Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:56

SORRY sorry, maar ben een tijdje niet geweest en was wel erg veel om bij te lezen.

Wat was er met de buren van jou horsie?

Caily, ben het met jou eens.. over een maand de kortste dag alweer gehad.

Ik heb hier totaal niks te klagen, bak is goed te doen en alles is netjes bestraat e.d. Wil alleen mijn oude trailer nog als schuilhok voor de pony gaan gebruiken, kan ze daar mooi haar hooi in eten en een beetje schuilen.

Maar ze doet het goed zo buiten.

Het is idd takkeweer, regen en wind.. bah

Caily

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:16

Dat ziet er netjes uit! Dank voor de uitleg ook! Grastegels heten die dingen die jij hebt liggen ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:32

Horsies...mooie schuilstal...wat een stelletje azijnzeikers.Hopelijk geen gedonder verder.

Wat een geweldig plaatje :D ik heb hem ook even gepikt voor op mijn FB :o

Uhm...wie gaat het nieuwe topic openen? Die 2 plaatjes mogen wat mij betreft niet ontbreken...of zal ik hem zo even maken als ik klaar ben met de jongens?

Oei...hond in het strooigoed,hopelijk snel weer beter,vind altijd eng met de chocolade.Gelukkig hadden zijn huisgenoten al eerder huisgehouden in de chocolade :Y)

Klapband...brrr...arme kattepoezen,dat is wel schrikken als je net lekker ligt :(:)

Caily...hihi...ik gebruik hier vocale ondersteuning als ik met voer loop (eventueel met maat 40 in de aanslag :o ),blijven ze keurig op afstand

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:52

Oh dat is wel 'mierenneukerig' van diegenen die je erbij lappen dan zeg... gelukkig was de ambtenaar zo nuchter. :D

Ik heb nog nooit een klapband gehoor. :+ Kan me voorstellen dat het hard gaat!

Er is al een mooie openingspost gemaakt en ik denk dat we over gaan zodra een moderator het aangeeft? Of zullen we zelf braaf over gaan?

Ik ga vanavond weer naar les met de knollen maar ze voorspellen storm, ik ga heel vroeg op de avond dus ik hoop dat het dan nog niet hard waait...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:07

Kristel...het nieuwe topic moet even aangemaakt worden en dan mod waarschuwen.Dan kunnen ze deze dichtgooien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:57

Fijn kvulden dat het zo goed gaat met Rosie en wel je camera meenemen volgende keer!

Ooooh Tinky wat een draakjes…… Je hebt ze toch wel eventjes flink toegesproken, mag ik hopen?
Karev ik ken dat soort momenten en dagen…… Maar zoals Vivat al zegt is het zomaar weer voorjaar!!! Ik kijk ook al uit naar de kortste dag zoals Caily doet, daarna wordt het alleen maar weer beter.
En geen sneeuw alsjeblieft, dat is altijd zo’n bende. Gister viel het bij ons redelijk mee met de regen en als ik buienradar mag geloven gaat het meeste “onder” mij door….

Wij wonen achter een 80 km weg en daar kreeg dit voorjaar ook een vrachtwagen een klapband, echt niet normaal, wat een knal. Paarden schrokken een beetje, maar dat viel gelukkig erg mee. Wij hebben in dit huis nog geen oud en nieuw gevierd, dus ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Aan de andere kant van de 80 km weg, staat nl een redelijk grote nieuwbouwwijk en ik verwacht dat ze daar wel behoorlijk vuurwerk zullen afsteken.

Aaaargh kattenpootjes op mijn plavuizenvloer. En het lijkt wel of die beesten het erom doen. Zodra ik klaar ben met dweilen menen de heren dat ze eventjes naar buiten, zonder enkele aantoonbare reden om vervolgens gewoon weer totaal nutteloos naar binnen te tippelen met alle gevolgen (voor mij) van dien. Hooi, stro en vlas is bij ons in huis ook een duidelijk aanwezige “bodembedekker”, evenals de prutspetters op mijn schone broek.

Gaaf plaatje kristel! Ik ben ook weleens volgeproest vlak voordat ik naar mijn werk ging. Heb snel mijn kleren schoongeveegd met een handdoek, maar mijn gezicht vergeten. Erg grappig toen ik op mijn werk kwam, allemaal zwarte spikkels en ga dan maar eens aan je collega’s uitleggen die werkelijk niets met paarden of dieren hebben, dat je gezicht vol met paardensnot zit en dat, dat helemaal niet erg is, want je houdt nu eenmaal heel veel van die dieren……
Jeetje horsies, wat een gedoe om zo’n mooi stalletje. Ziet er echt super uit. En fijn dat het met de hond meevalt.

Ha, ha, ha die Caily is echt lenig! Dat zou mij van zijn levensdagen niet meer lukken. Ik kan wel een aanloop nemen, maar waarschijnlijk kom ik dan met een doffe klap tegen de buik van je paard.
Kristel ik zag ook iets over storm voorbij komen. Weet niet hoe laat het gaat waaien, maar als je gaat, veel rijplezier!

Hier verder weinig nieuws, ik ga zo nog maar even naar de manege en als het droog blijft, stap ik lekker “buitenom” uit. Als ik rechtstreeks van de manege naar huis stap ben ik binnen 4 minuten weer thuis en dan is mijn teddy nog niet droog.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:56

Goedemorgen :D

Ahhh een zieke hond. Gaat het inmiddels weer beter?

Succes met je les Kristel! Ik hoop vanaf januari weer rustig te kunnen beginnen met lessen.

Mooie schuilstal hoor horsies! Super frustrerend zulke buren. Wij zijn helaas ook gezegend met buren die alle telefoonnummers van gemeente instanties etc uit hun hoofd kennen...

We hadden tot 2 weken een zaakje lopen met de buren m.b.t. het verbreden van de oprit waar o.a. de voertuigen voor de mesthoop en hooibalen overheen moeten met duikers (betonnen buizen die je in de sloot legt en waarop de oprit gemaakt wordt zodat het water gewoon door blijft stromen).
Het waterschap zag geen bezwaar dus heeft een vergunning verleent, maar met nog wel de mogelijkheid tot het maken van bezwaar door derden. Onze buren konden natuurlijk wel wat punten bedenken {:)-:(
Heb het bezwaarschrift gelezen, het is werkelijk te gek voor woorden dat mensen, betaald door ons belastinggeld, zich moeten bezig houden met het reageren op zulke onzin. Maar goed procedures hè. Uiteindelijk moesten we 2 maanden wachten op de datum voordat we bij de bezwaarcommissie ons verhaal mochten doen.
Wat denk je... 2 weken terug hebben ze toch maar hun bezwaar ingetrokken na overleg met het Waterschap. Ze zagen nu zelf ook wel in dat hun bezwaar geen kans van slagen had :roll: :roll:
Dus zodra het weer wat beter wordt kunnen we beginnen met het verbreden van die oprit.

Succes vandaag allemaal in dit pokkenweer! :brr:

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:01

Sterkte voor iedereen met een herfst/winterdip! :brr: Nog een maand inderdaad, dan hebben we de kortste dag weer gehad... daar houd ik me maar aan vast...

En sterkte voor iedereen met lastige buren, dat kan echt vervelend zijn!

Bij ons is het een mega bende op het terrein maar dat komt vooral door het dempen van de sloot waardoor ze steeds met grote tractoren blubber/grond heen en weer rijden. In de bak nog steeds geen plassen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:21

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier schijnt de zon {:} {:} {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:28

Ik voelde mij daarstraks toch wel weer even gezegend dat ik hier ben komen wonen: hek van de bak sluit niet lekker meer en ik stond er vanochtend mee te klootzakken en dikke middelvinger naar op te steken, draai ik mij net om, staat mijn boer/verhuurder het al weer voor mij te fiksen ! Is toch zon schatje.

Verzorgstertje komt vanmiddag voor het eerst, maar ook weer harde wind geloof ik, dus we gaan ze maar eerst eens samen een half uurtje laten lopen in de bak en daarna uitgebreid poetsen , doe het haar erop laten zitten nog maar niet gelijk aan, met storm op komst...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:30

Tinky12 schreef:
Uhm...wie gaat het nieuwe topic openen? Die 2 plaatjes mogen wat mij betreft niet ontbreken...of zal ik hem zo even maken als ik klaar ben met de jongens?

Jij toch?? Bij deze :Y)

Wat betreft bijlezen, ik heb altijd een extra tabblad open met nog een keer bokt waar ik de antwoorden typ en op het andere tabblad lees ik bij :D

Ik ben ook idd wel eens ondergeproest, net voor wesp stap gingen, éven paardjes kijken en dan weg :P En bedankt, kan ik me omkleden..

Hier geen poezel of hondenvoetjes in huis, ze zijn altijd buiten of in de schuur dus, maar idd kuil en stro ligt hier ook vaak als bodembedekker.

Afab {:)-:( Zou heerlijk zijn, maar ik moet zeggen het is gewoon niet heel erg bewolkt en dat licht doet goed. Ik ben echt een licht-mens; Veel licht is veel energie, weinig licht.. low energie :7

Ik zal de paarden voeren en dan even aan de huishoud.. -O- JUK!! (Maar mijn trap is écht dramatisch vies.. :o

Ga vanavond ook rijden, weer of geen weer heb ik besloten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:35

Nou ik ga zo maar de paardjes doen. Het lijkt nu wat droog te zijn. Ik breng de kinderen nog steeds met de auto, omdat mijn oudste nog met zijn been zit. Grrr sta ik in de file. Jongste meid 15 minuten te laat. En dat terwijl ik 10 minuten eerder was weg gegaan.

Ik maak me geen zorgen om het vuur werk. Al hoe wel het voor Rosie natuurlijk de eerste keer is. Wij wonen wel wat buiten af, maar aan een Rijksweg. Ik gooi elk jaar zelf wat ritjes bij de paardenbak. De eerste keer kijken ze wat verschrikt, maar daarna kijken ze niet eens meer. Ik doe dit uit voorzorg. Er fietsen hier weel groepjes jongelui en die gooien regelmatig vuurwerk richting de bak. Ook onze buren toen de kinderen nog thuis waren wisten wel wat strijkers waren. En omdat de paarden er geen moeite meer mee leken te hebben hebben we zelfs wel een groepje jongeren bij ons gehad die vuurwerk op de inrit mochten afsteken. Wel zet ik de paarden op de paddock. Dan moeten ze wel heel ver gooien willen ze bij de paarden komen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:38

[***] schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier schijnt de zon {:} {:} {:}

Niieettt, jij woont heel dicht bij mij toch?
edit; ik ben in de war. :') Wishful thinking...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:42

Mooie schuilstal voorbij zien komen. Ik heb dezelfde maar dan met het officiële tentdak er op. Wat ik overigens ook graag zou vervangen door een vast dak, want met iets sneeuw buigt dat behoorlijk door.

@affab; ga je mond spoelen... zon |o hoe durf je... :D

Overigens dat plaatje had veel erger gekund... met tegenwind ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:46

Hier ook blauwe lucht en een flauw zonnetje, wel veel wind :)

Ik moest net de auto naar de garage brengen en ben de 2 km naar huis terug gelopen.
Ging best redelijk, lopen begint weer op lopen te lijken :):)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:47

Ja dat was die van ons eerst ook DubbelDun.. maar toen kwam de wind en lag de schuilstal op t dak van ons huis :+
Frame van t dakdeel verbogen dus dat konden we niet meer gebruiken.. maar dit is een super oplossing en we zijn er erg blij mee!
Het groene doek buitenom laat ook geen wind door en vooral dat vind ik super fijn.. mss dat we 1 kant nog dicht maken tussen de wand en t dak ivm het inregenen

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:50

Ik wil ooooook zon! Alles is zooo nat, zelfs het paadje van de stal naar de bak en die is normaal altijd droog... :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:50

Ik heb de nok idd ook dicht gemaakt met winddoek omdat die net buiten mijn stal uitkwam. Omdat ie hier dus achter de stallen staat heb ik hopelijk minder last van 'opvliegers'. (die heb ik zelf al genoeg :D ).

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:05

Afbeelding

Herkenbaar deze outfit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:06

Stomme vraag misschien, maar ik heb mijn gevoerde kaplaars lek gestoken met de riek en daar zit nu een scheurtje in. Nou zit ik zelf te denken aan banden plaksel , maar zou dat werken? Vind het zo zonde, om ze nu al weer weg te moeten gooien, of hebben jullie nog een goede tip om dat te repareren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:14

Heel herkenbaar :D soms moet ik echt even stilstaan of het nu niet té is, wij wonen wel langs een openbare weg nl :D

@ohja: ductape, maar bandenspul zal ook wel werken, verder heb je nog Stormshield, maar dat is behoorlijk duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:17

kristelhans schreef:
Ik wil ooooook zon! Alles is zooo nat, zelfs het paadje van de stal naar de bak en die is normaal altijd droog... :(

Sorry :o , helpt het als ik zeg dat het hier langzaam weer bewolkt wordt?

Jadebaby heeeeeeel herkenbaar deze outfit. Wordt door mij ook heel vaak gecombineerd met een gezicht waar de vouwen van mijn kussen nog in zitten en een pruik, die door een klein elastiekje in bedwang wordt gehouden.....
Postbode zal wel van me geschrokken zijn.

Ohjahjoh, ik denk dat bandenplaksel wel een goede oplossing is. Je hebt mazzel, ik heb vroeger hetzelfde kunstje uitgehaald, maar toen stak ik dwars door mijn voet. Aan de bovenkant en onderkant een gaatje waar het bloed uitspoot. Leek trouwens dramatischer dan het was, want ik had verder niets "belangrijks" geraakt behalve een adertje waardoor het bloedde als een malle :D .

edit: Dd dat bedoel ik dus. Ik woon ook langs een openbare weg :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:18

Maar met een riek kun je toch een fikse ontsteking oplopen ... je weet waar dat ding allemaal ingezeten heeft :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:19

Hahhaaha héél herkenbaar :D Zo zie ik er het grootste deel van mijn vrije tijd uit, zeker nu ook met weekenden die vrijwel alleen maar uit klussen bestaan.

Ik begin langzaam toch wel weer te verlangen naar ook eens wat anders dan alleen maar thuis aan het werk zijn. We zijn nu al sinds september vorig jaar non stop aan het klussen op het terrein en in huis. Nog even doorzetten, hopen dat we het redden voor de kerst klaar te zijn in huis. De rest komt dan later wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:20

DubbelDun schreef:
Maar met een riek kun je toch een fikse ontsteking oplopen ... je weet waar dat ding allemaal ingezeten heeft :D

Klopt hoor, ik kreeg ook fijn een paar heerlijke prikken in beide bovenbenen en het werd ingepakt met een nat verband dat ik om de 3 uur in afgekoeld gekookt water moest houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-15 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt