Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:00

Zou kunnen :) Ik had op een ex-busje van me eens een ingebouwde mistlamp die niet werkte én een losse onder de bumper gemonteerd die het wel deed. Bij de keuring moet de niet werkende 'weggewerkt' worden, want 2 mocht niet. Een stukje ductape in kleur bleek voldoende 8-)

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:16

Brr koud douchen deed ik ook echt niet, dan maar watekoker en washandje of desnoods bij familie in de buurt. Vorig jaar hadden wij geen verwarming de hele winter ivm de verbouwing en een trage man ( ja mijn man) , zibro kacheltje aa en verder dik aankleden. Godzijddank dit jaar wel gewoon warmte in huis.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:18

Sommige dingen met die keuringen snap ik ook echt niet hoor.. :n Wij hebben een rijtje lampjes op het dak van de pick-up, maar met die op het dak wordt ie niet goedgekeurd.. halen ze de lampjes eraf, keuren de auto goed, en monteren de lampjes er weer op _O- Tuurlijk, wat jullie willen :')

Oh en ik zou ook écht weigeren om koud te douchen :') En geen verwarming lijkt me ook verschrikkelijk, ben echt een koukleum.. verwarming staat hier op 20, mag niet warmer :') Maar ik zit met een kruik onder een dekentje op de bank hoor, met sloffen aan _O-

Over 1.5 week ga ik bij Prairy langs inderdaad Jolijn! :D Eens helpen planten, hopelijk daardoor ook een hoop leren haha en ben zooo benieuwd naar d'r plekje!! :+: En dus perenboompjes meenemen <3 Mooi initiatief Prairy :D

Wij hadden hier vanochtend ook 'sneeuw'.. :P Maar toch wel mooi ook :+:

Afbeelding

Verder vandaag bezig geweest met snackboompies maken bij de paarden. De oudjes hebben nu een mooi boompje en Blue :D We hebben nog flink wat stammen/stammetjes liggen, dus iedereen krijgt z'n eigen snackboom :D Daarnaast heb ik hier en daar een stronk op de grond gelegd, waar ze lekker op aan het knabbelen zijn :9

Afbeelding

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:18

Oei, sommigen van jullie moeten wel afzien zeg.

Nou ja, ik ga er voor het gemak maar vanuit dat ons vakantiehuisje warm heeft :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:45

Verschrikkelijk zonder verwarming en zonder warm water. Hopelijk snel opgelost!

Hier hebben we een gastank staan want ligt (nog) geen gas in straat. Al meermaals smekend moeten bellen naar de leverancier om te leveren diezelfde dag omdat ik weer vergeten was de stand op te volgen. Moeten wel maar 50m2 verwarmen, dus hoeft gelukkig niet zo vaak.

Keuring in BE is nog leuker als bij jullie heb ik het gevoel. Altijd wel iets.

leuke voederplaatsen Utopia en mooi met die sneeuw!
Welk zand hebben jullie liggen in de paddocks?

Bij de leverancier waar ik nu aan het kijken was, kan ik kiezen uit zeezand, lommelzand en rijnzand (0/4). Wat zouden jullie kiezen voor het zand te vernieuwen in de uitlopen van de stallen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:06

Dankjewel :D
De loonwerker noemde het 'geel zand' :') Zit hier gewoon in de grond, stukje graven en dan kwamen we 't tegen, iets dieper hadden we nog wat leem.. dat heeft ie er doorheen gemengd en het zwarte zand, wat bovenop lag en zoveel modder veroorzaakte, onderop gelegd :D +:)+ (bij de mini's overigens nog niet..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:23

Hetzelfde als we hier gaan doen dus jeeeej. Zoveel zin in.

Aftellen!

Aaaah gezellig Natasja. En perenbomen altijd leuk!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:34

Geel zand noemen ze hier zavel denk ik..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:49

Jaaa snap ik :):) Gaat een verademing worden volgend winter! _/-\o_
Ik hou van peren, ook al ben ik er allergisch voor :') <3

Haha ook een mooie benaming, zavel :D Maar moet zeggen dat ik er nog niet eerder van gehoord heb, dus dat durf ik niet te beamen :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:49

Kirrr schreef:
?

Bij de leverancier waar ik nu aan het kijken was, kan ik kiezen uit zeezand, lommelzand en rijnzand (0/4). Wat zouden jullie kiezen voor het zand te vernieuwen in de uitlopen van de stallen?

Dat ligt aan de korrelgrootte en je doel denk ik?.
Draineerzand, grote korrel, klinkt niet in. Dus is zwaar lopen maar goed met waterafvoer. (Ik denk dat dat het zeezand is)
Rijnzand klinkt heel fijn korrelig?

Lommelzand zegt me niks..

Zavel en geel zand zijn friet en patat geloof ik ja :')

Ik heb heerlijk warm gedoucht bij mijn ouders.

Ben begonnen mijn oude Dids bij te voeren met subli senioren pap. Het is dat hij zo vreselijk harig is, anders zou je zijn ribben zien.. is een zeldzaamheid dus maar even wat meer voedsel erin

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:52

Ik gok dat Lommel zand van de lommelse Sahara komt (België), misschien is dat nogal fijn zand? Als ik zie wat er onderuit mijn poel gekomen is zou ik bijna mijn track 3m diep keren, echt fantastisch zand, bijna bountystrandzand...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:34

Xutopia: jouw plekje mag er ook zijn hoor. Zo mooi.
Akshay: Eet je oudje geen bietenpulp ? Ik voer het nu voor het eerste jaar bij samen met grasbrok en het oudje hier is mooi op gewicht hiermee. Mijn merrie die anders altijd schraal de winter doorkwam is nu ook goed op gewicht. Ik geef het aanvullend op hun vitaminekorrel en onbeperkt hooi.

Gisteren onze nieuwe hoekbank opgehaald. Terwijl we de oude aan het opladen waren had de hond al een hap uit de nieuwe genomen -:(- Soms haat ik dat beest echt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:45

Oei, hond stout :o nou is de nieuwe bank meteen niet nieuw meer.

Dids eet wel bietenpulp hoor. Maar vind eigenlijk dat principe van de seniores priores zo fijn dat het minder eenzijdig is omdat het ook als complete ruwvoer vervanger kan. Hij vindt het hartstikke lekker. Ijsco krijgt ook een handje van de geweekte prut en die vond het de 1e keer heel gek :P
Heb de hoeveelheid weidehooi omhoog gedaan (Ze hebben onbeperkt, maar het onbeperkte is graszaadhooi) en ze hebben nu net hun eerste zak vitaminebrok op, daar was ik al mee begonnen, 1,5 maand geleden ofzo :)
En dan nu lekkere drap.

Was vanochtend deels flink bevroren hier. Beschut uit de wind niet, maar de rest was knalhard.
Laatst bijgewerkt door Akshay op 15-01-21 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:00

Stoute hond!

Ik voer fibre beet. Gaat ook prima.

Hoop dat er bij ons ook een deel bevroren is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:18

@betadine: ach dat is zonde. Ik zou ook niet blij worden van zo'n hond.
@Akshay: er zit vrij veel suiker in SP, vandaar dat ze het zo graag eten :) Niet elk paard kan daar goed tegen. Kan hij nog wel gewoon hooi eten? Anders de SP eens mengen met een paar flinke handen 5*
Mijn oudje is daar toen weer goed van op gewicht gekomen.

Hier was het wel iets hard, maar geen bonken, want ik kon het goed klein harken gisteren.

Ik begin vanochtend met 12 graden, kijken hoe lang het duurt voor het behagelijk is met de nep-houtkachel :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:24

Jahoor, het oudje is relatief. Hij wordt pas 23. Op een missende tand na (eruit gemept door de ijsco) is zijn gebit nog prima. Hij is ergens gewoon iets teveel verloren onderweg, misschien omdat ik hem net iets meer opgepakt heb.

Hij eet de sp vooral graag omdat hij van papjes houdt want hij valt op kale pulp of pulp en zemelen net zo aan ;)
Wat 5* inhoudt heb ik geen idee van ;) ?

Als hij overigens nu van bijvoeren met sp niet bij trekt komt de dierenarts want dan is er iets aan de hand.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:26

Mijn oudje zet het beste aan op SP. Fibrebeet, grasbrok, luzerne, speedibeet bleef hij toch mager mee. Hij krijgt een schep SP geweekt. Het liefst had ik hem op de fibrebeet, maar helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:28

Citaat:
Hartog 5* Star Complete Care Senior, een ruwvoermix van fijne structuur met vitaminen & mineralen balancer.
Eigenlijk dus klein gehakseld hooi met een toevoeging.
Maar als ie nog gewoon hooi goed kan wegkrijgen heb je dit dure spul niet nodig :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:31

Ohhh betadine, dan kun je 'm wel wat aandoen!!! :oo Dat is frustrerend zeg.. En dankjewel :+: :D

Hier ook bevroren geloof ik, hoorde m'n vriend vanochtend de vooruit krabben :P

Brr koud DF, sterkte :oo
Hier nu dag én nacht 20 graden binnen, want we hebben twee zieke diertjes binnen zitten en anders wordt 't 's nachts te koud, als we de verwarming uitzetten voor de nacht := Vind ik niet erg :D Liefst heb ik 't altijd zo, maar mag niet ^) Heerlijk om midden in de nacht naar de wc te moeten en 't niet ijskoud te hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:33

Zo herkenbaar en dan vind ik 20 graden eigenlijk nog koud _O-

Hier heeft M. vanochtend mijn auto al een kwartier voor ik weg moest gestart, hoefde ik niet te krabben en was mijn auto al lekker warm <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:33

@xXutopiaXx; zo zag ik het ook het liefst, al zou ik 17/18 ook goed vinden. Niks aan 's nachts met je blote voeten over de tegels naar de wc moeten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:34

Hier is het ook s nachts 19 graden, als we naar bed gaan is het rond de 25 graden door de houtkachel. S ochtends springt de cv aan en als ik opsta is het gewoon lekker. Wij hebben nu in al onze leefruimtes vloerverwarming. Die kou ben ik klaar mee, daar ben ik te oud voor. Wij hebben een buffervat die verwarmd wordt door de houtkachel en dat verwarmt dan de vloerverwarming.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:36

Ohh da's echt een mooi systeem Belker! +:)+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:01

Ja, mochten alle verbouwende bokkers ruimte en geld hebben, dan kan ik zo een houtgestookte cv echt aanraden. Wij hebben de cv-ketel er achterstaan. Zodra het buffervat beneden de 38 graden komt springt de cv- ketel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:02

wij hebben een houtkachel waar we de verwarming op aan kunnen sluiten maar dit niet gedaan omdat wij met 2 cv's zitten sowieso :+