De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:36

foto van ts is niet te gebruiken om te kijken of het daadwerkelijk werkt.

Een uitgekamde staart lijkt altijd voller als een staart die een tijdje niet uit gekamt is.

Wij doen het na het wassen van de staarten standaard erin, wij gebruiken het verder 1 maal per week bij geen bijzonderheden en dan gewoon op een droge staart in laten trekken en uitkammen. Laatste is niet eens een vereiste elke keer dat je een staart kamt of pluist breken er haren af.
Vlechten doen wij niet aan, breekt altijd onnodig haren af. Doen wij enkel als ze op de vrachtwagen gaan en dan is het meer dat het schoon blijft met mesten dan om een andere reden.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:38

Mijn pony heeft ook een dunne staart en manen, helaas...
Zoals ik hier lees is de Detagnler & Shine hiervoor handig.

Maar ik heb een aantal vraagjes;
Hoevaak gebruik je het per week/maand? Moet je de staart (zoals TS heeft gedaan) invlechten als je CM erin hebt gedaan of kan het ook gewoon los blijven. Ik was mijn pony ongeveer 1x in de maand (voor wedstrijd) als je dan CM gebruikt, moet je dit dan ook uitspoelen? Hoelang doe je met 1 fles?
Alvast bedankt!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:40

Ik gebruik het ong 2 x per week.. kan ook minder gebruikt worden, maar vind dat zelf fijner :) ik vlecht de staart niet, ik heb dan het idee dat de staart afbreekt... De detlanger spoel je niet uit, dit smeer je erin, even intrekken, borstelen en klaaaaar :)

Edit: ik heb mn fles al bijna een jaar, en zit nog 3 kwart vol :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:47

Okee! Zo te horen is het echt super spul!

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:00

ikk heb een schimmel en vraag mij af welk produckt nu het beste werkt voor gele vleken in de vacht en staart,manen

is het nu riders magic of coboy magic wat werk nu het beste?

en waar kan e het het goedkoopste kopen

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:15

Gistria schreef:
ikk heb een schimmel en vraag mij af welk produckt nu het beste werkt voor gele vleken in de vacht en staart,manen

Ze hebben ook een product dat yellow out heet, tegen gele vlekken dus. Even zoeken op internet, zijn altijd wel wat aanbiedingen te vinden op verschillende webshops

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:20

Ik heb er 1 met een afgevreten staart. Helpt dit spul behalve om voller te worden, ook om sneller in lengte te groeien?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:30

nee helpt alleen tegen afbreken

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:33

Aestrith schreef:
Gistria schreef:

Ze hebben ook een product dat yellow out heet, tegen gele vlekken dus. Even zoeken op internet, zijn altijd wel wat aanbiedingen te vinden op verschillende webshops

maar werkt het produckt ridersmagic hierbij beter of niet

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:13

heel simpel: nee.
Ridersmagic is (net als de detangler &shine van CM) een antiklit gel.
Voor de gele vlekken moet je dus echt de yellow out of de greenspot remover hebben

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:20

Seltje schreef:
Ik heb een groot deel van het topic doorgelezen, maar niet helemaal, dus sorry als het antwoord hier al ergens te vinden is.
Ik ben van Belgie, maar ik ben wel huidig overtuigd van de werking van CM, nu ben ik al 3 paardenwinkels gepasseert, en geen enkele had het (en ik heb ze allemaal gehad hier in de buurt).
Op google vind ik het ook niet direct, weten jullie een belgische webshop waar ik CM kan kopen??

ik ben ook van belgie ik je moet gewoon op een paar nederlandse sites kijken op een belgies site is het niet te vinden en als je het dan wel vind is het extreem duur

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:24

Pff ik heb vandaag mijn paard haar staart tot net iets over de hak afgeknipt, onderkant was helemaal dun en dood.... :(

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:59

Springcoupe dus?

Ik knip die van mij regelmatig tussen spronggewicht en kogel in.. staat misschien niet zo "dressuur" maar er komt minder zand en stront in en ze kan er niet op staan.

Duurt een paar jaar voor je hem dan in zijn geheel lang kan laten groeien.. maar dan is hij ook wel op zijn "volst"

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:18

springcoupe inderdaad!

Moet zeggen vind het niet vervelend om te zien, ziet er netter uit dan een paar van die sprieten aan de onderkant,dat vond ik wel slonzig :')

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 10:03

Goos_Horses schreef:
foto van ts is niet te gebruiken om te kijken of het daadwerkelijk werkt.

Een uitgekamde staart lijkt altijd voller als een staart die een tijdje niet uit gekamt is.

Als je mijn openingspost had gelézen, dan had je geweten dat op beide foto's de staart is uitgekamd. Ik heb dus foto's genomen waarbij ik beide keren de staart heb ontplozen/uitgekamd. }:0

De detangler is echt super spul, dat de haren (natuurlijk) niet ineens qua hoeveelheid vergroot, maar er wel voor zorgt dat de haren minder snel afbreken.

Sjonge... De verkoop van CM moet wel een boost hebben gekregen na dit topic! :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:08

op de na foto heb je de staart in een vlecht gehad waarnaar een staart altijd voller oogt. dus niet echt als realischt ten behoeven van CM neer te zetten.

Dat het spul werkt ala, dat de staart er voller van word is bull oliebol meestal gaan mensen er bewuster mee om waardoor de staart vanzelf voller word.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 10:31

Ik ben het niet met je eens. Je trekt 2 dingen uit elkaar, die in mijn geval bij elkaar horen en dus wel aan CM gelinkt kunnen worden. Uitleg: Ik verzorgde de staart even veel toen ik CM nog niet gebruikte en daarom viel het verschil mij op, en dús zie ik dat CM wel wat voor de staart doet (vlecht of geen vlecht).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:57

Goos_Horses schreef:
op de na foto heb je de staart in een vlecht gehad waarnaar een staart altijd voller oogt. dus niet echt als realischt ten behoeven van CM neer te zetten.

Dat het spul werkt ala, dat de staart er voller van word is bull oliebol meestal gaan mensen er bewuster mee om waardoor de staart vanzelf voller word.

De staart BLIJFT voller omdat er minder haren afbreken bij gebruik van de detangler :) haar gaat er inderdaad niet hard van groeien en er gaat ook niet meer haar groeien. Maar het haar wat er is blijft beter intact en ziet er gezonder uit :)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:00

het ziet er gezonden uit omdat je er glansgel op smeerd.

Prima spu het CM, we gebruiken het zelf ook, maar er worden hier toch wat onwaarheden/ misverstanden de wereld in geholpen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:02

Dat denk ik niet :) komen alleen steeds mensen vragen of het haar hier sneller van gaat groeien en of er meer haar komt. Volgens mij wordt daar gewoon elke keer netjes op geantwoord dat dat niet het geval is.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:04

Toen ik nog geen cowboy magic gebruikte, kon ik elke dag opnieuw gaan uitpluizen als ik het netjes wou (wat ik niet deed omdat er dan teveel haren kapot gaan), ik was toen véél langer bezig met haar staart dan nu. Nu hoeft het niet meer elke dag en ik geraak er veel vlotter door. Ik doe er 2 of 3 keer per week de detangler in, niet invlechten en ik hoef er tussendoor weinig of niets meer aan te doen, blijft netjes uit de klit en glanzen (en mijn paarden staan het hele jaar door overdag buiten). Dus ik steek nu juist veel minder tijd in de verzorging van haar staart en hij ziet er veel beter uit. Ik krijg ook regelmatig de vraag waarmee ik haar staart was (doe ik nooit) en welke verzorgingsproducten ik dan wel gebruik...dus wat CM juist doet maakt al niet uit, het werkt :j Minder werk en meer resultaat.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:08

staart moet je zowieso niet elke dag doen, moet je zo weinig mogelijk aan komen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:07

ja, dat zeg ik toch :+

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:19

Vandaag dan begonnen met CM. Eerst staart gewassen en toen CM erin. Nu eerst maar eens drie keer per week erindoen en dan hoop ik afbouwen naar twee keer per week. En wat was nu het beste uitborstelen of uitpluizen??

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:27

Met uitpluizen breek je minder snel haren af, maar ik heb een hele fijne borstel dus gebruik die eigenlijk altijd haha.