Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Apple schreef:Hangt ook weer verder van je mogelijkheden af. Ik heb zelf bijvoorbeeld geen tijd om elke dag 4 uur naast de paddock te zitten terwijl mn paard buiten staat.
tita schreef:Miriam schreef:De behoeften van een paard hangen niet af van de (on)mogelijkheden van de eigenaar. De eventuele bevrediging daarvan wel...
mwah vind wel geen geld is geen behoeften voor het paard
een paard zonder weidegang hoeft het niet perse slechter te hebben dan een paard met weidegang
Er zijn zat paarden die 24/7 op de weide staan waarvan de eigenaar zich regelmatig 1 week niet laat zien met mooi weer niet en als het 2 weken regent dan rijden ze met de auto er naar toe en kijken vanuit de auto naar hun paard.
We gaan naar huis, we kunnen niks doen is het motto
Ik zeg niet dat iedereen dat doet, maar ik ken er wel een paar
Tijgertje86 schreef:Prisca: Een happy paard, is een paard dat paard kan zijn. Daarmee bedoel ik een paard wat lekker buiten kan staan, kan lopen, grazen met andere paarden kan spelen etc. Kortom: Alle factoren die horen bij een graas- en bewegingsdier.
Tijgertje86 schreef:Prisca: Een happy paard, is een paard dat paard kan zijn. Daarmee bedoel ik een paard wat lekker buiten kan staan, kan lopen, grazen met andere paarden kan spelen etc. Kortom: Alle factoren die horen bij een graas- en bewegingsdier.
Prisca schreef:Mhh dan zijn die paarden die niet vrij in het weiland willen lopen op een of andere manier toch gedwongen happy??. De paarden zijn tegenwoordig er niet meer zo opgebouwt door doorfok. Denk dat we daar wel rekening mee moeten houden.
erleyne schreef:Dat is idd luxe. hier in de buurt is dat echt nergens, muv misschien van particulieren. Maar zo'n plekje krijg je vaak alleen als je kennissen bent ofzo. Voorheen stond ik ook bij iemand aan huis, heerlijk, elke dag op de wei. Maar daar moest ik weg ivm stallentekort vanwege aanfok, dan vindt je niet zo snel meer eenzelfde soort plekje.
nou dat was dus leuk bedacht
!! Op de stal waar ik vandaan kwam gingen de paarden alleen in de zomer 3-4 uur max per dag naar buiten. Thuis kon ze eindelijk de hele dag in de wei maar het heeft wel een half jaar geduurd voor mevrouw er echt aan gewend was. En eerder naar stal was natuurlijk ook geen optie, want dan brak ze daar de boel af omdat haar vriendjes buiten waren
.Miran schreef:Worden paarden niet juist zwakker door het opstallen? Mijn jaarling loopt met KWPN-ers, als die het als jong paard kunnen (24/7 buiten), waarom zijn ze als volwassen paard dan te zwak?
Lovely schreef:erleyne schreef:Dat is idd luxe. hier in de buurt is dat echt nergens, muv misschien van particulieren. Maar zo'n plekje krijg je vaak alleen als je kennissen bent ofzo. Voorheen stond ik ook bij iemand aan huis, heerlijk, elke dag op de wei. Maar daar moest ik weg ivm stallentekort vanwege aanfok, dan vindt je niet zo snel meer eenzelfde soort plekje.
Stalling bij particulieren (of boeren) heb je hier heel weinig. Hier heb je juist meer pensionstallen en van de stallen die ik ken hebben de meeste wel weidegang te bieden.
Ninx schreef:Jij happy, paard happy, wij happy....
Apple schreef:Ninx schreef:Jij happy, paard happy, wij happy....
Daarvan lijken alleen de eerste twee me er toe doen
Ninx schreef:Wat is dan het probleem Lovely? Als de meeste pensionstallen in jouw omgeving weidegang aanbieden, dan kan jouw paard toch heerlijk naar buiten? Jij happy, paard happy, wij happy....
Apple schreef:Iets doen om van gezeur af te zijn lijkt me geen mooie motivatie voor wie dan ook
Tijgertje86 schreef:€ 550- lijkt me een beetje overdreven. Als je goed zoekt en afweegt, moet er volgens mij wel een goed plekje te vinden zijn. Alleen dan moet de eigenaar wel de moeite nemen...
Apple schreef:Ninx, in mijn specifieke geval zal het niet in het voordeel van de knol werken (al eerder uitgelegd in dit topic).
Ik heb trouwens nav dit topic wat gezocht op oude topics. In 2003/2004 kon je nog gewoon vertellen dat je paard niet op het land kwam zonder dat er gelijk veroordelend gereageerd werd. Meer belangstellend vragend naar het hoezo.
Apple schreef:Ik denk dat daar wel iets in zit Prisca![]()
Iedereen kent de verhalen wel van paarden die op 3 jaar uit het land gehaald worden, verkocht en niet door de keuring komen wegens atrose/hoefkatrol of andere mankementen die je eigenlijk niet zou verwachten bij zo'n jong paard.
Prisca schreef:Tijgertje86 schreef:€ 550- lijkt me een beetje overdreven. Als je goed zoekt en afweegt, moet er volgens mij wel een goed plekje te vinden zijn. Alleen dan moet de eigenaar wel de moeite nemen...
Grapjas.......succes dan maar in deze omgeving.....
het is nu eenmaal de waarheidApple schreef:Ninx, in mijn specifieke geval zal het niet in het voordeel van de knol werken (al eerder uitgelegd in dit topic).
Ik heb trouwens nav dit topic wat gezocht op oude topics. In 2003/2004 kon je nog gewoon vertellen dat je paard niet op het land kwam zonder dat er gelijk veroordelend gereageerd werd. Meer belangstellend vragend naar het hoezo.
Apart idd denk dat toen mensen alles nog niet zo zielig vinden als nu en dat iedere jan boerenlul nu een paard kan kopen voor een scheitprijs......verloedering van de paardensport.
Prisca schreef:Apple schreef:Ninx, in mijn specifieke geval zal het niet in het voordeel van de knol werken (al eerder uitgelegd in dit topic).
Apart idd denk dat toen mensen alles nog niet zo zielig vinden als nu en dat iedere jan boerenlul nu een paard kan kopen voor een scheitprijs......verloedering van de paardensport.