Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:30

Robijntjah schreef:
Wij zijn toch wel aan het twijfelen om bij deze hond te gaan kijken:

https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... ier/148659

Heeft er hier iemand ervaring met voeren uit slowfeeders gecombineerd met een graasmasker?

Hier geen ervaring maar als je het gaat proberen zou ik heel goed de tanden in de gaten houden en kijken of ze op die manier nog wel voldoende vezels binnen krijgen. Ik zou het zelf niet doen en eerder voor een armere vorm van ruwvoer kijken en dan het paard met hogere voerbehoefte bijvoeren met rijker ruwvoer.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:35

Alle andere paarden hebben een hogere voerbehoefte dan deze :+
Dat is een beetje het ding. Kan haar wel een paar uur per dag apart gaan zetten ofzo maar dat is ook zoiets.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 17:50

Utopia: houdt hij zich een beetje goed of heeft hij veel pijn. En ja de Wilder Kaiser is erg mooi ;) wij staan dagelijks op met dat uitzicht als we er zijn. Dit is vanuit de tuin:
Afbeelding

Robijntje: wij zetten bij ons de 2 die dus minder voer nodig hebben s'morgens met graasmasker op en halen die in de loop van de middag weer af.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:44

Robijn, houd er wel rekening mee dat een Anatolian een goed sterk hek nodig heeft! Liefst met stroom erop... die kun je niet loslaten want dan zijn ze weg. Wij hebben een hek van 1.60m met gaas, houten leggers en 2 lagen stroom anders breekt de onze uit :')
Oh en ze blaffen veel 's nachts dus je moet geen buren hebben die dichtbij wonen :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:48

Hier vang ik het verschil in voerbehoefte op door ze op stal te voeren, en buiten niet... ze staan wel altijd op de wei, maar die is nu natuurlijk best schraal. In de winter krijgen ze 3 x per dag hooi op stal, eerste keer rond 6 voordat ze naar buiten gaan, dan rond een uur of 5 als ze weer binnen komen, en dan rond 11 uur nog een laatste keer, dan krijgen ze ook hun krachtvoer. Vind dat het handigste want dan zit ik nooit met een voerbeurt als ik wil rijden oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:09

Libera schreef:
Robijn, houd er wel rekening mee dat een Anatolian een goed sterk hek nodig heeft! Liefst met stroom erop... die kun je niet loslaten want dan zijn ze weg. Wij hebben een hek van 1.60m met gaas, houten leggers en 2 lagen stroom anders breekt de onze uit :')
Oh en ze blaffen veel 's nachts dus je moet geen buren hebben die dichtbij wonen :D

We hebben een goed afgezet stuk waar hij zeker weten niet uit kan.

Op stal zetten is geen optie.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:46

Dikke pech hier. 2 januari genezen verklaard na 9 maanden revalideren ivm checkligament blessure en nu staat Jewel spierbevangen ;(
Week boxrust, geen krachtvoer, pijnstilling en spierontspanners en over week weer bloedprikken.
De shet moet meedoen met de boxrust om stress te voorkomen dus ik vrees 2 chaggo paarden de komende week :=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:52

Oh jeetje dat is nog eens pech hoe komt ze daar nu weer aan?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:00

Ojee, wat vervelend, sterkte ermee!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:00

Mer1980 schreef:
Oh jeetje dat is nog eens pech hoe komt ze daar nu weer aan?

Geeeen idee.
Ze is van de week opnieuw beslagen maar door dezelfde smid als altijd.
Ik voer momenteel verpakt hooi waar ik nirt blij mee ben (te vet en nat) maar dit voer ik al enkele weken en morgen komt er nieuw, mooi onverpakt hooi.
Ze is zaterdag voor het laatst bereden en vandaag stapte mijn bijrijdster er op voor wat bakwerk (niet anders als normaal) en zij merkte op het eind dat ze ineens moeilijk deed en niet meer wilde lopen. Zij belde mij, ik was net onderweg naar huis van werk en uur na het ontdekken heb ik de DA gebeld en laten komen.
Ze heeft wel goed gehandeld en daardoor waarschijnlijk erger voorkomen, Jewel hoeft geen infuus ed gelukkig.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:18

Wel schrikken zeg, raar dat het gewoon zomaar ineens zonder wijziging van voer ofzo kan plaatsvinden. echt idioot. Ik hoop dat ze snel opknapt....

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 00:33

Ohh da's niet leuk.. beterschap :(:)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 07:54

Karin, oei dat is oliebol!

Las ook nog iets over een skiblessure, bah... beterschap!

Verschil in voerbehoeftes. Wij worsten er dagelijks mee, is ook echt wel een lastig ding als je verschillende type paarden hebt (al dan niet in pension). Hier staat een paard in pension die flink aan het afvallen is. Leek in de zomer wat op te knappen maar valt nu echt weer flink terug. We zien ook geen gelukkig paard. Zo lastig want de eigenaresse is super blij. Ik voer nu zoals ik dat voor mijn eigen paarden wil doen, en als de pensionklanten het niet ok vinden gaan ze maar weg.

Zo 13 pagina’s bijgelezen. Oeps... Tijd vliegt voorbij nu we bezig zijn met de verbouwing!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 08:54

Wat naar Karin. Gelukkig dat ze niet aan infuus hoefde. Waardeloos dat verpakte hooi zo rijk was. Fijn dat je vandaag gewoon hooi krijgt. Duim dat ze snel weer de oude is. Beterschap.

Vervelend dat paard zo afvalt SS Design, is het een oudje? Heb je een idee van de oorzaak waarom ze niet gelukkig is (pijn etc)?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:21

Wat schrikken Karin, maar wel fijn dat ze geen infuus hoeft

Verschil in voerbehoefte is hier ook een probleem. Ik heb ze nu van het gras af ivm de ppider die vorig jaar rond deze tijd ineens bevangen was. De welsh is nu zichtbaar aan het afvallen. Die vindt hooi stom en vreet zich de hele dag vol aan gras. Dus hier voor nu even een soort van opgelost

Ik kon jullie niet bijhouden afgelopen week maar ik ga weer mijn best doen

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:14

Wat naar Karin. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:20

Juist om die verschillende voerbehoeftes heb ik ze allemaal in hun eigen paddock staan. Ze eten precies allemaal wat ze nodig hebben, maar staan geregeld ook gewoon over het draad met elkaar te kroelen en spelen. Best of both worlds dacht ik haha :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:59

xXutopiaXx schreef:
Juist om die verschillende voerbehoeftes heb ik ze allemaal in hun eigen paddock staan. Ze eten precies allemaal wat ze nodig hebben, maar staan geregeld ook gewoon over het draad met elkaar te kroelen en spelen. Best of both worlds dacht ik haha :P

Oef, dat is voor mij geen optie... Als ik zie hoeveel ze met elkaar spelen, achter elkaar aan rennen (en dan speels, niet jagend) en hoeveel ze kroelen :D Samen lekker rollen. Ze genieten ervan!

De merrie die bij ons zo afvalt is pas 9. Ik denk dat ze nog stress heeft. Heeft 8 jaar lang altijd op stal gestaan en sinds een jaar altijd buiten. Zie niet echt een gelukkig paard... Maar ja, hoe zeg je zoiets tegen een eigenaar die heel blij is dat ze haar paard eindelijk 24/7 buiten heeft staan... :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:08

Diva is gelukkig vrij makkelijk te voeren, maar moet wel droog hooi hebben.

Had vanmorgen een beetje energie dus hoppa *\o/*
Afbeelding

Ben nog steeds niet helemaal opgewarmd :brr: :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:16

Hier apart gaat ook echt geen succes worden. In het verleden wel eens geprobeerd (bij het afspenen van Miracle) maar dat duurde welgeteld twee dagen voor het draad naar de haaien was. En vanaf toen kon ik dagelijks het draad repareren.
Plus dat ik ze ook echt niet apart wil huisvesten. Altijd minstens met twee.

Azmay, lekker genieten!
Hier was het ook echt heerlijk weer. We hebben weer lekker wat hout verstookt buiten, en ik heb de ramen weer eens gelapt. Was nodig, er kwam bruin water vanaf :Y)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:07

Hier zou 1 vd 3 ook meer moeten eten dan de andere 2. Apart staand eet ze niet dus lastig. Maar ik ben wel klaar met alles uitpluizen hoe voor wie het beste is.
Ben Dr naar zoveel jaar wel klaar mee. Die moet supplement dit en de ander dat. De ene hooi, de andere voordroog..
Ze staan heerlijk samen in hun paddock met onbeperkt ruwvoer. Dan leven ze maar een paar jaar korter. Ze zijn wel gelukkig nu :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:08

De mini's kan ik inderdaad ook onmogelijk apart houden :') Maar de andere paarden staan er prima bij. Toen ze samen stonden werd er altijd wel 1 opgejaagd, of weggejaagd bij het hooi. M'n oudje zat altijd onder de bijtwonden. Nu kan hij lekker met m'n hengst spelen, maar als hij te baldadig wordt loopt ie gewoon bij het draadje weg en is het klaar. Zij rennen ook allemaal samen, staan ook allemaal met elkaar in verbinding en staan geregeld met z'n allen in hetzelfde hoekje te kroelen met elkaar :+: Maar komen wel allemaal aan hun rust en eten :D Van mij hoeft het niet meer anders, al gaan we dat binnenkort toch proberen :') want alleen op die manier kunnen alle paarden een schuilplek hebben.. ben benieuwd!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:09

karev schreef:
Dan leven ze maar een paar jaar korter. Ze zijn wel gelukkig nu :D

Dus mijn paarden zouden ongelukkig zijn? :P

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:11

Nee dat zeg ik niet. De mijne zijn zo gelukkig. Ongelukkig als ik ze allemaal apart ga houden en voeren enz

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:16

Hmm oké.. Zou bij mij een ramp worden _O- Vind het nu juist zo fijn dat ze al die dingen wel samen kunnen doen, maar dat ze ook bij de opdringerige weg kunnen lopen als ze het zat zijn :P Vind dan ook niet dat ze 'alleen' staan..