Net Boon maar weer even gelongeerd. Ze wás erg rustig tot een pensionpaard zich eens lekker ging schurken aan de paal van de schuilstal en de daar vóór hangende boomtak ging 'meedoen'. Boon veranderde ter plekke in een Arabier
Ik vond het vanochtend hier niet koud. De 20+ graden morgen is toch ook weer overdreven vind ik. Al hoop ik wel dat het ervoor zorgt dat de regen goed opdroogd.
Gefeliciteerd Audesta, altijd leuk om met nieuwe pony’s aan de slag te gaan, zeker mennen!
Hier gaat het het goed met de beleer pony’s, de valkbonte heeft nu 2x enkelspan gelopen en ook al lekker gedraafd. Ik kan alles alleen met haar En even bekapt
De bruine 1x enkelspan en gisteren weer ritje in dubbel en ook daarin maakt hij veel progressie. Zo leuk om te doen! En zo fijn dat de eigenaren straks fijne betrouwbare men pony’s hebben.
Gisteren een ander type deken bij Dizzie gepast, zij past alles net niet wat ik al heb. Nu een nika in maat 127 en dat lijkt oké. Ik wil haar van de winter toch wat meer gaan oppakken, want ze blijft toch wat te dik zo.
Joep blijft gewoon altijd zijn schattige zelf, zeker met die dikke wintervacht.
Echt soms... Mijn man en zijn zus zijn hetzelfde Ik deed Adje zijn hoofdstel om en dacht mmm dat bit past volgens mij niet helemaal lekker, bakstukken te hoog en ik vond het bit wat klein. Dus zegt dat tegen man van volgens mij is het bit te klein, toen ik daarna hoofdstel van Guus omdeed vond ik het bit fijner in de mond passen. Maar neeeeeee dat kan niet volgens mij man aangezien ze daar altijd mee gereden hebben.. oke. Dus ik ook van ja luister als hij even hier is en wat gereden is wil ik toch ook zadelpasser laten komen om te kijken of het zadel wel goed ligt. Ja dat zal toch wel goed zijn want ja dat krijg je mee en daar hebben ze altijd mee gereden. Zei zijn zus ook ohhh wat fijn dan spullen erbij dan weet je zeker dat het past. Ja toevallig bij Guus was idd het zadel nog steeds passend, toen hoefde alleen het kopijzer gewisseld te worden. oke..... filmpje gemaakt LN gestuurd (niet tegen man gezegd) idd dezelfde conclusie. Ja zegt die laat Nienke (lesgeefster) dan maar kijken Ik denk goh geloof je vrouw toch gewoon eens.
Ik heb zelf jaren een te smal zadel op mijn oudje gehad omdat ik niet beter wist. Wil toch niet zeggen dat alles wat je mee krijgt altijd goed past?
Zo zaten bij Diekke ook haar eigen spullen bij de koop in. Een Kieffer hoofdstel maat Cob en een bit maar 11,5cm (Ze heeft maat Full en 13,5cm bit.
Een KN van 2 jaar oud, die voor geen meter paste.
Ik hoorde later van haar bijrijdster dat altijd al bekend was dat het zadel niet paste, maar de eigenaar vond m zo fijn zitten. gelukkig reed hij slechts 30 minuten per week in een privéles op haar Zelf reed ze dan ook met haar eigen zadel en hoofdstel.
Ik heb alles mooi verkocht en gebruikt om wel een zadel passend te krijgen en voor osteopaat en tandarts.
Kan niet zeggen dat ze echt verwaarloosd was, maar echt goed verzorgd was anders. Heeft ook wel even geduurd voordat we de echte Diekke zagen. Van een wat teruggetrokken sukkelig paard naar een hete blije merrie.
Ow verwaarloosd is hij zeker niet. Hij is met liefde verzorgd hoor.
Maar ik heb wel zoiets ik wil het gecontroleerd hebben. Vrijdag komt de lesgeefster, volgende week vrijdag de weegschaal, 21 november de tandarts voor ze. En met zadel wil ik wel dat hij al even hier is of het huidige zadel moet echt helemaal niet goed liggen dat ga ik wel zo eerst kijken dan komt natuurlijk eerder iemand. Zag in elk geval bij zadelpasser wat ik op het oog heb al veel koudbloedjes voorbij komen dus daar heeft ze in elk geval ervaring mee.
Gisteren nog verbaasd. Hij vind het wat als hij op stal moet en ik om het hoekje Guus nog moet halen. Dan kan hij de piaffe in de stal. Dus dacht al mmm wat zal hij doen als ik wil poetsen voor de stallen. Nou gewoon als een braaf jongetje stond hij netjes stil. Guus hangt nog wel eens in paniek in de lijn, dus ik heb echt met sommige dingen ohh wat heerlijk zonder stress of opletten wat je doet.
Goed dat je het laat checken joyce. Zou ook nog zo kunnen zijn dat de vorige eigenaar een zadelpasser had die het wel passend vond. Ook over zadelmakers hoor je helaas schrijnende verhalen Je zou uit moeten kunnen gaan van de kennis en kunde van zo iemand maar daar kom je ook regelmatig bedrogen uit helaas.
Joyce idd even laten controleren. Hier was ook alles mee en hoofdstel zit goed, was met bitfitter gedaan maar zadel vertrouw ik niet. Ze had het zadel al even bij hem maar gok dat ie nooit gepast heeft.
30e komt zadelpasser Brabant langs. Ben benieuwd. Ken haar ook nog niet.
Zadels is soms een ramp. Ik heb heel veel paarden met slechtpassende zadels gezien tot op hoog (western) niveau, als je dat al hier kunt zeggen en ook veel verkooppaarden die met een slechtpassend zadel verkocht werden.
Het zou mooi weer worden vandaag.... smiley met ongeduldig trommelende vingers....
Dais_
Geplaatst: 16-10-24 10:21
Gefeliciteerd Audesta!
Hier schijnt het zonnetje.
Leuk dat kleine spul
Gisteren een vrachtwagen zand geleverd gekregen dus straks maar eens beginnen met kruien naar de paddock
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 16-10-24 10:22
Audesta gefeliciteerd!
Marit, wat ziet dat er heerlijk uit. Zou bijna een menpony gaan kopen....
Joyce wat fijn dat hij het al zo rustig doet! En ja goed na laten kijken. Wat erbij verkocht word is zeker niet altijd de passende oplossing.
Ik probeer betonplaten te bestellen, mocht iemand nog een adresje weten hier in de regio dan hou ik me aanbevolen. We gaan voor nieuwe want voortuin dus helemaal netjes
We willen graag parkeerruimte voor het huis en dan zelf opleuken met een mooie struikenstrook voor het huis en bloembakken. Er moet daar zand gestort kunnen worden omdat dat achter niet kan dus we zullen iets moeten en met 64m2 is het nogal een voortuin
MarjanB
Geplaatst: 16-10-24 10:50
Audesta schreef:
Ik probeer betonplaten te bestellen, mocht iemand nog een adresje weten hier in de regio dan hou ik me aanbevolen. We gaan voor nieuwe want voortuin dus helemaal netjes