Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:55

180-200? Ongeveer. Zijn nog niet zo dik, denk volgend jaar wel 1/2 vruchten als ik kijk naar wat wij vorig plant seizoen gezet hebben.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:56

Een trekker die niet harder dan 25 kmh kan hoeft toch geen kenteken, geen keuring etc. En je mag ermee over de weg. Verzekeren en dan is het goed. Of begrijp ik het fout?

Hier zit de hond te joelen. Ik ging eerst omkleden en hij vond dat hij eerst eten moest. Nu is het een principe kwestie geworden en ga ikpas naar buiten als hij zijn klep houdt. Maar hij is net zo vasthoudend als ik :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:09

Dat klinkt als een goede combi Akshay :')

Wat een heerlijk filmpje kwam er voorbij <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:18

Prairy schreef:
180-200? Ongeveer. Zijn nog niet zo dik, denk volgend jaar wel 1/2 vruchten als ik kijk naar wat wij vorig plant seizoen gezet hebben.

Dan passen ze in de trailer. Ik moet een stuk rijden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:31

DubbelFun schreef:
Zadels zijn sowieso altijd al een probleem met passen, maar met oudjes is het een extra handicap.
Ik ben blij met mijn boomloze BM en een paar pads waardoor het altijd past.

Zij heeft dr hele leven al zadel drama gehad, zadels bruggen snel bij haar, ze is rond, korte rug, enige wat tot nu toe echt paste was een massimo en die heb ik nu weer gekocht, alleen boommaat smaller dan ik voorheen had en 17 inch ipv 16,5 maar wel korte kussens. Hoe ik het nu zelf kan zien past het! *\o/* *\o/* Morgen instructrice ook eens laten kijken. Veel wordt ze niet belast, dochter van 23 kg die er 1 keer per week vooral mee stapt max 20 minuten, meestal korter

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:36

40 cm sneeuw ow neeeeee Heerlijk als je vrij hebt en geen paarden hoeft te verzorgen maar voor hier vind ik dat verschrikkelijk, de kinderen daarintegen hopen elke dag al op sneeuw

Heelrijk een warme CV las ik fijn dat het gemaakt is
spelende paarden en vervoer dillema`s. Is een zitmaaier ook illegaal als je daarmee over de weg gaat?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:33

De automatische drinkbakken hangen al klaar in de schuur, waar de stallen moeten komen.... nu de stallen en staldeuren nog _O-

Whaha Akshay :') Heeft de hond al eten gehad? :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:56

Laurie schreef:
Dat klinkt als een goede combi Akshay :')

Wat een heerlijk filmpje kwam er voorbij <3

:+ een week per maand moet hij me niet zo }> maar verder echt een geweldige security agent.

Hij heeft eten op hoor Natasja :Y) hij zat voor de achterdeur, mij beschuldigend aan te staren. Stinkerd..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:58

:') :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:56

Hier ligt nog geen sneeuw,, gelukkig want ik heb zo rijles. En als mijn zadel ook volgens de instructrice goed ligt en haar singel past gaat mijn dochter tegelijk met mij rijden in de les
Gisteren was ze aan het huilen omdat ze op haar lespony niet meer durft nadat zij er 2 keer hard vanaf is gevallen door een gemene bok. Op die locatie zijn geen andere ponys meer om te rijden en ik neig er heel erg naar om te stoppen. Mocht zij vanmiddag weer huilen als ze moet gaan, dan stop ik ermee en gaat ze op Nikita verder zolang die dat aankan.

Ze is sinds gisteren 7, rijdt nog niet heel goed maar zou het zo jammer vinden als zij straks niet meer wil rijden vanwege angst. Nu eerst maar weel vertrouwen terugkrijgen en niet pushen Mijn zoon heeft gereden tot zijn pony overleed en heeft toen heel dramatisch gezegd, nu hoeft het voor mij ook nooit meer. ik hoop dat mijn dochter wel blijft rijden, zodat ik als fanatieke pony supporter met haar op wedstrijden kan gaan en wij samen deze hobby mogen delen
Rijden jullie kinderen ook?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:08

@lynn: sneu dat je zoon zo gestopt is, maar een pony verliezen op die leeftijd komt hard aan, nog harder dan op onze leeftijd. Klinkt als een goede oplossing voor je dochter.

Het heeft vannacht niet/nauwelijks gevroren; geen witte weilanden en ook geen ijs op de waterbak.
Straks maar wel op tijd hooi halen (voor het gaat sneeuwen). Heb er nu nog 2 liggen en dan heeft mijn voerboer weer even de tijd voor hij een lading kan komen brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:09

E. Rijdt als ze hier is op de pony van vrienden of Aurelia. Is nu 6 en kan net lichtrijden. Wij doen het echt spelenderwijs en om de week maximaal.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:13

Geen sneeuw -O-

@Lynn: ocharme, dat is ook geen fijne manier van stoppen met paardrijden :knuffel:

Hier geen eigen kinderen, al mijn vriendinnen en naaste collega's hebben kinderen tussen de 1-10 jaar dus het is hier constant zoete inval met een bende kinderen dat wil paardrijden :)) mijn oudste ijslandse dame weet niet beter dan dat er kinderen via haar kont eraf glijden ipv normaal afstappen, arm dier :')

Lijkt me wel heel leuk om de paardenhobby te delen met je eigen kind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:22

E. Is mijn bonus dochter. Zelf geen kinderwens.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:41

Hopen dat het zadeltje goed ligt dan lynn_nikita.

Hier geen kinderen en geen wens. Maar hoop wel dat mijn nichtje (En neefje) het leuk gaan vinden. Lijkt me hartstikke leuk dat ze mijn broer aan zijn kop zeuren omdat ze willen komen rijden.

Nichtje is nu 2 en heeft er 2x op gezeten. Maar alleen als ze wil. 1e keer was 3 seconden toen zei ze al "aff" ok, dan komt mama je nu aanpakken. Ik ben zelf een "angstruiter" en pushen zou bij mij niet werken. Ik klim erop als dat goed voelt :) (Of als er sneeuw ligt :'))

@solleke_noah; Zeeland en zuidwest nl pas vanmiddag sneeuw. Weet niet wanneer jullie dan de bui zouden moeten hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:44

Ik geef om die reden zelf ook geen les, wil niet zo'n overfanatieke ouder zijn als ik vroeger op de manege of ponyclub zag.

E. Krijgt hier wel meteen mee dat een paard niet alleen rijden betekend. Wil ze rijden is dat prima maar dan wordt er 'meegeholpen' met hooi geven of mesten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:45

Hier wordt het midden/later in de middag verwacht. Dus ik hoef me niet te haasten :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:04

Ohjee wat een pech allemaal met het warme water en verwarming! Blij voor jullie dat het is opgelost! :brr:
Het is echt mega koud deze week brrr, al vind ik dit beter dan al die regen.

Mijn zoontje van 2 zegt soms rop rop, dan wil hij op de paardjes zitten, meer dan zitten en soms stappen (als wij hem vasthouden) is het nog niet maar ik ben wel blij dat hij de paardjes tot nu toe nog erg leuk vindt :') Ik wil ook zo'n pony moeder worden die met haar kind naar bixiewedstrijdjes gaat *\o/* _O-
Lynn, hopen dat ze nog even van je oude paard kan genieten met rijden!

De speelballen die ik besteld had zijn goedgekeurd, m'n ruin vind de bal waar snoepjes uitvallen toch echt helemaal het einde *\%/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die andere bal waar ik hooi met wortels in heb gestopt moet ik eerst even een haakje voor boren want die kan ik nog niet ophangen nu dus kunnen ze er zo al lekker mee stoeien :)
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 16-01-21 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:21

Hebben jullie hoog water gehad? De hoogtelijn staat nog op je shet :')

Mooi dat ze het zo leuk vinden. De grote heeft een leuk lipje zo :+:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:21

Akshay schreef:
Hebben jullie hoog water gehad? De hoogtelijn staat nog op je shet :')

Mooi dat ze het zo leuk vinden. De grote heeft een leuk lipje zo :+:

Moest even kijken wat je bedoelde, maar inderdaad :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:22

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
ik ga echt stuk om je reactie :')
Edit: maar nee hij is gewoon zo gekleurd :') *D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:24

Hier sneeuwt het ook al :')

Afbeelding
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:35

Wat sneu Lynn. Zou haar nu niet meer op die manege pony laten rijden als ze weer valt....
Hopen dat het zadel past. Kan ze anders op die van jou als je die aan de hand vast houdt?

Haha Karin, dat koppie erbij.

Grappig gekleurde shet zo.

Hier ook nauwelijks vorst met -1. Benieuwd wat de sneeuw doet. Hopelijk valt hoeveelheid mee. Jammer genoeg pas vanaf eind middag las ik dus voor kids dan weinig te spelen en morgen weer weg (dat vind ik dan wel weer handig ;-))

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:36

Leuke sneeuw Karin, ik heb de sneeuw toch liever buiten :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:41

Karin_deB schreef:
Hier sneeuwt het ook al :')

[ [url=m/KoQnLE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o0bMFv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je weet dat ze die buiten horen te maken hè :P