Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jadybabe schreef:He Kirr, niet toevallig een anatomische westernsingel in de aanbieding?
spatter schreef:Wij hebben eiken in overvloed, mogen niet gekapt worden inderdaad maar ik mocht toch behoorlijk ingrijpen in de buurt van de schuur van de buren.
Moeten we nu trouwens weer eens doen want ze zijn inmiddels al weer aardig gegroeid.
Alles wat in de buurt van de schuur en huis stond hebben we vrij in het begin al omgedaan.
Bomen die op de bouwkavel staan mogen bijna altijd om!
spatter schreef:Waar?
Ooit willen we terug naar Nederland maar dat kan nog niet nu de kinderen studeren.
DubbelDun schreef:Maar kun je er ook lekker buiten rijden (als in een natuurgebied, niet langs de weg)
Overigens zou ik met 2500 m2 al tevreden zijn
spatter schreef:Oei, mooie plek en mooi gebied inderdaad![]()
In Belgie ligt dat ietsje anders.
Toen wij bij de gemeente gingen informeren wat we mochten zijn de beste man;
Dat staat genoteerd als landbouwgrond dus die bomen horen er helemaal niet te staan dus dat mag om!
Dus wij vrolijk aan het zagen, niet alles maar wel alle 13 oude dennen en paar grote eiken.
Kwam er eentje van de Groenen en wilde ons gelijk een boete geven want dat mocht helemaal niet!
Boete is gelukkig ingetrokken maar we moesten wel een vergunning aanvragen voor opkronen.
Dat opkronen hield ook in dat iedere boom 1 hoofdstam mocht hebben en aangezien hier iedere boom bijna vanaf 1a2 m opgesplits is, mochten we aardig wat uitdunnen.
ohjajoh6 schreef:Stomme vraag misschien, maar ik heb mijn gevoerde kaplaars lek gestoken met de riek en daar zit nu een scheurtje in. Nou zit ik zelf te denken aan banden plaksel , maar zou dat werken? Vind het zo zonde, om ze nu al weer weg te moeten gooien, of hebben jullie nog een goede tip om dat te repareren?
kvulden schreef:Heeft er toevallig iemand van jullie een oude trailer van weijer? Ik stuit met de restauratie op een probleempje met het sluitwerk van de achterklep. Ik kan op het internet geen foto's vinden waar het duidelijk genoeg opstaat. Als iemand zo'n trailer heeft zou je dan een foto kunnen maken van het sluitwerk?