Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:05

Mwah, heb niet zo veel te verbergen. Als iemand zo nieuwsgierig is. Have fun......

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:12

Gaaf die stallen met uitloop Ipsilonka!

Tot nu toe heb ik het altijd wel kunnen regelen met vakantie. Mijn ouders willen het wel doen en toen ik nog pensionklanten had kon ik daar wel iets mee regelen. Toen ook buren met paarden dus dat was ook fijn. Die hielden toezicht of deden de ochtend en mijn ouders of pensionklant de avond.

Nu geen buren meer met paarden en geen pensionklanten, dus dat wordt ouders lief aankijken of nog iets anders verzinnen.

Mensen in huis lijkt mij ook wel raar, maar ook wel praktisch inderdaad.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:15

Overigens bestaat er een bureau wat mensen bij elkaar brengt, die worden ook geselecteerd op kennis van paarden etc.
Die houden dan vakantie in je huis en verzorgen de beesten.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:16

Ik vond het ook een gek idee maar we hebben ook niet echt iets te verbergen haha en een schoon bed voor en na is zo gepiept.. :') Liever een beetje gek dan veel gedoe met buren regelingen treffen etc. De mensen in ons huis zien het echt als uitje en verwennerij voor de kids dus echt heel leuk juist!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:30

Weer een vlasvraag :D

karev stampt de poep in kleine stukjes door de stal. Vissen jullie die er ook allemaal uit? Ik heb nu een handschoen aan gedaan en zo het er uit gezocht haha..vond ik makkelijker dan met een vork

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:31

DubbelDun schreef:
Overigens bestaat er een bureau wat mensen bij elkaar brengt, die worden ook geselecteerd op kennis van paarden etc.
Die houden dan vakantie in je huis en verzorgen de beesten.

Dat vind ik een gekker idee, want die personen 'kennen' mijn dieren niet, en o.a. mijn hond is eentje met een handleiding... Ik vind het fijner dat er familie in mijn huis zit, die kennen mij, mijn huis en mijn dieren :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:55

@djkeenie: als je familie hebt om het op te lossen is dat altijd makkelijker natuurlijk.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:06

Wij hebben ook geen gevoelige informatie of erg waardevolle spullen in huis, dus niets te verbergen. Bij ons komt ook een huishoudster en vakantieoppas vind ik dus ook geen enkel probleem.

Ik heb op zich een prima zadelkamer, maar ik erger mij een beetje aan de open stellingkasten. Dat is toch al snel een beetje slordig. Dus ik zit er nu aan te denken om er een Ikea-keuken in te installeren (met spoelbak, die mis ik ook, ik heb nu alleen een wasplaats met water). En dan wil ik ook meteen een laminaatje op de vloer leggen, dan word m'n zadelkamer súperchique!
Dus ik denk dat dat mijn vakantie-projectje gaat worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:16

Ik zou wel genoeg ruimte willen hebben dat ik al mijn handgereedschap (bezem, poepschep etc) náást elkaar neer kan zetten ipv eerst alles aan de kant omdat je net de achterste moet hebben :D

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:23

Nope, hier niemand in huis en....ook geen werkster. Mijn huis is echt mijn (ons) plekje en ik heb niets te verbergen....maar ik vind het gewoon niet zo'n fijn idee.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:24

Dubbeldun of zo'n ophangsysteem dat alles super netjes naast elkaar hangt ;-)
en dat je dan nooit misgrijpt hahaha (soms droom ik hardop)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:24

Heel handig, maar dan heb je dus ook wel de breedte nodig en die heb ik niet :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:05

DubbelDun schreef:
Ik zou wel genoeg ruimte willen hebben dat ik al mijn handgereedschap (bezem, poepschep etc) náást elkaar neer kan zetten ipv eerst alles aan de kant omdat je net de achterste moet hebben :D

Oeh...wat ben ik dan verwend...de koets heeft een eigen onderkomen.De kruiwagen heeft een eigen schuurtje :P net als de zadels.Daar staat ook de reserve poop-scoop.De rest staat naast de stal bij het ruwvoer,kun je zo over de balk pakken :=

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:10

Citaat:
kruiwagen heeft een eigen schuurtje

:')

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:48

Hier een paar grote schuren, maar dat is me te ver lopen (lees 10 meter :x ) dus alles zo dicht mogelijk bij elkaar in de stal :D (en vooral ook alle 3 de kruiwagens, zo lekker handig }> )

Vanavond weer even gereden en wat ben ik blij met mijn regenbroek... echt onmisbaar, heerlijk tegen de harde wind en regen. Niet alleen voor paarden-aan-huis, maar wel belangrijk als je aan huis wilt rijden (in weer en wind) :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:07

Ik twijfel nog een beetje of ik de zadelkamer aan de stal maak of thuis houd. Bij stal is natuurlijk makkelijk omdat je dan alles in de buurt hebt maar thuis heb je er iets meer zicht op.
Waarschijnlijk maak ik er gewoon 2 :P
1 bij stal met de spullen die we vaak gebruiken en thuis een voor al het reserve spul, waar ook de spullen van de rest van de beesten bij komt te liggen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:12

Wij hebben twee jaar geleden een bokker in huis gehad.
Maar iemand in je huis is toch vreemd

Dit jaar gaan we het paasweekeinde weg
Dan worden ze verzorgd door een dorpsgenoot

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:20

Ik zou nooit nog iemand vreemd in huis laten... wij hadden "vrienden" die bleven logeren en wij gingen weekendje weg en huis was leeg... en dan heb je nog niks echr waardevol maar wasmachine, droogkast, stofzuigers, tv en al die elektrische toestellen kosten een hoop geld! Plus de reservesleutels van beide wagens... 1 wagen hebben we nieuwe sloten moeten laten steken... tweede wagen zijn ze s nachts als we net thuis waren komen stelen... nee nee voor ons komt niemand nog in huis...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:42

Kai-Kim....dat meen je niet :oo wat lafhartig.

Dat geeft wel een deuk in je vertrouwen ja,zijn ze wel opgepakt?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:56

Dat is heftig! Wat een schrik en teleurstelling...

Kan het stoppen met regenen? Net toen ik dacht dat het niet natter kon... Ik heb nog geen pad van huis naar stal en het is bijna zo erg dat ik er niet meer kan komen. :7

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:59

Pfoe dat is niet niks Kay-Kim!

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:03

Zo Kai-Kim dat is wel heel heftig! Kan me voorstellen dat je dan nooit meer iemand in huis laat.

Ik vind het juist wel fijn dat er iemand in huis zit, juist tegen inbrekers.

Wat een regen zeg, paardjes stonden vanmorgen echt te twijfelen toen ik de staldeur open deed, gaan we echt naar buiten? :?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:04

karev schreef:
Weer een vlasvraag :D

karev stampt de poep in kleine stukjes door de stal. Vissen jullie die er ook allemaal uit? Ik heb nu een handschoen aan gedaan en zo het er uit gezocht haha..vond ik makkelijker dan met een vork

Dat zou ik ook met handschoen doen. 1x in de week gooi ik al het losse vlas (bovenste laag) op een hoop en meng ik die met een nieuwe zak. Dan rollen de overgebleven drolletjes er ook zo uit.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:24

Kunnen jullie de regen in Nederland houden please :D
Hier is het nog "droog".

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:57

Kay_Kim schreef:
Ik zou nooit nog iemand vreemd in huis laten... wij hadden "vrienden" die bleven logeren en wij gingen weekendje weg en huis was leeg... en dan heb je nog niks echr waardevol maar wasmachine, droogkast, stofzuigers, tv en al die elektrische toestellen kosten een hoop geld! Plus de reservesleutels van beide wagens... 1 wagen hebben we nieuwe sloten moeten laten steken... tweede wagen zijn ze s nachts als we net thuis waren komen stelen... nee nee voor ons komt niemand nog in huis...

:\ :n :oo

Wat erg! Waren dat dan vage kennissen of zo?

En Karev, ik haal ze er met een kunststof vlasvork zo goed mogelijk uit maar mijn wederhelft is ook van het oppakken.. :') Die doet op maandag en dinsdag de stallen (heb ik monsterdagen op het werk) en dan zijn ze ook brandschoon.. :') Dan kan ik vervolgens weer iets lakser zijn en rond het weekend doe ik dan een grote uitmestactie. :)