Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:38

Undercover04 schreef:
Ik kijk nu alweer uit naar het weideseizoen!

Nou, ik ook. :j

Ze staan bij ons nog steeds op de wei. Alleen er staat natuurlijk geen gras meer op. Kuil erbij, maar het blijft behelpen in de winter.

luzerne

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:13

onze banjers staan s nachts op de winterpaddock met aansluitend de rijbak... en daar slapen ze ook bijna altijd.. ( languit op t zand heerlijk!!) de stal staat open en is voorzien van tochtstroken, maar daar komen ze alleen als er hooi word bijgevuld... buiten op de paddock staat een overdekte ruif en daar staat een rondbaal in met onbeperkt hooi...buiten hooi eten heeft hier de voorkeur boven binnen hooi eten..
de lange zijde bij de hooiruif hebben we voorzien van winddoek daardoor ontstaat er een windvrije hoek en dat word wel gewaardeerd... van 8 tot 17 kunnen ze ook op de track met een stukje strookbegrazing gras stelt niet veel meer voor maar ze vinden dat scharrelen wel een gezellig tijdverdrijf....
Halverwege de dag gaan ze kuieren op de track, daar hang ik hier en daar wat hooi in netten
op en als dat opgegeten is komen ze zich weer melden voor de paddock......
Dus eigenlijk staan ze zo goed als nooit binnen...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:40

Hier gaan ze weer met de nacht op stal, tussen 17.00 en 18.00 gaan ze weer naar binnen. Met de ochtend gaan ze tussen 8.00-9.00 weer naar buiten.
Vanwege kleigrond staan ze overdag met onbeperkt hooi in zand paddocks, de weide's zijn te nat.

Zodra het weer het weer toelaat gaan ze weer 24/7 naar buiten. Dan overdag op de weide en met de nacht in de paddock met onbeperkt hooi.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:42

Hee wat fijn, ik zie dit topic opnieuw en vorige keer moest ik aanvinken 1 tot 1 uur buiten, en nu kan ik zeggen 4 uur of meer ;)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:50

Die van mij staan 24/7 buiten (nu paddock, wei is te nat) met inloopstal :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:01

Die van mij blijven ook het hele jaar door lekker buiten in de rijbak met schuilstal. Ik heb een stal in de schuur mocht het echt noodzakelijk zijn, maar hier hebben ze wss gewoon voldoende aan. Ze krijgen drie maal daags hooi en afhankelijk van het weer maak ik lekker een ritje op ze of longeer ik ze in de bak. :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:55

Mijn merrie staat 24/7 buiten op haar wei :) Wij hebben we 3 seizoensweien, dus sowieso altijd gras, maar krijgen uiteraard ruwvoer en in de winterperiode krachtvoer bijgevoerd :)

Op de huidige wei blijven ze heel de winter staan, hier hebben ze ook een hele ruime schuilstal. Op de andere weien hebben ze natuurlijke beschutting.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:07

Voorlopig staan ze hier nog 24/7 buiten ivm blessure wedstrijdpaard. Normaal staan ze rond deze tijd 's nachts op stal omdat hij al geschoren is, dan is het overdag buiten, 's nachts op stal, behalve het oudje, die staat 's nachts op de paddock met toegang tot haar stal (tussen de andere paarden, stal sluit aan bij paddock). Willow heeft echter een blessure waar ie nog tot volgende week mee moet "stil staan", en dat is niet mijn ding dus nu blijft hij gewoon buiten, doet hij ook niet gek... Zodra ik met hem weer aan het werk kan wordt hij geschoren en gaan ze overdag buiten, 's nachts binnen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:37

Hier staan ze, wanneer het kan, gewoon de hele dag van 10 tot 5 ongeveer buiten. Het zijn haflingers, zitten nog lekker in de vacht en vinden het heerlijk! 'S avonds daar en tegen gaan ze wel altijd naar binnen.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:51

Paarden staat hier sowieso 's nachts op stal. Overdag gaan ze 's ochtends naar buiten als ik of stalgenoot tijd heb om ze naar buiten te doen, anders gaan ze in de middag naar buiten.
We hebben dit jaar een kleine paddock op de bestrating gemaakt, verder kunnen ze de modder in als ze willen. Ben daar zo blij mee dat we dit eindelijk hebben gemaakt, de paarden zijn ook zoveel vrolijker en rustiger wanneer ze meer buiten staan.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:07

Deze week met het rustige weer gewoon 's nachts nog lekker op de buitenbak met waterdichte dekens!
Kudde van 5 weer blij en zijn super relaxed. ALs t weer weer omslaat, dus vanavond al, dan weer 's nachts naar binnen en overdag buiten in de bak, weer of geen weer.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:25

Mijn Shetlander en Welsh staan 24 uur per dag buiten altijd dus. Mijn paard die staat sinds dit jaar s'nachts binnen en staat 11 uur buiten, ze vind het heerlijk om binnen te staan maar wil 's ochtends ook wel naar buiten :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:26

Mijn verzorgpaard staat nog buiten van 09.00 tot 17.00 Hij gaat naar binnen als het donker wordt. Staat gewoon in de wei.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:49

Wij hebben een stal met paddock. s'Morgens gaat om 7 uur het hek open van de paddock en kunnen ze in en uit lopen.
Rond 6 uur gaan ze weer terug naar binnen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:19

Vanaf 10/11 uur tot ongeveer 19 uur. Sommige 24/7, die komen alleen binnen voor bijvoeren (zeker omdat de 25-jarige een watje is en zich de kaas van het brood laat eten, en dat is net degene die bijvoeren nodig heeft).

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:37

Mijn paard staat buiten van half 10 tot half 5 ongeveer. Sinds eind oktober, daarvoor nog dag en nacht buiten.

Noemix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:50

Mijn pony Sam gaat sochtends rond 10 uur naar buiten en savonds 20 uur naar binnen

damien82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 00:17

Mijn paarden komen nu niet meer in de wei is kleigrond en wil ik niet kapot laten lopen dus gaan ze nu overdag op de paddock om 6 uur tot half vijf ongeveer uiteraard met hooi en dan gaan ze snachts op stal krijgen ze eerst hun biks mais muslie en wortels en daarna hooi hooinet vol

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:32

Net al vorig jaar, zolang het licht is staan ze lekker in de weide met schuilstal. Wanneer het donker wordt komen ze binnen en krijgen ze voer en kuil. Paarden zitten dit jaar best in de vacht, pff.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:45

Avalon_ schreef:
Net al vorig jaar, zolang het licht is staan ze lekker in de weide met schuilstal. Wanneer het donker wordt komen ze binnen en krijgen ze voer en kuil. Paarden zitten dit jaar best in de vacht, pff.

Ja valt mij ook op dit jaar hele lange haren ondanks de dekens, zal toch niet een voorbode zijn voor een hele strenge winter..... :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:06

Hier ook megavachten, ondanks vroeg begin met dekens. Omdat ze na het werk 4 uur nodig hadden om weer te drogen, gisteren toch maar alles geschoren. Want zo valt er niet te trainen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:15

Mijn ruin heeft wel lang haar maar lang niet zo dik en lang als de meeste die hier rond lopen.

Als het dan echt hard gaat vriezen,...kan hij dan wel zonder deken? Ik doe er echt nog niks mee(want 2,5)

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:16

na heel lang zoeken heb ik mijn paard eindelijk 24/7 buiten op paddock met schuilstal, daarnaast komt hij nog zo veel mogelijk op het land. Momenteel is dat 3 uur per dag ivm IR.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:28

NatasjavE schreef:
Mijn ruin heeft wel lang haar maar lang niet zo dik en lang als de meeste die hier rond lopen.

Als het dan echt hard gaat vriezen,...kan hij dan wel zonder deken? Ik doe er echt nog niks mee(want 2,5)

Gewoon kijken hoe hij het doet. Deken opgooien kan altijd nog als hij het koud krijgt. Het gaat niet om hoe dik ze in het haar zitten of hoe lang het haar is, het gaat om hoe het paard zich ermee voelt, of hij zich warm kan houden. Dat is per paard verschillend, dus kijk naar het paard.

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:34

Poiuytrewq schreef:
Mn paard staat 24/7 buiten op betonplaten en er zijn twee schuilstallen waar ze in kan liggen. En daar maakt ze gretig gebruik van :+ . Ze staat met twee shetlanders en een Cpony.
Ik zou niet anders willen ik sta in de randstad bij een boer en betaal 100 per maand incl voer en bodembedekking, rijbak en uitrijmogelijkheden. Perfect voor mij!

Ohh en dit is ook niet heel groot hoor, iets minder oppervlak dan een halve rijbak.

Ja mijn pony's (C en D pony) staan ook gewoon in een schuilstal en kunnen wanneer ze maar willen de paddock in lopen. Meestal zet ik ze ong. 4 tot 6 uur in de wei soms korter of langer. ligt aan t weer. Met het vriezen wel ff lekker winterdek op bij mijn schatjes. Ik vind het helemaal ok zo. In mijn schuilstal kun je ze evt. ook nog wel opsluiten maar das niet echt zo mijn ding als er een uit wil ofzo. :j /3