Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:55

We hebben beide mesitran in de poetskist zitten maar het is niet mijn paard dus niet mijn keuze.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:58

Ja duidelijk...had deel met "de eigenaresse" even over het hoofd gezien :P begint bedtijd te worden ... :z

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:17

Glijmiddel voor de pony, hahaaaaa Had het gezicht van de winkel medewerkers wel willen zien..dikke pret!

Pony's die geen natte voeten willen en zich okidoki wanen..ken het.
Alhoewel wij bijna languit in de plas lagen dit weekend. Plas over de hele breedte van het pad, mooi groot ook.

Galopje ingezet, plas in, en ploep, was ietsje dieper dan verwacht haha.
Dus bijna samen voorover hihi.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:26

Fax lag net op de tegels onder het afdak...voel mij enorm schuldig dus snel een bedje gemaakt in de stal.

Hmja...die zijn ze nu aan het opkanen :+ de rest zullen ze wel als toilet gebruiken.Ga morgen wel even op de camera spieken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:13

Foei Tinky! Slechte moeder :D , maar goed, je voelt je in ieder geval schuldig (daarom gaat Fax waarschijnlijk heel demonstratief op de tegels liggen *D ) en je hebt het goed gemaakt. En nu alles op???

hihi, karev, dat heb ik ook wel eens gehad.

Jadebaby, in de winkel zullen ze wel gedacht hebben; "ja, ja, voor haar pony.... kan ze geen betere smoes bedenken?".

Jammer yontheke voor de Arabier. Maar het was niet heel heftig als ik het goed begrijp? Hoop dat het snel geneest.

Oh en ik moet ook nog weer even klagen over het weer! Gisteren weer regen.... Niet heel veel, maar het was er wel -:(- . Vandaag en morgen lijkt redelijk, maar daarna wordt het gewoon weer nat en onstuimig. Zoooooo klaar mee.

En ontzettend jaloers op de paarden die nu nog wel op het land kunnen. Is bij mij echt niet mogelijk -O- , wat een natte bende. Dus ze staan nu hele dagen in de bak (voel mij ook een beetje schuldig :o ), met onbeperkt hooi.

De pony is het gelukt om met mijn merrie te spelen! Heb ik haar nog nooit zien doen :oo , met geen enkel ander paard. Maar de pony is zo volhardend, slim en brutaal dat merrie het volgens mij echt leuk gaat vinden :D .

Pony heeft overigens nóg een nieuw spelletje en dat is Lompe Lolly zo hoog mogelijk bij zijn staart pakken en er heerlijk rustig aan staan te trekken :roll: :roll: . Lompe Lolly wiegt langzaam heen en weer totdat hij het zat wordt. Pony heeft hem echt bij zijn staartwortel vast......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:22

Goedemorgen allemaal!

Zijn nu een paar weken verder met het nieuwe verzorgstertje/bijrijdster (hoewel klein, ze is langer dan mij) , maar ik ben helemaal blij met haar!
Nergens te beroerd voor, ze wandelt ook gewoon mee met paasei ( die toch de hardste noot om te kraken is van de 2), door de bagger en in de regen, bereid om te leren en zo lief voor de paarden.
Enige min puntje is dat ze er veel beter uitziet op mijn paard als ikzelf (prachtig lang en slank), maar dat heeft er alleen maar ook toe gezet dat ik zelf weer aan de lijn ben. :Y)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:13

Fijn dat je het zo getroffen hebt Ojajoh!! Ze zijn met een lampje te zoeken de paardenmeisjes van nu met de mentaliteit van vroeger. Heb het toevallig zelf ook altijd getroffen, alleen die van mij vertrekken tot nu toe allemaal naar het buitenland.
Daar kan je natuurlijk ook je vraagtekens bij zetten :+
De eerste vertrok naar Canada om haar liefde voor het leven achterna te gaan. Ze is vorig jaar in het programma Grenzeloos verliefd geweest en nr 2 is afgelopen augustus vertrokken naar Houston voor haar werk als onderzoekster...nu nr 3 , ook een fijne meid, studeert psychologie in Utrecht en komt ook trouw door weer en wind. Daarentegen ben ik een ideale eigenaar. Ze hebben een leuke merrie van 6 onder de bips en ik rijd ze braaf met de trailer naar les of buitenrit en ze mogen alles met de pony doen alsof het dan hun eigen peerd is.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:15

ohjajoh, herkenbaar scenario! Haha.

[***], nee het is op zich geen grote wond en omdat er modder rond zat waarschijnlijk door ons beide niet tijdig opgemerkt. Ik sta er ook 3 dagen van de week in het donker. Al had ik maandagavond wel opgemerkt dat hij dat voorbeen wat omhoog hield maar het is een sprinkhaan die wel meer acrobatische toeren uithaalt. Heb toen wel aan het been gevoeld maar enkel de pezen en de kogel gevoeld en het zat dus lager. Helaas.
Het had eigenlijk wel genaaid kunnen worden maar daarvoor waren we dus uiteraard te laat.

Hij moet eigenlijk een week in de box maar dat gaan we niet doen want dan klimt hij er uit denk ik.
Daarnet stond hij heel erg rustig. Box was nog proper en zijn verband nog heel. Hooinet was ook niet helemaal leeg. Ach, Andor staat er genoeg te buurten om hem bezig te houden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:23

Ik ben echt heel blij voor je Claudia. Nieuwe meisje wat ik had stuurde gisteren dat ze ermee wilde stoppen helaas. Ze kan bij haar in buurt weer in een caroussel groep gaan rijden. Super leuk natuurlijk!Ik kan haar nog wel benaderen als ik omhoog zit gelukkig. Maar ik ga dus ook maar weer op zoek. Wel balen. Ik wilde toen graag gewoon iemand erbij vinden toen ik nog werkloos was. Toen had ik genoeg tijd om iemand te begeleiden. Als er nu iemand komt heb ik daar haast geen tijd voor helaas.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:31

Sure_lee snap ik dat je baalt. Ik vind voor twee paarden zorgen al een aardige opgave qua tijd. Jij hebt er toch meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:32

Hoop dat hij zich rustig houdt en snel weer hersteld is yontheke.

Verzorgers/bijrijders heb ik geen ervaring mee. Eerlijk gezegd lijkt het mij ook niks..... Ben veel te truttig met alles. Denk dat een ander het nooit zo goed kan als ik zelf.

Hoop het voorlopig nog in mijn uppie te kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:39

Ik ben zo ongeveer het grootste zeikwijf wat de paarden betreft wat er rondloopt, maar ik ben ziek en dan kun je op een gegeven moment alleen nog maar het hoognodige doen met ze. Dus het feit dat ze het nog leuk vind met mij (zo lijkt het vooralsnog wel iig) zegt echt al heel wat!
Zal donderdag eens een balletje opgooien bij haar of ze nog iemand leuks voor jou weet, als je wilt Shirley?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:43

Dat lijkt mij ook vreselijk ohjajoh. Daarom schrijf ik ook dat ik hoop het zo lang mogelijk in mijn up kan doen.

Het is voor jou natuurlijk superfijn dat je zo iemand hebt gevonden. Ik denk dat die dun gezaaid zijn....

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:54

Jadybabe schreef:
Sure_lee snap ik dat je baalt. Ik vind voor twee paarden zorgen al een aardige opgave qua tijd. Jij hebt er toch meer?

Ja klopt. Ik heb er 4. Momenteel ook een opdracht met minimaal 3 uur reistijd. Maar ik vind het op zich heerlijk om dan na een lange dag nog even buiten bezig te zijn. Maar het rijden en aandacht geven gaat dan niet.

Ik ben helemaal niet moeilijk als eigenaar. Het maakt me geen bal uit hoe ze iets doen. Zolang ze niet zagen en in de krul trekken vind ik alles wel best. En natuurlijk wel met respect met de paardjes en mijn spullen om gaan.
Als je dat zou willen vragen Claudia heel graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:13

[***] schreef:
Dat lijkt mij ook vreselijk ohjajoh. Daarom schrijf ik ook dat ik hoop het zo lang mogelijk in mijn up kan doen.

Het is voor jou natuurlijk superfijn dat je zo iemand hebt gevonden. Ik denk dat die dun gezaaid zijn....

Weet ik toch [***] dat je het goed bedoelde, is voor mij dus een heel herkenbaar gevoel, maar daarom juist mijn jubelmomentje, dat zij het trekt met mij *\o/*

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:47

IEUW, Ratten. Hier ook gehad, nu het 'hoekje' waar ze bivakeerden opgeruimd, vergif gezet en niet weer gezien.
Tenminste, binnen niet. Bij de varkens wel.

Hier elk jaar influenza omdat we wedstrijden rijden. Wat is west Nijl ??

Hihi, racemonster die Tinker!

Yontheke; Hoe ziet jou stalling eruit? Zijn rubber matten met die smeerpoetsen niet iets?
Ik heb in mijn kofferbak een stuk vloerzeil liggen. Zowieso voor rommel. Ook voor mijn buggy bijvoorbeeld met modder o.i.d. aan de wielen, dan nat en vies. Nu kan ik er een doek overheen halen en schoon. Mijn vader heeft het even op maat gesneden, die had nog eens stuk liggen.

Net als PPeet.. andersom bij mij Natalie, zodra ik ze binnen heb, schone stal gaat ze staan zeiken.. :n

Heel mooi plekje Ine! Welkom!

JB; Jij bent idd de perfecte eigenaar zeg. Ik ben er mee gestopt, ik zelf naar les en dan ook nog met bijrijdsters.. toen ik kids kreeg ben ik ermee gestopt. Tijdje ook financieel lastig gehad dus helemaal met lessen gestopt.

Ik was en ben echt vreselijk verwend. Wel bij mijn vorige huis heel veel werk van gehad en gelukkig met hulp van vrienden daar toen tegels gelegd dus ik kon gewoon vanuit de boxen over verharding naar de mestplaat en met de paarden naar de bak toe lopen. Daar gingen ze vanuit de bak naar het ene stuk of andere stuk. In de bak konden ze dan drinken.
Nu ook weer overal verharding en heel erg.. hier kun je de voorkanten van de box openmaken en dan met de bobcat legen. Dus het is hier een kwestie van elke dag opstrooien en 1x in een bepaalde tijd de boel legen. En we hebben dus lampen bij de bak en grote lamp richting het erf en de bak. Vorige huis had ik dat ook.

We hebben het jonge spul ook uit het land gehaald. Wat een takkeweer zeg.. Maar goed, nu dus 12 op stal.. :oo
Zal kijken of ik vandaag wat foto's kan maken van de paarden die weg mogen en ze dan op Marktplaats en hier op Bokt te zetten.

Ik hik er tegenaan om me bij de club hier aan te melden, is dat raar? Ben al járen lid bij de andere club, maar ik reed al twee jaar geen les meer en nu dat weer oppakken voelt vreemd.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:49

Ik lees wel een beetje mee, maar geen tijd om op alles te reageren.

Wij hebben meer last me water op de oprit en rond het huis dan bij de paarden. Huis ligt dan ook lager dan de weide.
Vanochtend was alles weeral droog, behalve de doorgang naar de paddock. Maar daar is het kapot gereden door de auto, dus daar blijft het water staan.
Het was nog vrij donker vanochtend, maar voor het idee.
Afbeelding

En deze vond ik ook wel toepasselijk.

Afbeelding

Heb die abler toch besteld, ga het eens testen en kijken of ik ook zo positief ben als velen hier op bokt.
Ben ook in contact met iemand die toch nog een andere werkwijze heeft als een osteo/chiropracter.. trainer is er heel positief over. Dus ben benieuwd of zij voor mijn merrie nieuwe inzichten kan brengen. Ze is soms zo lastig met opzadelen, maar bijvoorbeeld ook met gewoon een deken te leggen. Andere dagen is er niks aan de hand. DA's schuiven het op hormonen/merriezijn. Iedereen zegt altijd hetzelfde; als ze pijn zou hebben dan zou ze zo niet presteren onder het zadel.
En toch blijf ik het idee hebben dat er iets mis is..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:57

Over beesten gesproken, kleine spinnetjes vind ik niet erg, maar ik haalde van de week de spinnnenrag even weg uit de stal.. Als iemand me had gezien... ik sprong soms echt op en neer en dan mikte ik de bezem weer op de grond en rende weg.. brrr.. Paarden keken me zelf vreemd aan.. WTF doe jij??

Ik haalde van de lamp ook een zwaluwnestje weg, blokkeerde dus veel licht, keek er in.. allemaal vogel-lijkjes -O-

Heb even gemist, wat is een abler?
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 02-12-15 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:58

Hahahaha...Kirr, heb hem ff gejat en op Facebook gezet. Voelde me wel zo afgelopen tijd.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:58

Ik was hem zelf ook ergens op fb tegen gekomen. :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:08

Hier goede ervaringen met abprazole gehad in het verleden kirr.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:10

"Jawel je hebt de abprazole van abler= omeprazole in korrels in zakjes, met een speciale coating erop.
Is altijd goedkoper dan gastroguard."

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:14

Hier is het voorlopig nog goed te doen :D 13 graden, zonnetje.. Snachts zakt het wel naar rond de 2 graden dus het is wel fris sochtends.

Hier hebben we alleen de laatste week in nl een verzorgster gehad omdat wij hier in fr zaten en het paard nog in nl stond.
Af en toe zou het hier wel lekker zijn om een poetsmiep te hebben :D maar in de winter kunnen ze het huidvet wel gebruiken dus doen we er weinig mee. Poetsen als we gaan rijden alleen het stukje waar het zadel komt te liggen en soms alleen beetje de modder van de rest.
Ze zullen er ook geen last van hebben want als ze niet onder de modder zitten dan glimmen ze als een spiegeltje.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:22

Rosie heeft een hele andere vacht als mijn andere paarden. De haren blijven in plukken aan elkaar zitten. Toch iets los borstelen of af blijven. Wat zeggen jullie?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:35

Plukken zijn wel vervelend denk ik. Heb ik hier alleen gehad bij ons trekpaard onder d'r oksels door het zweten (krijg nu meteen een ma Flodder idee voor me :D ).
Maar dat is vanzelf weer verdwenen.

Als het echt gaat vilten dan zou ik er wel wat aan doen.
Maar wellicht is het alleen maar door het aanmaken van de wintervacht.

Doe je er nu veel mee? Of zit het in de weg? Heeft het paard er last van?
Is het nee, dan zou ik het nog even aankijken hoe het zich ontwikkeld.