Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:36

Oh zo'n schuur wil ik ook wel :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:38

Wij hebben eiken in overvloed, mogen niet gekapt worden inderdaad maar ik mocht toch behoorlijk ingrijpen in de buurt van de schuur van de buren.
Moeten we nu trouwens weer eens doen want ze zijn inmiddels al weer aardig gegroeid.
Alles wat in de buurt van de schuur en huis stond hebben we vrij in het begin al omgedaan.

Bomen die op de bouwkavel staan mogen bijna altijd om!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:39

DubbelDun schreef:
Oh zo'n schuur wil ik ook wel :D

Voor een kleine €350.000 te koop met 5700m2 grond.
Hartstikke mooi gelegen aan de rand van het dorp en dicht bij de uitvalswegen. :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:40

Waar?
Ooit willen we terug naar Nederland maar dat kan nog niet nu de kinderen studeren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:40

Maar kun je er ook lekker buiten rijden (als in een natuurgebied, niet langs de weg :D )
Overigens zou ik met 2500 m2 al tevreden zijn :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:41

Zoveel water weer bij jullie...

Hier enkel voor de stallen wat 'slijk'.
Volgende klusje is dan ook het klinkeren van de paddockjes. Dan is dat ook opgelost.

Jadybabe schreef:
He Kirr, niet toevallig een anatomische westernsingel in de aanbieding?

Nee, alleen 2 simpele rechte...

Abbyblues, heerlijk zo'n sentiment hé. Heb vroeger ook altijd bij mijn groottante geweest. Zij verhuurd dat huis nu. Heerlijk als ik er terug kom. Wie weet verhuizen we ooit daar nog wel eens naartoe. Daar is nog heerlijk veel grond.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:42

spatter schreef:
Wij hebben eiken in overvloed, mogen niet gekapt worden inderdaad maar ik mocht toch behoorlijk ingrijpen in de buurt van de schuur van de buren.
Moeten we nu trouwens weer eens doen want ze zijn inmiddels al weer aardig gegroeid.
Alles wat in de buurt van de schuur en huis stond hebben we vrij in het begin al omgedaan.

Bomen die op de bouwkavel staan mogen bijna altijd om!

De regels over bomen kappen zijn niet landelijk geregeld maar per gemeente verschillend. Dus pas op. Voordat je gaat kappen, vraag altijd even na, bij de gemeente waar je woont.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:45

spatter schreef:
Waar?
Ooit willen we terug naar Nederland maar dat kan nog niet nu de kinderen studeren.

Broeklaan 140 in Reuver (Tussen Roermond en Venlo in Nl-Limburg

DubbelDun schreef:
Maar kun je er ook lekker buiten rijden (als in een natuurgebied, niet langs de weg :D )
Overigens zou ik met 2500 m2 al tevreden zijn :)

Je kunt er ook heel lekker buiten rijden. Je moet even de snelweg over, maar je ligt daar ongeveer 2km van de Duitse grens af met een enorm groot bosgebied.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:53

Oei, mooie plek en mooi gebied inderdaad :j

In Belgie ligt dat ietsje anders.
Toen wij bij de gemeente gingen informeren wat we mochten zijn de beste man;
Dat staat genoteerd als landbouwgrond dus die bomen horen er helemaal niet te staan dus dat mag om!

Dus wij vrolijk aan het zagen, niet alles maar wel alle 13 oude dennen en paar grote eiken.
Kwam er eentje van de Groenen en wilde ons gelijk een boete geven want dat mocht helemaal niet!
Boete is gelukkig ingetrokken maar we moesten wel een vergunning aanvragen voor opkronen.
Dat opkronen hield ook in dat iedere boom 1 hoofdstam mocht hebben en aangezien hier iedere boom bijna vanaf 1a2 m opgesplits is, mochten we aardig wat uitdunnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:54

ID-kaart mee dus :D
Huis ziet er niet verkeerd uit... leuk al die weckpotjes in de kelder :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:55

Oh hier heb ik ook wel eens naar het bomenbeleid gekeken maar zag door de bomen het bos niet meer. :') Onze gemeente heeft echt de meest onoverzichtelijke site EVER! :') Was uit interesse, we hoeven nog niks te kappen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:55

spatter schreef:
Oei, mooie plek en mooi gebied inderdaad :j

In Belgie ligt dat ietsje anders.
Toen wij bij de gemeente gingen informeren wat we mochten zijn de beste man;
Dat staat genoteerd als landbouwgrond dus die bomen horen er helemaal niet te staan dus dat mag om!

Dus wij vrolijk aan het zagen, niet alles maar wel alle 13 oude dennen en paar grote eiken.
Kwam er eentje van de Groenen en wilde ons gelijk een boete geven want dat mocht helemaal niet!
Boete is gelukkig ingetrokken maar we moesten wel een vergunning aanvragen voor opkronen.
Dat opkronen hield ook in dat iedere boom 1 hoofdstam mocht hebben en aangezien hier iedere boom bijna vanaf 1a2 m opgesplits is, mochten we aardig wat uitdunnen.

O dat zou heel goed kunnen dat dat in Belgie anders geregeld is. Hier in NL is het iig bij iedere gemeente anders. Maakt het lekker makkelijk voor de burger. _-:(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:11

Hier was alles al aardig gerooid voor de Gemeente met aanvraag-eisen kwam.
een hoop bomen mogen na een melding zo weg, maar beeldbepalende bomen (die dus het meest in de weg staan :D ) heb je dus een kapvergunning voor nodig.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:17

Sjee...wat gaan jullie hard :+ Ik herken mijzelf totaal niet in die ene foto...ga altijd strak in mijn werkteneu naar de paarden :+ :P

Zondag nog in mijn berenpak en in de zomer wel vaak heul vroeg gewoon in mijn pyjama :=

Mijn gevoerde laars zit ook een scheurtje in maar dat spul wat jullie noemde,kan dat ook de beweging van het rubber aan dan?Ik had al wat dingen geprobeerd maar dat hield geen 5 minuten.

Mooie schuur...maar voor dat geld vind ik er wel wat weinig grond bij zitten hoor :o
Hier geen bomen die direct op pand-achtige objecten kunnen vallen.Eerverleden jaar heeft mijn buurman de bomen gekapt achter de garage.Hij had al eerder over gehad,ik had hem al verteld dat het helemaal geen punt zou zijn als een van die bomen op de garage zou vallen.Moet nieuw dak op dus zou dan mooi een verzekeringsklusje worden,vond hij toch maar niet zo'n goed plan :D

Hier zijn de meeste mensen niet zo moeilijk,als er een boom in de weg staat,of takken dan ga je lekker snoeien of je geeft even een seintje..wordt het weggehaald.
Mensen halen doorgaans een boom niet zomaar weg hier...

Wat een mazzel Kirr...had je zomaar lekker wat tijd om extra klusjes te verzinnen,zal hem leren om zomaar de paarden te voeren _O-

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:18

Ik vind het trouwens ook te vies weer om te werken. :')

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:27

Ja hier ook echt een natte zooi.
Ik sta wel te kijken van de paarden heb hooi in de twee schuilstallen gelegd en in een hooibak buiten, gaan ze allemaal in de regen staan eten. Alleen lola de welsh die als beste tegen slecht weer zou moeten kunnen gaat steeds even naar binnen.

Zondag komen eindelijk onze paarden uit Estland we zijn daar in augustus op vakantie geweest en hebben 2 paarden gekocht, wat duurt het wachten dan lang!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:36

Oohhhh uit Estland? Een ras daar vandaan?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:12

ohjajoh6 schreef:
Stomme vraag misschien, maar ik heb mijn gevoerde kaplaars lek gestoken met de riek en daar zit nu een scheurtje in. Nou zit ik zelf te denken aan banden plaksel , maar zou dat werken? Vind het zo zonde, om ze nu al weer weg te moeten gooien, of hebben jullie nog een goede tip om dat te repareren?

Wonderlas van alabastine verkrijgbaar bij de doe het zelf. Daar gaat het zeker mee lukken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:25

Net gevoerd en weer wat water geschept, volgende keer toch maar weer eens proberen of de vuilwaterpomp nog iets doet :D

Hier dan de foto's van de vloerbedekking voor de tent. De blauwe cirkel was de plas voor het scheppen (dik 10 volle kruiwagens). Meer had geen zin want mijn overloopputje was vol ;( .

Afbeelding
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:32

Alle bomen die mochten zijn bij ons weg. We hebben een singel tussen ons en de buren en die moet blijven staan. Onderhoud mag wel. Er staan nu 4 dode bomen dus die gaan er binnen kort uit. Voor de rest zouden we een vergunning aanmoeten vragen. Er is er nog eentje die ik heel graag weg wil. Kijken of die niet een keertje het loodje kan leggen.

Heeft er toevallig iemand van jullie een oude trailer van weijer? Ik stuit met de restauratie op een probleempje met het sluitwerk van de achterklep. Ik kan op het internet geen foto's vinden waar het duidelijk genoeg opstaat. Als iemand zo'n trailer heeft zou je dan een foto kunnen maken van het sluitwerk?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:33

Dubbeldun ik boor in zo'n plas met een grondboor een gat dan is het meestal zo weg.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:34

Serieus?? Dat ga ik ook proberen! :')

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:37

kvulden schreef:
Heeft er toevallig iemand van jullie een oude trailer van weijer? Ik stuit met de restauratie op een probleempje met het sluitwerk van de achterklep. Ik kan op het internet geen foto's vinden waar het duidelijk genoeg opstaat. Als iemand zo'n trailer heeft zou je dan een foto kunnen maken van het sluitwerk?

En als je je vraag stuurt naar http://www.weijer.nl misschien kunnen hun je verder helpen met eventueel een foto?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:39

Gaten boren heeft hier weinig zin meer.
Dit stuk is zo aangelopen daar kom je zelfs met een boor niet meer door, te meer daar er ook nog restanten van de stukjes vloerbedekking in zitten die ik er ooit eens overheen gegooid heb.
Eigenlijk moet het weer eens open getrokken worden maar die grote tractor van de loonwerker moet dan door mijn wei en dan wordt die kapot gereden.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:43

Dames wat gaan we hard! Denk dat we de 1000 pagina's wel halen voor een mod het door heeft :)

Even voor degene die niet uit de site van de gemeente kwam, dat overkomt mij ook altijd. Heb het inmiddels gewoon opgegeven als ik iets wil weten bel ik ze gewoon zetten ze het antwoord s middags op de mail. Werkt wat mijn betreft prima.

Verder wil ik jullie geen depressie aanpraten maar ik heb altijd het idee dat het vanaf januari pas echt r#tweer is. Al zal de sneeuw dit jaar wel weer meevallen. Ik heb er afgelopen weekend toch maar vast sneeuwbeslag onder laten zetten.