Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
belle_boef schreef:Voer je los of in netten. Dat wil wel schelen in de tijd dat ze er mee doen
Lynn_Nikita schreef:belle_boef schreef:Voer je los of in netten. Dat wil wel schelen in de tijd dat ze er mee doen
Aan wie stelde je de vraag?Ik vermoed SP
Ik voer uit netten, kleine maas
SP 5 balen, maar die kon je met 1 hand tillen, dan zijn die wel heel erg licht, stel dat die de helft zijn , nog geen 8 kg, hoeveel paarden voerde je ervan? 5 toch?
Lynn_Nikita schreef:Ir1ne schreef:De oudere merrie is wel prima toch LN?
mijn paard wordt nu eindelijk een beetje dikker, en die krijgt een heleboel. onbeperkt niet, die eet zich helemaal ongans denk ik.
Ik zie en voel net teveel ribben bij haar. Wil haar toch iets dikker de erover in laten gaan
Ze slaapt nu ook liggend in dr stal dus ik denk dat in de avond apart staan niet kwaad kan voor dr
beatje schreef:Nu zei ze dat haar straalbeentje te veel kantelde en dat ze er ongerust over was.Het kantelde niet de kant van een hoefbevangen paard op maar achterover meer de kant op van een paard met hoefkatrol.Maar goed paard loopt ondertussen als een zonnetje.
Maar wat zouden julie doen even afwachten of toch die foto's maken?Ben bang dat het paard dadelijk ook nog wat krijgt...
Robijntjah schreef:Mooie tegels inderdaad zeg.
Poeh lastig... ben je er zelf ongerust op of niet? Ik heb wel geleerd inmiddels mijn eigen gevoel te volgen.
Kom ik net thuis van het werk, heeft vriendlief de paarden al helemaal gedaan en het huis opgeruimd en heerlijk gekookt!
Nu lekker bank hangen met een kaarsje aan en filmpje
beatje schreef:mooie tegels Mer.
Sp,zoopuls verkoopt ook Marstall en levert nog aan huis ook.Enkel zijn de wiesencobs van een ander merk, Muhler geloof ik.
Ik zit met een probleempje, Ik heb sinds kort een andere hoefsmid,een bekapper.Daarvoor had ik een traditionele smid,en eigenlijk heeft mijn paard op een enkele hoefzweer na nooit kreupel gestaan.Maar mijn hoefsmid kwam met regelmaat niet opdagen en bij een ander paard bij mij op pension kwam de bekapper en het paard wat ze in behandeling had zag ik de hoeven vooruit gaan,dus ik dacht ik schakel naar deze over.Natuurlijk zag ze dat er veel fout was met de hoeven van mijn paard,ze stond te plat en te breed,nu vond ik dat ook wel ,want toen ze jong was had ze kleine ronde voetjes.
De eerste keer bekappen ging goed,geen probleem.Bij de 2e keer heeft ze drie weken niet lekker gelopen,ik dacht ze moet wennen en het ging ook steeds beter.De derde keer zei ze dat ze rotstraal had,nu zag het mij er niet als rotstraal uit,maar goed onder tussen ben ik er achter dat je verschillende vormen hebt en dat het door verkeerd bekappen kan komen.
Dus onder tussen rotsstraal ook weer over.
Nu zei ze dat haar straalbeentje te veel kantelde en dat ze er ongerust over was.Het kantelde niet de kant van een hoefbevangen paard op maar achterover meer de kant op van een paard met hoefkatrol.Maar goed paard loopt ondertussen als een zonnetje.
Dus ik dacht ik moet toch enten en dan laat ik gelijk een foto nemen.
Nu is mijn hond net drie dagen opgenomen geweest in de kliniek waar mijn da werkt en tijdens 1 vd wacht momenten vroeg ik of hij die foto's wilde maken.Hij kent mijn paard van veulen af aan dus vroeg toen verbaasd aan mij waarom ik dat zou doen?Extra kosten terwijl we er al zoveel hebben ivm de hond voor een paard wat goed loopt.
Nu afgesproken dat hij als hij komt enten eerst de boel eens bekijkt voor hij foto's maakt.
Maar wat zouden julie doen even afwachten of toch die foto's maken?Ben bang dat het paard dadelijk ook nog wat krijgt...
Robijntjah schreef:Mooie tegels inderdaad zeg.
Poeh lastig... ben je er zelf ongerust op of niet? Ik heb wel geleerd inmiddels mijn eigen gevoel te volgen.Antheman schreef:Ehm, ik werk ook als bekapper. Maar dit heb ik collega's nog nooit horen zeggen. Hoe kun je dit nu weten?
Vertrouw op jezelf, en je paard... en die loopt als een zonnetje, zeg je.
dit. je gevoel volgen is zo belangrijk!!!!
onze vorige smid was echt wel kundig maar kon schijnbaar ons paard niet beslaan omdat het te gecompliceerd was... zo lastig om dan te switchen. maar zie post boven, ik zou het niet zonder meer aannemen.
Kom ik net thuis van het werk, heeft vriendlief de paarden al helemaal gedaan en het huis opgeruimd en heerlijk gekookt!
Nu lekker bank hangen met een kaarsje aan en filmpje
karev schreef:Da's fijn thuiskomen robijn..wat lief van hem
Wij hebben betonplaten in de paddock. Nou is mijn partner ook wel van het we doen het goed of niet
3 weken geleden net de mestplaat gemaakt. Behoorlijke klus maar het resultaat mag er zijn[ [url=m/kk40EE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UG27Es.jpg]Afbeelding[/url] ]
Colien schreef:Ik lees altijd wel mee maar eigenlijk vrij weinig tijd om te reageren helaas.
Echter een vraag;
Ik las een tijdje terug dat een aantal van jullie beveiligingscamera's hebben hangen. Ik ben er niet zo in thuis, mijn vriend ook niet. Maar waar letten jullie erg op?
Uiteraard hoeveel meter (nacht)zicht, hoe breed het zicht is, hoe scherp, maar wat nog meer? Zie ik dingen over het hoofd?
Wij hebben nu iets op het oog waarbij je kunt opslaan EN live kijken. Erg mooie aanbieding, maar moeten snel beslissen (nee niet van een leverancier die wil verkopen).
Over het verharden, hier vrees ik dat het nu te nat is om te gaan verharden. Ik wil richting de zomer betonroosters laten plaatsen. Hadden wij op onze oude plek ook en beviel ons meer dan prima.