Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Belker schreef:Hier net paarden gepoetst, nagelopen en vitaminebrokjes gegeven. Alles goed met ze, geen rare plekken erbij dus dat scheelt. Vanmorgen via livestream de hengstenkeuring in Zwitserland gekeken.
Malenka schreef:Wat een leuke en mooie plannen allemaal!
Maandag worden hier de mudcontrol platen geleverd. Helaas kan ik er nog niks mee want ik heb gisteren mijn enkel verzwikt. Ik kan er amper mee vooruitkomen (de huisartsenpost wil me niet ontvangen dus ik weet niet zeker wat er is). En dat brengt wel een flink probleem met zich mee want mijn man (heeft niks met paarden) vind puberende Roos momenteel eng. Dus het enige dat hij wil doen is snel hooi in de voerbak gooien (niet in het net). Het wordt dus een groot zooitje nu... Hoe doen jullie dat als je uit de running bent?
Jinte schreef:MarliesR fijn dat je een opsomming hebt gevonden die werkt!!
Hier een dame met veel fries bloed (barock pinto met 70% fries bloed). Verder een draver en haflinger van onszelf en een tinker van een klant. Dan komt er nog een rocky Mountain van een klant en een kwpn in het najaar voor mezelf.
Neetoch wat fijn dat je een paard hebt waar je weer mee aan de slag kunt.
Vandaag weinig werk bij de paarden. Er wordt gemest, hebben even de verhardingen schoon gemaakt en straks nog even hooi voeren. Morgen ritje maken op de kwpn
Jade schreef:Vraagje, ik heb nu voor t eerst alleen grote balen. Voorheen legde ik een klein baaltje bij stal om in de avonden te voeren, maarja. Heb geconcludeerd dat onze kruiwagentjes niet ideaal zijn als je de baal opensnijd en je moet dan de eerste vier plakken met je kleine kruiwagentje tussen twee extreem hongerige paarden door de bagger heen naar stal maneuvrerenvooral omdat de helft er halverwege afsodemietert gezien de plakken te groot zijn.
Wat gebruiken jullie om hooi te transporteren van a naar b?
Chasey schreef:De kruiwagen of de bolderkar, maar daar liggen dan geen 4 plakken in.
[ [url=m/HebVYx.jpg]Afbeelding[/url] ]