Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myponyhoward

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:02

Gister hier bij ons op de wei ook een natte bende, was net weer allemaal bijna opgedroogd :(
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:07

Jaaa gefeliciteerd Prairy!! :D *\o/*

Wij wilden er inderdaad ook eentje gaan huren :j
Eigenlijk zou ik ook wel een takkenwal willen, vind het er leuk uitzien en je maakt er volgens mij zoveel diertjes blij mee! Maar ik zou écht niet weten waar ik die neer moet zetten :') Ja, ergens aan de rand.. :P

Jeetje die Roos Malenka!! :oo Wat een figuur joh :') :=
Ik weet nog niet zo goed wat ik wil zaaien.. maar in ieder geval eetbaar voor paarden (en ons/konijntjes), misschien gezonde kruiden, en wat er mooi uitziet en hopelijk niet gelijk het hele perceel overneemt :P Munt lijkt me ook geweldig, maar geloof als ik die in de volle grond zaai, dat ik volgend jaar geen gras meer in m'n wei heb, maar munt :P :=

Wat een pech met Shetters Karin, dan zou ik er inderdaad ook klaar mee zijn.. toeval of niet :P

Lekker ook van de CV Akshay.... sterkte... :(:) Hebben jullie een houtkachel? Wij wel... <<) :')

Haha Tarzan :P Ik wil ook m'n pakketje!! :D :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:25

Langs jullie bosrand natasja!
Prachtig <3

Ik wil graag de eetbare bloemen gaan zaaien ergens komende periode. Eerst de boel keren.

Balen Ashkay, sterkte met de koude...

Hier is agradi gisteren geweest dus wij ook weer blij en de osteopaat net voor Aurelia geweest.
Ik heb volgende week weer eens les met 1 van beide paarden :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:28

Gefeliciteerd Prairy!

Wat heb je besteld Tarzan?

@natasja, zeker hebben we een houtkachel :+: maar dat maakt de douche nog niet aangenaam. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:30

Ik kijk helemaal over het cadeautje heen! Gefeliciteerd prairy!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:31

gefeliciteerd prairy!

boemel, mijn merrie doet soms ook lelijk tegen de shet, met name als ze zijn geklooi zat is of hij in de weg staat voor haar eten, maar o wee als ik de shet meeneem, dan wordt er echt moord en brand geschreeuwd :))

we hebben gisteren weer geoefend, shet ingespannen en paard op stal met allebei de luikjes open. er werd al minder gesteigerd en gegild dan de vorige keer, en er werd ook sneller aan het hooi begonnen, dus gaat de goede kant op.

roos, die van jou is er ook 1 :')

akshay :brr: :brr: :brr:

myponyhoward, flinke drek, zet je ze gewoon buiten?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:32

Alle bezorgbusjes rijden langs -O-

Whaha nee... dat maakt de douche niet aangenaam nee _O- Dat moet maar ff wachten dan :')

Ohhh, voor bij 't huis bedoel je Jolijn? Kunnen we ook gelijk Brego in de tuin houden :')

Mooi dat 't de goeie kant op gaat Jade!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:33

ja, ik vind dat zo'n mooie natuurlijke afscheiding. Wij willen hem hier helemaal achter aan het terrein ook nog aanleggen. Snoeimateriaal genoeg _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:38

Hier heeft de CV het ook begeven, hij maakte al een hoop herrie en we wisten dat het er aan zat te komen, maar de monteur die er maandag was moest spullen bestellen en zou vrijdag komen. Dus nu staan er 2 ventilatortjes te loeien...
Voor het douchen heb ik gelukkig nog een kleine keukengeiser en straks gaat de houtkachel aan, daar staat nu nog de zon vol in.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:39

Robijntjah als je bloemen gaat zaaien is het denk ik beter om gericht bloemzaad te kopen. Zo kies je zelf welke kruiden je wil en welke niet of kun je eventueel enkel je kanten met bloemen bezaaien.

Proficiat Prairy ! Ik zoek een kruiwagen die mijn mesthoop omhoog steekt, maar die bestaan vrees ik niet. Dat is echt een kakwerk.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:39

boemel schreef:
Gefeliciteerd Prairy!

Shetjes zijn super schattig en er staat er nu 1 bij ons in de wei, waar ze eigenlijk vanaf willen. Mijn verstand zegt NEE! Maar, merk wel dat ik niet te lang naar moet kijken ;) :D .

Mijn paard doet heel onaardig tegen het shetje bij haar in de wei ... dat sterkt me in mijn verstand te gebruiken :D

Mijn paard moet onze shet (de zwarte) ook totaal niet, hij jaagt hem altijd weg en hij mag echt niet te dicht in de buurt komen, zodra hij hem ziet gaan de oren al plat := De mini (die lichte met donkere pootjes) daarentegen is z'n kleine vriendje :')

Ashkay, ik heb zo'n voerbal en bal waar hooi en wortels ed in kunnen en nieuwe likstenen, ene voor de pony's want die is op en ene voor buiten in de paddock besteld, dan kan ik wat verrijking aanbieden in mijn oersaaie paddock :')
Ik wil ook wilgentakken ophangen/neerleggen en stronken neer gaan zetten.
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 13-01-21 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:40

Via Ukie's pp kun je gewoon geschikte bloemzaden kopen. Daar wil ik ze gaan bestellen.

Ha, betadine, daar gaan wij de loader o.a. voor gebruiken.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:56

Ik wil ook een loader ;(

Zoek ook al 2 jaar voor een weidebloter. Zowel tractor als accessoires staan helaas buiten op het gras. Echt niet ideaal. Dan wil ik daar ook echt niet te veel aan besteden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:00

Waar ga je de bal laten Tarzan? Vind zulke dingen heel leuk, maar durf het niet in de zandbak te leggen..

Likstenen gaan hier nu ook mee op, dat is me nooit eerder gebeurd. Was altijd weggooien als ze smerig werden.

Afbeelding
Takjes heb ik hier ook gedaan dit weekend. Wilg en berk. De IJsco gaat er helemaal in op. Erop staan, slingeren met takken :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:05

Dat is een lekker portret Malenka :')

Ohh nee een koude douche Akshay, I feel your pain :') |( Sterkte, hopelijk is het snel opgelost!

Ik hoop dat de CV bij jou ook snel weer werkt DubbelFun!

Van harte gefeliciteerd Prairy!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:06

De paddock is bestraat dus die bal kan dus prima! Op zand zou ik het inderdaad niet zo geschikt vinden.
Leuk die takken!!

Ik heb even een plattegrondje gemaakt van de wei.
Afbeelding
Geel is hele perceel
Groen is waar het pad komt
Blauw is tot waar de paddock gaat komen (stippellijn is tot waar de paarden gaan mogen)
Donkerblauw is voor de container hooi en stro opslag en mesthoop
Roze is de stal en schuurtje
Rood is de draad tussen de 2 weien

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:09

Dat zijn leuke pakketjes Tarzan!

Akshay schreef:
Waar ga je de bal laten Tarzan? Vind zulke dingen heel leuk, maar durf het niet in de zandbak te leggen..

Likstenen gaan hier nu ook mee op, dat is me nooit eerder gebeurd. Was altijd weggooien als ze smerig werden.

[ [url=m/92zE2O.jpg]Afbeelding[/url] ]
Takjes heb ik hier ook gedaan dit weekend. Wilg en berk. De IJsco gaat er helemaal in op. Erop staan, slingeren met takken :')

Ik heb zo'n Hay Play bal en die gaat hier wel mee op (droog) zand. Misschien is zoiets een optie? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:15

@tyarzan: lekker die ruimte :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:17

Zoiets heb ik besteld geloof ik Laurie, zo'n "open" bal en zo ene waar brokjes uit vallen :+
Die open wil ik volstoppen met hooi, takken en lekkertjes.

dankje DF, het ziet alleen groter uit dan het is zo :=
Geloof dat het hele perceel 2800m2 is

Edit: ik ben nu bezig met paddockverrijking, dat ze toch op hun relatief kleine stukje wat uitdaging krijgen :)
Op het pad wil ik ook wat boomstammetjes gaan leggen, maargoed dan moet eerst dat pad komen :Y)
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 13-01-21 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:18

_Tarzan schreef:
De paddock is bestraat dus die bal kan dus prima! Op zand zou ik het inderdaad niet zo geschikt vinden.
Leuk die takken!!

Ik heb even een plattegrondje gemaakt van de wei.
[ [url=m/L8zbes.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geel is hele perceel
Groen is waar het pad komt
Blauw is tot waar de paddock gaat komen (stippellijn is tot waar de paarden gaan mogen)
Donkerblauw is voor de container hooi en stro opslag en mesthoop
Roze is de stal en schuurtje
Rood is de draad tussen de 2 weien

Ik hoopte stiekem dat je iets zou gaan zeggen over een manier om het in een bak ofzo toch op het zand te kunnen doen ;) mijn stenen plaatsje is nu nog te klein om ze te vertrouwen dat ze de spullen er niet af werken. De takken blijken ook graag mee te gaan op een rondje rennen door de paddock :')

Wat een leuke punt zo! Met handig indelen moet daar wel lol mee te maken zijn :)

@df, jij ook succes met de ketel. Ik ben benieuwd of we het vanavond gefikst krijgen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:20

Ik heb wel gezien in mn zoektocht naar verrijking dat sommige een zeiltje neerleggen met stammetjes of stenen rond en daar die bal in leggen, dus dat is misschien iets voor jou Akshay :D

Edit: Zeker wat leuks van te maken, alleen is m'n vriend van de oude stempel paarden houden en niet van die moderne PP, dus die moet eerst nog een beetje om _O-
Dus ik ben al blij met pad nummer 1, ik wil eigenlijk graag rondom een pad maar dat kreeg ik er niet doorheen bij hem :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:37

Akshay, ik denk dat het met zo'n grote bal wel kan :) Ze krijgen dat ding hier zowel op stal als op de wei/paddock en er komt eigenlijk geen strooisel of zand in. Ik heb wel de versie voor shetlanders, die heeft iets kleinere gaten dus daar valt ook nauwelijks iets uit als ze ermee rollen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:41

_Tarzan schreef:
Ik heb wel gezien in mn zoektocht naar verrijking dat sommige een zeiltje neerleggen met stammetjes of stenen rond en daar die bal in leggen, dus dat is misschien iets voor jou Akshay :D

Edit: Zeker wat leuks van te maken, alleen is m'n vriend van de oude stempel paarden houden en niet van die moderne PP, dus die moet eerst nog een beetje om _O-
Dus ik ben al blij met pad nummer 1, ik wil eigenlijk graag rondom een pad maar dat kreeg ik er niet doorheen bij hem :')

Prikpalen steken en jubelen hoe leuk ze erover lopen ? ;)
Mijn vriend weet niks van paarden dus laat me gelukkig doen. Wel de deal dat doorgangen en paden groot genoeg moeten zijn voor de trekker.

Wbt zo'n bal is geen moet qua voeren hoor want ze hebben hier op 4 vf 5 punten hooi, waarvan op 2 punten continu. Maar meer als "uitdaging" waarmee ik denk dat ik iets leukers moet voeren dan hooi omdat dat de moeite niet waard zal zijn..
Qua formaat heb ik ook haast shetlanders :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 13:29

Zo’n bal ziet er toch wel leuk uit.

Ik maak wel recht toe recht aan paden zodat het weiland ook recht is. In de toekomst de boel ophogen zodat ze er de hele winter op kunnen om lekker te rennen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:30

Als ik die ballen binnen heb zal ik foto’s maken :)
Akshay, dan moet ik daar extra prikpaaltjes en extra lint gaan kopen dus dat laat ik fijn Haha, krijg hem vast wel om ooit :')