Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:44

@karin: weten ze ook hoe de stofzuiger werkt :)

@rover: max 5 cm hebben ze het over (in Limburg).

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:03

Hahahaha Karin :') Geweldig :D

Als ik de sneeuwradar mag geloven, komt het hier rond 14-15h aan :D

Rocky is the bommm :+: <3

Hier ook geen kinderwens, maar lijkt mij ook superleuk als de kinderen van m'n beste vriendinnetje gaan zeuren dat ze hierheen willen <3 Wat ze stiekem al doen :D <<)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:34

Mag ik hier weer meekletsen?
Ik was _penotti, nu ben ik DuoPenotti

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:41

Hier ook geen kinderwens (gehad), maar wel de allerbeste uitvinding: nichtjes! De oudste is net copy paste van mij en dus paardengek. Mijn hockeyzusje houdt haar hart vast :D
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk bonus dochter van 13. Dat is de reden voor de Halflinger geweest :-). Maar dat valt me nog niet altijd mee op paardenvlak. Ik denk dat mijn beeld iets te romantisch was (leuk samen alles doen), maar dat de realiteit met een puber iets anders is (vaak). Ik hoop dat dat nog bijtrekt

Karin _O- _O- wat ís dat?

Ohhhh die shet met die geverfde pootjes!! Cute!

Hoi Duo Penotti :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:44

Hoe jong was ze toen jullie elkaar leerden kennen Olympia? Dan weet ik waar ik me op voor kan bereiden :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:56

@Duo Penott: welkom ! Klinkt als bonte paarden, dus even in je profiel gespiekt :)

Net toch weer 6 balen achter de kikker gekregen en hij had een mooi partij liggen, dus als ik bel -en het weer is goed- komt ie ze brengen. Hij was alleen wel van 5 naar 6 euro gegaan, maar als het goed spul is kan ik daar wel vrede mee hebben.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:03

Robijntjah schreef:
Hoe jong was ze toen jullie elkaar leerden kennen Olympia? Dan weet ik waar ik me op voor kan bereiden :+

Hahaha ouder dan de jouwe hoor. 9 toen we elkaar ontmoetten en 10 toen ik een relatie met haar vader kreeg.

Het zal wel karma zijn. Ik was zelf een beetje lastig in de pubertijd haha. Maar ben best streng opgevoed met de boodschap: jij wil een paard, dan staat jouw paard vanaf nu op plaats 1. Eerst het paard en dan jij zelf.

Bij C is dat andersom (vanuit de overlevering) en zij ziet een paard nog als ding voor haar vermaak (om te rijden). Dat hij ook verzorgd moet worden en poept, zorgt nu nog voor de nodige discussies. En dat vind ik vaak best lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:09

Oh hier was ze 3 dus ik hoop daar nog (positieve) invloed op te kunnen hebben Hahaha. Daarom zitten we daar ook zo bovenop om dat te voorkomen.

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:17

Hier de paardenhobby samen met inmiddels 18 jarige dochter. Wij doen alles qua paarden samen, zij helpt mij als “juf”, heeft ook orun diploma en ik help haar als “juf”.
Ook samen met bos in met manlief op de fiets en samen naar de lessen bij de rijvereniging. Als ik haar niet had hadden we de paarden denk ik niet naar huis gehaald. Samen de paarden verzorgen is leuker dan alleen en natuurlijk dat handje extra.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:28

Zelf heb ik geen kinderwens, maar ik kan wel enorm genieten van fototopics hier op bokt van mama's met hun kinderen en pony's/paarden, dat moet toch iets speciaals zijn :).
Zelf heb ik mijn paardenhobby ook van mijn mama gekregen. Ik MOEST op paardrijden... En viel ik er af? Dan MOEST ik gewoon wéér... Volgens mij vond zij het gewoon leuk om op de manege te zijn :D. Uiteindelijk heeft het virus me toch gevonden <3.

Sneeuw? Nog niks te zien. Eerst stond er dat het zou beginnen om 11 uur, maar de wolk is ineens helemaal verdwenen... Ik vrees dat we hier niks krijgen. Jammer, ik heb de perfecte dijk om met een slee af te gaan :').

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:42

Aaah die verhalen hier allemaal! Ik hoop gewoon écht dat ik over een paar jaar zo'n poepchique (neem het met een grote korrel zout! :') ) doodbrave pony kan kopen voor ons zoontje <3
Vriendlief heeft ook altijd gereden dus hopen dat hij paarden toch echt leuker vindt dan voetbal (wij hebben echt helemaal niks met voetbal := )

Mijn droom is dat ons zoontje over een aantal jaar eens bixie start met mijn oude paardje, dat lijkt mij TE schattig zo'n klein mensje op zo'n "mega" paard :D (Ik vertrouw m'n paard voor 1000% vandaar m'n droom, ik weet niet of ik hem ooit los op een andere pony durf te zetten :') )

Dankje voor de leuke reacties op mijn pony :D
Ik weet nog altijd niet wat voor kleur hij is en ben ook erg benieuwd wat er onder zijn wintervacht uit komt!
Ik wilde eigenlijk heel graag een kleine versie van mijn paard, een simpel vosje met blesje dus maar echt die was dus op dat moment nergens te vinden?!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:58

Akshay schreef:
Hebben jullie hoog water gehad? De hoogtelijn staat nog op je shet :')

Ik moest hardop lachen :')

Leuk dat de bal zo'n succes is Tarzan! En je hebt echt een hele leuke shet :D

Ohhh Karin :') Zelfs op de muur, hoe krijgen ze het voor elkaar haha.

Welkom DuoPenotti!

Kan me voorstellen dat het niet altijd even makkelijk is met een puber Olympia, maar het zijn wel hele lieve foto's <3

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:01

@Olympia, piepschuim :D

Ze hebben er heerlijk mee gespeeld en wij zijn daarna een uur bezig geweest met stofzuigen en kinderen douchen :')
Kindjes hebben wel geholpen met opruimen maar het was zo statisch als de pest dus dat was geen makkie.

Ag ze hebben plezier gehad :D

Hier een dochter die paardrijden leuk vind, zoon ook steeds meer.
Ben toch aan het wikken en wegen om een kinderpony aan te schaffen maar gezien ik niet veel ruimte heb zal er misschien een weg moeten dan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:06

Hahaha, Karin de horror van die statische meuk binnen :')
Hier is het stervenskoud, begonnen met waaien ook.
De vikingen zijn vreselijk vervelend. (En ik stik van de koppijn.. )

Zó nog wat wilgentakken ophalen bij de buren hoop ik

Afbeelding

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:09

Ik heb geen kinderwens maar ik ben mijn ponytijd zelf ook nog niet helemaal ontgroeid, kon geen afscheid nemen :o <3

Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:28

Ik ben gewoon nooit overgegaan op de paarden. :D Mijn oudste draver heb ik nu 11 jaar en is 1,42. Vier jaar geleden is daar een tweede draver bij gekomen, die is 1,535.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:29

Bedankt voor het welkom.

Wat een leuke foto's komen er voorbij.
Hier ook geen kinderen.
Maar een bijrijder en vriendin hebben wel kindjes die regelmatig eens een rondje stappen op mijn Tinkertje.
En hij doet dat ook altijd erg braaf en voorzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:30

Ik ben bijna 1.80 en eigenlijk ook een pony mens :') dus dat is licht problematisch.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:31

Ik ben 172 en op mijn brede tinker van 160 (is net geen pony meer dan hè) mis staat het niet.
Op het tinkertje van 146 gaat ook nog wel, maar wel maar net vind ik. Voor het mooi.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:40

Die hoogwater opmerking, ik lag dubbel

Zadel past, dochter fijn rondgehobbeld ( aan lijntje bij mijn lesgeefmens) en ik kon warm rijden. Na half uur ik les en zij met papa afzadelen. hoofstel hing ondersteboven op en haak, deken niet opgedaan, viel mij nog me dat het zadel juist op de steun lag

De shet en varkentjes liepen los in de bak tussen ons door, was net een Pipi Langkous rijbak, incl dochter met oranje haren. Mijn oude merrie is in omgang een kreng maar zo lief met rijden, mijn ruin schoot er 1 keer vandoor bijna tegen haar aan en ze verzette geen pas.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:44

Fijn LN, genieten voor iedereen.

De hoog water shet _O- Tegoed.

Hier nog geen sneeuw maar wel ijskoud. Beide paarden gedaan. Ijsco bosritje, merrie op het land wat gestapt. Sneeuwradar ga ik zo eens kijken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:48

O nee, Karin... Sterkte met opruimen. :P

De shet is ook wel heel bijzonder zo met vachtkleur!

Laurie, jouw pony <3 Ik vind pony's nog steeds ultiem. Zou zo graag een kop kleiner willen zijn met bijbehorend gewicht...

Wij hebben geen kinderen, maar was ik jullie, dan zou ik echt hopen dat het géén paardenhobby werd. :o Scheelt enorm in tijd, geld en gedoe. De laatste paarden van mijn moeder zijn ingeslapen toen ik heel jong was en ze hebben hun 'paardenverleden' angstvallig stil gehouden voor mij. De trouwfoto heb ik denk ik nooit heel aandachtig bekeken, aangezien ze te paard zijn getrouwd. :Y) Er stonden schapen in de stallen, dus ik vermoedde niks. :P Toen ik 8 jaar was ging ik met de buurjongen op paardrijden bij de manege. Mijn ouders hebben zich de eerste jaren bewust volledig afzijdig gehouden en gingen niet mee. Maar er was niets meer aan te houden... Toch was mijn leven een stuk simpeler geweest als ik altijd was blijven dansen en niet aan de paarden was begonnen. :+

Ik heb al even geen stroom op wei/paddock. Krijg het er ook met geen mogelijkheid op. Na een tijdje hingen ze overal doorheen, dus het mag nu wel een compleet nieuwe omheining worden. Alles hangt slap, palen staan scheef. Drama. Ze staan zelf heel blij in een kletsnatte wei en komen niet meer in de droge paddock waar hooi ligt. Goed, amuseer je maar. Ik hoop alleen dat de merrie de ijzers onder houdt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:00

Oeps Lorette. Dat zijn grote uitgaves.

Ik zit voa YT de zwitserse hengstenkeuring te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:02

Ai balen lorette...

Hier dus 1.78 en pony 1.48 en Aurelia 1.60 en groeiende en ik vind haar echt huge....

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:03

Robijntjah schreef:
Ik ben bijna 1.80 en eigenlijk ook een pony mens :') dus dat is licht problematisch.

Ik ben 1.78, maar maak me niet meer druk om het plaatje. Ik heb blije paarden en ben een vlieggewicht, dus ik geloof het wel.