Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:35

Ik heb 2 konijntjes uit het bos geplukt van de zomer, die graven vooral in het gras...

Hier ook kindvrij, niks voor mij :n

Kittens vind ik wel geestig maar ik heb liever een herplaatser die ik niet meer op hoef te voeden :') Al zijn de kittens die we hit het asiel gehaald hebben (als muizenvangers voor het terrein, dat is niks geworden want ik durf ze niet los te laten :+) best leuke knuffel katjes geworden eigenlijk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:40

Ik kreeg net nog een aanvraag voor onze camping, of ze vannacht konden overnachten.

Met een tent :wow:

Ik heb hier, zeker in de winter, geen enkele voorziening...

Moet er echt niet aan denken om nu in een tentje te gaan liggen! :brr: :brr:

Helaas zijn we druk bezig met de voorbereiding van het planten en hebben we nu dus geen toilet en water. Heb gezegd dat ze vanaf maart van harte welkom zijn...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:49

Sneeuw!!!! <3
Afbeelding
Nog een heerlijke sneeuwwandeling met de honden kunnen doen.

Nu in de tent zou ik ook maar niks vinden. Brrrr.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:54

Haha nu in een tent... Tja :+
Ik ken een stel die hele fanatieke campeerders waren, die hebben ook een halve winter in een tent doorgebracht op de camping waar wij tijdelijk woonden. Die hadden een speciale houtkachel etc in de tent. Ons huisje was ook niet enorm luxe, maar toch echt een stuk fijner dan een tent :+

De sneeuwplaatjes zijn wel mooi! Hier nog steeds geen sneeuw.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:59

Oohh.. kamperen nu.. brrrrrrt!

Hier geen sleebare laag sneeuw helaas.. wel wat lol gehad nog ermee. Morgenochtend ijspegels jagen denk ik.
Wél een sneeuwpop gemaakt nog 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:04

Hier nog steeds geen sneeuw :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:07

Ik heb wel een kinderwens en Dennis gelukkig ook. Maar er moet echt eerst uitzicht zijn op een echt huis. Ik zie het niet zitten in de caravan. Dus nu moet Daran nog maar voorzien in de kindrol. _O- En dat deed hij vandaag weer fantastisch. Kleine kleuter in de sneeuw! :D

Hij wordt in april alweer 8 maar daar was net niks van te merken. Rollen, rennen, springen, graven. <3
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:18

Hahah allemaal kindloos hier.
Ik heb ook nooit een sterke kinderwens gehad maar toen ik richting mijn ‘uiterlijke’ leeftijd kwam en m’n broer een kleine kreeg en m’n beste vriendin ook nog zwanger werd hebben we toch besloten ervoor te gaan. Mocht het niet lukken wilde ik ook niet verder proberen maargoed dat was ook helemaal niet nodig blijkbaar :')
Ik ben ook superblij met onze zoon en zou hem voor geen goud willen missen <3 We zijn het er dan wel over eens om het bij 1 te laten, 1 is prima :o

Hier inmiddels een klein beetje sneeuw.

En volgende week gaat m’n vriend beginnen aan het pad voor de paardjes *\o/* Ik had niet verwacht dat hij zo snel al zou beginnen namelijk :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:21

Wat zonde dat e nog niet overal sneeuw is.. ligt hier nu toch zeker 1cm :') Inmiddels wel gestopt met sneeuwen.. maar vanmiddag nog snel samen met vriend een rondje bos gedaan in de sneeuw :+: Nu opwarmen := Maar wat geniet ik hier toch altijd van <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de wind erbij ging 't hier vanmiddag toch ineens hard :')

Afbeelding

En ook de mini's raakten verstopt onder een laagje sneeuw :')

Afbeelding

Eerder vandaag net nog een dikke-buik foto gemaakt :+: Kan niet wachten tot de kleine er is <3

Afbeelding

Daran <3

Leuk Tarzan, dat ie aan het pad gaat beginnen al!! :D :):)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:50

Hier vallen nu enkele vlokjes, ligt nog niet heel veel

Veel kinderloze bokkers hier. Kinderen was een twijfel bij mij en ineens bleek in 8 weken in verwachting te zijn. Keuze was dus voor mij gemaakt en aangezien ik altijd gezegd als ik ooit kinderen krijg dan niet maar 1 zijn het er 2 geworden met 4 jaar ertussenin. Oudste heeft alleen behoorlijke problemen dus dat kost 100x zoveel energie, stress en tijd. Ik vind spijt een groot woord want er zijn zeker heel veel mooie momenten en denk dat ik achteraf als ik ouder was wel spijt had gekregen als ik geen kinderen zou hebben maar nu denk ik af en toe.... alleen puppys en kittens en paarden waren ook leuk geweest

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:04

Ik geloof dat kinderen en mijn levensstijl niet met elkaar matchen :') En mijn karakter-kennende gaat dat niet goed komen als ik gedwongen wordt m'n zo geliefde levensstijl op te moeten geven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:25

Hahahah ik denk dat dat klopt Natasja :+

Ik ben als echte moeder ook ongeschikt zeg maar :')
Nu is het een beetje voor mij: wel de lusten niet de lasten. :D

Het sneeuwt hier nu ook.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:25

Hier ook geen overtuigde voor of tegen kinderen, maar mijn vriend besloot dat hij toch graag wilde, daarom ervoor gegaan. Hier ook geen plannen voor een tweede. Mooie sneeuw plaatjes, hier zijn denk ik drie vlokjes gevallen.
Shet vond dat ernstig genoeg geloof ik, die dook onder de half open poort door en heeft zichzelf op stal gezet terwijl ik brok voor de merrie pakte :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:26

Ik heb een vriend uitgezocht met dermate erfelijke belasting dat elke "misschien" in de kiem gesmoord is. al was het bij mij al echt een 90% noop. Die 10 % is nu ook weg. En hij wilde überhaupt al niet.

@lynn; klinkt best intens. Zeker als je ook kindjes met een uitdaging hebt.

Afbeelding
Hier hangen we zelf gewoon de kindjes uit

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:32

Haha As, leuke sneeuwpop. Het is hier ook wit, 3 mm, maar er ligt wat.

Ik ben een keer zwanger geweest, onbedoeld, en daar kwam door mijn suiker en achterliggende medicatie zo een heisa op, dat het een opluchting was toen het een miskraam werd. Toen heb ik mezelf de vraag gesteld of een zwangerschap onder strikte ziekenhuis begeleiding met mogelijke bedrust vanaf maand X het waard was. Voor mij niet. Dus hier heel bewust kinderloos.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:53

Mooi zulke bewuste keuzes. Ik denk dat het belangrijk is daar over te praten. Er heerst toch een soort taboe op. Hier zitten er ook wel wat haken en ogen aan het krijgen van kinderen.

Ik ben zelf autistisch en dat is in grote mate erfelijk. Nou heb ik er absoluut geen problemen mee als mijn kindje ook autisme heeft. Maar de maatschappij is er niet op ingericht en dat weegt dus wel mee. Ik weet hoe lastig het kan zijn. Daarnaast heb ik een ontwikkelings afwijking aan mijn baarmoeder. Ik heb maar een halve. Uterus unicornis. Een eenhoorn. ;) Zoals je waarschijnlijk wel begrijpt heeft dit nogal wat gevolgen voor zwangerschap en bevalling. Maar het kan wel en daar ben ik heel blij mee. Alleen ben ik nu dus extra bezorgd om de omstandigheden. Die moeten echt goed zijn voor we er aan beginnen. En ik ga inmiddels richting de 34... Dat vind ik ook wel spannend.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:56

Ik heb zelf geen kinderwens en ook nooit een kinderwens gehad. Ik vind t niet altijd makkelijk met 2 kids van een ander de helft van de tijd bij ons.

Gelukkig heb ik paarden als uitlaatklep :D

Wat betreft ponies. Ik vind mezelf met 174cm er te groot voor. Voel me al wat groot voor Diekke van 164cm, terwijl dat natuurlijk onzin is.

Mijn vriend is 187cm en rijdt t liefst op ponies ha ha.
Op de manege waar hij reed zeurde hij net zolang over de grootte van zn paard dat hij uiteindelijk uiteindelijk op een grote pony zn lessen mocht rijden.
Hij is gelukkig heel slank, maar ik vind het wel echt minder mooi qua aanzien.
Laatst bijgewerkt door boemel op 16-01-21 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:26

Grappig dat hier een meerderheid geen wens heeft. Zou het dan toch iets met paarden te maken hebben?

Ik heb heel vaak gehoord: wacht maar, komt vanzelf. Uhm nope :+

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:33

Hier ook geen kinderwens (gelukkig beide niet). Mn nichtjes zijn geen paardenmeisjes, maar kinderen van vrienden probeer ik wel te besmetten met het paardenvirus, gaat tot nu toe volgens plan...

Verder voor mensen die ik de kou zitten, de werkende cv ga je waarderen als alles weer werkt! Die ellende gelukkig gehad, maar snap hoe jullie je voelen!

Hier druk met huis en werk en binnenkort studie.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:44

hihi, hier ook iemand in het vrijwillig-kindloze-kamp. Maar misschien hebben de mensen-met-paarden-én-kinderen-aan-huis geen tijd om hier actief te zijn?

Hier ligt inmiddels een redelijk laagje sneeuw. begon pas toen het donker was, dus veel lol heb ik er niet van. Morgen zal het mooie er wel af zijn, vrees ik. Paarden lekker buiten laten staan tot uur of 8. Ze stonden lekker in de paddock in de sneeuw... Ze hadden geen behoefte om op stal te gaan staan blijkbaar.

Moet er niet inmiddels een nieuw topic worden aangemaakt? Wie durft?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:47

Malenka, moeilijk. Ik heb bij familie gezien hoe zwaar het is als het niet goed gaat met je kind en hoe dat je hele leven en relatie beïnvloed, ik heb de keuze ook niet licht gemaakt. Ben overigens ouder dan jij; ik had graag eerder zwanger willen zijn, maar mijn lijf blijkbaar niet :+

Robijntje, dat zeiden ze bij mij ook, op een gegeven moment wéét je gewoon wat je wilt. Uhm.. nope.

Greendragon, als ik over een paar maanden compleet verdwijn wordt je theorie misschien bevestigd :+
biedt je je aan als vrijwilliger? :D
Laatst bijgewerkt door Jade op 16-01-21 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:47

Veel bewust kinderloos dus in dit topic. Ik heb nooit het type relatie gehad om er echt over na te moeten denken. En ook nooit klapperende stokjes gelukkig.
Aan de andere kant denk ik dat het kind van een ander ‘opvoeden’ (we hebben co-ouderschap) vele malen moeilijker is dan een eigen kind omdàt het niet je eigen is zeg maar (helemaal als je al nooit zulke sterke moedergevoelens hebt gehad).

Ik ben vandaag tijdens een bosrit met vosje voortijdig terug gegaan. Ze voelde met de pas slechter. Terwijl ze idioot druk begon aan de rit. Ik dacht hoefbevangen, vanwege nieuw hooi.
DA vermoedt spierbevangen en qua beeld kan ik me daar wel in vinden. Dus ze staat aan de novacam en heeft dun kleedje op om warm te blijven. En ik ga het hooi beleid aanpassen. Maar sjee wat een stress zeg.

Nu zei een vriendin dat als je hooi in water doet dat de hoeveelheid eiwitten dan ook daalt. Zij woont in Duitsland en haar DA had dat gezegd voor een hoefbevangen paard. Heb ik nog nooit van gehoord, jullie?

Sneeuw!

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:52

Olympia96 schreef:
Veel bewust kinderloos dus in dit topic. Ik heb nooit het type relatie gehad om er echt over na te moeten denken. En ook nooit klapperende stokjes gelukkig.
Aan de andere kant denk ik dat het kind van een ander ‘opvoeden’ (we hebben co-ouderschap) vele malen moeilijker is dan een eigen kind omdàt het niet je eigen is zeg maar (helemaal als je al nooit zulke sterke moedergevoelens hebt gehad).

Ik ben vandaag tijdens een bosrit met vosje voortijdig terug gegaan. Ze voelde met de pas slechter. Terwijl ze idioot druk begon aan de rit. Ik dacht hoefbevangen, vanwege nieuw hooi.
DA vermoedt spierbevangen en qua beeld kan ik me daar wel in vinden. Dus ze staat aan de novacam en heeft dun kleedje op om warm te blijven. En ik ga het hooi beleid aanpassen. Maar sjee wat een stress zeg.

Nu zei een vriendin dat als je hooi in water doet dat de hoeveelheid eiwitten dan ook daalt. Zij woont in Duitsland en haar DA had dat gezegd voor een hoefbevangen paard. Heb ik nog nooit van gehoord, jullie?

Sneeuw!

[ [url=m/xAllNr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk ook dat het makkelijker is als het je eigen kinderen zijn. Ik heb geen moedergevoelens voor de kinderen.
Zie ze meer als huisgenoten, waar ik altijd voor moet koken en wassen en hoewel ze best lief zijn, is mijn tijd zonder de kids een stuk fijner.

Wat vervelend van jw paard.
Nooit gehoord van de eiwitten in t hooi helaas.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:52

boemel schreef:
Ik heb serieus interesse waar de stalwanden vandaan komen.

De stalwanden van My_Chimanga komen bij https://www.uwstal.nl vandaan

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:53

Over de kou: ik ben blij dat we niet verwarmen op gas. Ik wilde net gaan koken en toen kwam er geen gas uit de fles. De drukregelaar is bevroren. Dat werd dus thuisbezorgd eten. Ook niet erg voor een keer. :o

Olympia, gelukkig heb je goed gehandeld. Als je te laat terug gaat kan een spier bevangen paard niet meer bewegen. Doodeng.