Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wel jammer dat je definitief niet gaat mennen. Was een leuke bezigheid geweest!
Hebben nu de schapjes bijna af. Rekening gehouden met voldoende ruimte voor zadel (zadelgedeelte voldoende breed), mogelijkheid om hoge laarzen op de grond te zetten, dekjes op te hangen en 2 zadelsteunen per paard te realiseren. Wat ben ik toch blij met mijn schoonvader die van allerlei restmaterialen die schapjes heeft gemaakt
(voor de andere 2 paarden komen de schapjes aan de andere kant, niet op de foto zichtbaar)
Wat is de maat van jouw ruimte?
We waren er eigenlijk al soort van uit en stonden op het punt om de stallen e.d. te bestellen, maar toen kreeg ik toch een beetje angst dat ik dingen vergat... zouden jullie mee willen denken? Hieronder de huidige stal, hoe zouden jullie deze indelen? 
De horizontale binten zitten nu op 2m. hoog, dus de deuren zullen iets lager zijn dan dat.. Mijn enige echte harde wens is dat ik ten minste 1 merrie-veulenbox wil.. dus grote maat stal en sowieso grote stallen.. liever minder stallen en wel groot, dan veel kleintjes bij elkaar gepropt.. en in deze ruimte wil ik ook een poetsplaats met plek voor 2 paarden én mijn zadelkamer moet hier in komen..
het is geen kleine investering, dus ik wil er 100% achter staan...
Dus de grote inloopstal zou dan door mijn 2 ruintjes gebruikt worden, en dan vind ik het weer zonde van de ruimte 

Je hebt namelijk best een grote ruimte.
superpony schreef:SSdesign, per paard spullen opruimen vind ik wel een uitdaging![]()
Er stonden hier al vaste rekken en die heb ik leeg schoon en alle dekens op en een stuk de pads. Zadels ervoor op de karren.
Gister hoofdstel haken opgehangen en gewone haken voor de rest.
We hebben een aparte plek waar reservemateriaal voor de weide komt (draad/handvaten etc.) en EHBO spullen.
Jullie laten me wel twijfelen, want in eerste instantie wilde ik in de rechterschuur ook nog 3 stallen én zadelkamer (3.5 x 7) én 2 poetsplaatsen tegenover elkaar op de kopse kant.. maar misschien zijn die stallen overbodig.. want we hebben buiten ook nog weides met schuilstallen, waarvan ik weet dat er ook paarden helemaal niet op stal zullen komen.... dan is het misschien fijner om gewoon open ruimte te behouden om daar bijv. ook een voorraad hooi aan te leggen, die we nu in een andere schuur hadden gepland
Waar we dan evt. weer een grote inloop van kunnen maken 
SSDesign schreef:Geldt alleen niet voor shampoo's en spullen voor hoefverzorging geloof ikWe hebben een aparte plek waar reservemateriaal voor de weide komt (draad/handvaten etc.) en EHBO spullen.