Olympia96 schreef:Maaaaaar heb nu super goed hooi. En de paarden vinden het gruwelijk lekker. Hiervoor had ik meer langstengelig hooi, rook heerlijk maar meer kauwen. Ook wel beter voor de omloopsnelheid haha. Ze stopten makkelijker met eten als ze vol zaten. En ze zijn rond en (te) gezond op dit moment.
En in staking omdat ze overdag ‘vies’ hooi moeten eten (het is zo grof dit dat ik het slowfeeder net eraf moest halen, ze kregen het niet door de mazen heen). Dit doen die relnichten overdag met het ‘vieze’ hooi sinds ze het lekkere hooi geproefd hebben:
[ [url=m/je1QpM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu ben ik bang dat ze door gaan vreten. Vooral de Halflinger. Heb er een net overheen van 3x3 cm, maar als hij 13 uur onbeperkt kan knagen overdag en dan in de nacht weer door kan met een nieuw slowfeeder net.. dan ben ik een beetje bang dat hij uit zijn voegen groeit.
Ze hebben nu ook letterlijk onbeperkt.
Ik werk 5 dagen per week van 8-17 dus overdag kan ik niet veel.
Wie weet er iets slims?
Even kijken of ik je snap: je hebt wat fijner heel lekker hooi en heel grof minder lekker hooi. De paarden staan 13 uur buiten en 11 uur op stal? Het grove moet los gevoerd worden omdat ze het niet door het net krijgen maar ze maken er nu een zooitje van? Wanneer voer je welk hooi?
Ik weet niet wat voor netten je hebt maar ik zou overstappen op netten met een grotere maas, wij voeren bv uit netten van 6x6cm. Ik zou dat overdag voeren want minder lekker hooi is meestal meer bewegen. Daarbij staan ze langer buiten dan binnen dus hebben ze meer tijd met het verantwoorde hooi. Dan op stal het lekkere hooi voeren, evt in netten (zou je ook nog kunnen mengen met stro of het vieze hooi in de netten).
Ik wil zelf graag dat de paarden ook hooi zonder netten kunnen eten dus ik zou dan op stal liever geen netten gebruiken maar evt het hooi iets afgepast geven, ik zou het niet erg vinden als ze dan de laatste 3 uurtjes het hooi ophebben, mits er voldoende vers stro te knagen is.