Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:36

Tarzan: Zit je op zandgrond of klei ? Indien zandgrond kun je eventueel een pad volledig rond laten gaan + tussen de de 2 weien. Vermoed dat je sowieso al weinig tot geen gras hebt in de zomer.
Ik wou zelf iets soortgelijks doen, maar mijn bodem laat tracks helaas echt niet toe.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:48

Ik heb zo'n snoepjes bal gewoon los in de track liggen, die is al minstens 5 x rond gegaan vanaf de zomer. Echt een hit.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:57

Die ballen zijn leuk! Ik heb zowel een hay play, als een fun and flex (hooibal die je ophangt) als een wortelbal. Z vindt alleen de hay play leuk, maar F is echt weg van de fun and flex en de wortelbal. Doe ik hem echt zo´n plezier mee.
Laatst bijgewerkt door Flew op 16-02-25 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:58

Hier ook zo'n snoep-bal, indertijd gekocht om een periode verplichte stalrust te overbruggen. Mijn grote bonte paard wordt er alleen wel heul fanatiek van :') echt staan klauwen en springen rond de bal.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:09

Betadine, helaas kleigrond, maar we hebben in de zomer toch behoorlijk gras, mn vriend gooit er goeie mest op :D Dus een pad door het midden zou ik dan echt zonde vinden van het gras én dan is het niet meer te bewerken met de tractor, dus geen optie helaas.

Ik hoop dat mn pakketje snel komt! :D

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:18

Ja ze staan 24/7 buiten maar hebben onbeperkt hooi in een schuilstal dus ze kunnen binnen blijven en hebben buiten ook nog wat droge plekjes

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:31

Bedenk mij door jullie praat ineens ook dat ik nog 2 hooiballen heb liggen.
Morgen meteen erbij pakken :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:53

Bedankt allemaal!

Ik heb voor mezelf nog een extra cadeautje opgehaald, ruim 100 appel / perenbomen :P Dat zijn er wel wat veel :') Dus ik had een verjaardagsactie bedacht, ik 'verkoop' er een aantal voor €2,50 per stuk en verdubbel dat bedrag, het geheel doneer ik dan aan de organisatie waar ik alle bomen van gisteren en vandaag van gekregen heb, Meerbomen.nu .

Er zijn er nog een aantal beschikbaar voor als iemand interesse heeft :)
Natasja, voor jou houd ik er sowieso een aantal apart voor over 1,5 week :D

DF, sterkte met de cv, hopelijk snel gefixt...

En ik zag nog een ijsco op oorlogspad met takken :P

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:05

Prairy, voor €2,50 wil ik er wel 4 om 4 hebben. Hoe groot moeten de plantgaten zijn?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:51

Ik zou ze ruim genoeg maken, 30*30*40 ofzo, iets ruimer kan ook. Compost toevoegen is handig. Stuur me even een pb wanneer je wil komen halen en zet er ook even bij wat je wil, dan kijk ik even of mijn planning dat toe laat of dat we een andere dag moeten afspreken :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 07:55

Nog van harte Prairy! Wat een leuk verjaarsidee :-)

Onze camera’s zijn (bijna allemaal) binnen. Ben er blij mee! Zit ook een luidspreker op. Toen ik dat vanuit huis testte waren de paarden helemaal van de leg }:0
Dit is het beeld van gisteravond en de bovenste van vanmorgen toen Flo nog lag. Die in kleur is als je de verlichting op de camera aan doet. Maar dat is echt gruwel fel licht. Het andere is infra rood.
Cool niet?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:09

Leuk!

Natasja ben je in de buurt volgende week? :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:10

Fijn Olympia!

Fruitbomenverkoop :)

Ik heb gisterenavond gedoucht zonder cv ketel.. ik kan je zeggen, dat is niet fijn :')
Ketel doet het nog steeds niet, wacht nu op telefoontje van het installatie bedrijf. Maar daar wacht ik al een uur op, en dat vind ik eigenlijk wel lang zat..

Ben gisteren door de takkenwal plannen geïnspireerd. Ik ga een kleine takkenwal maken bij de paarden. En dan met wilgentakken erin. Nu nog een stuk of 6 kastanjepalen vinden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:13

@Olympia96: mooi duidelijk beeld. Daar ga je veel plezier van hebben.
@Akshay: ik voel met je mee. Hier doet de ketel het ook nog steeds niet, we kunnen het huis redelijk op temperatuur houden met de open haard, 2 gevelkachels en een elektrisch kacheltje. Douchen kan ik gelukkig nog wel warm omdat ik een losse keukengeiser heb voor mijn douche.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:24

Hier is in huis alleen de houtkachel nu. Maar we stookten in de rest van het huis toch al weinig. Maar dat douchen.. :x weet wel dat ik dan niet zo in bed moet, maar eerst weer opwarmen bij de kachel. Heb heel de nacht kou gehad
Hier komt vanmiddag de monteur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:25

Oh de hel, een koude douche.... BRRRRR.

Ik douche altijd over de 40 graden _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:36

Ik mag de douche ook graag heet zetten, vind mijn schouder en rug wel lekker :)
Hier is het nog de vraag of de cv vandaag gerepareerd wordt... het is nu 14 graden binnen ;(

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:40

akshay, horror :oo :brr: :brr: hoewel het hier vanmorgen behoorlijk fris is, is onze douche wel altijd lekker warm, anders had ik het hier echt geen 2,5 jaar overleeft :')

olympia, ziet er goed uit!

prairy, leuk bedacht :) ik denk dat wij eerst even de plantjes van heg en landschap gaan verspreiden volgende week.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:47

Koud douchen.... brrrr vreselijk!
Dat vond ik zelfs vorig jaar in Afrika nog vreselijk.

In ons nieuwe huis is geen verwarming meer. Alle isolatie is er ook uit.
Het is dan ook ijskoud!

Ons motto is dan ook "lekker doorklussen, dan krijg je het vanzelf warm". :D .

In 1 kamertje hebben we een kleine kantine gemaakt met een elektrische kachel.
Dat is onze warmtezone. :D .

S avonds thuis komen in ons lekkere warme huis dat al verkocht is, is een echte verademing.

Sterkte met de koude douche!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:49

Ik vind het knap zo in de winter. Ik heb echt ieder jaar een winter dip, kom alleen buiten voor het hoognodige (tenzij de zon schijnt) dus mesten voeren en even een rondje rijden en voor de rest lig ik het liefst zelfs om 21.00 u in bed. Ik tel af naar het voorjaar.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:52

DubbelFun schreef:
Ik mag de douche ook graag heet zetten, vind mijn schouder en rug wel lekker :)
Hier is het nog de vraag of de cv vandaag gerepareerd wordt... het is nu 14 graden binnen ;(

Mijn rug schoot gisterenavond ook echt in een ongemakkelijke kramp/spanning dus dat voelt meteen weer 50 jaar ouder nu.

Komt je monteur niet opdagen DF of is hij ernstig stuk?

Woonkamer is hier nu 20,5 dus prima oké. Maar uh.. rest van het huis gewoon.. 5 graden denk. Boven staat een raam open ook :')
Ach Ja.. ook weer meegemaakt ofzo dan he :+
Mijn humeur is ook echt nog kouder dan de douche nu. Maar het was sowieso al de week om lekker te zeiken en chagrijnen dus daar had ik niet veel voor nodig. Paarden geluk want als ik geen lontje heb laat ik die wel met rust

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:04

Robijntjah schreef:
Ik vind het knap zo in de winter. Ik heb echt ieder jaar een winter dip, kom alleen buiten voor het hoognodige (tenzij de zon schijnt) dus mesten voeren en even een rondje rijden en voor de rest lig ik het liefst zelfs om 21.00 u in bed. Ik tel af naar het voorjaar.

Dat van die winterdip ken ik wel.
Om 20.00 op de bank in slaap vallen.
Het te koud vinden om echt iets te doen.

Deze winter staat in het teken van verhuizen en verbouwen.
Merk toch wel dat ik meer energie heb dan normaal in een winter. Het helpt me om echt een doel te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:07

Dat is zeker waar, dat doet het mesten enzo ook al. Als ik dan eenmaal bezig ben gaat het best prima.
Maar de energie en de 'schwung' om maar in paardentermen te blijven om wat te doen die ik vanaf het voorjaar tot oktober heb ontbreekt me nu wel :=

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:30

Suc6 met de herstellingen voor de defecte of nog niet geïnstalleerde verwarmingen.
In mijn vorig huurhuis viel die standaard uit als het te koud werd. Het ijs stond soms aan de binnenkant van de vensters. Was ook een heel vochtig huis :brr:
Blij dat ik daar weg ben. 7 jaar lang 8 maand per jaar koud gehad.

Dit jaar maar een lichte winterdip hier. Wel al een week last van moodswings doordat ik mezelf op dieet heb gezet. Geen frisdrank meer ;( ;( ;( (ik dronk dagelijks 1,5 liter ice tea green)

Vanavond gaan we achter een nieuwe tweedehands hoekbank. Nummer 3 op 3 jaar tijd. Dank u hond ~~}> ^)
Hopelijk krijgen we die volledig in onze trailer :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:54

Akshay schreef:
Komt je monteur niet opdagen DF of is hij ernstig stuk

Hij is ernstig stuk. Hij was maandag geweest omdat de ketel veel herrie maakte en we vaak moesten bijvullen.
Er bleken diverse dingen vervangen te moeten worden en niet alles was op voorraad. Dus voor vrijdag een afspraak gemaakt. Alleen de ketel had andere ideeën.. ;(

Volgens mij is het hier vannacht niet zo koud geweest; het water in de ton lag niet eens een laagje ijs op en het zand was ook mooi zacht.

Ik ga straks verder met een -nieuw voor mij- knutselklusje... heb me op de string-art gegooid :)