Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marall

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:14

Mijn paarden staan bij mij thuis. En een paar maanden terug had mijn dochter haar paard mee naar het midden van het land waar ze studeert daar betaalde ik de helft van wat jullie betalen inclusief voer, hooi en weidegang, gebruik van de bak enz... En waarom moet het in de randstad zo duur zijn dan?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:21

Marall schreef:
Mijn paarden staan bij mij thuis. En een paar maanden terug had mijn dochter haar paard mee naar het midden van het land waar ze studeert daar betaalde ik de helft van wat jullie betalen inclusief voer, hooi en weidegang, gebruik van de bak enz... En waarom moet het in de randstad zo duur zijn dan?

Gokje: omdat hier veel minder ruimte is en de grond (dus) veel duurder? Lijkt me op zich vrij voor de hand liggend.

Zuid-Holland is ook nog eens de provincie met de hoogste paarddichtheid. Vraag en aanbod speelt ook mee dus.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:14

Wij mogen niet klagen hier in de randstad;
€130,- hooi/stro en flink wat hectare weiland.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:21

Ik schrik ook wel eens van prijzen uit de Randstad, dan is het hier in ons Zeeuwse toch een stuk goedkoper :P

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:39

Zoooo wat een prijzen zie ik soms voorbij komen.. En wat een mooie stallen ook.. Mijn favo is echt die van @wanja van de eerste paar pagina's!! <3

Ik betaal zelf voor 3 stallen waarvan 1 opslag, hooi opslag, vlas/zaagsel opslag, 6weides elk ter grote van een voetbalveld maar verdeeld in 4 weides, wasplaats (buiten) 100 p.paard en 50 per.pony alleen stalling. en gebruik van alles. hooi van eigen weide en de rest zoals brok/bodem bedekker betalen we zelf. ben zo'n 250 p.m kwijt voor 2 paarden in Overijssel. :D

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:06

Vorig jaar had ik al eens onze zomerwei in dit topic:

Afbeelding

Jammer genoeg is enkel het linkse deel van de bomen van ons en het rechtse deel huren we of beter gezegd huurden we. Want na de jaren dat we het huurde, heeft de eigenaar het weer zelf nodig. Ontzettend spijtig natuurlijk want dat betekent minder land. We weten dus nog niet hoe we dit deel volgende zomer gaan indelen nu het nog maar de helft is.

Vandaag heb ik wat foto's gemaakt van hun winterwei. In de winter staan ze namelijk op een stuk weiland achter ons huis. Ontzettend leuk dus om constant op zo'n knappe paarden te zitten kijken :D Hier staat een tinker, IJslander en een pony.

Hier zie je een deeltje van de tuin en dan onze 2 stallen (die altijd open staan) met een stukje afdak, daarvoor is het verhard. En daarnaast is een gedraineerd paddockje. We liggen namelijk redelijk laag vlak bij de Schelde en het is hier heel erg snel nat. Daarachter ligt de weide. Links is een strook afgemaakt met vanachter een kleine verbreding. Op deze strook kunnen ze net als op de paddock de hele tijd op. Op de wei kunnen ze echter maar soms op. Normaal mogen ze elke dag er een paar uurtjes op maar dit is niet altijd mogelijk. Als het echt te nat is dat ze de weide kapot lopen of als het 's nachts heeft gevroren en er teveel fructaan in het gras zit, dan mogen ze er niet op.
Afbeelding

Paddock
Afbeelding

Verhard stuk voor de stallen
Afbeelding

De weg naar de strook of naar de wei
Afbeelding

De strook waar ze altijd op kunnen. Na enkele regenbuien is het behoorlijke modder geworden maar ze hebben genoeg plaats om droog te staan en dit is ook de plek waar 's middags de zon op schijnt. Modderbadjes en middagdutjes gebeuren dus hier ;)
Afbeelding

De verbreding op het einde
Afbeelding

Het is natuurlijk niet ultra chique en het had best wel wat groter en droger gemogen aangezien ze dus niet altijd op het weidegedeelte kunnen. Maar ze staan toch al met paardenvriendjes, nooit opgesloten in een stal, kunnen droog staan en krijgen genoeg water en eten dus tot zover zijn hun basisbehoeftes wel al voldaan :)

Nu moet ik enkel nog eens bekijken hoe we hun zomerweitje gaan aanpakken. Maar daar is nog wel even tijd voor :+

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:22

Ik weet niet of ik dit mag plaatsen omdat er nog niks staat en het nog alleen dromen zijn.
Ik wou aan jullie vragen hoe jullie deze indeling vinden?

Het gaat over dit stuk grond
Afbeelding

Zo zal het er hoop ik dan uit komen te zien
Zwart - toekomstig huis
Groen - Weides
Donker grijs - Rijbak en longeer cirkel, stapmolen of een 2 in 1
Lichter grijs - 2 paddocks
Kleine gele hokjes - schuilstallen
Groot geel hok - stallen

Ik ben het vergeten te tekenen maar tussen de stal en het weiland komt dan de plek een mestbult
Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:26

De schuilstallen zou ik samen zetten, dus op een 'kruispunt' van je omheining, daarrond 4 schuilstallen zetten. Dus dat je dan een groot hokje hebt in plaats van veel kleine hokjes. Met de andere ook, daar dan 2 schuilen bij elkaar.

Of als je 3 weides op rust laat en de andere 3 in gebruik hebt, heb je genoeg aan 1 schuil per twee weides, die je dan open zet in welke wei ze op dat moment in mogen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:05

Soprano: _/-\o_

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:18

Jullie schrikken van de prijzen van stallen in Nederland? Hier in West-Vlaanderen (België) betaal je voor een 'normale' stalling -dus wel alles erop en eraan maar geen overbodige luxe- gemakkelijk tussen de 350 en de 400 euro/ maand.. :')

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:26

Leuk plan Nadia, heb je het op schaal getekend of is het een gok? Anders zou ik gaan voor maximaal 3 stukken weide, ik vind het persoonlijk wel fijn dat de paarden de ruimte in de wei hebben en zoals je het nu getekend heb is een weide ongeveer net zo groot als de bak.

Mova, ja ik schrik van een hele hoop van die prijzen, ik zou me dan op dit moment echt geen paard kunnen veroorloven.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:49

@Leen_ dat is inderdaad een goed idee daar had ik zelf nog niet over nagedacht
Bedankt voor de tip!

@Depende ik heb het op de gok getekend, ik weet niet hoe groot het grondstuk is maar eigenlijk zeker wel groot genoeg voor 6 stukken misschien worden het ook maar 4 stukken.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:03

@mova: waar haal je die prijzen vandaan?
ik heb al op verschillende stallen gestaan met mijn paard, heb nooit boven de €265 betaald en heb tussenin heel wat stallen afgelopen om een geschikte te vinden. Duurste was €310. En dan heb ik heel centraal west-vlaanderen wel gezien denk ik?
Gemiddeld kwam ik uit op €250.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:32

Mova schreef:
Jullie schrikken van de prijzen van stallen in Nederland? Hier in West-Vlaanderen (België) betaal je voor een 'normale' stalling -dus wel alles erop en eraan maar geen overbodige luxe- gemakkelijk tussen de 350 en de 400 euro/ maand.. :')

Ik denk niet dat dat met Nederland te maken heeft. Voor 400 euro verwacht ik een rode loper en gouden stalhengsels, bij wijze van. :D
Een stal met alles erop en eraan is een luxestal. Want wat is overbodige luxe eigenlijk?

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:01

Ik bedoel dat de stallen die ik ken binnen die prijsklasse geen stallen zijn met rode lopers, televisies in de stallen of kussentjes op de grond ;-) Met alles erop en eraan bedoel ik mesten, hooi, stro, voederen, weidegang, piste,..
@Ashkerlon: Dan heb jij veel geluk, moet wel zeggen dat ik ook helemaal niet veel rondkijk naar prijzen van stallingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:16

de stalling hier op een half uurtje betaal je 335
wil je dat je paard op de wei kan? dan betaal je in de zomer zo'n 150 euro in de maand bij

ik heb ondertussen 3 welianden (op verschillende plaatsen) tot mijn beschikking (nee ben niet hebberig 1 eigen wei hier thuis en 2 die we huren/mogen gebruiken
de zomerwei voor de 4 paarden (3 van mij) is een heel grote wei, heeft een piste en 6 stallen (2 rijtjes) in de ene rij staan mijn 3 paarden & in de andere rij staat ons weilandgenoot haar pony, is het spullenhok (kan op slot) & zit in de andere stal hooi en stro, we hebben ook een piste met springmateriaal (4 staanders en 4 balken)
hier thuis hebben we een weiland en 2 stallen (voor flint en blesco), de stallen staan in een gebouw en daarin staan ook de spullen en hooi en stro en ook nog spullen van mijn papa (die heeft een voliere zijn eten van zijn vogels staat in de stal)
het 3de weiland is hier een beetje verder hier in de straat, maar echt niet ver, hier zouden volgende winter rahere en ons weilandgenoot staan & daar is een piste :D (zodat ik niet naar de andere wei moet om fatsoenlijk te trainen) daar hebben we ook 2 stallen, 1 nadeel: geen plek om hooi/stro droog op te bergen

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:05

Ik zei in deze topic dat ik ook foto's ging maken maat kwam er elke keer niet aan toe en vergat het:-p
Nou dit is ons plekje dan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn van vorige week:-)

Achter in zijn grote weides waar ze vanaf maart tot oktober 24/7 opstaan:-)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:56

Huh? Bijbetalen om je paard op de wei te hebben? Ik betaalde vroeger in de zomer juist minder als ze dag en nacht op het land stonden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:59

Isegrim: ja dat is daar zo en dan mogen ze ook maar 4 uurtjes of zo buiten

bvba waar ik rijd (stallen en weiland) betaal je 150 euro en als je paard in de les mag meerijden 100 euro en dan krijg je zelf nog het aantal uur lessen gratis

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:34

Hier in Oostenrijk is stalling ook veel duurder dan in Nederland. Het begint bij 300 euro en in de grote steden zit je eerder rond de 600 a 700 euro per paard per maand.

Zo zit er hier in de buurt een stal met binnenbak, de boxen zijn aan de kleine kant met klein uitloopje aan de stal. Geen longeerbak, geen winterpaddocks en zomers ook weinig weidegang.
Daar betaal je 300 euro per maand en dat is exclusief bodembedekking in de stal.

De manege bij mij in het dorp betaal je 320 voor een box met kleine uitloop of 300 voor een binnenbox. Ze hebben een hele stoffige binnenbak en paddocks. Maar geen buitenbak, longeerbak en helemaal geen weide.

Jullie snappen al, ik pacht mijn eigen stekje hier.

Afbeelding

Afbeelding

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:24

Gister een dubbele buiten stal gekocht omg.. Rotterdam den Haag. mensen zaten aan de snelweg en moeten daar weg ivb met industie. Ze hebben altijd stallen verhuurd. De prijzen lagen daar tussen de 350,- en de 500,- euro daar schrok ik toch wel van. Dan kun je met een normale baan geen paard meer van houden. Blij dat ik hier mijn eigen land om huis heb liggen.
En stallen uitmesten is heerlijk ontspanne werk.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:49

Ik ben toch blij dat ik het niet meer hoef want in mijn geval gaat dat ten koste van de tijd die ik met mijn paard kan doorbrengen.

Dorien_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:12

Soprano: wat leuk zusje om jullie plekje thuis te zien!! Ik ben jaloers op jullie mooie gedraineerde paddockje!! Nu papa nog overhalen om hetzelfde op mijn stukje weide te doen ;)

danvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:23

Wow, wat ben ik blij dat ik in het Noorden woon. Mijn paardje staat sinds kort op een nieuwe stal en ik ben er heel blij mee. Ze staat in een mooie 3x4 box met raam, dus voldoende daglicht. Verder hebben we een binnenbak van 25x45. Ook hebben we twee buitenbakken, 1 van 30x40 met springmateriaal en 1 van 20x60. 's Winters zijn dit de paddocken waar ze de hele dag staan, tenzij het weer heel slecht is, dan minder. En 's zomers staan ze met z'n allen in 1 grote weide van 8 tot donker. Voor de rest is het allemaal all-inclusive. Hier betaal ik 175,- per maand voor. :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:49

De salarissen liggen in de Randstad ook wat hoger, dat scheelt.