Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amalarab schreef:Je bedoelt dat er meer mensen met een hoog inkomen zijn. Ik zou daar met hetzelfde werk niet zoveel meer verdienen.
Er is hier ook gewoon meer ruimte in het noorden.
Hier kun je je paard voor €100,- stallen maar ook voor €300,-.
Ik zal later een foto plaatsen van mijn paardjes op de wei, 24-7.
Isegrim schreef:Amalarab schreef:Je bedoelt dat er meer mensen met een hoog inkomen zijn. Ik zou daar met hetzelfde werk niet zoveel meer verdienen.
Er is hier ook gewoon meer ruimte in het noorden.
Hier kun je je paard voor €100,- stallen maar ook voor €300,-.
Ik zal later een foto plaatsen van mijn paardjes op de wei, 24-7.
Nee, dat bedoel ik niet.In het algemeen gesproken liggen de lonen hoger voor vergelijkbaar werk. Ik denk dat ik er honderden euro's op achteruit zou gaan als ik terug zou gaan naar Friesland en daar hetzelfde werk zou gaan doen.
Zammie schreef:Bij mijn baan absoluut geen verschil waar je woont... maar in het westen is wonen ook al een stuk duurder, dus dan zou het gaan om wat je overhoudt aan geld, als de vaste lasten eraf zijn..is er dan nog veel verschil?
Caesar schreef:Ik ben weleens benieuwd naar stallen in een achterhuis van een boerderij. Hoe gaan jullie om met de steunpilaren die er in die oude koeienstallen zijn etc?
Kennis van me die wilt haar stallen gaan verbouwen, maar ze zit een beetje met de indeling. Betreft 4 paarden waar ze jaarlijks mee fokt. Verder is het gebouw wel vlak.
Caesar schreef:FF: Eigenlijk komt het principe wel op hetzelfde neer. Er hebben aan weerszijden koeien gestaan. Dat gedeelte ligt oorspronkelijk wat lager ook, en er is nog een opstaande rand aanwezig van de voergeul (zoiets). De balken die er staan zijn inderdaad steunpilaren voor de zolder. Dus voor de constructie. Die zolder is wel hoogliggend. Dus wil eens kijken of er mensen zijn die dit zelf ingevuld hebben ipv met vaste stalwanden, want dat wordt wat lastiger ivm helemaal op maat laten maken etc.
Caesar schreef:Merel; dank je wel voor je geweldige bijdrage! Hier hebben we echt wat aan. Mooi afgewerkt ook! Ik ga eens met de foto's naar ze toe en kijken wat er mogelijk is. Begreep dat de oude mestgang er nog wel zit, maar dat dit nu opgelost is met houten planken (vandaar dat de vloer vlak leek) voor opslag. Nu ze er paarden neer gaan zetten zal dit toch dichtgestort moeten worden. Hadden jullie daar nog last mee met de druk van de buitenmuren?