Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:53

Breken ze hun benen dan niet in zo'n grond boor gat? Zou als dr dood zijn dat ze daar in stappen.

Ik heb gewoon een riviertje gegraven in de paddock. Ook leuk. ..hahs

Net mest weg gebracht, krui maar mee. Kon niet bij de bult komen met auto..
Daarna ff stro gehaald. Net allemaal gered voor de regen weer begon.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:27

Gat boren is idd wel een slim idee. Maar dan niet als de paarden er staan natuurlijk.

Ik krijg constant smsjes met foto's van taken die al gedaan zijn. Licht in de stallen, licht in de container, alle eikels en bladeren weg, kastjes naar de buren,.. :list: *\o/*

Wat zouden jullie een realistische prijs vinden voor een wei van 70are in de straat te huren?
Is voorlopig nog maïsveld, dus er staat natuurlijk nog niks van draad of stal. Dus de eigenaar zorgt voor het gras en wij voor omheining en schuilstalletje (wat geen probleem is, want dat hebben we allemaal liggen).
Laatst bijgewerkt door Kirrr op 17-11-15 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:32

Poeh Kirr, geen idee wat je daarvoor zou moeten vragen.. :+

En fijn dat je man zo productief is, ik moet hier nog wel eens wat 'aanmoediging' geven. :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:48

Ehm we kunnen hier wel doorgaan tot er een mod komt, ik ben wel benieuwd hoe lang dat duurt eigenlijk. :=

Maar zal ik anders zodalijk een topic met de volgende inhoud aanmaken? Vinden jullie dat goed? :o

Welkom!
Droom jij er ook van om:
-Elke ochtend wakker te worden van gebonk omdat je paarden 5.30 een prima tijd voor eten vinden?
-Daarna niet meer terug je bed in te kunnen omdat je zo hard naar paard meurt dat je partner je er weer uit schopt?
-3 keer op een dag poep te scheppen en te vegen omdat dat van jezelf gewoon moet, en het kan?
-Daardoor amper meer aan rijden toe te komen?
-Of dat dan maar tussen het koken, honden uitlaten en andere bedrijven door te doen?
-Of zelfs tegelijk, 2 paarden of paard en hond wandelen?
-Steeds als je 1 klus af hebt weer 2 nieuwe op je lijst te kunnen zetten?
-Tientallen meters greppels te graven in de strijd tegen het water?
-Op een feestje in de avond altijd eerder weg te moeten om te voeren?
-Voor je verjaardag een kruiwagen te krijgen?

Afbeelding

Dan is dit topic de plaats waar je moet zijn!

Twijfel je nog? Bedenk dan of je kunt lachen om de volgende situatie, als het de jouwe zou zijn:
Een extra stroomdraad spannen, omdat de shetlander anders steeds ontsnapt. Om 12 uur in de nacht. Op oud en nieuw.

Kun je dit handelen? Dan welkom!!!
Een groot deel van de in het vorige topic verzamelde tips kunt u hier vinden, van accu’s en boermannen tot zand en zadelkamers. Mochten er ook in dit topic nog handige tips voorbijkomen, en dat denk ik wel, voel je dan vrij om ze er bij te zetten in ons paarden aan huis alfabet.

https://docs.google.com/document/d/1CZ6 ... rZSg/edit#

Denk erom dames, houd dit in uw gedachten!
Afbeelding

Ons vorige topic begon op 16 december en op 15 november behaalden we de 500 pagina’s. Dat is mooi, en daar gaan we ook nu weer voor. Degene met het eerste bericht op pagina 500 mag het volgende topic openen. Veel kletsplezier! :D

Kirrr wat een productieve man. Pas daar maar goed op. Ik zou er hier niet teveel mee pronken. Voor je 't weet.... }>

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:51

Gypsy leuk!

Kirr top vent heb jij!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:53

Leuke post voor het nieuwe topic!!

Haha, dat is ook niet altijd zo hoor. Binnen krijg ik er helemaal niks van gedaan :+. Maar ik mag niet klagen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:01

Leuke post! Prima als je een nieuw topic opent +:)+

Edit: Misschien ook nog ff een linkje met verwijzing naar dit topic erin zetten?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:04

PPPeet schreef:
Leuke post! Prima als je een nieuw topic opent +:)+

Edit: Misschien ook nog ff een linkje met verwijzing naar dit topic erin zetten?

Gedaan: [VSW] Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Voor we straks op 520 zitten en op ons kop krijgen :=

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:27

Outfit..hmm.. nee zulke kleren heb ik niet eens. Ik heb altijd gewoon mijn spijkerbroek aan en ik heb outdoor laarzen aan en mijn softshel jas. Ik wil er niet als een slons bijlopen. Heb aantal basic kleren die ik aan heb bij het stallen doen en rijden, praktische kleren en ik heb gewoon in mijn kast outfits voor uitgaan (jurkjes e.d.)

Ik denk dat bandenplaksel wel werkt idd.

Ik heb hier de vuurton maar eens aangestoken, een heleboel oud papier weer weg!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:29

@kirr: ik betaalde 50 euro voor een halve hectare en later 10 euro voor 1000 m2. Maar die prijzen liggen heel erg uit elkaar in welke hoek je zit.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:36

karev schreef:
Breken ze hun benen dan niet in zo'n grond boor gat? Zou als dr dood zijn dat ze daar in stappen.

Ik heb gewoon een riviertje gegraven in de paddock. Ook leuk. ..hahs

Net mest weg gebracht, krui maar mee. Kon niet bij de bult komen met auto..
Daarna ff stro gehaald. Net allemaal gered voor de regen weer begon.

Of ik zet dat stukje even af of ik zet er een prikstok bij. ;-) water weg gat weer dicht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:39

Prikstok in het gat is wel een goed idee, want afzetten is hier geen optie (hou ik niks over :D )
Het liefst had ik gewoon een 'kelder' waar het water in kon lopen en dan afzinken. Rubber matten er over (of vloerbedekking :D ) en je hebt er geen omkijken naar.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:40

Grrrrrr........ff stoomafblazen.....de paarden bij ons staan met hun regenjas in de bak, nou is er veel regen gevallen en het terrein helt af naar de bak dus er staat een flinke plas. Bij de hooibakken kunnen ze droog staan. S'nachts gaan ze naar hun slaapkamer met stro.
Verhuren hier nog een gebouwtje aan een schilderclupje, waren ze van plan de dierenbescherming te bellen. Ze hebben wel een dierenarts gebeld zonder naar mij toe te gaan voor info , zijn naar binnen gegaan in mijn stal, hebben een pensionnertje van mij gebeld, telefoonnummers hangen op prikbord, met de mededeling we gaan de dierenbescherming bellen.
Meiden in rep en roer , ben even naar binnen gelopen bij die truttenclub en verteld dat ze voor die 300.000 paarden die dag en nacht op stal eens de dierenbescherming moeten gaan bellen.
Man die les geeft kwam wel zijn excuses aanbieden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:46

af zetten hoeft natuurlijk maar een vierkante meter of zo te zijn.

Haffiefreak ik had al een mailtje uitgedaan naar weijer, maar helaas nog geen antwoord. Even afwachten dus.

}:) ze zouden vandaag al mijn mest opkomen halen.....zeggen ze af. Een zwager had gezegd nooit aan beginnen paarden mest op de tuin. {:)-:(

Oh ja lekker en dan de dierenbescherming bellen....pffff ik heb ze hier ook al eens over de vloer gehad met een smoes. de stage meiden bij de buren (hengstenstal) hadden ze gebeld. Fijn... maar de dierenbescherming zag geen dingen die niet konden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:50

Wat een gedoe met die DB. Ik zou die club meteen van mijn terrein afgooien...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:02

Wat belachelijk Jadybabe! Ik zou eisen dat die snotneuzen excuses maken i.p.v. die leraar. Laat ze maar ff aan jou komen uitleggen wat er precies zo zielig is aan jouw paarden in hun ogen.

Balen Kvulden. Wie had dat moeten komen ophalen dan? Wij hebben gelukkig een aardig grote mesthoop, denk dat die rond februari/maart geleegd moet worden. Dat is 1x per half jaar.

Kirr koesteren die man van jou. Moet zeggen de mijne doet ook heel veel maar hij heeft meestal wel een duwtje in de goede richting nodig <3

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:19

Ik reageer in het nieuwe topic!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:48

Jadybabe schreef:
Grrrrrr........ff stoomafblazen.....de paarden bij ons staan met hun regenjas in de bak, nou is er veel regen gevallen en het terrein helt af naar de bak dus er staat een flinke plas. Bij de hooibakken kunnen ze droog staan. S'nachts gaan ze naar hun slaapkamer met stro.
Verhuren hier nog een gebouwtje aan een schilderclupje, waren ze van plan de dierenbescherming te bellen. Ze hebben wel een dierenarts gebeld zonder naar mij toe te gaan voor info , zijn naar binnen gegaan in mijn stal, hebben een pensionnertje van mij gebeld, telefoonnummers hangen op prikbord, met de mededeling we gaan de dierenbescherming bellen.
Meiden in rep en roer , ben even naar binnen gelopen bij die truttenclub en verteld dat ze voor die 300.000 paarden die dag en nacht op stal eens de dierenbescherming moeten gaan bellen.
Man die les geeft kwam wel zijn excuses aanbieden.

Mensen vergeten vaak wel eens dat het als particulier veel moeilijker is om alle faciliteiten voor de paarden in orde te krijgen qua vergunningen etc. Als je een bedrijf hebt, is het allemaal veel simpeler om dingen te mogen en gedaan te krijgen.

Als je dan een natter land hebt, zeggen ze gewoon tjah als je er niets mag en dus niets kan veranderen aan de omstandigheden is het niet geschikt om paarden op te houden.
Het komt nog zo ver dat alle paardenmensen ergens in pension moeten staan omdat het niet meer te doen is om ze aan huis te houden.

Ben ik blij met mijn afgelegen niet ideale stuk land waar enkel boeren rondom zitten die het snappen en nergens moeilijk over doen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:17

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:55

Hierbij een slotje, veel plezier in het nieuwe deel.