het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:27

Boemel,
Wat knap van jou en Mir!

Dais,
Fijn dat het de goede kant op gaat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:36

Goed dat je meteen de arts hebt gebeld teveel mensen wachten af bij oogproblemen. En super dat ze braaf was

Dais zonde van de witte haren maar genezen is t belangrijkst

Voorheen kreeg tinker bij vorige eigenaar ook porties hooi maar maakte geen verschil.
Darmen rommelen wel minder dan eerst gelukkig. Ooit ontstaan na veel antibiotica gebruik dus niet (direct) voer gerelateerd maar moeilijk om onder controle te krijgen
Hier gaan ze vaak knabbelen en blaadjes eten ipv hooi dus ze eten niet 24/7 hooi alleen en ze staan niet op gras

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 22:35

Gefeliciteerd Audesta!

Balen van het oog Boemel. Hopen dat het zalven goed blijft gaan en ze er snel vanaf is.

Witte haren zou ik ook van balen Dais. Springt meteen zo in het oog.
Wel een heerlijke dag voor ze, weer in de paddock. Fijn ook dat de wond goed blijft gaan nu.

Ik was gele staarten altijd met groene zeep.
Met mestwater had ik bij Vic goed resultaat met bitterkruiden en lapachorinde Lynn_Nikita
Maar die had het niet zo erg en lang als die van jou er al mee loopt.

Ik heb nieuwe stallen besteld en zit met smart te wachten op de mail dat ze geleverd kunnen worden. Levertijd was half tot eind oktober dus duimen dat het nu snel is. Het gaat zo mooi worden dat ik niet meer kan wachten hahaha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 07:16

Horsier, hoop dat de stallen snel komen. Blijft het een beetje hoe het nu is met de schuur en naar buiten kunnen? dat is zo fijn!! je hebt echt een mooi plekje.

Groene zeep kreeg ik gisteren ook al door, ga hem vanmiddag nog eens wassen en dan pak ik die erbij. Dochter wilde graag naar de manege met hem dus ik denk dat wij dat vandaag maar eens gaan proberen.
Manege gaat verhuizen over 2 weken, van kleinschalig naar een groot sportcomplex ( gedwongen verhuizing, zat gehuurd en moet weg) Is een stuk verder rijden voor mij en erg groot maar ik heb besloten mee te gaan en dan te zien of we blijven. Ik heb juist voor kleinschalig gekozen en dit was al 0p 20 min afstand, nu ruim een half uur tot 40 min enkele reis naar een sportcomplex, niet echt wat ik wilde maar er zijn ook niet echt alternatieven in de buurt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 07:39

*noteert groene zeep*
Handig die tips :D

Ln, Jammer van de manege verhuizing. 40 minuten enkele reis is niet echt in de buurt meer. Wie weet valt het reuze mee en is het de moeite waard :j

Boemel, hoe is het nu met Mir haar oog?

Horsier, waar heb je stallen besteld? Ben benieuwd wanneer ze zullen leveren en naar het eindresultaat. Plaatsen jullie ze zelf?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 07:43

Horsier je hebt al een stal waar ik heel blij mee zou zijn. Waarom nieuwe stallen? Of krijgt het huidige een andere functie? (misschien heb je het al een keer gezegd.. sorry).

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:48

Stallen zijn besteld bij Geert en Henk. Henk is onze buurman dus dat was snel beslist. Hij heeft twee jaar terug ook alle buiten deuren en kozijnen geleverd.

De opzet blijft hetzelfde alleen een meter korter zodat er een wasplaats naast kan.
Over de hele lengte komt een goot zodat de urine weg kan.
Nu heb ik 1 kleine stal en 1 grote stal die altijd open staan. Waardoor er soms 2 in een kleine stal gepropt staan omdat 1 de andere deur blokkeert.
Straks is het 1 grote stal met 2 buiten deuren en een scharnierende tussenwand die ik zonodig dicht kan doen als er eens een op stal moet staan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:52

joyce83 schreef:
Horsier je hebt al een stal waar ik heel blij mee zou zijn. Waarom nieuwe stallen? Of krijgt het huidige een andere functie? (misschien heb je het al een keer gezegd.. sorry).

Maak jij een nieuw topic aan als hoofd topic :D :D
Of hoeft dat tegenwoordig niet meer met 500 pagina’s

Horsier, Geert en Henk is fijn!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:02

Wat goed dat Mir zo braaf was bij de dierenarts Boemel, knap van haar. En top dat het zalven alleen lukt. Hopelijk geneest het snel.

Fijn dat goede kant op gaat Dais. Witte haren krijg je meestal op zo’n plek wel maar t is wel jammer.

Hoe heb je dat gedaan met die bitterkruiden en dat andere spul Horsi (waar te koop en dosering)? Mijn shet blijft ook maar problemen houden. Benieuwd naar de stallen straks.

Balen zeg LN dat de manege zo ver weg komt. Dat is echt lang rijden. Met de trailer bedoel je?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:05

@boemel: balen van het oog, wel mooi dat Mir zich zo laat behandelen. Hopelijk heelt het snel.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 09:10

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:11

Super +:)+ tot daar !! :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:55

Lynn_Nikita schreef:
Helaas niet
was even minder nadat ik starte met de opti form maar kwam ook snel weer terug
Via fb toch laten overhalen om de probiotica van dierenarts iris Gulik te proberen maar daar ben ik nu nu 1.5 week mee bezig maar doet tot nu toe niks
verder zijn de vitamine E waarden nu wel eindelijk goed, vorige week weer bloed laten prikken daarvoor maar die natte scheten blijven.
Krijgt nu onbeperkt ruwvoer, handje pulp en handje zemelen, vitamine E, lijnzaad, die probiotica en handje optiform

Juist bij paarden met mestwater zou ik probiotica, pulp en dat soort dingen geven.
Het is juist terug naar de basis, goed hooi en de darmen laten herstellen. Eventueel een maagkuur geven.

Van biergisten etc is helemaal niet aangetoond dat het echt werkt voor paarden en ze pakken ook niet helemaal alles aan..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:29

We zijn naar het volgende topic Marit :D

Wat probiotica betreft, het is niet bewezen dat dit helpt bij paarden.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 15:48

boemel schreef:
We zijn naar het volgende topic Marit :D

Wat probiotica betreft, het is niet bewezen dat dit helpt bij paarden.

Zag het! ben er inmiddels bij haha!