Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:22

Melissa...ik heb geen ervaring met tapijt was DD geloof ik.

O...wat een stelletje heb ik.Mogen ze lekker bij de buurman grazen,deel afrit afgezet om die zoveel mogelijk te sparen.Paaltjes verzetten...zie ik dat de paarden van de buren een beetje zielig in de bak staan.
Leuk gezelschap en beginnen uit te dagen,dat laten mijn jongens niet over hun kant gaan...oke 1x en dan is het eigenlijk altijd wel klaar...

Nu dus niet...ben met paaltjes bezig en ik zie Kjarni vanuit het niets weer op de buurpaarden afstormen met Fax in zijn kielzog...brul gegeven en was weer klaar...niet.Draad aan die kant stuk opgeschoven,bleek toch niet genoeg :+
Toch maar weer een paar paaltjes opgescharreld met draad en nu zit er een meter of 50 tussen...nu hopen dat het gerag over is...stelletje aanstichters... >;)
Op Beer na...die was al stoer wezen doen en vond 1x genoeg...gras komt tenslotte niet vanzelf op en vreet onverstoorbaar door :roll:

kvulden

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:36

Hier nu na het lostrekken van de bak 1 kant nat de andere kant blijft nog goed. Maar daar hebben ze ook nog niet veel gelopen. De plassen liggen vooral waar ze hebben liggen rollen. 'Snachts staan ze op de verharde paddock met inloopstal. Gisteren heb ik het draad tussen de bak en paddock weg gehaald, maar die mutsen hadden daar geen trek in. En gingen in de stal hooi eten. Maar vandaag dachten ze er anders over haha. Ze gingen een potje te keer en dan weer liggen en lekker rollen. Rosie vond de grote plas erg leuk. Ze wilde hem nog wel even extra uitgraven. Die waterrat. Pfff ik dacht echt even dat ze ging zwemmen haha. Maar op het laatst bedacht ze zich toch. Zag er zo schattig uit. Jammer dat ik mijn camera niet paraat had. Ik denk dat ik een klein stukje van de bak ga afzetten zodat die niet door de paarden betrapt word. Ik hoop dat dat stukje dan goed genoeg blijft dit winter om een beetje te rijden en te jongeren en grondwerk te doen. Wat denken jullie? Goed idee?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:39

Ik betwijfel het, want hier juist water in de bak daar waar we longeren, en we proberen nog wel steeds af te wisselen waar we dat doen. Maar niet geschoten is altijd mis toch? Rosie een waterratje, leuk! Wees blij dat ze niet ging liggen, dat geeft viezige kou daarna, en ik kan het weten, Lola doet dat dus wel :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:44

Alles waar gelopen wordt wordt de grond ingedrukt en dus minder waterdoorlaatbaar.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:14

Wat een boefjes tinky hihi. Lelijkerds kunnen het zijn dan he.

Bah jongens ben echt zo klaar met dit weer...alles zeiknat. Overal blubber, stal mega goor omdat ze niet meer zo veel op de wei staan, blegh ... .
Laat het maar vriezen, kunnen ze buiten vreten en schijten. Stal is nu een inloop toilet.
Ook nog een buitenlamp kapot dus was al sjagho en toen zag ik ook nog niks..bah bah bah. .haat aan herfst!

Zo..gal gespuugd..

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:20

Karev :(:) kop op nog maar 125 nachtjes slapen tot het voorjaar!! :D
eerst nog even <:) :){ en {:) dan nog even oliebollen vreten en voor je t weet is het zover :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:25

Karev :(:)

Ik vind motiverender om te zeggen dat over een maand we alweer bijna bij de kortste dag zijn :D

Ga zo eens paarden van de wei plukken, ze gingen er vanochtend voor 07.30 al op, sindsdien ben ik er ook niet meer geweest dus geen idee hoe droog de paddock is geworden. Heb wel naar de paarden gezwaaid toen ik thuis kwam hoor :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:28

Ja erg he Karev,ze vormen echt een front.Doerakken...uhm...ben ook wel klaar met dit weer,bah.

Allemaal extra werk...straks als het gaat sneeuwen ...ook extra werk.Smerige jaarwisseling...minstens 2 uur op stal bij de jongens met vuurwerk :(
Ik ben er klaar mee...lijf doet zeer,energiepijl is allang in winterslaap...bah {:)-:(

Zo...ook even gal gespuugd

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:29

:(:) Tinky, en dan ook nog van die vervelende mannen in de tuin :P

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:35

Haha ja ok..klinkt heel positief vivat en caily.
Ach normaal kan ik alles prima relativeren hoor maar toen ik vast zat in de blubber met de aanhanger, en ik weer even bruut met de neus op de feiten werd gedrukt, dat ik echt niet alles alleen kan en een stal genoot mis dan, was ik er gewoon ff klaar mee. Zelfmedelijden heet dat :D

Tinky ook in winter dip. ..sneeuw wil ik ook niet.! Nog meer extra werk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:38

Caily schreef:
:(:) Tinky, en dan ook nog van die vervelende mannen in de tuin :P

Jah...staan nooit in de bak die dingen...en van hieruit kan ik ze ook niet zien ivm glooiing van het landschap en de bak die lager ligt :+ Maar goed...draad staat er nog en er is zat ruimte en gras.Als nu eindelijk die smerige regen maar eens ophield

Zwaaiden je paarden trouwens terug of hadden ze het te druk :P

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:39

:(:) voor iedereen die het nodig heeft. Moet zeggen hiet is het nog prima te doen. De wei is wel zeiknat dus hebben de paarden id bak staan maar voor de rest is alles bestraat/binnen. Mag toch nog niet rijden dus de frustratie bij een niet rijbare bak heb ik op het moment gelukkig niet :Y)
Net heerlijk gepoetst, stalletjes gedaan en voer klaargemaakt. Nu ff op de bank en straks de laatste hooi ronde.

Wij wonen dichtbij de A1. Kreeg net een vrachtwagen een klapband. Altijd schrikken die harde knal. De katten die lekker lagen te slapen sprongen wel een halve meter de lucht in :=

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:48

Afgelopen zomer reed ik op de snelweg achter een vrachtwagen toen die een klapband kreeg. Remtest geslaagd, maar ik had wel even hartslag 180.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:03

Ha hoe herkenbaar Karev! of je kruiwagen die vaststeekt in de modder en dan omkiepert terwijl ie juist vol was... of je denkt dat voeren wel even snel kan voor je naar het werk gaat en je kan je dan weeeeer gaan omkleden omdat er toch modder op je broek zit. En naast het zand/hooi/stro wat op wonderbaarlijke wijze tot in de badkamer terug is te vinden krijg je nu ook nog extra mooie katten/hondenpootjesprint op de vloer door die nattigheid buiten...
Heerlijk hoor al die dieren thuis :+ ;)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:05

Gniffel...we snappen elkaar!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:09

Hahaha, lekker even klagen mag best af en toe! Zag dat ene plaatje ook alweer voorbij komen van iemand in weer en wind met een kruiwagen.. wacht, ik zoek 'm even op.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:16

Inderdaad Hilary je schrikt je rot!

En dat gevalletje kruiwagen is helaas ook heel bekend. Net zo als in je nette kleren nog even snel een aai willen geven, je draait je om en....voelt een vieze neus nog net even je rug aanraken |o
Of versie 2 van in je nette kleren nog even snel kijken of alles goed gaat op stal, met gestrekte arm en op gepastr afstand snel een aai over hun hoofd waarna je vervolgens begroet wordt met een proest waarbij je de druppels nog in je gezicht voelt zitten >;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:17

Gevonden! :') Paardenaanhuisinanutshell....

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:20

Gelukkig was het niet zo erg..dan was ik er heel snel klaar mee. Op strooien, hooi er in kwakken en weg

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:24

Hahaha toepasselijk plaatje! Heb m meteen op mijn fb gezet. Voor veel van mijn fb-vriendjes een heeeeel herkenbaar plaatje :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:46

Hier ook een rot dag.. vanmorgen startte eerst de auto niet.. toen deed ie t eindelijk dus vlug kind naar school.. kom ik terug school heeft de hond t sinterklaas strooigoed en chocolade pepernoten opgegeten.. dus die heeft de hele dag lopen overgeven en dat terwijl ik eigenlijk druk bezig moest zijn met stage ipv kots opruimen {:)-:(

maar met de paarden was super.. t was droog en heb een heerlijk ritje gemaakt! En daarna nog fijn kunnen mesten omdat de paddock weer zo goed als droog was..

vanmiddag ook nog een meneer van de 'provincie' op bezoek gehad.. zij waren gebeld ivm de nieuwe schuilstal.. Hier in Duitsland gunnen ze elkaar echt niets en geven ze elkaar dus ook gewoon aan.. gelukkig staat onze schuilstal alleen met haringen vast en is hij vrij open.. dus die man zei bijna verbaasd 'is dit alles?'.. hij dacht ook niet dat het een probleem was en dat t gewoon mocht blijven staan.. we zullen er nog wel een brief over krijgen maar vooralsnog goed nieuws dus!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:00

Lekker dan horsies...fijne buren!
Is je hond verder ok? Aangezien chocola niet erg best is...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:14

Haha Tinky, zwaaien met de staart, telt dat? Nee zonder gekheid, Lola kijkt wel altijd en ze zegt ook altijd doei als ik weg ga, maar als ik thuis kom blijft het meestal bij kijken.

Oef PPPPeet, dat is schrikken. Ik zou niet eens weten hoe het klinkt, maar zo te horen best hard.

Ik weet meestal wel schoon te blijven en kruiwagens recht te houden, maar ik heb van die lompe knollen die gerust aan baal hooi beginnen te trekken voordat hij in de bak ligt, dus geregeld trekken ze de baal uit de kruiwagen, lekker de natte grond op dus vanavond :roll:

Dat plaatje moet ook in de nieuwe OP! Waar blijft die eigenlijk? O:)

Fijn dat de schuilstal mag blijven. Alleen met haringen vast, foto? Beterschap voor de hond!

Ik wordt best lenig, al zeg ik het zelf, sinds een paar dagen kan ik op mn ruin springen van 1.61. Best geinig, hij is net zo breed als dat hij hoog is en geen schoft, dus was even een uitdaging. Maar eenmaal erop is het echt even genieten!

Afbeelding

Voor het idee, vanaf de grond is hij zo

Afbeelding

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:25

karev schreef:
Lekker dan horsies...fijne buren!
Is je hond verder ok? Aangezien chocola niet erg best is...

Ja denk niet dat het de buren waren maar de vorige eigenaren van dit huis.. al wordt zo'n melding anoniem gedaan dus zeker weten doen we t nooit ;)

Hond is weer de oude! Gelukkig vinden mijn vriend en ik de pure en melk chocolade pepernoten t lekkerste dus had de hond vooral die met witte chocolade ;)
had de dierenarts nog aan de telefoon, belde voor info over castratie van de kat en heb toen maar meteen nagevraagd if k iets voor de hond kon doen.. maar die zei dat overgeven een goed teken was en dat t logisch is dat ze zich niet goed voelt maar dat t verder niet kwaad kon :)

Afbeelding

Zo ziet onze schuilstal eruit.. rondom en erin is bestraat met van die stenen met gaten erin.. ongeveer zoiets je ook wel eens langs de weg ziet.. zitten in de gaten dus enorme haringen in op de 4 hoeken.. en mijn vriend heeft later ook nog kleine kettingen vast gemaakt aan t frame en dan door de steen heen.. dus zit nu op 8 plaatsen vast..
frame is zwaar en stenen wegen ook 25 kilo per stuk.. wind kan er ook doorheen nu.. dus die waait niet zomaar meer weg.. onze vorige had een tent als dak en was dicht is had dus wind gevangen.. waaide toen ook wel hard want de trailer was toen ook kwartslag gedraaid

Edit: foto toegevoegd

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:55

horsies mooie schuilstal!