Zuchini schreef:https://youtu.be/mDKV8nC3kqE
Ok dat viel nog niet mee om ook gelijk alles te kunnen zeggen.
Op deze stal staan zo'n 300 paarden van veulen tot hoogbejaard. Normaal gezien zijn er 2 opties: 24/7 buiten met gebruik van faciliteiten en 24/7 Binnen met gebruik faciliteiten. Binnen is dubbel zo duur als buiten.
Mijn Fries heeft een pollen allergie en moet dus per seizoen aankijken of en hoelang hij buiten kan staan.
Hier is het altijd rond de 30 graden, waarbij het vandaag bewolkt is gelukkig.
Ik ben momenteel aan het opbouwen met de uren buiten, het lijkt goed te gaan dus van 4 uur pd vorige week gaat hij vandaag 6 uur op de weide. Hij staat er dan helaas wel alleen om de 24/7 kuddes niet te verstoren.hij kan wel neuzen en kroelen met de buren.
De waarheid is dat de mensen hier binnen zien als luxe voor hun paard, vanwege de zon en verwondingen. Dat betekent dat de binnen paarden ook echt alleen die 2 uurtjes paddock kennen als dat al lukt in de ochtend. Ik ben de enige die zijn 'binnen' paard naar buiten brengt overdag. Maar ik ben wel met meer zaken de enige.
Edit: andere stallen hier heb Ik onderzocht maar niet gevonden. Mogelijk in de toekomst dat ik hem aan huis neem, en dan komt er een pony voor de kinderen bij. Maar dat is nu nog toekomstmuziek
Vind dit mega interessant om te zien!! En Jezus wat een mooie locatie zeg. Fijn dat jouw paard op de wei gaat etc. Ik heb zelf in India een lease paard gehad vroeger en die werd ook altijd voor je gezadeld en na verzorgt. Heel apart...maar daar de normaalste zaak van de wereld.