Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:33

Dank je! :)

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:45

Ons winterparadijs aka modderpoel helaas hebben wij opgelost met voor onze stal een soort betonnen honingraad gevuld met rijnzand (zodat water en pipi nog weg kunnen). Zijn we heel erg tevreden van!
De gaten zijn door het zand niet erg voor paarden/ezeltjes met kleine hoefjes niet erg, ons ezeltje stapt er met gemak op. Onze "grote" mannen de IJslanders en onze Welsh hebben overigens zeker geen last want hun hoeven zijn breed genoeg.
Afbeelding De stal weer in het nieuw gezet en het stuk betonnen honingraad voor de stal klaar.
We hebben ook een padje laten maken zodat we zelf droog kunnen stappen en onze hooibol wat gemakkelijker kunnen rollen. Die staan helaas aan het begin van de weide waardoor we een halve weide de bol moeten rollen.
Afbeelding De vorige stal met de opbouw van honingraad.

Voor de rest hebben we groot deel aan de rechterkant van de stal waar ons hooi, dekens, elektriciteit (van de zonnepanelen) liggen. En de paardjes krijgen hooi in grote plastieken bakken zodat het niet nat wordt als er veel regen is gevallen.

Brendatil77

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:35

Mooi zeg, ik ben ernstig jaloers! Bij ons is het nog niet zo ver. Even volhouden nog, hopelijk volgend jaar? Wij willen het precies zo eigenlijk, alleen hebben wij gewoon drainage en zand in gedachten. Maar vind dit eigenlijk ook wel super. Wat was je voor alles bij elkaar kwijt?

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:44

Netjes hoor! Het ligt er goed strak bij.
De gaten zullen zeker geen probleem zijn als straks het zand goed is ingeklonken. Hoogstens piest er eens één het zand eruit ;)

Mooie oplossing vind ik ook de zonnepanelen.
Hoe zit dat systeem in elkaar en wat komt er bv bij kijken om het aan te leggen?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:51

Dat ziet er mooi uit lisselotte.Maar wat moeten julie een eind met die Baal rollen.Durf gelijk niet meer te klagen over de 5 meter die ik hem moet rollen om hem droog onder de kap te zetten :-)

QueenElsbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:10

Zucht...dat ziet er mooi uit!
Hier dagelijks gevecht tegen de ratten op dit moment!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:17

O gatver! Gif!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:30

Katten! Ik heb er 2 omdat er roofvogels en vossen zijn waardoor ik geen gif wil en ik heb geen muis of rat meer gezien

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:42

Wij hebben sinds dit jaar een vossehol vlak bij de stal zitten ik schat een meter of 50 verderop.Ik vermoed dat hij het kattenvoer van de stalkatten opvreet,want het bestaat niet dat twee katten zoveel eten.Dit jaar hebben we voor het eerst geen rattenplaag.Dus ik vermoed dat de vos die onder controlle houd.De katten vreten alleen kant en klaar voer ik heb ze nog nooit een muis of rat zien vangen.Ondankbare donders,dat komt dan uit een wilde katten opvang .
Ik heb wel het katten eten uit mijn zadel kamer verbannen dat staat buiten onder een afdak want volgens mij kwamen de ratten en mizen vrolijk mee eten.Ik had zelfs al aangevroten dekens en dekjes :-(

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:01

Mijn kleine tinkervrouwtje en haar minipaardvriendin hebben een nieuwe stal gekregen waar ze zo in en uit kunnen. Helemaal blij mee en de paardjes ook!
Afbeelding

Afbeelding

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:11

Wat een mooie winterparadijsjes komen hier voorbij! Sommige zijn echt nog droog zeg, jaloers! Dit is ons paradijsje, maar helaas loopt het water naar binnen en is het daar behoorlijk nat. Dit weekend gaan ze er mee aan de slag, dus ik hoop dat het snel weer wat droger wordt. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:13

ManonGrr: Wauwie! Een overdekt slowfeeder paradijsje! Wat handig zeg :D
Hoe groot is het en hoeveel paarden staan er?
Woppeke: mooie stal! Ik hou wel van die stijl :) geen last van de smalle inloop? Dat ze elkaar opsluiten?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:19

_suus19_ schreef:
ManonGrr: Wauwie! Een overdekt slowfeeder paradijsje! Wat handig zeg :D
Hoe groot is het en hoeveel paarden staan er?
Woppeke: mooie stal! Ik hou wel van die stijl :) geen last van de smalle inloop? Dat ze elkaar opsluiten?

Ik weet eigenlijk niet hoe groot het is! Heb het even gevraagd. Er staan nu 7 paarden verdeeld in twee kuddes maar het plan is om binnenkort hier één kudde van te maken. Dan kunnen de slowfeeders ook wat verder uit elkaar en van de zomer willen we de wei betrekken bij de paddock als een track en dan komt er waarschijnlijk een 8e paard bij.

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 01:26

Manon, wat een bijzondere plek.
Het onderkomen voor de paarden doet mij meteen aan 't Westland en kassenbouw denken.
Is jeugdsentiment ;)
Ben je uit die buurt?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:11

acanthus schreef:
Manon, wat een bijzondere plek.
Het onderkomen voor de paarden doet mij meteen aan 't Westland en kassenbouw denken.
Is jeugdsentiment ;)
Ben je uit die buurt?

Ligt inderdaad redelijk in de buurt, maar deze stal staat in Pijnacker!

De binnenpaddock is 25 meter lang en op het smalste stuk 18 met breed. De buitenpaddock is 10 meter bij 30.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:26

Gerth...hoe betaalbaar is dit systeem?Dat is altijd wel even een puntje... :o

Zit al een tijd aan drainage te denken maar met zandgrond en heftige regen zou dit snel dicht kunnen slibben.Momenteel heb ik een diepe kuil waar het water eerst inloopt voordat het via een gleuf afgevoerd kan worden.Meeste zand zakt naar de bodem.

Woppeke...wat een fijne stal :) is het niet handig om nog een klein deirtje te maken waar de kleine frut doorkan als je andere paard de boel blokkeerd?

Heerlijk zo'n overdekt voergedeelte Manon...wordt dat niet erg warm in de zomer?Lijkt erop alsof het een deel van een kas is...glazen dak?

Gerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:42

De prijs is voor de 110mm drain ca € 20,00 per meter afhankelijk van de hoeveelheid.
Je moet dit vergelijken met een met de kosten van een zand/grind sleuf. Dus ook de lossen materialen met aanvoer en de arbeid. Drenotube is een alles in 1 systeem. Dus sleuf graven, Drenotube plaatsen, dicht gooien. Het plaatsen van Drenotube gaat snel. ca 10 meter per minuut. Door het geo textiel aan de bovenzijde blijven de open ruimtes beschermt zodat ook de drainage werking blijft. Ook op lange termijn.
Door de open onderzijde kan de vervuiling wegzakken in de ondergrond.
Neem anders even contact op via de website met mij, dan kan ik je voorzien van prijslijsten/folders e.d.

m.vr.gr.
Gert Hasselaar

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:30

geen zorgen over het kleine grut want ik heb nog een mooie inloop stal erbij ook...iedereen staat altijd droog!
Afbeelding

Afbeelding

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:32

Tinky12 schreef:
Gerth...hoe betaalbaar is dit systeem?Dat is altijd wel even een puntje... :o

Zit al een tijd aan drainage te denken maar met zandgrond en heftige regen zou dit snel dicht kunnen slibben.Momenteel heb ik een diepe kuil waar het water eerst inloopt voordat het via een gleuf afgevoerd kan worden.Meeste zand zakt naar de bodem.

Woppeke...wat een fijne stal :) is het niet handig om nog een klein deirtje te maken waar de kleine frut doorkan als je andere paard de boel blokkeerd?

Heerlijk zo'n overdekt voergedeelte Manon...wordt dat niet erg warm in de zomer?Lijkt erop alsof het een deel van een kas is...glazen dak?

Ja echt ideaal! Ik ben er deze winter komen staan dus ik heb nog geen zomer meegemaakt.. Maar het dak van de kas wordt ingespoten met kalk tegen de zon en de kas is aan beide zijdes open dus het lucht wel door :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:35

Ik wou al soortgelijk iets maken met zo n tunnel kas van plastic. Lijkt me ideaal!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:58

Manon,
is het dak van glas? Ben je dan niet bang dat het dak kapot gaat. Ziet er verder wel mooi uit.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:21

Afbeelding

Mijn nieuwe paradijsje.
Met inloopstal en verharding ervoor. Zal binnenkort eens mooie foto's maken

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:45

Nessa, je hebt daar een winterwoestijn ;)
Mooie ruimte hoor. De benen kunnen gestrekt worden!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:03

Wauw nessa, wat mooi droog en groot zeg! <3

Haffiefreak ja het dak is van glas maar ik ben er niet bang voor hoor.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:06

Ja ben ook zo blij dat mijn paardje daar staat!
Wat je ziet is ongeveer de helft van de paddock :+