Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tijgertje86

Re: Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:52

Prisca schreef:
Tijgertje86 schreef:
€ 550- lijkt me een beetje overdreven. Als je goed zoekt en afweegt, moet er volgens mij wel een goed plekje te vinden zijn. Alleen dan moet de eigenaar wel de moeite nemen... Knipoog

Grapjas.......succes dan maar in deze omgeving.....

het is nu eenmaal de waarheid.

Grapjas? Pardon! Laten we het even netjes houden a.u.b. Knipoog
Ik de randstad is het lastiger om een goede stal met weidegang te vinden, dat snap ik. MAAR, als je én luxe wilt én weidegang, dan kost dat vast veel geld. Je kunt ook genoegen nemen met minder luxe en wel weidegang. Dan betaal je vast geen € 550- per maand.

*Na even Googlen, heb ik al 3 stallen gevonden in/ bij IJsselstein met weiland voor een prijs die ongeveer de helft bedraagt van het bovengenoemde bedrag*. Ze zijn er dus wel!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 13:57

Apple schreef:
Ninx, in mijn specifieke geval zal het niet in het voordeel van de knol werken (al eerder uitgelegd in dit topic).

Ik heb trouwens nav dit topic wat gezocht op oude topics. In 2003/2004 kon je nog gewoon vertellen dat je paard niet op het land kwam zonder dat er gelijk veroordelend gereageerd werd. Meer belangstellend vragend naar het hoezo.

Apart idd denk dat toen mensen alles nog niet zo zielig vinden als nu en dat iedere jan boerenlul nu een paard kan kopen voor een scheitprijs......verloedering van de paardensport.[/quote]

Ik denk meer dat Bokt toen nog een stuk kleiner was en mensen elkaar wat 'beter' kenden. En dus eerder belangstellend reageerden ipv gelijk de eigen mening doorduwend.[/quote]

@ Apple: wij hebben je toch ook eerst gevraagd 'waarom' je je paard niet buiten zet? Je bent iig niet voor dierenbeul of halve gek uitgemaakt Knipoog Wanneer je voet bij stuk houdt en slechte argumenten kunt weerleggen, en met goede argumenten komt (in mijn opinie, niet die van een ander) duw je niet je mening door. Je geeft alleen je mening in reactie op de tegengestelde mening van de ander.
Ik kan ook zeggen: "ik ben van mening dat een paard voor het behoudt van een goede geestelijke en lichamelijke gezondheid zoveel mogelijk buiten moet lopen. Maar omdat jullie dat niet vinden is dat ook goed hoor. Laat ze dan gewoon binnen staan." Einde discussie....
Ik wil echter graag weten 'waarom'. En wanneer dat 'waarom' (voor mij) niet bevredigend is, wil ik dat graag weerleggen.... Stiekem hopende dat er misschien toch een aantal paarden zijn die deze zomer nog gaan meemaken onder de zon tussen hun vrienden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:57

Ze zijn hier in de omgeving ook wel te vinden voor minder dan 550 euro, genoeg stallen zelfs!

Maar goed, wat is luxe? Mijn paard hoeft niet in een stal te staan die wit geschilderd is, de bak-omheining is ook niet wit geschilderd en een spuitplaats overdekt is voor mij ook niet noodzakelijk.

Maar hier in de omgeving Nieuwegein/IJsselstein/Houten/Utrecht is zat te vinden dat luxe en betaalbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:59

Ninx schreef:
Apple schreef:

Daarvan lijken alleen de eerste twee me er toe doen Sigaar

Nee hoor, het laatste ook.... als je tenminste van ons 'gezeur' af wil zijn... hahaha! Haha!

Dat slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Bovendien heb je niet goed opgelet, mijn paard staat buiten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 14:04

Of als een banketstaaf op een drumstel...

Lovely schreef:
erleyne schreef:
Dat is idd luxe. hier in de buurt is dat echt nergens, muv misschien van particulieren. Maar zo'n plekje krijg je vaak alleen als je kennissen bent ofzo. Voorheen stond ik ook bij iemand aan huis, heerlijk, elke dag op de wei. Maar daar moest ik weg ivm stallentekort vanwege aanfok, dan vindt je niet zo snel meer eenzelfde soort plekje.

Stalling bij particulieren (of boeren) heb je hier heel weinig. Hier heb je juist meer pensionstallen en van de stallen die ik ken hebben de meeste wel weidegang te bieden.

Wat is dan het probleem Lovely? Als de meeste pensionstallen in jouw omgeving weidegang aanbieden, dan kan jouw paard toch heerlijk naar buiten? Jij happy, paard happy, wij happy....

Hier zie je dat ik je vraag wat je probleem dan is, een paar posts terug.... Als je de mogelijkheden hebt en er gebruik van maakt, waarom ben je dan zo defensief wanneer mensen het wenselijk vinden dat een paard zuurstof en zonnestralen mag opzuigen?

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:05

ik heb bewust de keus gemaakt dat mijn pony 24 uu per dag naar buiten zou kunnen als hij dat wil
gewoon omdat ik het zelf prettiger vind
ieder zijn ding

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:07

Dat zeggen we niet alleen wordt er gezegt dat paarden meer mankeren omdat ze op stal staan. Maar het probleem begint al vaak eerder en ik denk door de doorfok en niet door stalling. En dan doel ik op de jonge paarden die vaak al wat hebben.

Tja miran fijn dat jij dat met je paard kan maar dan heb ik nog geen binnenbak en de dingen die ik verder nog wil en die wil ik wel aangezien ik regelmatigheid wil bieden en geen gezeur van een slechte bak wil hebben. Met de hoeveelheid water afgelopen winters hield geen enkele bak het bijna. Ik werk 40 uur per week dus wil ik naar stal kunnen gaan en wat kunnen doen weer of geen weer paard moet kunnen bewegen dus vandaar zo'n stal alleen moeilijk met weiland.

@ninx
Ze vinden het nu WEL schokkend anders krijg je niet zulke topics.
Ik heb nu al 20 jaar paarden en doe niet anders als toen. Toen gingen ze ook weinig op het land op omdat hij de boel opstookte.
En dat laatste zeg ik ook niet alleen denken helaas veel mensen dat je eenpaard maar op een land kan pleuren en af en toe rijden en langsgaan dan voldoende is. Hoe ik het doe is in jullie ogen ook niet goed maar ja doe het al 20 jaar en er is nog geen paard aan doodgegaan. Alleen mijn vorige die gewoon door slechte kwaliteit beenderen maar 16 jaar geworden is.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:09

Quellian schreef:
Ze zijn hier in de omgeving ook wel te vinden voor minder dan 550 euro, genoeg stallen zelfs!

Maar goed, wat is luxe? Mijn paard hoeft niet in een stal te staan die wit geschilderd is, de bak-omheining is ook niet wit geschilderd en een spuitplaats overdekt is voor mij ook niet noodzakelijk.

Maar hier in de omgeving Nieuwegein/IJsselstein/Houten/Utrecht is zat te vinden dat luxe en betaalbaar is.

maar niet wat ik precies zoek en wat jullie voorstellen?. Alleen scharroo komt in de buurt maar ja dat is gewoon niet te betalen.

ben wel benieuwd waar jullie mee komen. Kom maar op.......

Harmelen is te lang rijden voor mij dit gaat van paard aandacht tijd af dus moet in 20 minuten rijden zijn MET binnenbak.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 14:10

Iemand stuurde me zojuist een PM en dit was mijn reactie, misschien wat kinderlijk geformuleerd... maar het geeft 'het gevoel' goed weer...

No offence: maar als mijn paard maar 1 uur naar buiten mag dan zou ik naar een andere plek zoeken.
Dat is misschien moeilijk, maar moeilijk is niet hetzelfde als onmogelijk.
Stel je nu eens voor, doe je ogen dicht en stel het je echt voor: buiten schijnt de zon, je kennissen en vrienden gaan naar het strand of op een terassje in de zon wat drinken en genieten van de zon. Je moet echter verplicht 23 uur op de wc blijven (is naar verhouding ongeveer dezelfde ruimte), en 1x pd mag je uit de wc en mag je even een uurtje in de tuin rondlopen. Vervolgens mag je met een beetje geluk nog een uurtje huiswerk/ de administratie doen in de tuin (ongeveer hetzelfde als trainen met een paard) en dan weer hup! 23 uur lang op het toilet zitten....

Wordt je daar nou niet heel erg down van?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 14:10

Prisca schreef:
Quellian schreef:

maar niet wat ik precies zoek en wat jullie voorstellen?. Alleen scharroo komt in de buurt maar ja dat is gewoon niet te betalen.

Harmelen is te lang rijden voor mij dit gaat van paard aandacht tijd af dus moet in 20 minuten rijden zijn MET binnenbak.

Waarom een binnenbak?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:12

jeetje gaan we weer het is niet te vergelijken paard is geen mens

en ja al mijn vriendinnen werken parttime en ik moet fulltime werken boeien

Ik word down van zo'n trieste pm die nergens op slaat.......

Zesiram

Tja, dat is je eigen keus toch? Ik wil ook een binnenbak. Ik werk veel, en als ik kom om te rijden, wil ik ook rijden en bij voorkeur niet in de striemende regen.
Maar ik wil ook dat mijn paard elke dag buiten komt, en dat zou voor mij zwaarder wegen ( gelukkig heb ik het allebei!)

Ceasar2015

Ik ben het volledig met je eens!

Hier op Schiermonnikoog is het ook redelijk moeilijk aan een stukje land te komen/te huren. Wij hebben toen ook gezegd(Iets wat ik altijd zou doen), eerst weiland dan pas zoeken naar een paard.
Heeft ook tijd geduurd voordat paard hier stond, maar we hadden weiland.

Ik vind ook geen weidegang kunnen bieden = geen paard!! Paard moet lekker naar buiten kunnen, lekker de benen strekken. En niet een uurtje rijden en verder de hele dag op stal(Met misschien even in de stapmolen).

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:14

Prisca: Gelieve niet via pb reageren. Als ik het kan vinden, lukt het jou vast ook wel. Even zoeken dus, succes! Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:15

Tijgertje86 schreef:
Prisca: Gelieve niet via pb reageren. Als ik het kan vinden, lukt het jou vast ook wel. Even zoeken dus, succes! Knipoog

Noem ze dan maar op de meeste ken ik dus weet ik wat ze te bieden hebben en ook de prijzen. Dus hoef ik niet te googlen.
Vind het altijd leuk dat mensen het beter weten maar dan het niet durven af te maken...

erleyne schreef:
Tja, dat is je eigen keus toch? Ik wil ook een binnenbak. Ik werk veel, en als ik kom om te rijden, wil ik ook rijden en bij voorkeur niet in de striemende regen.
Maar ik wil ook dat mijn paard elke dag buiten komt, en dat zou voor mij zwaarder wegen ( gelukkig heb ik het allebei!)

Idd daarom een binnenbak en na een jaar ellende met alleen een buitenbak te hebben gehad wil ik dat niet meer. Door regen en sneeuw af en toe bijna een week niet kunnen rijden of longeren. DAT IS OOK NIET PAARD WAARDIG. btw we mochten dan niet rijden van de eigenaar. En deze stal was in verhouding duurder als wat ik nu betaal.

Ik betaal nu 300 per maand voor mijn huidige stal.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:18

Prisca schreef:
Tijgertje86 schreef:

Noem ze dan maar op de meeste ken ik dus weet ik wat ze te bieden hebben en ook de prijzen. Dus hoef ik niet te googlen.

Ik heb gekeken op Google en op paarden.pagina.nl en had er al drie te pakken van €200- a €300-. Als je even moeite doet vind je ze zelf ook. Of is dat teveel gevraagd?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:20

Prisca schreef:
Quellian schreef:

Scharroo valt wel mee toch? Of Stal Bosgoed Hagestein (snelweg op, 2 afslagen later er weer af).

Waar sta je nu als ik vragen mag?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:20

Apple schreef:
Miran, dat is geen reden om een volwassen paard op stal te houden, dat zeg ik ook nergens.

Het is alleen frappant dat een dier dat gemaakt is om buiten te lopen daar blijkbaar niet altijd meer voor geschikt is. En dat het dus steeds vaker voorkomt dat er paarden zijn die buiten niet op hun plek zijn.

Het lijkt me eigenlijk dat juist artrose enzo redenen zijn om het paard niet op stal te willen houden... Rust roest, en al helemaal voor paarden welke al zulke beenproblemen hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:21

Prisca schreef:
Door regen en sneeuw af en toe bijna een week niet kunnen rijden of longeren. DAT IS OOK NIET PAARD WAARDIG.

Het maakt een paard niet uit of hij wel of niet gereden wordt, als hij maar los komt.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 07-05-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

)
Pensionstal Zonneveld Baarn
Pensionstal Huisman
Stoeterij/pensionstal
Pensionstal Griftenstein
MH Stables Houten
stal van brenk
HC 'Stal Groenraven'
MRC Marcroix
Pensionstal Wild Rose Stables
pensionstal Klein Heiligenberg
Pensionstal Montfoort
Stal De Molshoop
Stal Prinsenburg
De Zandhoeve
PC Nedereind ()
Pensionstal de Heidehoek (eemnes)
pensionstal kievitshoeve (Mijdrecht)
stal de burghoeve in Odijk (Odijk, utrecht)
de paarderij (oudewater)
De Boerenhofstede (Woudenberg)
welkom bij stal zadelpret (Waverveen)
Manege Hallinckveld (Loosdrecht)
Stal Van Jaarsveld Pensionstal (Utrecht)
Stal Rhijnauwen (Bunnik)
Stal Verwey (Maarssen)
de Frissche Roemer (Oud-Zuilen)
stal Alberts (Loosdrecht)
Pensionstal de Apellaan (Harmelen)
Crazy Dutch Ranch (Benschop)
Pensionstal De Dijkhoeve (Ede)
Pensionstal Ponderosa (IJsselstein

Apple

Prisca schreef:
Hoe ik het doe is in jullie ogen ook niet goed maar ja doe het al 20 jaar en er is nog geen paard aan doodgegaan. Alleen mijn vorige die gewoon door slechte kwaliteit beenderen maar 16 jaar geworden is.

Dit pluk ik er even uit Haha! Haha!.

De gemiddelde leeftijd waarop een paard overlijdt schijnt in Nederland rond de 8 jaar te liggen. Prisca noemt een paard dat maar 16 is geworden. Blijkbaar is haar manier van paardenhouden toch wellicht niet zo slecht.

tita

Quellian schreef:
Prisca schreef:
Door regen en sneeuw af en toe bijna een week niet kunnen rijden of longeren. DAT IS OOK NIET PAARD WAARDIG.

Het maakt een paard niet uit of hij wel of niet gereden wordt, als hij maar los komt.

Ben ik het niet mee eens, je maakt de mijne niet blij in de regen in de paddock vol met plassen ondanks dat ie dan lekker los is

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:22

De Frissche Roemer (Oud-Zuilen) en Appellaan in Harmelen hebben volgens mij wel een binnenbak (ben alleen niet zeker van die eerste), maar dat is meer dan 20 minuten van IJsselstein.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:24

tita schreef:
Ben ik het niet mee eens, je maakt de mijne niet blij in de regen in de paddock vol met plassen ondanks dat ie dan lekker los is

Onze bak is altijd netjes droog, dus ze hoeven niet in plassen te denderen als het regent. Mijn pony heeft een bloedhekel aan regen, dus die staat dan liever bij het hooi als ik zijn stal uitmest, maar mijn paard wil toch wel erg graag naar buiten hoor Ja Ik ga zelf niet in mijn kloffie in de regen staan, dus dan laat ik ze zelf die keuze maken. Heb het dan trouwens wel over het winterseizoen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 14:25

tita schreef:
jeetje gaan we weer het is niet te vergelijken paard is geen mens

en ja al mijn vriendinnen werken parttime en ik moet fulltime werken boeien

Ik word down van zo'n trieste pm die nergens op slaat.......

Bijna al jouw posts zijn werkelijk uniek in hun soort. Ik kan zeggen dat ik bijna niemand heb meegemaakt die zo'n bittere zure toon in zijn posts legt. En dat met een dosis boosheid die de posts waarop je reageert niet rechtvaardigen. Je kunt het vast wel een beetje vriendelijker brengen. En ga anders even genieten van de zon, daar wordt iedereen vrolijk van Haha!

ps: een paaard is JUIST geen mens.... en is niet geboren om altijd binnen te staan. Wanneer mensen, die in aanleg al beschutting zoeken in nesten/ holen (holenmens.... nu rijtjeshuismens), al krankzinnig worden in een gevangenis. Hoe is dat dan voor een paard? Vele malen erger. Wij sluiten mensen op want we hebben besloten dat opsluiting, en daardoor uitsluiting, een van de ergste dingen is die je een mens aan kan doen. Maar dieren gooien we wel achter slot en grendel.