Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:20

@Daan: het kan soms heel verfrissend werken als je bewust even afstand neemt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:21

[***] schreef:
DubbelDun schreef:
Maar met een riek kun je toch een fikse ontsteking oplopen ... je weet waar dat ding allemaal ingezeten heeft :D

Klopt hoor, ik kreeg ook fijn een paar heerlijke prikken in beide bovenbenen en het werd ingepakt met een nat verband dat ik om de 3 uur in afgekoeld gekookt water moest houden.

Huh?
Sorry, maar ik doe waarschijnlijk iets niet goed, maar ik geef mijn computer de schuld. Stom ding -:(-

Jadybabe

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:26

Over dingen die ergens in hebben gezeten.....had laatst een thermometer in mijn hand, steek zonder nadenken dat ding in mijn mond en toen bedacht ik pas waar die voor het laatst had gezeten. Precies.....in de kont van mijn merrie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:31

@jady: soms moet je je afweergestel even een boost geven :+

Ik heb naast de thermometer een flesje ontsmetter staan en daar doop ik hem altijd even in voor hij weer in zijn huisje gaat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:33

Hahahah Jadybabe! ik lig plat hier, zoooo herkenbaar!

Heb idd mazzel gehad, want niets geraakt aan voet zelf. Ducttape al geprobeerd,met de smeltoptie,maar dat was 100 meter lopen en het waaide er zo weer vanaf. Zit al te googlen op Stormshield, maar ik krijg alleen maar games en securitysolutions... :z

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:33

Haha Jadebabe.!! Sorry :(:)

Hier alleen maar regen regen regen en nog meer wind...
Gister maar voor uitgebreide poetsbeurt gegaan. Ik hoopte op vanavond, maar geven zuidwesterstorm op... Ik denk dat ik dat maar laat zitten...

Ik kijk ook al uit naar de kortste dag en dan vooral die dagen erna... Het is nu hier in de donker weg en in de donker thuis... Ik weet nog amper hoe mijn shetten er ook alweer uitzagen ;(

Ben heel blij, Ook beetje verdrietig, heb toch voor mijn shetjes regendekens besteld. Vooral dus voor mijzelf :+ Maar die van Loetje paste, maar die van Dendy kon ik terug sturen, want ze was 10cm te lang... Nu aan het wachten op die deken... Had zo graag voor haar gehad nu. Ik vertrouw haar vacht niet helemaal meer :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:36

My bad... Stormsure heet het :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:39

Of Bison Rubber Repair, is iets goedkoper.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:43

DD ja het is nu "even" het huis afmaken en dan gaan we het daarna wel rustiger aan doen, af en toe ook eens een dagje niet klussen. Je blijft natuurlijk altijd wel bezig als je wat grond hebt (waar ook nog eea aan opgeknapt moet worden) maar het is ook goed om soms iets anders te doen :)

Jadybabe :wow: :')

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:46

Oh jadybaby hahaaaaa lig plat hier!!

Ik zou het proberen met lijm ohjajoh. Baat het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:48

Oh bedankt DD, ziet eruit als superhandig ook voor kleine reparaties aan dekens? Dat ga ik bestellen in ieder geval.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:49

Jadybabe schreef:
Over dingen die ergens in hebben gezeten.....had laatst een thermometer in mijn hand, steek zonder nadenken dat ding in mijn mond en toen bedacht ik pas waar die voor het laatst had gezeten. Precies.....in de kont van mijn merrie.

_O-
Daarom heb ik er een apart in de "ehbo" koffer van de paarden zitten.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:57

Jadybabe schreef:

HAHAHAHAH!!! Ik moet echt hardop lachen. :')

Oh en tip voor plakspul: Ik haal bij de dump af en toe wat strookjes legertent plakspul, soort tape dat super klevend is mega waterdicht, ik heb er een deken mee gereanimeerd en dat lapje zit er al 3 jaar op en nog steeds niet doorgelekt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:58

Oh dat vind ik ook wel een hele goeie Kristelhans! Echt hoor, waar dit topic al niet goed voor is. Dank iedereen!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:02

Ja he, in Ommen zit Douwe's Dump, keek net even op de site maar al het kleine spul staat niet online maar ik vind het een topzaak! Laatst voor 39,95 hele fijne gevoerde laarzen gekocht en daar ben ik zoooo blij mee! Kan er door alle soorten drek mee. :') En een heuptasje voor de lange ritten die niet 'hopst' heb ik daar ook vandaan, inclusief bidon en nog veel meer. Soms hebben ze ook een restant paardenspullen, tijdje terug lagen er veel bitten en hoofdstellen, niet heel mooi maar ik heb wel even geneusd. :P

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:07

Ik heb vannacht besloten om het traject m.b.t. het kappen van grote eiken in het bosje naast ons eens in te slaan. Als deze eikel omvallen, vallen ze namelijk precies op de schuur waarin de stallen staan. Het lastige is dat het bosje behoort tot een hele grote landgoedorganisatie die je bijna niet aan de veren kan komen. Maar goed, niet geschoten is altijd mis...
Hoe zit dat bij jullie? Heeft 1 van jullie ook grote bomen om de stal heen staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:09

Jep! Hier veel grote bomen en na de storm in juli ook 2 eiken laten kappen. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:10

Jep! Hier veel grote bomen en na de storm in juli ook 2 eiken laten kappen. Afbeelding
En zoals je ziet, ze waren echt groot!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:12

Bij ons staat achter de schuur met schuilstal een rij met (grote) bomen. Met een storm in het voorjaar is er daarvan eentje omgegaan, maar die viel gelukkig op de uitbouw, niet op de schuur zelf.
Maar het is een schuilstal, dus de paarden staan er niet constant in en ze kunnen er altijd zelf uit.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:24

Jullie gaan zo snel dat ik niet kan volgen.
Dacht dat ik gek geworden was vanochtend. Toen ik buiten wilde gaan was het licht aan de stal al aan en ik zag het eerste paard al vrolijk hooi eten (die krijgt niet onbeperkt wegens overgewicht).
Bleek dat onderweg naar het werk telefoon gehad had dat het te slecht weer was om te werken, dus die had alles bij de paarden al gedaan.
Heb ik vanochtend binnen maar wat klusjes gedaan.

Heb dan ook ineens een hele takenlijst geschreven. :+ :D

Hier ook een hele hoop eikenbomen, zowel aan stal als achteraan.
Zou ze allemaal wel wegwillen, maar dat zal niet mogen vrees ik.

Las hier een niet zo smakelijk thermometer verhaal _O-

Oh plus als jullie nog iets zoeken, heb de 'zadelkamer' (lees rommelkot) al een eerste fotoronde gegeven. Chaps, van die lange regenjassen, zadeltassen, etc etc.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:29

Kirrr schreef:
Oh plus als jullie nog iets zoeken, heb de 'zadelkamer' (lees rommelkot) al een eerste fotoronde gegeven. Chaps, van die lange regenjassen, zadeltassen, etc etc.

De plaatjes zijn een beetje klein -O-

edit: je hebt PB :D
Laatst bijgewerkt door Hilary op 17-11-15 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:31

Poeh inderdaad [***]! Die eiken waar ik het over heb zijn net zo groot.
Prachtige bomen, maar niet in de buurt van mijn paardenstal :D Heb een mail gestuurd naar de landgoedbeheerder. Ben benieuwd wat de reactie is.

Heerlijk Kirr zo een onverwachte verrassing!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:33

Hier staan er langs de weg (5 meter van de paddock/PP-track) om de 5 meter eiken/beuken met een stam van gemiddeld 50 cm dik en no-way dat je die weg krijgt want ze zijn van de Provincie/Gemeente.

Hier net tijdens het uitmesten zeiknat geregend...
En dat is pas één helft van de paddock :D
Afbeelding

Ik ging eigenlijk met de camera naar buiten om voor iemand een foto te maken van de vloerbedekking voor de schuiltent, maar helaas was na 1 foto de batterij leeg :(
Maar hier zie je een stukje kleed voor de ingang; het is wel nat maar geen zandbagger.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:34

He Kirr, niet toevallig een anatomische westernsingel in de aanbieding?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:35

Owww... Het huis van mijn oom staat te koop. Effe snel gespiekt, zie ik dat de oude stallen er nog staan. Jeugdsentiment! Ik heb hier in mijn vroege tienerjaren iedere zaterdag meegeholpen met de paarden verzorgen. Mickey van 22, haar zoon Ligjano van 2 en Kashmir van 3. Op mijn 13de is Mickey ingeslapen (zeg ik tegen mezelf, want ik wil niet weten wat er anders mee gebeurt is). Kashmir werd verkocht en Ligjano is bij mijn nicht gaan wonen.
Man wat heb ik daar een uren doorgebracht.

Afbeelding
Afbeelding