Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:46

Haha vind het eerder op kokosnoot kapsel lijken :p

Mijn shetlander had ook zo'n kapsel wou even snel haar voor pluk inkorten oeps..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:47

Heleennn schreef:
wendy1987 schreef:
[ [url=m/8Yv3lR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik moet altijd aan deze foto denken bij een cleopatra voorpluk :')

Niets aan geknipt. Merrie had gewoon zo'n rare voorpluk... :+

Dat vind ik nog reuze meevallen! Heb je die witte dekhengst van zangersheide wel eens gezien? Die nu alweer een tijdje met pensioen is? Dat is echt niet normaal :')

edit: gevonden! Levisto Z is de naam :+
https://goo.gl/images/YfjCqG

Waarom ;( Voorpluk is het enige waar wat mij betreft nooit een schaar in hoeft :Y)
Vind het trouwens wel echt een machtig mooi beest! 1 van de mooiere schimmels die ik ooit gezien heb.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 22:50

Ja hij is inderdaad echt een plaatje hé, alleen doodzonde van de voorpluk :D Maar kan me voorstellen dat het niet zo handig is om bij dit soort paard een mega lange voorpluk te hebben. Maar dan vlecht je hem toch gewoon in op evenementen? :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:00

Om nog even lekker in te hakken op de lange manen discussie. Wil ik al de hele tijd maar had telkens geen tijd om een heel verhaal te typen op mijn telefoon :+

Naar mijn mening zijn lange manen niet per definitie lelijk of onverzorgd. Er zijn alleen echt maar heel weinig paarden die mooie goed verzorgde, gezond ogende lange manen hebben. Bij heel veel paarden met lange manen (ja ook hier in het topic!) lijkt het enkel om de lengte te gaan, en dat die onderste punten dan nog maar uit eindelijke sprieten halfdood haar bestaat maakt niet uit, want hé het is lang! En dat is naar mijn mening gewoon echt heel lelijk en onverzorgd. Dat moet gewoon netjes bijgepunt worden zodat je een volle bos houdt die onderin bijna net zo vol is als bovenin. Dan maar iets korter.. Als ik zelf van die dunne/dode punten krijg onderaan en ik mijn haar slierterig vind worden is het ook tijd voor de kapper (schaar) dus waarom bij paarden niet?

Bij paarden met dunne manen vind ik lange manen sowieso geen porem. Ziet er dan zo slonzig uit.

De insteek van dit topic is netjes, strak, weinig haar, verzorgd, gezond ogend enz. (richting het klassieke toiletteren, dat hoeft van mij dan niet zo nauw, rekening houdend met de ras-standaard en smaken die verschillen) maar gezond en fris ogen doen veel lange manen helaas niet. Dus ik snap de discussie heel goed.

De pony Jimmy uit dit topic vind ik bijvoorbeeld 1 van de weinigen in dit topic met echt een mooie volle lange coupe. :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:00

Heleennn schreef:
Ja hij is inderdaad echt een plaatje hé, alleen doodzonde van de voorpluk :D Maar kan me voorstellen dat het niet zo handig is om bij dit soort paard een mega lange voorpluk te hebben. Maar dan vlecht je hem toch gewoon in op evenementen? :')

Nou inderdaad, gewoon vlecht erin en met naald wegsteken naar achteren, heb je er geen last meer van :P

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:08

Nann__ schreef:
Worden witte benen goed wit met tea tree shampoo? Ik gebruik ook de yellow out en moet er wel voor boenen maar uiteindelijk altijd mooie witte benen. Maar vind het ook duur, had toen een grote fles gekocht die is nu bijna op.
Groene zeep hoor ik er meer over, maar ik denk dat ik dat toch te hardnekkig vind.. :=

Ik was alles met groene zeep nan! Altijd wit en lekker zacht :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:28

Jaime_ schreef:
Om nog even lekker in te hakken op de lange manen discussie. Wil ik al de hele tijd maar had telkens geen tijd om een heel verhaal te typen op mijn telefoon :+

Naar mijn mening zijn lange manen niet per definitie lelijk of onverzorgd. Er zijn alleen echt maar heel weinig paarden die mooie goed verzorgde, gezond ogende lange manen hebben. Bij heel veel paarden met lange manen (ja ook hier in het topic!) lijkt het enkel om de lengte te gaan, en dat die onderste punten dan nog maar uit eindelijke sprieten halfdood haar bestaat maakt niet uit, want hé het is lang! En dat is naar mijn mening gewoon echt heel lelijk en onverzorgd. Dat moet gewoon netjes bijgepunt worden zodat je een volle bos houdt die onderin bijna net zo vol is als bovenin. Dan maar iets korter.. Als ik zelf van die dunne/dode punten krijg onderaan en ik mijn haar slierterig vind worden is het ook tijd voor de kapper (schaar) dus waarom bij paarden niet?

Bij paarden met dunne manen vind ik lange manen sowieso geen porem. Ziet er dan zo slonzig uit.

De insteek van dit topic is netjes, strak, weinig haar, verzorgd, gezond ogend enz. (richting het klassieke toiletteren, dat hoeft van mij dan niet zo nauw, rekening houdend met de ras-standaard en smaken die verschillen) maar gezond en fris ogen doen veel lange manen helaas niet. Dus ik snap de discussie heel goed.

De pony Jimmy uit dit topic vind ik bijvoorbeeld 1 van de weinigen in dit topic met echt een mooie volle lange coupe. :D

Hier ben ik het ook wel mee eens ja. Op het moment dat ik manen moet gaan vlechten omdat hij ze anders op zou eten, of als de punten onder echt sprieterig worden, dan gaan ze korter.
Nu ben ik sowieso niet zo van de lange manen, maar ik zou ze dan liever wat korter hebben maar wel gewoon netjes vol.

jimmy vanmorgen weer even netjes bijgeschoren en de staart gewassen. Met tea tree shampoo, maar ik vond het niet beter werken dan de CM.

mavantos

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 04:39

Ik lees voornamelijk mee, aangezien ik geen wit paard heb en het hier voornamelijk over gaat.

Maar ik heb nog wel een leuke casus! Mijn paard heeft witte hoeven, alleen op een bepaald moment worden deze niet meer helemaal wit doordat er wat krasjes op komen. Alleen daardoor lijkt het alsof het soms nog wat vies is. Hoe doen jullie dit?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:17

Voorpluk knip ik ook hoor. Zoals bij die hengst is inderdaad geen gezicht, maar als ze op hun voorpluk staan te kauwen wordt het tijd om te knippen. Als je dat netjes doet zie je er niks van hoor Jaime. Sommige paarden hebben weleens wat gespleten punten, die knip ik ook weg.

Witte hoeven smeer ik ook groene zeep op, even in laten trekken en dan met een hele harde borstel schoon schuren.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:27

mavantos schreef:
Ik lees voornamelijk mee, aangezien ik geen wit paard heb en het hier voornamelijk over gaat.

Maar ik heb nog wel een leuke casus! Mijn paard heeft witte hoeven, alleen op een bepaald moment worden deze niet meer helemaal wit doordat er wat krasjes op komen. Alleen daardoor lijkt het alsof het soms nog wat vies is. Hoe doen jullie dit?

Goed schoonmaken met een harde borstel of met wat zand en water 'schuren'. Likje duo hoef erop en ze zijn weer top! Zo doe ik het haha

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:37

Ik was de sokken met waspa waspasta, dan neem ik de hoeven gelijk even mee..... helemaal schoon worden ze niet, maar twee stappen in de wei en hij heeft weer wat in die groefjes zitten....

Ik doe NOOIT wat aan de voorpluk van mijn paard, ik vind het echt prachtig dat ie zo'n lange voorpluk heeft..... Helaas heeft hij laatst zn hoofd flink gestoten en daarbij een stukje voorpluk verloren aan een uitstekende spijker ;( , maar het groeit alweer fijn bij en was gelukkig onderop, dus je ziet er zo op het oog niets van.

Wel doe ik zijn voorpluk altijd in een vlechtje voor we gaan mennen, anders heeft hij hem overal tussen/onder/over de oogkleppen zitten.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:44

Hoe doen jullie dat met die voorpluk? Bij de ene blijf ik eraf omdat er daar amper twee sprieten opstaan. Maar bij de andere staat er een geweldige bos. Ik knip vaak alleen de dode punten eraf, maar zou niet weten wat je er anders nog aan kan doen?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:52

HiFive5 schreef:
Hoe doen jullie dat met die voorpluk? Bij de ene blijf ik eraf omdat er daar amper twee sprieten opstaan. Maar bij de andere staat er een geweldige bos. Ik knip vaak alleen de dode punten eraf, maar zou niet weten wat je er anders nog aan kan doen?

Niets. De ene heeft aanleg voor n mooie pluk en de ander niet. Ik heb het derde oor wat verder naar achter dan hoort en dat stukje onder t hoofdstel bij laten groeien met de rest. Daarmee wordt t een paar haren voller (Sws is het geknipte derde oortje bij mij maar 3-4cm lang.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:57

Ik vind het jammer dat mijn tinker zo schuurt, dat is de reden van hanekam/sportcoupe. Het staat hem super, das mooi meegenomen natuurlijk, maar laten groeien lukt gewoon niet. Spijtig, want ze haalden vroeger makkelijk tot over de schouder. Met deken is een oplossing. Alleen is de bos manen zo dik dat ie zich dan kapot zweet.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:06

Hier ook geen mooie voorplukken maar niks aan te doen helaas.

Pony's zijn beide geschoren gisteren! Heerlijk weer zonder al dat haar. Ik ga eens kijken voor de tea tree shampoo. Tip van de eeuw! Yellow out werkt hier ook niet. Ik maak trouwens ook gebruik van de groene zeep. Ook fijn voor het vlechten want de manen worden er een beetje stug van.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:55

Wij gingen nog wel eens met een staalborstel over de buitenkant van de hoeven.
Niet flink borstelen natuurlijk gewoon zachtjes.
Daar kregen wij ze altijd mee schoon.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:05

Ik doe ook weinig met de voorpluk. Punt het alleen regelmatig een beetje bij.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:12

Dode punten van de voorpluk doe ik ook, maar dan gaat de schaar er verticaal in.
Horizontaal knippen is echt een doodzonde bij de voorpluk.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:18

Deze voorpluk zie je toch niet aan dat hij op lengte wordt geknipt? Gewoon recht de schaar erin ziet er inderdaad niet uit.

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:20

ik zou er met een snijkammetje doorheen gaan, dan pak je automatisch de dode punten bij mee

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:25

Ik knip ook altijd gewoon recht af, maar ik denk dat het ook wel per paard verschilt hoe duidelijk dat je dat ziet.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:07

Ik doe de punten van de lange manen van mijn IJslander ook met een snijkammetje :)
Geleerd van iemand anders. Je haalt er niet heel veel vanaf, maar ziet er meteen beter uit :)

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:47

bij deze vlecht heb ik 4 gedaan. het is een spaansevlecht :) als je op youtube spanish braid intypt kom je hem wel tegen.[/quote]

Ik kan hem niet vinden, ik was wel benieuwd :+[/quote]

https://www.youtube.com/watch?v=cvaaeqLyzK0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:55

ahhh ik heb zo weinig tijd om te tutten nu ik veel werk :-( volgende week maar weer lekker een paar uur soppen, knippen en tutten!

hoe gaat het met ieder zijn paardje?:-) nog ontdekkingen gedaan?
ik ga bv een ding uitvinden zodat de
(verlamde) staart van mijn pony omhoog wordt gehouden zodat de staart niet vies blijft en ze ook geen wondjes meer heeft door al de mest dat blijft hangen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:10

De voorpluk van mijn jaarling heeft ook dooie punten.Die zal ik binnenkort ook eens met het mesje inkorten.

Afbeelding