Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
neile schreef:En die piste is ook van jou? Kan je wel wat mee anders hé, om te rijden bedoel ik dan.
Malenka schreef:Beide paarden hebben geen overmatige slijtage aan de hoeven. Maar ze staan wel blootsvoets. Nilay heeft heel even gevoelig gelopen op de split. Na een maand oid. Hij heeft snel gevoelige zolen voor en hij stond hiervoor onder andere omstandigheden. Dat ging echter al snel beter doordat zijn hoeven sneller zijn gaan groeien. Als je paard op ijzers staat zullen de ijzers wel een stuk sneller vervangen moeten worden denk ik. Voor de roosters lijkt het me geen probleem. Maar dat kan ik niet onderbouwen met ervaringen. We hebben de paarden er op vanaf begin september.
Als ik er aan denk maak ik morgen een foto waar de roosters vanaf het begin al liggen.
Dais_ schreef:neile schreef:En die piste is ook van jou? Kan je wel wat mee anders hé, om te rijden bedoel ik dan.
Ja, die is nieuw aangelegd dit najaar,maar helaas echt ontzettend zwaar. De paarden zakken er tot in hun kogels in als ze er doorheen stappen....en als ze aandraven raken ze in paniek omdat ze denken dat ze verdrinken. Aangezien ik al 1 paard heb met een chronische peesblessure mogen ze er nu absoluut niet in van mij. Dus die bak kan ik nu helaas nog helemaal niks mee. Die ligt er nu nog voor de sier
.
Malenka, is dat niet scherp/slijtage gevoelig voor zowel hoeven als de roosters? Heb je een foto?
Kirrr schreef:Ben wel benieuwd naar de roosters.. kan de foto niet zien.:
Iemand vroeg of de opvulzand gebruikt hadden, maar dat is niet het geval. Ik denk dat de grond gewoon zo vast gelopen is dat het geen water meer doorlaat. Er ligt nu een laagje slijk op, maar je zakt amper weg dus is zeker oké.
Dais, wat een ramp van je piste... is dat nog op te lossen?
Hier al heel de nacht regen, kijk er niet naar uit om naar buiten te gaan. Geef dan maar koud en droog.
Dais_ schreef:Kirrr schreef:Ben wel benieuwd naar de roosters.. kan de foto niet zien.:
Iemand vroeg of de opvulzand gebruikt hadden, maar dat is niet het geval. Ik denk dat de grond gewoon zo vast gelopen is dat het geen water meer doorlaat. Er ligt nu een laagje slijk op, maar je zakt amper weg dus is zeker oké.
Dais, wat een ramp van je piste... is dat nog op te lossen?
Hier al heel de nacht regen, kijk er niet naar uit om naar buiten te gaan. Geef dan maar koud en droog.
Ik hoor van meerdere mensen dat het gewoon tijd nodig heeft (6 maand-1 jaar), maar ik heb daar zelf een beetje een hard hoofd in.. Daarbij heb ik eigenlijk ook gewoon geen geduld. Je geeft een vermogen uit aan een bak en kunt er niks mee...Mijn paarden staan daar maar en ik kan er niks mee. Heel frustrerend is dat. Ze kunnen nu wel allerlei zinloze kunstjes die ik ze heb geleerd op de paddock, maar ik had gedacht weer te kunnen gaan paardrijden en dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren
![]()
Ik ben erg benieuwd naar een foto van de roosters, dat zou voor hier misschien ook wel een optie zijn.
_Nelleke_ schreef:Je kunt beter tapijtvezels er doorheen laten frezen als je bak te zwaar is. Mijn bak is echt super stabiel en droog door de vezels.