylan
Geplaatst: 30-03-18 08:23
Hallo hallo! Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen ineens. Maar aangezien hier veel "tuttende-toiletterende" bokkers zitten, dacht ik dat ik misschien mijn vraag wel hier kon stellen.
Hoe je manen aan één kant houd ponylief heeft horror manen. Ontzettend dik en halverwege valt het de andere kant uit.
Heel erg vroegaaaah had mijn ruin ze ook aan 2 kanten. Ik heb ze sinds ze echt te lang worden altijd in vlechten. Blijft prima aan 1 kant
Nee. Flauw. Zodra het los is en hij gaat er mee rennen dan zie je dat sommige sprietjes wel de neiging hebben weer terug te vallen. En het zit al zo lang in de vlecht... het antwoordt is dus eigenlijk gewoon niet.
Het heeft met de anatomie (beenlengteverschil, schouderblad verschil, ongelijke spiermassa en aanleg) temaken. Niks aan te doen.
KittyDylan
Geplaatst: 30-03-18 08:41
Ah balen... dan moet baasje er toch maar mee leren leven
Ik vind het eigenlijk niet zo mooi gedaan, ik zou dat dikke gedeelte nog wat uitdunnen met een efileerschaar of met een mesje.. Nu ziet het er wel heel geknipt/onnatuurlijk uit vooral omdat dat stuk naar de schoft dunner is en wel natuurlijker valt.
Rubio
Geplaatst: 30-03-18 13:52
Uitdunnen begin ik niet aan Ooit geprobeerd, maar dat was echt geen succes . Het is alleen het laatste stukje wat zo dun is. Daar was het vorig jaar allemaal afgebroken door zijn halsdeken. Dit jaar heeft hij zijn hals bijna niet opgehad, maar het is nog steeds dun helaas. In de knotten ziet het er verder prima uit. Sowieso is het achterste gedeelte van nature dunner. Hij heeft in het midden van zijn hals een soort kruin zitten. Dus ik knip het gewoon zo eens in de zoveel tijd. Persoonlijk hoeft die natuurlijke look van mij niet zo.
Laatst bijgewerkt door Rubio op 30-03-18 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Het is jouw paard dus doen wat je zelf mooi vind natuurlijk, maar zo'n strakke geknipte lijn vind ik echt niet mooi, je kan ook gewoon alleen de onderste 2cm uitdunnen zodat het er natuurlijk uit ziet ipv zo geknipt.
Ik hou er wel van hoor, dat strakke! Ben er zelf nog niet zo handig in, dus bij mij is het vaak schots en scheef, maar aldoende leert men
Anoniem
Geplaatst: 30-03-18 14:50
Ik hou op zich wel van strak, maar voor mij zou het meer de halslijn mogen volgen ipv in een rechte lijn van schoft naar kaak. Al kan het misschien gezichtsbedrog zijn ook natuurlijk.
Ik vind geknipte manen ook alleen mooi als ze goed dun zijn. Zelf kan ik het niet zo goed dus als ik knip dan knip ik met de schaar met de punt recht omhoog.Krijg je een natuurlijker effect.
Ik ben ook goed in knippen al zeg ik het zelf ben vaak zo klaar en lekker strak!
Rubio
Geplaatst: 30-03-18 21:46
Grappig zoveel verschillende manieren. Hebben de mensen die met de vorm van de hals mee knippen er een foto van? Opzich als de mijne gewoon nageefelijk loopt tijdens het rijden, volgen de manen de hals mooi mee. Op deze foto's is zijn hals gewoon recht, maar misschien heb ik een heel ander beeld bij jullie uitleg
De meeste mensen die ik ken knippen gewoon zo recht toe recht aan, dus ben wel benieuwd wat het resultaat is bij jullie paarden.
Ik vind juist zo'n wilde coupe wel heel gaaf voor alledaags, als het maar wel netjes op 1 lengte is. Op concurs gaan ze toch in knot dus dan zijn die wilde manen wel tam haha.
Anoniem
Geplaatst: 31-03-18 07:46
Ik heb ze gisteren weer op 24/7 weidegang gezet en zondag wedstrijd. Uit voorzorg mijn wedstrijdpaard tot dan onder een regendeken. Krijg 'm anders nooit proper want kan zondag enkel voeten en staart wassen. Tijd van stromend water en poetsplek is voorbij nu