Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SSDesign schreef:Pfff is het bij jullie ook zo nat? Ik juig de regen echt hard toe, ben erg blij dat het eindelijk weer wat natter is voor de tuin en de wei. Maar jeetje, dat stuk voor onze schuilstal is echt niet te doen... De rijbak is gelukkig wel nog zo goed als droog en andere stukken van de track ook. Alleen het stuk wat we sinds afgelopen juli open hebben, waar ze dus eigenlijk nog helemaal niet veel hebben gelopen, is gewoon een grote drap.
[ [url=m/IVB6gx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bestraten of wit zand erop (omkeren) stond even niet op ons prioriteitenlijstje. Maar ga het nu toch serieus overwegen voor het straks gaat vriezen. Iemand enig idee wat bestraten moet kosten (excl. grondwerk - dat kan onze overbuurman voor ons doen)? Zal nu niet meer te doen zijn nu het eenmaal zo'n drap is, maar toch... Zucht.
Fangio schreef:@SSdesign, dat valt nog mee, zo is mijn volledige paddock en dan al zo modderig dat ze er minstens 10 cm in wegzakken. Hebben een klein hoekje bestrating waar ze droog kunnen staan, maar that's it![]()
Daarom gaan ze hier al een poosje ook gewoon weer snachts op stal. 24/7 buiten in die omstandigheden is voor de paarden ook niet leuk (en ik mag geen grond keren/zand opvoeren e.d. helaas)
Jes schreef:Hier komen lampen op schakelaars, voor het huis wel een lamp met bewegingsmelder en die gaat inderdaad ook aan als de kat langs loopt (gelukkig niet van de vleermuizen)
superpony schreef:Irine, voor de bak heb je aangevraagd bij gemeente Stadskanaal? Daar moet ik ook naartoe voor een bak, maar dat hoeft dan niet meer, hahaha
Ik denk dat niemand gaat klagen als wij niet te hoog wat led lampen op een bak zetten richting het bos. De buren hebben aan hun schuur ook lampen die voldoende licht geven.
En ik ben zelf wel altijd vrij netjes, licht aan, rijden en licht weer uit. Dus niet hele avonden en nachten aan.
SSDesign schreef:Hmm frezen, zou misschien wel een optie zijn. Maar kan dat ook als er nog een halve kluit van een behoorlijke boom (diameter ongeveer 50cm) in de grond zit? Draineren zou idd ook een idee zijn, maar ben altijd een beetje huiverig met "dingen" in de grond stoppen. Zeker omdat er nu nog steeds zoveel puin naar boven komt wat waarschijnlijk jaaaaaren geleden in de grond is gedumpt... Ik overweeg serieus om het te laten bestraten, en stenen worden tweedehands idd genoeg aangeboden![]()
Haha Fleur, dat wegrennen voor de hoofdlamp herken ik. Duurde bij mij een week en toen waren ze er helemaal aan gewend. Bij mij kwamen de paarden midden in de winter, mijn eigen paarden in december en de twee pensionpaarden in februari. En met een fulltime werkweek waarbij ik dagelijks om 7 uur weg ben en om 7 uur 's avonds terugkom, had ik geen keuze. En ze hebben heel wat rondjes over de track gerend die week, maar daarna was het helemaal over
Ja Lynn Nikita, het zijn idd net kinderen
superpony schreef:Ir1ne schreef:Duurde bij mij een week... Dus ja.
Kleine sidenote: ik heet irene.. vandaar de 1 (1=een, Ireene)![]()
Wennen ze niet aan die lamp Fleur?
Ow, sorry.
Heb ik nu niet een leuke nieuwe naam verzonnen? Voor wie ooit nog een dochter krijgt, vrij om te gebruiken![]()
![]()
SSDesign schreef:LN, is dat zelf makkelijk te doen? Het gaat met name om de ervaring die wij hebben (nagenoeg geen). Het grondwerk kunnen we laten doen via onze overbuurman en het regelen van de stenen verwacht ik ook geen problemen. Ik wil alleen niet dat het na 2 jaar zo scheef ligt dat we het weer op nieuw moeten doen, hihi
Robijntjah schreef:Jongens het lijkt erop dat wij gewoon over een maand in (een deel) van het 'grote huis' zitten zoals wij het zelf noemen
Zaterdag komt er iemand naar de CV kijken en een plan maken voor het ombouwen, de zaterdag erop komt er iemand voor de electra en dan zijn we er wel. Nog even hoge plinten maken en de badkamer grondig soppen.