Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:42

jaloers op de loader
op het werk hebben wij ook zoiets alleen maatje kleiner, zo fijn met uitmesten en hooi/ stro verplaatsen ( nou ja, ik kan alleen maar rechtuit en vooruit maar als ik zie wat collega's ermee kunnen wil ik ook zo`n ding)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:44

Het is echt een uitkomst. En straks mooi de grond zelf keren en frezen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:51

Ook jaloers op de lader! En op meer dan 3 dagen toekomen met hooi. :+

Bedankt voor de complimenten over de mestput. Hebben zelf ook even getwijfeld of we er geen wasplaats of zwembad :Y) van zouden maken.

Afbeelding
Desondanks de verschrikkelijke koude van zaterdag toch ponystal en kippenhok gebouwd. Vandaag was het gelukkig minder koud door de zon.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:58

Jemig Kirr , jullie zijn goed bezig met bouwen zeg.. Zwembad is ook super handig in de zomer hoor... :)
Hoe moet ik dit als kippenhok en ponystal zien? Pony links, kippen rechts? Wel heel mooi geworden... Ik wil dit jaar ook nog een tweede kippenhok, voor de jonkies....

Vanmiddag ook met de paarden gewandeld. Ik met mijn oude merrie. Pennymeisje op de shet en ML mee als pony-oppasser... Ze heeft de hele rit uitgezeten, zelfs even gegaloppeerd (niet helemaal de bedoeling, maar ach)... Ik was niet helemaal goed gekleed, met winterjas, muts en snowboots, en dan stukken draven naast mijn merrie... Goede conditietraining, dat wel... Was al met al wel even lekker... Zonnetje erbij... roze strikjes in de manen van de shet...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:09

Ahh stalletje is echt leuk geworden!! :+:

Werkt as ook ja, Prairy?! Dat zou echt handig zijn. En na de vorst, met opruimen?! :')

Hier een spannend avondje... zaten net op de bank toen we een toeter hoorde.. van de bank gesprongen, want dacht dat iemand de pick-up wilde jatten.. staan er wat draden onder het dashboard in de fik!!! :oo Snel naar de schuur gerend om een brandblusser te pakken en geblust, daarna accu losgekoppeld, want die toeter is echt zwaar irritant := Morgen in 't licht maar eens verder kijken... :oo -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:13

Jezus Natas. Da's schrikken!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:19

Nou.. best wel.. maar vooral: als ie niet de toeter had geactiveerd, waren we er véél te laat achtergekomen... :oo Dus daar ben ik zó blij mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:22

Snap ik helemaal. Wat voor een blusser hebben jullie gebruikt?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:24

Huh? Draden die zijn gaan smeulen? Apart zeg, fijn dat jullie er snel genoeg bij waren. Ik hoop alleen dat het geen poederblusser was... Dan ben je namelijk heel ver van huis...

Maar wat bedoel je met na de vorst? In kleine hoeveelheden kun je het ook bij planten doen, of bij de kippen ipv diatomeenaarde. Ik heb gisteravond een overzichtje gezien wat er allemaal mee kan, zeer veelzijdig spul :P

https://pin.it/6fOviX0

Mooie loader, ziet er erg handig uit. Toch maar eens sparen voor die pallet lepels voor onze tractor.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 10-01-21 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:30

Kirrr schreef:
Ook jaloers op de lader! En op meer dan 3 dagen toekomen met hooi. :+

Bedankt voor de complimenten over de mestput. Hebben zelf ook even getwijfeld of we er geen wasplaats of zwembad :Y) van zouden maken.

[ [url=m/IWkomo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Desondanks de verschrikkelijke koude van zaterdag toch ponystal en kippenhok gebouwd. Vandaag was het gelukkig minder koud door de zon.

Wat een lief stalletje of kippenhokje .. of is een combi. Hoe dan ook een leuk bouwsel :o

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:33

Jeetje wat schrikken, fijn dat de toeter af ging en jullie er op tijd bij waren.

Mooie stal ook Kirr, jullie zijn goed bezig.

Vandaag lekker het bos ingeweest. Was een fijn ritje. Jonkie deed het super.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:39

Waarschijnlijk op advies van een garage een verkeerde zekering erin gezet, waardoor we nu kortsluiting kregen wat is gaan smeulen en gloeien en roken... heb aardig pijn in m'n keel van die rook.. superdom gelijk met je kop erbij: want wil zien wat er aan de hand is... _-:( Geblust met een minimale hoeveelheid schuim.. blij dat we zo'n ding hebben staan... was al van plan te investeren in meer, ook in de stallen enzo, maar nu zeker weten :=

En voor het as, meer als in: wordt dat niet een zooitje als je dat rond gaat strooien en de dooi inzet? :')

Hier overigens vanmiddag ook in 't bos gereden, was héérlijk weer!! <3 Beetje jammer dat 't dan ook gelijk volloopt met wandelaars die je normaal nooit ziet :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:44

Schuim is ok, poeder blusser was je het haasje geweest, daar gaat alle elektronica van naar z'n grootje.

Wij hebben vanmiddag gewandeld in het bos.

Gisteren voor het eerst alleen het bos in gegaan met het paard van een kennis, die is bang voor van alles, ik ben na de oprit al afgestapt en gaan lopen, super mistig en hij wilde geen stap meer zetten :') halve tijd gelopen. Paar keer opgestapt maar daar schoot ook niet op. Pas op de terugweg kon ik weer opstappen. Hij heeft maar 1 iets serieuzere poging gedaan om me eraf te krijgen :+

Zijn nog foto's van ons gemaakt in het bos toen we uit de mist tevoorschijn kwamen, stom genoeg niet gevraagd of hij ze naar me wilde mailen :(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:08

@kirr wat een leuk bouwwerk <3

Natasja druk neushaar aan het stijlen nu.. stoute auto.

Lekkere wandelingen en ritjes gemaakt door een hoop mensen. Het was zo fijn vandaag buiten :+:
Ik was bijna op Dids zijn rug geklommen. Maar heb het toch gelaten. Gisteren klinkers getast, en mezelf zeer gedaan (uiteraard.. ) dus was bang dat ik me alleen zou ergeren. Wel fijn aan de hand gewerkt en gelongeerd.

Pluizige groetjes van team pluis
Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 01:31

Dat van de auto is naar, maar dat hebben mijn ouders ook een keer met een voorgaande auto gehad. Was gelukkig ook op tijd ontdekt en zo gefikst! Hopelijk valt het mee.

Hier had er een bedacht dat ik nog niet genoeg geld had uitgegeven deze maand en heeft de aanbindlijn van de poetsplaats kapot getrokken. Ach ja, gelukkig was er korting en de nieuwe is onderweg... :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:09

Fijn Marloes, van die paarden die hun zakgeld zo opeisen ;)

Hier vandaag bijzondere dag want het is een jaar geleden dat de paarden verhuisd zijn :+: wij zijn er pas 1 april bij gaan wonen dus dat feest komt nog een keer.
IJsco meneer is ook een jaar van mij nu :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:23

Wat een schrik Utopia, gelukkig dat jullie gewaarschuwd werden en snel actie konden ondernemen.

Leuke foto Akshay. 1 jaar al weer, wat gaat de tijd hard he ;-)

Mooi om de vorderingen te zien Kirr, wat zijn jullie handig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:37

Leuke stal voorbij zien komen :)

Schrikken van die beginnende brand, gelukkig redelijk op tijd er bij. Die rook is héél ongezond trouwens !
Ik heb eens iets dergelijks gehad toen ik de paarden voor de nacht had gevoerd. Ik liep langs het stopkontakt en rook een rare lucht. Nader onderzoek wees uit dat het uit het stopkontakt kwam.
Bleek een losse draad te zijn die was gaan 'jekkeren'. Moet er ook niet aan denken wat er had kunnen gebeuren terwijl ik op één oor lag.

Gisteren alleen een klein stukje gewandeld en vandaag is het ook weer erg ongezellig buiten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:52

Gelukkig hebben wij op het werk allebei genoeg trainingen gehad in brand en incidenten, dus bleven kalm zat en hadden dus ook gauw het juiste hulpmiddel te pakken :P Beetje jammer dat we er dan alsnog allebei gelijk met ons hoofd bijhangen, ondanks de rook _O- Maar inderdaad DF: moet er niet aan denken hoe het was afgelopen als we er niet op tijd bij waren, net als bij jouw stopcontact :oo Hoop dat dit ook goed te fiksen is Marloes.. fingers crossed..

Alweer een jaar de paardjes op jullie plekje!! Zo fijn dat ze er al eerder konden staan :+: En leuke foto van IJsco :+:

Leuk dat je gereden hebt Prairy! Wel jammer dat 't dan zo'n moeizaam ritje wordt := :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:57

Ja dat is wel fijn als je dat weet van jezelf. Voor mij gaan stress situaties sowieso altijd een soort van in slow motion dus ik ben ook wel iemand van het rustig handelen.
Ik ga straks voor het eerst met de loader spelen muahahaha. Hebben nu 6 grote balen staan, 3 op elkaar dus ik ga er 1 afhalen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:01

Ja precies, dat heb ik ook! :') Nog tijd over om logisch na te denken en even dingen af te wegen :')
Ohhh leuk!! :D

Hebben jullie trouwens het topic gezien over het registreren van paarden? Werd hier laatst al een keer genoemd, maar lijkt er dus echt te komen... heb daar zó geen zin in... al dat gecontroleer ook altijd in dit land... :roll:

[VN] Houders van paarden registreren bij I&R paard

En btw.... we zitten over de 500 pagina's.... :P

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:02

haha, hier ook een ijskoude onder stress, mijn reactie naar het werk toen mijn huis in de fik stond: 'mijn huis staat in de fik, dus het kan zijn dat ik wat later ben vandaag', heel informatief toch? :+ Ik heb nog steeds collega's die het erover hebben _O-
Gelukkig wel op tijd ontdekt Utopia, is toch even schrikken.

mooi winters plaatjes akshay, hier is het nog steeds gewoon nat, maar begreep dat het einde van de week weer gaat vriezen :brr:

mooi stalletje kirr

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:03

Hahaha ook een mooie reactie Jade :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:04

Hahahahaha zo herkenbaar die reactie _O-

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:17

Jade, geweldige uitspraak! Kan ik begrijpen dat ze het er nog steeds over hebben.

Utopia, zo schrikken! Vind ik echt zo eng. Hopelijk kunnen ze het goed herstellen. Wel een goede tip van de brandblussers, moet ik ook echt voorzien.

Akshay, mooie winterse foto!

Bedankt voor de complimenten, de rechtse kant is pony stal, links kippenhok. Daar komt nog een overdekte ren aan.
Gaan vermoedelijk wel nog een stukje van de ponystal aan de voorkant dichtmaken.