Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chasey schreef:Greendagon hebben jullie grondwaterpompen?
Hoe diep zit zoiets en is er krachtstroom nodig voor zo’n pomp of kan het ook allemaal wat kleiner?
Wij willen tzt ook een pomp, maar dat zit er nu nog even niet in.
Maar wel erg fijn zo’n waterstraal
edit. Fijn ook dat de oppas tijdens de vakantie goed gegaan is, toch altijd weer zo'n dingetje als je paarden aan huis hebt.
MarloesHJ schreef:Ik was ook heel blij met het beetje regen vannacht. Een put zou hier ook fijn zijn maar weet niet eens of dat tot de mogelijkheden behoord hier, en dan heb ik nog steeds een van de twee weides geen water... Hier wel ook alles heel droog, nog wat meer regen zou erg op prijs gesteld worden!
P.S.: is het al iemand opgevallen dat we de 500 pagina's zijn gepasseerd?
greendragon schreef:Chasey schreef:Greendagon hebben jullie grondwaterpompen?
Hoe diep zit zoiets en is er krachtstroom nodig voor zo’n pomp of kan het ook allemaal wat kleiner?
Wij willen tzt ook een pomp, maar dat zit er nu nog even niet in.
Maar wel erg fijn zo’n waterstraal
edit. Fijn ook dat de oppas tijdens de vakantie goed gegaan is, toch altijd weer zo'n dingetje als je paarden aan huis hebt.
De grondwaterpomp/put zat al in het huis toen we het kochten, dus geen idee hoe diep deze zit, maar zal max 10 meter zijn, gezien de pomp die er op zat. We hebben nu volgens mij de DAB Jet 300 M pomp. Kan gewoon op een normaal stopcontact. We hadden het geluk dat er ook al drie statieven met 2 rondsproeiers op zolder lagen en een metertje of 50 aan dikke gele doorvoerslangen.
Met alleen een pomp en een put ben je er nog niet, maar als je het eenmaal hebt is het denk ik een zegen met dit weer.
We zijn nu aan het experimenteren met alles aansluiten en kijken of we ook de tuin kunnen doen ipv de bak en het weiland. Ik wil ook het water nog een keer door laten testen om te kijken welke kwaliteit / ijzer gehalte het water heeft.
Ik heb een klein emmertje opgevangen en een dagje laten staan en dat sloeg wel iets bruin uit. Toch ruikt het niet sterk naar ijzer en het weiland en de bak zien er ook niet bruin uit na gisteren. Het zal wel niet geschikt zijn om de paarden water te geven, maar de bak kunnen sproeien is al heel fijn. Niet alleen om er ook iets in te kunnen doen met een paard of een kruiwagen, maar ook omdat het anders zo droog wordt dat het zand zo snel wegwaait...
Hoe gaat het met jullie vijver? Ben benieuwd welke waterplanten je er in hebt gezet?