Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:50

Zullen we dan maar met zn allen gaan schaken?! _O-
Ah ben dan erg benieuwd naar jullie resultaat betadine!
Ik, ga eens kijken naar de roosters

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:54

Het is echt een vreemde vorm om de oude stallen met luifel en de mestplaat heen, met een rare overgebleven punt in de wei erbij getrokken. Ik vind een alles behalve rechthoekige ruime een beetje ingewikkeld voor de berekening van het aantal m2. :P

SillyB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:56

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:58

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:00

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:01

Ik ook niet, vind dammen al moeilijk genoeg :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:06

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:03

DubbelFun schreef:
Weet je wel wat een beetje knap schaakspel kost ;) https://www.catawiki.nl/stories/2883-to ... -de-wereld
(in geen miljoen jaar :D ) wat zou ik daarvoor een leuke stallen en track etc kunnen neer zetten :)

“Wat voor bodem heb jij voor je track?”
“Agterberg”

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:16

Afgezet met stroomlint met gouddraad ipv koper :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:35

Wij hebben geen track. Paarden kunnen hier niet allemaal bij elkaar. Meeste hebben ook slidingplates.
Wel geluk met zandgrond en de wei ligt ook hoger als het huis, dus meestal wel redelijk droog.
Heb ook wel gekeken voor de roosters, maar vriend is bang dat dat toch ook schuift met slidingplates...

Wij hebben wel uitlopen aan de stallen, ooit waren die diep uitgegraven, eerst puin en dan zand. De laatste keer is er in maart nieuw zand ingegaan, maar dat is nu slijk geworden. Dus 1 van de weken graven we alles terug uit en dan diepe gaten met grind, laagje steenpuin en dan terug zand. Hopelijk blijft het dan fijn tot in de zomer.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:12

Ik wil ook op zandbodem zitten :')

Net EINDELIJK m’n kerstkado kunnen uittesten!
Ik had een bladblazer op accu gekregen omdat ik met m’n bekken niet kan vegen en ene op benzine te zwaar is met m’n bekken .. OMG wat een genot om je paddock in 5 min schoon te hebben **\O/** en dat nadat ie echt vreselijk smerig was door het natte weer de afgelopen tijd!
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:17

Dat ziet er wel netjes uit zo. Ik hou ook wel van dingen die je met weinig inspanning kunt doen :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:17

Fijn he Tarzan, ik gebruik hem hier ook heel veel. Wij hebben ook de grasmaaier en verticuteermachine op accu.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:32

betadine schreef:
Eigenlijk vind ik het compleet geschift om zo veel geld aan mijn paarden te besteden, maar ik wordt wel heel erg gelukkig van het resultaat :') Ik bespaar op de rest wel

_O- herkenbaar :D ik heb nog een offerte van 1200,- liggen voor rubber wandbekleding en matten nadat merrie de muur in elkaar getimmerd had, maar heb het nog even uitgesteld :o

zand onder de grasroosters is bij ons van eigen terrein; wij hebben het af laten graven en opnieuw op laten vullen met zand wat 'over' was van het graven van de fundering van het huis.

tarzan, mooi cadeautje, ziet er keurig uit!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:37

Mooi cadeau Tarzan, super resultaat zo te zien. Lekker van genieten.

Ophoog zand: zou ik niet gebruiken in combinatie met roosters. Dat laat het water niet door en wordt een drek bende. Krijg je echt spijt van. Kirr: is dat er bij jou soms ook op gegaan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:38

@jade: toen mijn oude merrie op stal niet meer wilde gaan liggen omdat ze tegen de betonnen muur aan viel met opstaan heb ik 3 wanden 'bekleed' met oude matrassen die ik in plastic heb verpakt. Misschien wat minder mooi, maar het kostte me alleen een stuk plastic van de Welkoop en het nodige ductape :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:56

Jade schreef:
zand onder de grasroosters is bij ons van eigen terrein; wij hebben het af laten graven en opnieuw op laten vullen met zand wat 'over' was van het graven van de fundering van het huis.

Zo hebben wij al twee keer de paddock aangevuld. Eerste keer werd verderop aan de weg een huis gebouwd, volledig onderkelderd. Tweede keer werd een weggetje verderop een schuur gebouwd, ook volledig onderkelderd.
Tegen de tijd dat ik vind dat er zand bij moet komen, begin ik overal in de buurt op te letten waar gebouwd gaat worden. Nu een half dorp verderop een bouwplaats ontdekt, en de bouwgrond verderop is ook verkocht. Kommaarkommaarkommaar :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:57

Maar ga je het dan ook zelf scheppen/ophalen ??

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:01

En houd je dan in de gaten dat het schone grond is? :o wij worden wel eens gebeld dat mensen grond kunnen krijgen uit een bouwlocatie waar we bijvoorbeeld eerder een sterke verontreiniging hebben aangetroffen die gesaneerd moet. Zonde als je dat op je erf haalt! :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:06

We hadden een schoongrondverklaring bij beiden :j

Ophalen... nee. Voor het zand van het huis hadden we de loonwerker geregeld, voor het zand van de schuur had de eigenaar van de schuur de trekker en graafmachine / loader van de buurman ff geleend.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:08

wij hadden moeten betalen voor het af (laten) voeren van de grond, dus als iemand anders er wat mee kan in zo'n situatie is dat alleen maar mooi.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:10

Ja, precies, dat was bij deze mensen ook zo :j Afvoeren kostte geld, nu kregen ze er geld voor (maar niet zoveel als we hadden moeten betalen via een loonwerker oid).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:17

Hilary schreef:
We hadden een schoongrondverklaring bij beiden :j

Ophalen... nee. Voor het zand van het huis hadden we de loonwerker geregeld, voor het zand van de schuur had de eigenaar van de schuur de trekker en graafmachine / loader van de buurman ff geleend.

Gelukkig! Er zijn ook veel mensen die er niet over nadenken namelijk en dan kun je bescheten uitkomen als je zelf iets met de grond moet :)

Ik ben moed aan het verzamelen om buiten aan de gang te gaan. Ik mis daglicht -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:25

Wat gaan jullie snel vandaag

Track met klei geen ervaring mee, maar wat ben ik blij met zand. Bestrating hier ben ik wel blij mee, snel schoon en handig met kruiwagens ed
Heerlijk zo`n bladblazer al is die met accu vind ik vaak net te licht voor veel zand, ik gebruik de accu op werk om de gang te blazen en de grote met motor thuis voor het erf en om de rijbak bladvrij te krijgen

Wat eng die smeulende kabels las nog meer mensen over brand , doodeng

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:28

Wij hebben een husqvarna, zwaarste uitvoering, zwaarste accu en die kan het werk prima aan. Die blaast zelfst het mos tussen het gras uit.........