Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:15

Haha tof geschreven Gipsy! Is er al een nieuw topic?

Hier komt het ook ineens met bakken uit de hemel. Blij dat het paardenterras met hooibakken net af is. Zal er tzt eens een foto van nemen als ze het in gebruik nemen. En nu duimen dat het hele geval werkt en we geen moddervoeten hebben deze winter :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:15

Oeps 501 :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:16

Hier sinds vannacht droog en veel wind. Plassen waren al een stuk kleiner

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:20

Hier ook! Gelukkig!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:22

Heb wel 4 pagina's moeten bijlezen denk ik.
Vind het ook wel een beetje gek dat we nog niet in HK zitten. Zijn wel snel tot 500pagina's gekomen.

Wat hebben jullie allemaal veel water.
Hier enkel zaterdag regen gehad.. toen stond er wel wat water maar dat is allemaal al terug weg getrokken/gewaaid.
Deze week geven ze wel terug regen. Moet nog altijd afwachten hoe nat het gaat worden bij ons.

@Caily: Puppypaard heeft terug zijn normale ritme gevonden. Heeft wel meer reservaties als ik het ermee aan het werk ga.. Ga deze week terug wat oefenen op trailerladen en als dat terug vlot gaat dan start ik terug met rijden.

Snap wel wat je zegt over tunnelvisie. Maar op sommige punten staan de trainers wel lijnrecht tegenover elkaar.
Om maar een stom voorbeeld te geven, van de reiningtrainer moet het paard achteruit gaan als je benen eraf zijn, van de cuttingtrainer moeten ze achteruit gaan met de benen eraan..
Een reiner wil zijn paard broke en een cuttingpaard moet zelf willen bewegen en denken.

Stuk verharding is nu zo: m/KH5fvi.jpg
En bij de vijver: m/bmljJm.jpg
Foto's even in een link omdat het plaatjes&paarden van mijn nieuwe buuf zijn.

Kan je linkjes niet openen..

@Kristelhans: wij hebben de sloten ook gesnoeid, maar voorlopig blijkt dat weinig tot niet te helpen.

@Wendy: wow jij hebt wel veel karakter om zover te lopen in dit weer, respect!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:37

Hier zijn de meeste plassen weer weg, de PP is weer mooi droog. Alleen in het midden van de grote paddock lig nog een mega-plas. Ik denk dat ik die zo maar ga leegscheppen.

@Kirr: door die verschillen wordt er ook vaak gezegd dat reining en cutting (op hoger niveau) nooit met hetzelfde paard mogelijk zijn.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:40

Ja dat is ook zo natuurlijk. Jammer genoeg zit er op elke hoek een reiningtrainer en zijn de cuttingtrainers dun gezaaid.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:43

Western rijden lijkt mij ook zo tof! Ik heb met inrijden van mijn ruin een westerninstructrice gehad die me hielp en de basisbeginselen werden toen ook toegepast maar ik HOU van die outfits en 'tack', zo gaaf!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:45

@kristalhans: wat let je ;)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:49

Western rijden heb ik echt totaal geen ervaring mee :o. Heb wel iemand op mijn fb die western rijdt met een fries. Ziet er wel super gaaf uit!
Fijn dat je puppypaard weer in zijn normale rite zit! Ongelooflijk dat mensen het voor elkaar krijgen om een paard te verpesten binnen een paar dagen... Ga je hem wel weer verkopen uiteindelijk of hou je hem nu toch maar lekker zelf Kirr?

Kirstelhans op een buitenrit snor je toch gewoon een paar schotse hooglanders op, kan je daar mooi vee drijven mee oefenen :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:59

Hihi, mijn moeder heeft Schotse Hooglanders, die kunnen goed mikken met hun hoorns joh! :')

Ik heb wel eens naar een zadel zitten kijken.. als ik ooit een gezin zou hebben zou het endurancerijden qua trainingstijd misschien iets lastiger worden en dan lijkt het me wel leuk om mijn ruin en mezelf te laten omscholen. Er is een plek aardig in de buurt waar dat kan, Shirley lest daar ook!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:04

Het drijven zal niet zo moeilijk zijn. Cutting is wel even een ander verhaal :D zoek op youtube eens een filmpje op over cutting :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:06

Ik heb geen verstand van cutting en drijven met paarden. Maar ik doe met mijn border collies schapendrijven, en splitsen is echt vreselijk moeilijk. Misschien iets om onze krachten te verzamelen? Hond en paard? :))

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:08

Ik heb 3 kippen, ga morgen meteen oefenen! :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:19

Hij gaat terug de verkoop in hoor. Verhaal is nog altijd hetzelfde gebleven. Maar moet natuurlijk wel eerst terug zelf alles met hem kunnen voordat iemand vreemd dat zal kunnen.
Voordat ik hem laat gaan moet de koper toch ook wel verschillende keren hier komen rijden zijn en ook samen op verplaatsing etc. Zodat de overgang veel meer geleidelijk is en de koper ook zeer goed weet en ziet waar hij aan toe is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:30

Hier nog wel flinke plassen. Gister tijdens het bijvoeren op het land was het zoeken naar een droog plekje om te voeren. En we kunnen de palletbox daar wel neerpoten maar ze gaan waarschijnlijk deze week naar binnen.

Ik las hier iets over vloerbedekking in paddock? Iemand ervaring met van die gras matten? Kunstgras dus. We hebben hier nog een aantal rollen liggen, vraag me af of dat niets is. Kleine gras paddock op klei, als die matten uitkomst zouden bieden dan mogen ze erop wat mij betreft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:39

Ik zou de grasmatten niet met de graskant boven leggen, maar omgekeerd. Het gras lijkt me veel te glad nl.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:42

Ik liep even een paar dagen (en 6 pagina's) achter, zitten we gewoon al aan de 501! Leuke openingspost Gypsy :D

Wat een natte toestanden overal! Hier ook behoorlijk wat regen gehad, heb de paarden zaterdag de nacht op stal gezet en als de voorspellingen zo blijven vanavond ook weer. Maar het goede nieuws is dat mijn drainage in ieder geval werkt want ik heb nog geen plasje water in mijn bak! Het zand is wel goed vochtig maar dus geen plassen of zachte plekken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:55

Kirrr, wat een grappig voorbeeld, ik had het daar pas met iemand over hoe zij dat deed, want mijn ene paard doet het met benen eraan, ander heb ik juist geleerd benen eraf. Snap inderdaad dan wel de verwarring al heb ik dan (in dit geval) wel duidelijk voorkeur dus voor mij geen issue.

Fijn dat hij weer redelijk de oude is, ik duim echt dat je nu het perfecte baasje vinden mag!

De foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Jaloers DD, denk dat het bij mij nog wel 1 - 2 dagen duurt voor het echt weg is, en zolang is het niet droog :(

Ik rij ook niet fanatiek western hoor, heb daar het paard niet voor.
Mijn onlangs verkochte merrie had al 10 engelse jaren erop zitten, ik reed graag buiten dus meer dan enkele westernlesjes en een zalige jog en neck reining hebben we nooit gedaan. Ik deed voor de fun wel iets wat leek op roll backs en begin van de spin :+
Mijn ruin die is dus niet van mij dus ga ik niet investeren in een dure training bij derden.
Paardje wat ik nu heb aagekocht heb ik ook zelf beleerd, gewoon basic, die gaat sowieso eerst een tijdje mee naar buiten en nette galop erop zetten, ze is wat bokkig en tegen het been daarmee. Een neck reining en jog doe ik ook zelf en daarna zie ik wel wat te doen.
Lola wil ik heel graag professioneel reining laten beleren en echt fanatiek mee bezig dan, maar dat duurt dus nog wel een jaartje of 4 - 5.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:15

Hier lopen de jongens even achterop,kunnen ze mooi even uitrazen.Het meeste water is wel alweer weggezakt op enkele plekken na.Net na de paddock is het helaas nog wat sompig,daar wil ik ze ook even niet hebben.Ze staan dus ook even opgesloten achter.

Westernrijden vind ik ook wel leuk,deel van IJslanderrijden is ook meer western,ik ben lui en drijven doe ik dus ook niet.Alleen gewicht verplaatsen en op stem :o
Met Fax wel eens een sliding stop gemaakt en ik denk dat menig westernruiter met open mond had staan kijken.

We waren in galop op een brede grasstrook met daarnaast een stoep,liep iemand en die bukte opeens om zijn veter te strikken.
Fax was net in een mooi galopje en vond dat bukken maar niets en ging vol in de ankers,resultaat...bijna op de kont een meter of 20 doorgegleden op het gras,had ijzertjes onder.
Man zat heel verbaast te met open mond te kijken en heb dus maar nonchalant gekeken alsof het de normaalste zaak van de wereld was. :D

O...een ander topic moet zelf aangemaakt worden,dan gooit een mod hier wel een slotje op.Wel even de link naar het nieuwe topic plaatsten ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:27

Nog geen link, dus we gaan gewoon door :D
De grote plas is zo goed als weg, de rest met de natuur zelf doen en hopelijk duurt het aanvullen nog even :D
Het is maar goed dat ik voor de oprit een wateropvang gemaakt heb, want ik zou anders niet weten waar ik het water had moeten laten :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:46

Ik heb ook een voorkeur, maar kan natuurlijk moeilijk les volgen en zeggen dat en dat doe ik niet.
Alles hangt ook aan elkaar vast natuurlijk.
Moet nog even nadenken over hoe ik het ga 'oplossen.'

De verharding is toch terug goed zichtbaar en bruikbaar. +:)+

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:48

Sorry dat ik hier kom binnen vallen maar lees hier geregeld mee en voor onze schuilstal is het ook een blubzooi. Helpt het echt om daar een groot stuk tapijt neer te leggen? Heefy iemand foto's van zijn stal met tapijt er voor?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:52

goede middag, we gaan gezellig door hier blijkbaar :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:17

MelissaV schreef:
Sorry dat ik hier kom binnen vallen maar lees hier geregeld mee en voor onze schuilstal is het ook een blubzooi. Helpt het echt om daar een groot stuk tapijt neer te leggen? Heefy iemand foto's van zijn stal met tapijt er voor?

Ieris heeft op blz 495 een foto geplaatst.