Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:52

Ja wij hebben het in die zin andersom gedaan hahaha, eerst de plek voor de paarden in orde maken en toen pas in het huis begonnen. Maar komt ook door het bijgebouw waar we nu 'wonen' natuurlijk. Toch alles op 1 plek.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:53

Dat scheelt idd. wel.

Irene, je kan beter in een keer goed aanpakken en dan je paard dan eerst behelpen en tijdsdruk ervaren om het te fixen omdat het je niet zint.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:55

Hoe leggen jullie en wat gebruiken jullie?

Normaal doet mijn man het. Die is geen stratenmaker, maar hij gooit zand, strijkt het glad met mega waterpas en dan de tegels. Hij ramt ze wel altijd heel hard aan.

Loonwerker gebeld en straks komt de container.

Vannacht is er weer flink veel water gevallen na een best mooie dag. Er stonden echt plassen, maar vanmorgen was het wel weer een beetje beter.

Gister zijn de sloten gedaan en die waren droog, maar staat nu water in.

Van het weekend weer hooi erbij halen, dus ga wat adressen proberen. Ik tilde gister een paar baaltjes met 1 hand en heb er wel 5 gevoerd over 24uur.

Dat is super Robijn. Ook al red je het zo ook, in je eigen nieuwe huis is toch weer heel anders.

Hier wijzen aannemers en klusbedrijven je gewoon af, dus dat is wat minder. En ML moet deze week en volgende week gewoon op oude plek nog werken. Dan de rest dagen opmaken en wel weer vrij. Dat gaat wel weer schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:57

Oh hier kwam de helft niet opdagen joh :+
Dat hebben wij ingecalculeerd dus wij hebben echt 20 man uitgenodigd toen in het begin waarvan er denk ik 5 zijn gekomen _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:04

Robijntjah schreef:
Ja wij hebben het in die zin andersom gedaan hahaha, eerst de plek voor de paarden in orde maken en toen pas in het huis begonnen. Maar komt ook door het bijgebouw waar we nu 'wonen' natuurlijk. Toch alles op 1 plek.

Same here :')
Wel superfijn zeg dat jullie al zo snel in het grote huis kunnen!! :D :):)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:07

Sp: 5 baaltjes gevoerd in 24 uur :wow: Hoeveel paarden heb jij ook alweer? Of wegen die baaltjes zo weinig?

Wij leggen gewoon stoeptegels neer. hebben een hele partij gratis gekregen

Robijntjah. Wat een fijn vooruitzicht

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:09

Hilary schreef:
Zo’n kluit ga je met een gewone frees niet wegkrijgen... er schijnen frezen te bestaan voor stronken: stobbe(n)frees. Geen ervaring mee, maar wellicht is dat wat?

Ik wel, ze zijn te groot om te vervoeren ;)

2 weken terug heb ik t laten doen. Gaat snel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:27

Wij hebben grindtegels, ondersteboven neergelegd :D Vanavond weer een partij gratis ophalen =:)

Afbeelding

Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:37

Grind heb ik ook, maar ook terrastegels.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:42

Wow jullie geven mij opeens veel hoop dat ik prima die tegels zelf kan doen (al dan niet met ML) :D Thanks! Fijne tips!

Wow, 5 pakjes in 1 dag? Dat is wel echt veel. Al moet ik zeggen dat ze hier nu ook echt heel veel eten, door dat natte weer en zo...

Haha hier herkenbaar, ook eerst alles voor de paarden en dan pas het huis. Maar we willen binnenkort met het huis gaan beginnen :D :D Moeten wel eerst de zadels nog uit het schuurtje waar we willen gaan wonen, en dat kan pas als de nieuwe zadelkamer bijna af is :') :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:58

Geen ervaring met tegels leggen, wel met grasbetonblokken. Dat konden we prima zelf, maar die hebben als voordeel dat ze een beetje puzzelstukjes achtig zijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:51

Tuurlijk kunnen jullie dat zelf! :D Plank zoeken van een ruime meter ofzo.. waterpas erbij, ondergrond netjes schrapen met die plank/balk met waterpas erop, tegels erop.. elke keer weer ff checken met de waterpas of ze netjes liggen en dan met een grote rubberen hamer aanslaan.. :P Beetje zand er nog weer op, tussen de voegen vegen en klaaaarr! :D

Haha de zadels hebben het niet slecht dus :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:00

Nee nog nooit zo'n grote zadelkamer gehad, haha :')
Moet wel zeggen dat die ruimte ook zorgt voor extreem veel zooi :')

Maar mijn schoonvader is zo lief om ons nieuwe zadelkamertje (groter dan destijds mijn studentenkamer was :') ) te voorzien van een aanrechtje, wasbakje, en mooie schapjes om alle spulletjes neer te leggen. Ik mocht tekenen wat ik wilde en dat heeft hij nu keurig nagemaakt *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:04

Heb je een foto? Ben wel heel benieuwd nu!

Mijn zadelkamer gaat ook echt mijn trots worden man _O-

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:09

Oeh zal ik eens maken, als het lukt straks nog :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:15

Ahhh dat is wel heel erg tof dat ie dat doet! Zo heb ik inderdaad ook al een schets gemaakt, maar we willen nu weer alles anders, dus mag weer terug naar de tekentafel :') Ben ook wel benieuwd hoe jij het hebt ontworpen! :D

En het stukje: ruimte dus extra zooi, herken ik wel :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:44

De baaltjes zijn echt te licht. Til ze met 1 hand. En op=op, dus dan maar erbij. Had voor donker alles af....dacht ik. Doe ik een laatste ronde alles op. Tja.......

Antheman las bij een loonwerker hier dat ze een apparaat hebben aangeschaft die door smalle steegjes past. Of wie had het nodig??

Hilary, hoe heb je de ondergrond gedaan?? Ik wil zoiets voor de paden en dan evt opvullen met zand denk ik, maar je zal dan toch eerst de grond recht moeten trekken??

Wij hebben nog steeds geen indeling voor het huis. Iedereen zegt; je weet het als je er woont, maar ik heb geen fantasie. Druk bezig met bedrijven en als iemand komt, heb ik gewoon een lijstje wat we willen en dan horen we wel wat wel of niet kan. En dan bedoel ik qua draagmuren en budget.

We zeiden vd week nog; of neerhalen en een nieuw huis :)

Ik heb niet echt nagedacht over een zadelkamer. Zet de zadels op karretjes altijd gewoon neer en dan de wand vol met hoofdstellen.
Heb de rekken die er staan vol met dekens en pads. Wil nog wel een verzorg hoekje met spulletjes.
De schuur is best ruim en als die straks helemaal leeg is, kan ik hem wel vrij indelen. Achterin ligt nu het hooi, dichtbij de deur naar de paarden.

Verder lag hier veel buiten gereedschap, dus dat met onze spullen neemt nu wel wat ruimte in :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:48

superpony schreef:
Antheman las bij een loonwerker hier dat ze een apparaat hebben aangeschaft die door smalle steegjes past. Of wie had het nodig??

De hovenier kwam. Flinke autoambulance en daar de stobbenfrees op.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:56

Zo ging dat bij ons ook. Drie keer vroem en weg boomstronken!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:58

FleurVP schreef:

Ja, gelukkig was ik er niet bij, want er is flink schade hoor. Maar goed, alles komt weer goed ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:08

Waar wij huurden lieten ze 2 grote eiken weghalen en de stronken werden gefreesd. Ze konden overal goed bij, maar was slordig gedaan bij ons schuurtje. Wel zonde, want konden we daar niet tegelen. Maar we wisten toch dat we weg gingen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:31

Bij ons ook al een beetje schade toen ze probeerden de stronken van 1 boom eruit te halen. Boom stond ook wel op een halve meter van het schuurtje dus dat was bij voorbaat al risicovol. Uiteindelijk is het wel gelukt om een van de stronken eruit te halen, maar de ander was echt te risicovol.

Afbeelding

En vorig jaar rond deze tijd... (zelfde plek)

Afbeelding

Edit: hmm nu ik de foto's zo onder elkaar zie... De plek waar het water staat daar heeft ook het hek gestaan. En daar stond voor het maken van deze foto ook nog een enorme struik. Die is eruit gehaald maar waarschijnlijk door het verwijderen van de kluit dus ook zo'n "laag" gedeelte ontstaan. Misschien daarom wel al dat water nu op die plek.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:57

superpony, er lag zand onder, handmatig geschept, beetje gestampt en daarna de blokken erop. Daarna weer zand. Is niet bij ons maar op een vorige stal. Zal kijken of ik nog ergens foto’s heb op m’n laptop.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:16

belle_boef schreef:
Dat scheelt idd. wel.

Irene, je kan beter in een keer goed aanpakken en dan je paard dan eerst behelpen en tijdsdruk ervaren om het te fixen omdat het je niet zint.

Dat is ook zo hoor.
Het huis is gelukkig heel mooi, hoeft weinig aan te gebeuren maar de schuur moeten de boxen nog in geplaatst worden en er moet nog een paddock gemaakt en de weide moet nog omheining om enz enz enz enz :). de rijbak kan me dan wel gestolen worden, die vind ik het minst belangrijk :). we moeten heel veel kappen om de paddock te kunnen maken.

maar goed, ik ben allang blij dat ie straks bij ons woont :)

Robijntjah schreef:

haha ja het huis hoeft bij ons niet.... dus ja :)

superpony schreef:
Hoe leggen jullie en wat gebruiken jullie?

Normaal doet mijn man het. Die is geen stratenmaker, maar hij gooit zand, strijkt het glad met mega waterpas en dan de tegels. Hij ramt ze wel altijd heel hard aan.

Loonwerker gebeld en straks komt de container.

Vannacht is er weer flink veel water gevallen na een best mooie dag. Er stonden echt plassen, maar vanmorgen was het wel weer een beetje beter.

Gister zijn de sloten gedaan en die waren droog, maar staat nu water in.

Van het weekend weer hooi erbij halen, dus ga wat adressen proberen. Ik tilde gister een paar baaltjes met 1 hand en heb er wel 5 gevoerd over 24uur.

Dat is super Robijn. Ook al red je het zo ook, in je eigen nieuwe huis is toch weer heel anders.

Hier wijzen aannemers en klusbedrijven je gewoon af, dus dat is wat minder. En ML moet deze week en volgende week gewoon op oude plek nog werken. Dan de rest dagen opmaken en wel weer vrij. Dat gaat wel weer schelen.

Hier ook hoor, maar dat is ook niet zo ver bij jou vandaan :+
ze hebben het druk hier...

SSDesign schreef:
Nee nog nooit zo'n grote zadelkamer gehad, haha :')
Moet wel zeggen dat die ruimte ook zorgt voor extreem veel zooi :')

Maar mijn schoonvader is zo lief om ons nieuwe zadelkamertje (groter dan destijds mijn studentenkamer was :') ) te voorzien van een aanrechtje, wasbakje, en mooie schapjes om alle spulletjes neer te leggen. Ik mocht tekenen wat ik wilde en dat heeft hij nu keurig nagemaakt *D

gaaf! ben benieuwd hoe het eruit komt te zien :D

Robijntjah schreef:
Heb je een foto? Ben wel heel benieuwd nu!

Mijn zadelkamer gaat ook echt mijn trots worden man _O-

mijne niet, ik zal je vertellen.... ik heb niet eens een zadel :D

Antheman schreef:
FleurVP schreef:

Ja, gelukkig was ik er niet bij, want er is flink schade hoor. Maar goed, alles komt weer goed ;)

Schade?

Vind het wel een goed idee om een stuk te straten waar ze hooi eten, dan kunnen ze in ieder geval redelijk droog staan...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:21

Als je toch een paddock aan gaat leggen zou ik wel voor formaat rijbak gaan. Kan je alle kanten op.