[VOLG]Van wei naar equihabitat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 11:28

Dank je <3

Ze hebben de hazelaar al gesnoeid :=
De bovenste takken staken wat boven het draad uit (dat op 1.40 staat daar), dus ik was er al bang voor. Maar goed, niet eruit getrokken en dat is het belangrijkste.
Afbeelding

En de stroken blijven maar bloeien <3
Nog steeds volop zonnebloemen, cosmea, cichorei en kaasjeskruid. Zo gezellig!
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:56

Het is steeds mooier aan het worden. Hoe kom je aan je stekken? Mocht je nog hazelaar een keer overhouden of fruitboompjes hoor ik het graag. Een van mijn hazelaars heeft het niet overleefd.

Wel even spannend dadelijk met Jim. Ik herken het van O Connor en mijn honden ook. Steeds als ik dacht ok dat was het dan ging het daarna weer tijden goed.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 12:24

Het meeste heb ik via verschillende bokkers gekregen of geruild. Wilgen heb ik zelf. Die zijn nog klein, maar heb ik nu wel wat takken van. En verder krijg ik nog wel eens wat van mensen in de buurt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 08:59

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:27

Lekker vers zand om in te rollen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 09:56

Ja en vooral zorgen dat het daar minder glad wordt. Daar ligt puin, met daarop een laag zwarte grond. Het water zakt weg, maar het wordt heel glad en glibberig. Dus laag zand erop dat het gaat mengen en stroever wordt. En hopelijk een lekkere rolplek en paddockje inderdaad. Ben het nu aan het verspreiden. Maar mijn rug vindt het niet zo leuk meer :')
Ik ben op de helft. Maar met veel pauzes. Heb de laptop mee, dus tussendoor ben ik aan het werk. Even kwartiertje scheppen, half uur/3 kwartier werken, weer kwartiertje scheppen, enz.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 10:23

Nog 1/4 over. Mooi. Kan de laag nog wat dikker :D
Afbeelding

10 minuten verder
Afbeelding

Nu weer even pauze.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 10:33

Ik wil even zeggen dat ik het zo knap van je vindt hoe je alle dagelijkse dingen managet en draagt. :j Drie (!) paarden in eigen beheer (!!), je werk, andere dagelijkse dingen, ... Dat is nogal wat! Ik heb daar oprecht veel bewondering voor. Mij lukt dat niet (alleen) door chronische klachten en ik vind dat best wel moeilijk soms.

Jij maakt, ontwerpt, repareert, haalt van alles op voor je equihabitat, schept ( ;-) ) in je eentje ... Echt, ik vind dat zo stoer!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 11:18

Ik doe wel alles in etappes hoor. We zijn nu 2,5 jaar bezig. En vorig jaar weinig gedaan vanwege onze eigen verhuizing. Dus dat ben ik een beetje aan het inhalen.
Mijn man helpt waar hij kan. Hij is net ook geweest om te helpen. Maar is nu gewoon aan het werk, dus weer weg. Ik werk veel thuis, in de praktijk ook veel op stal. Ik heb een tuintafel staan, dus dat is heerlijk werken met zicht op de paarden en dan tussendoor doe ik de klusjes. Heerlijk vind ik dat. Ik werk 4 dagen, woensdag is vaak mijn paardendag waarop ik meer doe. Ik heb een kantoorbaan, dus op stal is voor mij heerlijk fysieke ontspanning. Naar de sportschool hoeft niet meer zeg maar :D
En ik heb altijd 1 dag paardvrij. Dan gaat onze bijrijdster. En op vrijdag heb ik altijd hulp van een verzorgmeisje, die ook mee klust als ik dat vraag.
Ik heb nu de schapenhekken wel opgehaald, maar die ga ik er ergens deze maand of volgende maand pas inzetten. Zo verdeel ik het werk.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:49

Ik vind het ook echt ontzettend knap wat je doet en hoe je dat allemaal doet.
Wordt het geen bende als je het zand zo los op de grond gooit?
Of is dat afhankelijk van je bodem?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 13:18

Nee dat kan hier gelukkig. We zitten hoog, op zandgrond. En daar ligt dus nog zo’n 50cm puin op met daarop een laag zwarte grond. Bedoeling is dat het zand daarmee gaat mengen en het niet zo glad meer wordt. We hebben dat vorig jaar op een plek uitgeprobeerd waar je max 10 cm in de blub wegzakte. Dat is nu een ruwe zandplaat geworden. Echt perfect. We hebben natuurlijk afschot, dus water blijft niet staan. Plus dat het door het puin en de zandgrond heel snel zakt. Het is dus puur tegen de gladheid en dat werkt perfect. Op kleigrond kun je dit niet zo doen, dat wordt een bende :D

Ik ben nu thuis. Verga van de pijn in mijn rug, dus mijn man mag straks de laatste kuub wegwerken. Of de paarden verspreiden het. Ook prima :+
Afbeelding

Omdat ik toch genoeg had ook wat zand verspreid op wat looppaadjes van de paarden die ook wat glad worden.
Afbeelding

En de paarden staan lekker op de wei te soezen <3
Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:26

Fijn dat het op deze manier werkt bij jullie.
Welk soort zand heb je?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 13:41

Ophoogzand

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 16:08

<3
Alleen het rollen na het liggen richting bielzen was niet zo’n goed idee :=
Maar goed, dan leert ze het wel kennen.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 12:21

Hoera voor ibuprofen %) :')

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 12:55

Oei, wat rot dat je zoveel pijn hebt van het scheppen. Hopelijk doet de Ibuprofen zijn werk en voel je je al iets beter.

Zo fijn dat je man, je bijrijdster en verzorgmeisje je helpen, dat scheelt al. En in etappes werken is ook key. En geduld hebben, weten dat niet alles in een keer af zal zijn, dat het stapje voor stapje gaat en dat de weg naar het eindresultaat óók mooi is. Ik maak er voor mezelf een mentale notitie van. :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 13:06

Ja ik ook. Ik denk dat het nooit helemaal af is :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:21

Laat dat mijn vriend maar niet horen. :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 13:39

Nee dat spreek ik hier ook niet hardop uit _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 19:37

Rollen in het zand is zooooooo lekker :))
Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 06:56

Steentje schreef:
Ik wil even zeggen dat ik het zo knap van je vindt hoe je alle dagelijkse dingen managet en draagt. :j Drie (!) paarden in eigen beheer (!!), je werk, andere dagelijkse dingen, ... Dat is nogal wat! Ik heb daar oprecht veel bewondering voor. Mij lukt dat niet (alleen) door chronische klachten en ik vind dat best wel moeilijk soms.

Jij maakt, ontwerpt, repareert, haalt van alles op voor je equihabitat, schept ( ;-) ) in je eentje ... Echt, ik vind dat zo stoer!

Helemaal eens. Helaas ging het mij opbreken de laatste jaren. Het is een van de redenen geweest waarom ik ben gestopt met paarden houden. Maar dat is geen keuze over één nacht ijs geweest. En ik had het geluk een enorm mooie kans te krijgen anders had ik mijn oudje nog gewoon gehad.
Ik geniet echt van je topic. Heerlijk om het proces te zien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 14:33

Ja maar dat kan ik ook heel goed begrijpen. Voor mij ook een reden dat als Jim op is, er geen ander paard van mij bij komt, maar een pensionpaard. Om de klussen en kosten te verdelen. Maar vind maar eens een gelijkgestemde :+

Vandaag zijn ze alle 3 bij de tandarts geweest. De kleine man was het braafst van allemaal <3

Afbeelding

En Noura is alweer 4 jaar bij mij :+:
Zoek de verschillen :D

Afbeelding

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 14:52

Zo! Wat een paard word dat ook al zeg.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:40

Ja een gelijkgestemde vinden is echt heel lastig idd. Ik had op het laatst een shet van een vriendin erbij. Maar zij woont echt aan de andere kant van het land dus dan kon ik het nog op mijn eigen manier doen. Al moet ik zeggen dat mijn vriendin en ik wel echt heel erg op één lijn zitten dus het was toch wel goed gekomen anders. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 13:06

Mini en Maxi <3
Afbeelding

Vandaag zijn er foto’s gemaakt van Jims been. Helaas geen goed nieuws. Het gewricht is niet glad, maar bobbelig. Het kraakbeen is grotendeels opgelost en ook het bot lost op ipv dat het aan elkaar groeit.
Ergens geen verrassing, maar alsnog een klap. Dit betekent dat er geen verbetering meer in zit, alleen verslechtering. Dus aan mij: wanneer is het genoeg?
Vandaag kan ik alleen maar huilen. Morgen ga ik daar over na denken. Het klinische beeld is leidend. Maar ook: wat wil ik nog voor dat het klaar is? Een grote wens is nog samen op de foto. Niet opgedirkt, maar gewoon wij, op ons eigen plekje. Dus dat wil ik binnenkort doen nu alles in de herfstkleuren komt.
En verder moet ik alles even laten bezinken. Ben er kapot van. Ook al weet ik dat het moment komt en dat hij een tijdje in reservetijd leeft, de bevestiging komt hard aan ;(