Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:33

@maike11: welkom :)
Dat soort hoeveelheden sneeuw mag je daar echt helemaal zelf houden :D

Ik heb laatst op YT naar filmpjes zitten kijken van Ialië/Spanje en daar wordt je dus niet vrolijk van. Kun je je dak sneeuwvrij gaan staan maken omdat ie waarschijnlijk de sneeuwlast niet kan dragen (en sneeuw is een stuk zwaarder dan men denkt).

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:35

Hier was het ook een beetje aan het sneeuwen haha! Al waren het wel echt mini vlokjes, je ziet ze zelfs amper vallen in het filmpje haha!

Zo leuk, Sógi (de IJslander) is er nog maar kort, maar hij is al zo leuk aan het spelen met mijn andere ruin Dailey <3

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:37

Leuk om te zien. Dat zul je merries zéér weinig zien doen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:41

DubbelFun schreef:
@boemel: hopelijk is het ook goed warm te stoken :)

Hier komt de boel weer aardig op temperatuur. Ik zit nu in de woonkamer op 17.5, de rest van het huis staan de knoppen nog even dicht zodat alles eerst naar de woonkamers gaat.

Nou t was er net bloedheet. Pfff.
Het is ook gewoon een bakstenen huis, geen stacaravan. Zal ook schelen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:42

DF, mijn vader komt uit NO Italie en ik zie idd heel veel sneeuw op de plaatselijke nieuwszender. Niet normaal.

Heerlijk die spelende ruinen Marloes. Hier speelt de ijscoruin (24) met de jonge merrie (4). Echt leuk als ze zo spelen.

maike11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:49

Belker schreef:
Maike, 40cm, lekker. Waar in Duitsland zit je?

Helemaal in het zuiden aan de Schwäbische Alb :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:53

maike11 schreef:
Belker schreef:
Maike, 40cm, lekker. Waar in Duitsland zit je?

Helemaal in het zuiden aan de Schwäbische Alb :)

Mooi gebied +:)+

maike11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:55

DubbelFun schreef:
@maike11: welkom :)
Dat soort hoeveelheden sneeuw mag je daar echt helemaal zelf houden :D

Ik heb laatst op YT naar filmpjes zitten kijken van Ialië/Spanje en daar wordt je dus niet vrolijk van. Kun je je dak sneeuwvrij gaan staan maken omdat ie waarschijnlijk de sneeuwlast niet kan dragen (en sneeuw is een stuk zwaarder dan men denkt).

Bedankt!

Je hebt gelijk! Je moet voorzichtig zijn en de sneeuw ruimen. Maar dat is hier normaal en zelfs een beetje vergeleken met 20 jaar geleden, dus ik zie het positief.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:06

Wauw gaaf Maike!! Over zulke hoeveelheden sneeuw kan ik alleen maar dromen :+:

En DF, wij houden met alles wat we nu bouwen wel rekening met het gewicht van een evt. dikke laag sneeuw op het dak :j Moet volgens mij ook voor de bouwregels?

Hoorde trouwens net op de radio een 'stookadvies', om vandaag vooral geen hout te verbranden, omdat door het rustige weer de rook kan blijven hangen en voor gezondheidsproblemen kan zorgen :') Wij:

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:10

Zo herkenbaar Utopia. Hier brandt ook iedereen zijn houtkachel, wel of geen wind, negatief advies of niet...... Mijn buren stoken ook geverfd weg, dat stinkt mega en is nog ongezonder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:17

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:19

Ze hebben een cv, maar dit houdt sprokkelen ze gratis bij elkaar..........

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:26

Jaaa, of van dat met creosoot behandelde hout! :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:35

Ik maak me er met mijn houtklusjes ook wel eens schuldig aan dat alle afzaagsels in de 'stook'bak verdwijnen, maar meestal vissen we die er bij de kachel dan wel uit.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:00

Ik ook DF, maar ik haal geen aanhangwagens vol oud (tuin) hout, zaag dat klein en stook dat weg >;)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:05

xXutopiaXx schreef:
Wauw gaaf Maike!! Over zulke hoeveelheden sneeuw kan ik alleen maar dromen :+:

En DF, wij houden met alles wat we nu bouwen wel rekening met het gewicht van een evt. dikke laag sneeuw op het dak :j Moet volgens mij ook voor de bouwregels?

Hoorde trouwens net op de radio een 'stookadvies', om vandaag vooral geen hout te verbranden, omdat door het rustige weer de rook kan blijven hangen en voor gezondheidsproblemen kan zorgen :') Wij:

[ Afbeelding ]

Oh := Ik ook :=

Houtkachel, straks hottub en sauna, morgen ook _O-
Het is wel allemaal schoon hout, uit ons eigen bos. Schijnt wel nog uit te maken wat je stookt qua soort of het stinkt of niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:20

Droog eiken stookt het best; lang en warm. Vuren is zo weg, maar het wordt wel snel heet, maar het is net croma :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:30

Wat een heerlijk gezicht die spelende paarden. En leuk creatief bezig DF.

En de houtkachel staat hier aan omdat het anders echt niet warm te stoken is. Met de petroleumkachel redden we het niet. Maar we stoken geen behandeld hout. Vuren is wel geweldig om de kachel aan te krijgen. Snel warm en daardoor veel trek.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:45

Och Marlies wat fantastisch zo die heren aan het rauwdouwen. Dan krijg je toch spontaan vlinders in je buik van liefde en trots :+:

Hier is de IJsco ook de aanstichter van spelerij en rotzooi trappen. En als ze dan rond me rennen en elkaar proberen in de schoft te happen, pootje te haken etc dan smelt ik bijna <3

Ik ga morgen een wilgenwalletje vlechten bij de paarden. En ik hoorde van de zoutstrooiploeg dat ze morgenmiddag sneeuw verwachten bij ons. Dus spannend :+: moest wel snel genieten. En zo blij dat ik daarna warm kan douchen <<)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:12

Hier nu heerlijk weer 20.5 , na 2 van dit soort dagen weet je warmte weer te waarderen :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:01

Lekker die sneeuw. Hier wil mini vlokjes, maar zie raken niet echt de grond.

Ik heb veel berichten gelezen, maar weet niet meer waar ik op wilde reageren. Wil een mooie groeisprut voorbij zien komen en spelen de paarden heerlijk.

Ik zit me te bedenken hoe ik het ga doen bij de wei. De wei is 500 mtr van mijn huis. Al het gereedschap en dergelijke staat bij huis. Ik moet over de openbare weg. Een oude kruiwagen ed kan ik er wel neerzetten, maar ik zit bv ook te denken aan een quad of trekkertje. Ik heb een motorrijbewijs dus een quad kan. Moet dan met kenteken en dan word dat wel weer duur. Een mini trekker is dan misschien beter, mag je daar altijd mee over de weg? Hoe doen jullie dat? Mijn auto moet een beetje netjes blijven voor mijn werk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:04

Ooooooooooooooh ik heb de kraan aan laten staan... ;( Een vervelender moment bestaat er niet om een overstroming te creëren := Waarom slaat je brein dat nou niet gewoon op :') Zo maar 's weg zien te krijgen voordat 't echt gaat vriezen, zodat de paarden morgen niet hoeven te schaatsen in de paddock :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:10

Ik ben zo blij met onze vlotter :=
Dit gebeurde hier bijna dagelijks :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:21

kvulden schreef:
Een mini trekker is dan misschien beter, mag je daar altijd mee over de weg? Hoe doen jullie dat? Mijn auto moet een beetje netjes blijven voor mijn werk.

Nee, helaas -O-
Misschien kan je ze wel gekeurd krijgen en zorgen dat ze aan alle vereisten voldoen, maar kan me maar zo voorstellen dat het dan ook weer veel geld gaat kosten -O-

Ohhhh xXutopiaXx, wat balen. Ik zou ook echt niet meer zonder vlotter(s) willen hoor haha

Akshay, ja heerlijk dat soort dingen he! Dailey (de Fuchs) is echt helemaal in zijn nopjes dat hij eindelijk een echt speelmaatje heeft :D

En stinkende houtkachels.. Poeh toen wij hiervoor tijdelijk op een vakantiepark woonden was dat ook schering en inslag :') Het rook regelmatig alsof mensen er vol plastic op aan het gooien waren ofzo...

Ben benieuwd of er morgen echt sneeuw gaat vallen hier.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:35

Prairy schreef:
Ik zou ze ruim genoeg maken, 30*30*40 ofzo, iets ruimer kan ook. Compost toevoegen is handig. Stuur me even een pb wanneer je wil komen halen en zet er ook even bij wat je wil, dan kijk ik even of mijn planning dat toe laat of dat we een andere dag moeten afspreken :)

Prairy, hoe hoog zijn ze?