Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_dB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:32

Ik zou het zand ook niet in de modder gooien. Eerst even de drek eraf. Vaak is dat niet eens zoveel. Maar dan begin je weer op een stabiele bodem. Ik heb dat hier ook gedaan en dat ligt als een huis. Het zand wel voldoende dik aanbrengen, zeker als je wat meer weg hebt moeten halen.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Solleke. Bijzonder verhaal! Prachtige kudde, geniet ervan!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:41

Afbeelding

Yes, de bodemvlakker is binnen.
Bak ligt er weer mooi strak bij :o

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:50

Balen dat je nog luis zag Belker. Hopelijk is dit afdoende.

Wat gaaf Solleke. Mooi koppeltje zo.

Deftig Boemel.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:56

Wat een luxe zo'n mooie vlakke bak. Genieten er van!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:59

Leuke aanwinst Solleke!

En mooie sleep voor de bak, ziet er weer strak uit.
En verder is het vandaag niet zo blijven hangen, beetje chaotische dag op het werk gehad.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:01

Idd wat een luxe Boemel, geniet er van.

Ik hoop dat het helpt, maar mocht ik weer wat zien, gaan ze volgende week weer…….. Ondertussen zijn de liners weer gewassen en droog.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:11

Wat fijn zo`n pasgesleepte bak

Het was vanmorgen koud maar vanmiddag was het heerlijk. Pony en kind ingeladen en naar haar vriendinnetje en haar pony gereden. 2 witte welsch ponys samen in het bos.
Beide kunnen nog niet los buitenrijden dus vriendin en ik hebben ernaast gelopen. Zelfs mijn jas nog uitgetrokken, was warm in het zonnetje. Zelf kon ik helaas niet rijden ivm de dochter thuis ivm vakantie dus ik was wel lichtelijk jaloers op haar

Thuisgekomen en de hoge druk aangesloten en de bijna groen geworden :o trailer van binnen en buiten afgespoten. Helaas had ik niet meer tijd want ow wat vind ik dat een heerlijk ding, alles wordt weer schoon. In het voorjaar ga ik mij uitleven achterom op alles wat er staat

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:45

boemel schreef:
[ [url=m/fVDKQs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh ik ben zo jaloers!

Ik heb mijn hopeloze zandbak gebombardeerd tot rolpaddock. De dames rollen er graag 15x in achter elkaar, rennen een rondje en dan willen ze er weer uit. Nu hebben ze er toch plezier van denk ik dan maar :')

Afbeelding

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:57

@Solleke, heerlijk plaatje van je kudde <3
De matrassen komen als het goed is morgen en ik hoop van het weekend tijd te hebben om mn stal helemaal leeg te scheppen (ben op de helft) en ze gelijk te leggen. Foto's volgen uiteraard :D

@boemel, heerlijk zo'n sleep!
#wilikook :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:23

@boemel: die bak ziet er 'gelikt' uit :)
@dais: maar ze hebben wel lol :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:41

Dais_, wat balen van je rug zeg! Combineert niet zo lekker met de paarden aan huis

Robijntjah, wij hebben hier het zand toen laten bezorgen rechtstreeks door het bedrijf wat het ook afgraaft.

Solleke_Noah, Fijn dat het allemaal zo soepel ging met Guffý erbij! Heerlijk groepje zo!

Belker, ah jak, luizen zijn waardeloos! Hopelijk ben je er nu vanaf!

joyce83, fijn dat je ondanks het kijkerige lekker hebt kunnen rijden!

boemel, zo he, dat ziet er uit als een serieuze sleep! Fijn zeg!

Lynn_Nikita, jammer dat je zo zelf niet kon rijden, maar lekker het bos in met poownys erbij is ook lekker! En heerijk he met zo’n hoge druk reiniger haha! Wel een beetje koud in deze tijd van het jaar haha.

Hier gelukkig wat leuke foto's en positieve berichten gehad van de vrouw die mijn Fuchs heeft gekocht en dat het allemaal heel goed gaat, fijn!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:17

@Marlies dat is fijn om te horen dat je Fuchs goed is aangekomen.

Hier vandaag vrij omdat ik het weekend moet werken, zette de paarden buiten en het begon weer te regenen. Zo maar aan de stallen beginnen en dan is het hopelijk droog als de mest op de kar moet :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:35

;( Een rat heeft de singelstoten aangevreten dus die moet ik laten vervangen. Maar! **\O/** mijn bestelling van Gaston Mercier is binnen. Ik ben helemaal verliefd op het dekje en de singel. <3 De komende 15 jaar zit ik wel weer goed.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:19

Ziet er uit als een heel comfortabel zadel :)
Komt ie op een paard nog meer level te hangen of blijft ie zo'n hoge rise hebben ?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:35

Hij komt meer level. Dat hij zo ligt komt omdat ik er een doek onder heb gepropt zodat de hoeken van de balk niet in het zadel komen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:28

boemel schreef:
[ [url=m/fVDKQs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super! Ziet er een top-bak uit zo!

@Malenka: mooi zadel, helemaal mijn smaak <3

Bedankt allemaal, ben super blij met het groepje. Ze zijn niet allemaal van mij hoor! Ik heb mijn bonte warmbloed en mijn twee ijslandse zusjes. De andere bonte is van mijn zus en staat hier in een soort eeuwig-durend-logement ;) en de donkere ijslander is van een vriendin die hier in pension staat.

Ons eerste wandelingetje samen is sinds daarnet een feit, ze was zoooo flink <3 we zijn een blokje om aan de hand gaan doen, even kijken hoe ze op alles reageert, verkeer enzo, weg gaan van de kudde, ... Ze kreeg enkel een hartaanval van een kip :') Knap meisje!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:21

Vraagje, was 1 van jullie niet naar een Irish draft ruin wezen kijken?
Is dat die nog steeds op MP staat uit soest?
Ik heb daar namelijk interesse in maar als er "iets mee is" kan ik me de moeite besparen....
Mag in PB :o

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:20

Gezellig met zn allen in het bos Lynn_Nikita!

Wat balen van je bak Dais. Zo op de foto's ziet het er niet verkeerd uit.
Te zwaar?

Mooi nieuw dekje Malenka! Leuke kleur!

Hier was het verschil van bodem door de nieuwe baksleep goed te merken. Hij was daarvoor een beetje vast en nu veel verender.
Vlokken inbrengen moet nog steeds gebeuren, maar de oprit naar de bak is een ongelijke ontzettende modderzooi.

Vandaag les gehad met Tess. Ik vond haar gisteren al niet zo fijn lopen (net hengstig geweest) en vandaag ook niet, maar mijn instructrice was wel erg over haar te spreken. Ze vond het een mooi dier en het er goed uitzien.
Toch fijn dat iemand anders het positiever ziet, dan ikzelf :D

Diekke vond ik vandaag wel heel fijn.
Lekker los en ontspannen.

Heb ze nu 2 dagen achter elkaar gereden, wil nog wel 2 dagen rijden. Misschien een beetje zielig voor ze :o

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:41

Ik ben blij trouwens dat ik 2 paarden heb met zulke fijne mondjes.
Heb rechts een tennisarm en een golfarm.
Mesten, zadelen etc doe ik met een brace en dan gaat t net qua pijn.

Bij paardrijden 0 last gelukkig.

Ben begonnen met high power laser therapie. Hielp niet. Toen kreeg ik shockwave....pfff ben dus echt out gegaan toen dat ding op mijn telefoonbotje gezet werd. Verschrikkelijk!!

Nu wordt het EPTE.
Met een echo wordt een dun naaldje ingebracht en daar wordt lichte stroom opgezet. Ik vind het inmiddels doodeng.
Iemand daar ervaring mee?

En als dit m niet wordt, dan ben ik dr ook even hartstikke klaar mee. Ook financieel! Zo'n brace staat ook leuk :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:51

Geen eigen ervaring, maar volgens EPTE: De behandeling is pijnvrij tot hoogstens oncomfortabel. De evidentie is aantoonbaar hoger dan tot nu toe ingezette conservatieve behandeltechnieken zoals PRP, fricties, NSAID’s en cortico-injecties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:53

Goed om te lezen.

Ik moet zeggen (klopt af) dat na 2 slechte winters mijn elleboog goed gaat dit jaar. Draag mijn brace meer niet dan wel en heb zelden last. Hoera!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:27

Ik heb weer even een vraag. Iemand van jullie een beveiligheidscamera bij de wei? Ik wil er eentje plaatsen. Er komen blijkbaar mensen in mijn wei. Vorige week schrikdraad doorgeknipt en gisteren al mijn verpakte hooibalen kapot gestoken.

Ik heb 12v stroom bij de wei en ik heb een wifi router. Daar moet dan een simkaart in. Ik weet niet of dat dan echt werkt. Ik zou het liefst de beelden dan thuis op de NAS hebben, maar gaat dat wel ik kan nergens een inschatting vinden van hoeveel mb er dan over de wifi gaat. Iemand advies? Ik heb ook wel naar wild camera's gekeken, maar die filmen niet mijn hele wei.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:12

Wat naar kvulden. Helaas heb ik geen advies voor je. Maar ik begrijp heel goed dat je dit nu wil.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:23

Boemel wat een mooie foto van je kat. Kan me voorstellen dat als ie op je schoot ligt, je niet wil op staan ;)
En het ziet er goed uit zo met die bodemvlakker.

Dais, wat ontzettend naar van je rug. Beterschap.
En manlief ook herstellende van een hernia, heftig hoor.
Je bak ziet er op de foto's niet slecht uit. Is ie zwaar?

Solleke, gefeliciteerd met je nieuw aanwinst en veel plezier met je nieuw paardje. Fijn dat de kennismaking zo vlot ging en het goed gaat.
Leuke kudde zo.

Joyce, mooie foto. Heel lijkerig zijn is niet altijd handig, maar je krijgt er inderdaad wel een mooie foto van ;)

Belker, hopelijk doet het wassen de luizer verdwijnen.
Nare beestjes ook.

Lynn, dat klinkt gezellig zo samen met de pony's en kinders aan de wandel :D

Malenka, Dat ziet eruit als een fijn zadel. Ik ken het merk verder niet. Ben niet zo thuis in de zadel merken en types. Maar ziet er goed uit.

kvulden, Jeetje mensen in je wei, balen kapot en draad doorgeknipt? %)
Ik heb geen ervaring met een camera op accu oid, maar we hebben bij ons vorige huis een beveiliging camera gehad die constant filmde en bij beweging de beelden opsloeg.
Ik kreeg bij detectie van beweging ook gelijk een waarschuwing op mijn telefoon en kon gelijk meekijken wat er aan de hand was.
Zo heb ik eens een keer in de auto gezeten, kreeg een melding, keek op de camera app.... en liep er een man op ons erf... :roll: Dat was na het afladen van de bestanden haarfijn terug te zien op beeld. (via het direct meekijken was het iets minder scherp ivm data limiet)

Vanmiddag een heel klein stukje gelopen met de kinderen, honden en Nick en Blikkie.
Daan bleef thuis bij ons kleine meisje.
Het was de eerste keer na de geboorte dat ik eens weer gewandeld heb :+ :Y)
Had al wel een keer de hond uitgelaten de straat op en neer, maar de straat uit nog niet.
Kan het nu wel vernemen aan m'n lichaam, misschien toch iets te veel van het goede geweest. Maar het was wel heel fijn om weer even met de dieren en kinders naar buiten te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig wel net op tijd weer thuis :')

Afbeelding

Alles langzaam maar weer opbouwen, voorlopig blijft het bij wandelen.
Heb gisteren ook een draagzak opgehaald van mp, zodat ik tzt ook weer wat klusjes in en om de stallen kan oppakken. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:32

Onder het mom van goede voornemens ga ik eens proberen om jullie weer te volgen en bij te houden.