Fangio schreef:Mijn buren kennen ook helemaal niks van paarden, maar ook mensen die niks van paarden kennen kunnen vaak wel zien of ze "raar" doen. Zeker als ze je paarden op een gegeven moment al wat langer kennen. Ben ook wel eens gebeld door de buurvrouw "dat die grote nu wel al erg lang lag" en een keer "dat de paarden raar deden", was gelukkig zelf bijna thuis op die momenten, dus kon meteen zelf kijken wat er was. De eerste keer lag ie gewoon te slapen (dag ervoor voor het eerst een georganiseerde rit met een hoop mensen gereden, dat moest hij nog wat verwerken denk ik, is ook nog maar 4) en de tweede keer zat er een kip van de andere buren in hun paddock, dat kende ze niet, dus daar reageerden ze wat hyper op, kipje ook in paniek en raakte niet meer terug.
Ik zelf zou mn paarden dus voor die tijd wel alleen durven laten, maar ook wel omdat ik weet dat er ook zonder dat ik er speciaal iemand langs stuur wel altijd eigenlijk toezicht is.
Dat dus

Als ik het doe, ben ik er gerust op, maar dan laat ik ze op de wei. En ik heb koudbloeden en moet er erg om denken dat ze niet ontploffen. Heel grappig om te zien als ik het hek weleens vergeet dicht te doen, dat ze toch rond 18 uur "naar huis" ( naar voren) gaan, en de nacht voor de stal hangen. Zodra t licht wordt, verdwijnen ze dan op de wei. Dit kan ik niet ieder weekeinde doen, maar doe ik ongeveer 3 keer per jaar.
Verder hebben wij een actieve whatsapp groep voor t straatje en iedereen kent elkaar. Zeker mijn directe buren, en mijn paarden buuf verderop, houden elkaar goed in de gaten.
Vroeger maakte men zich zorgen om Vliegje. Hij sliep veel, ja logisch, het was een piepjong veulentje.
Bewegingssensor wil ik voor mijn terras, waar ik overheen ga als ik naar de paarden ga. Het is daar momenteel zo donker... In de stal wil ik dat niet, gaat ie continu aan.