het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:57

boemel schreef:
Ah Lathum is redelijk dichtbij ons. Denk kwartiertje rijden. Ik hoor van alle kanten goede dingen over Lathum.
Hoe kwam je bij die clinic? Worden daar vaker clinics georganiseerd.

Deze was van Marlon van Wissen.
Rijdt ik vaker bij, kan proefgericht of gewoon les.
Ze heeft nog 2 data open staan met clinics!
Je kan daar ook gewoon de baan huren.

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:12

Het zal wel heel dom zijn, maar ik ken haar niet.

We hebben zelf een goede baan en wonen achter een wedstrijdlocatie met oefenbanen, dus was alleen geïnteresseerd in de clinics daar :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:23

Marjan.
Hoezo pijnlijke voeten. Waarom dat?
Heeft ze dan artrose?
Sorry als ik er overheen gelezen heb.

Belker.
Wat verdrietig van die man op vakantie.
Maar voor je man wel mooi als hij dat kan doen.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:49

boemel schreef:
Het zal wel heel dom zijn, maar ik ken haar niet.

We hebben zelf een goede baan en wonen achter een wedstrijdlocatie met oefenbanen, dus was alleen geïnteresseerd in de clinics daar :o

Je kan is googlen. Ben zelf altijd wel erg blij met haar. Ze is jury tot hoog niveau en is erg uitgebreid in haar feedback.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:16

Nee geen artrose en ook goed op de botten. Ze heeft hele dunne zolen en we krijgen het maar niet beter. Heb van alles geprobeerd.. alle soorten ijzers, smeden , bekappers enz. Die voeten blijven uitzakken. Hoefbeen staat negatief en tja jaren verwaarloosd dus kan nu gewoon nooit meer goed worden.. zelfs de beste smeden zeggen, paard krijgt nooit normale hoeven

Oh en da vermoed ook ems dus ze zal ook nooit slank worden zegt ie wat ook weer extra belasting is

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:17

Marjan, je bent al heel lang met Kaat aan het kwakkelen. Als ze door haar dunne zolen, de stand en het gewicht niet pijnvrij wordt is er maar 1 oplossing. Een paard keeft in het nu en kijkt niet naar de toekomst. Sterkte. Ook met de impact die dat heeft op paard aan huis houden.

Clinics zijn leuk, maar niet in de zomer. Dan haak ik af.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:19

Phoe wat een weg heb je al bewandeld.
Wat naar al dat getob. :knuffel:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:21

Ja ben al heel lang bezig.. maar goed snap dat de dierenarts even nog een keer wil kijken en ik kan even wennen aan het idee. Verder even de paarden weg van huis en even rust

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:35

MarjanB schreef:
Ja ben al heel lang bezig.. maar goed snap dat de dierenarts even nog een keer wil kijken en ik kan even wennen aan het idee. Verder even de paarden weg van huis en even rust

Sterkte.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:14

Wat een getob Marjan.
Gaan ze even weg van huis omdat jullie op vakantie gaan of om bewust even afstand te nemen?
Snap alleen niet zo goed waarom de DA over een maand nogmaals wilt kijken, is de smid net geweest? Wat gaat een maand groeien verschillen tov eerder getob?
Bedoel het niet bot ofzo maar oprechte interesse in wat de gedachtegang nu is (zeker gezien je al zoveel geprobeerd hebt).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:34

Snap ik! Ze staat nu net sinds twee weken op een nieuw soort kunststof beslag.. dus hij wil kijken hoe het is op het moment dat ze naar de smid moet. Hij heeft ook foto’s gemaakt van haar hoeven want hij wil de stand vergelijken. Snap ik ook want hij weet niet hoe die voeten elke keer weer onderuit zakken. Dit is een nieuwe kliniek voor ons omdat we deze kant op verhuist zijn. Andere da jaren terug heeft al eens gezegd ik zou dr inslapen, daarna werd ze weer een tijdje beter door hulp van een erg goede smid. Toen weer een blessure door een trap op de wei. Daarna van stal moeten verhuizen omdat daar gewoon niks mogelijk was. Weer een goede smid aangeraden gekregen en dat was uiteindelijk te hoog gegrepen. Weer een andere, dat ging goed als ie er zin in had. Na het verhuizen hierheen keuze gemaakt om het roer om te gooien en het een jaar te proberen.

Was laatst bij Klaas feuth voor examen. Kaat was examen paard en ze schrokken ook daar van dr voeten. Hij wil wel helpen, maar ja dat kost ook weer zo veel geld en ik ben de beloften een beetje zat zeg maar want niemand heeft me nog wat gebracht op lange termijn.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:15

Pfff wat een ellende Marjan!
Waarom gaan de paarden even weg bij huis? Allemaal dan ook?
Heb je een foto vd hoeven? Ben wel benieuwd hoe ze er dan bijstaat.

Hier begint de merrie toch aanstalte te maken. Hopelijk voor t einde van deze week toch een veulen ernaast. Ik ben wel klaar voor n knap veulentje!

De katten hebben de plant gesloopt…
Heb ze vandaag ook naar buiten gehad!
Zoekplaatje vind er 3 hahaha (Let niet op de troep, zijn bezig met de tuin (en 100 andere dingen))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:25

Lorette wat een leuke paarden heb je! <3

Balko fijn plaatje <3
Edit: zie net je nieuwe post. Hihi die kleine slopers toch!!

Flubberboot wat een pech dat tet toch met pensioen is en nu ook weer kreupel loopt -O-

Waarom de haast Boemel? Als het zo fijn gaat en je kan nu een beetje focussen op de opvoeding zonder de bemoeienis van die andere twee is de situatie wel fijn toch? Hoe doet ze het verder? Begint ze zich al een beetje thuis te voelen? Succes met je grondwerkles morgen.

Jeetje wat een gedoe Marjan! Klinkt allemaal niet zo heel positief := … heb je al bedacht wat je gaat doen als ze wel pijnvrij kan leven? Klinkt alsof je niet heel veel andere opties hebt dan laten grasmaaien? Zo wordt het een dure hobby, met vooral veel zorgen.

Hoop voor je dat je ‘goede’ uitslag krijgt, maar anderzijds als het steeds zo twijfelachtig is en vol belofte blijf je ook maar aanmodderen.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en wijsheid toe met de vervolgstappen uitzetten in dit traject Y;(

Kan even niet helpen dat ik ineens bij mezelf dacht wat heeft iedereen hier toch een pech met die paarden -O- . Het leed dat paarden aan huis hebben heet??

——

Vandaag ben ik even naar de opfok geweest, Sansa is jarig en vandaag 1 jaar geworden. Ze kruipt steeds meer uit haar schulp en heeft echt zo’n leuk karakter <3 ik heb haar even verwend met een poetsbeurt. Niet dat je dat in het resultaat ziet… :+ En natuurlijk moest ze even op de foto :Y) heb nog snel een klein beetje Photoshop erover heen gehaald, maar er is geen redden aan _O- .
Van de week maar weer even zakje slobber scoren bij Welkoop voor Sansa’s verjaardag. *\o/*

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 06:23

Voor degenen die het interessant vinden :7

Hoe ik dr kocht (14 weken op de ijzers en kon nog wel ff zeiden ze) juni 2019
Rv
Afbeelding
Lv
Afbeelding
Tussendoor bij een smid die op een kliniek werkte.. nou ja ze moest maar niet meer in de wei want ijzers kwamen er anders onderuit..
Afbeelding
Afbeelding
Toen da laten komen en adviseerde inslapen op basis van deze foto’s. Rob Renierie gebeld, die heeft me toen uit de brand geholpen. Ze heeft toen een maand op pijnstillers gestaan.
Lv
Afbeelding
Rv
Afbeelding
Sprongetje in de tijd.. Weer een smid die het niet aan kon
Afbeelding
Bij de laatste smid waar het in eerste instantie goed ging maar die te arrogant was om altijd goed werk te leveren. Paarden inmiddels aan huis.
Afbeelding
Afbeelding
Besloten van ijzers te halen en na tijd kats kreupel dus naar smdc om bevangen uit te sluiten
Afbeelding
Afbeelding
Beslag van daar ging mis
Afbeelding
Afbeelding
Tussendoor nog op gips ivm proberen de voet weer in model te krijgen
Afbeelding
En recente foto’s heb ik niet maar zal ik later vandaag ff maken. Stand is drastisch verbeterd maar goed de zool dus niet..

Dus tja -O-
Oh ja hoefkwaliteit was altijd erg slecht en ijzers kwamen er eigenlijk altijd af zodra het wat langer nat was. Daarom voor plakbeslag gekozen om de wand heel te houden. Dat werkt goed gelukkig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:29

Oei wat een slechte stand in het begin, zelfs mijn dochter van 9 keek mee en zei mama dat klopt zo niet

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:47

@Marjan: wat een gedoe en ellende toch :(:) arm paard ook, dan klopt dat gezegde wel van "no feet, no horse". Ik snap ook wel dat je haar niet zomaar laat gaan, als ze verder helemaal goed is maar dat gesukkel met die voeten, pfff. Sterkte!

@Stephanie: ze ziet er wel erg knap uit voor een jaarling <3

en nog veel lieve poesjes gezien :D

Staan alle paarden hier nog op de wei? Ik overweeg door aanhoudende droogte ze terug enkele weken op de paddock met hooi te zetten om het gras rust te gunnen...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:54

Jee... Wat heb je al veel gedaan.
Hopelijk werkt dit kunststof beslag wel goed.
Het dempt wel.

Wat een knappe jaarling.

En haha slopende poezen }>
En de laatste loodjes.

Ja hier wel op de wei.
We kunnen een beetje sproeien en net zo hun stukje groen houden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:55

Hier staan ze vooral op de wei om het hooi dat is blijven liggen op te ruimen :+

Naast dr hoeven hebben we al t volgende gehad _O-
Aanhoudende oogontsteking, blijkt immungemediteerde keratitis. Nu is het vrij rustig de laatste tijd en staat ze sinds gisteren weer met een blauw uitgeslagen oog. Dus ben weer oogzalf aan het smeren.
Ze heeft een gat in dr sprong gehad waar schuim uit kwam
Een klap op dr pees van dr achterbeen
Zandkoliek met 1,5 week kliniek

Verder ziet ze er stralend uit nu _O-
Afbeelding

Dr hoeven nu
Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:56

Dat zijn mooie crocs :D

Wat een Pechvogel.
Maar ze ziet er idd goed uit.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:42

Wat een heftig hoeven verhaal. Wanhopig zou ik er van worden. Echt knap dat je blijft zoeken naar oplossingen.

Prachtige jaarling!

Hier staan ze er wel lekker bij. Ik heb zo veel zin om met Roos aan de slag te gaan. Ik denk dat ik vandaag maar eens een boomloos zadel op haar rug knoop. Dat is dan de eerste keer.

Verder geniet ik enorm dat de tuin rondom het paardenpad steeds meer vorm krijgt doordat de vaste planten zich ontwikkelen. Alles groeit nu hard en langzaamaan ga je zien dat ze echt door een tuin lopen inplaats van een distel veldje.

Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:56

Een heftige historie van problemen Marjan!

Ziet er uit als een heerlijk plekje Malenka.

Solleke_Noah, ja ze staan hier in de wei. We sproeien wel regelmatig.

Stephanie, haast? Volgens mij is er nergens haast bij :o .
Paarden zijn kuddedieren en voor mij horen ze bij elkaar te lopen. Dat doen we dus pas als jonkie fijn en vertrouwd in de omgang is.

Ze doet het op zich goed. Ze loopt netjes aan een touwtje mee en laat zich inmiddels probleemloos afspuiten. Poetsen vindt ze heerlijk.

Haar spijsvertering is nog niet op orde.
Haar mest was aan de dunne kant, maar gisteren had ze voor het eerst mestballen om vervolgens weer terug te gaan naar slechte mest. En daarbij is ze jeukerig. ;( Dat heeft nog wel wat aandacht nodig. Ze zou recent ontwormd zijn, maar zekerheidshalve heb ik een mestonderzoek besteld.
En ik denk dat ik een darmkuurtje ga bestellen. Een Fries op koeienkuil en brood maakt de boel behoorlijk overstuur.
Vlozaad eet ze nu gelukkig goed.
En ze oogt ook happy.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:02

Malenka wauw!

Marjan, jeetje ik schrik ook van de hoeven…
Maar ik snap ook dat je zegt, iedereen geeft je hoop maar er gebeurd weinig.
Ze ziet er inderdaad wel goed uit!

Hier ook op de weide. Wel al sproeiende.
Wel lastig want het weitje wat ik voor merrie en veulen groen hield heb ik nu wel mn sportmerrie in staan.
Mijn ruin blijft namelijk springen, maar alleen op haar…
En als ze samen staan word ze accuut weer hengstig lijkt t…
En ik denk dat je zelf weet dat je er alles aan gedaan hebt straks.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:11

@boemel: mijn ervaring met vlozaad is dat de eerste dagen de mest er steviger van wordt en juist de laatste dagen van de kuur wordt het wat losser/dunner. Verder kan ze natuurlijk ook heftiger reageren op één onderdeel in het voer.
Missy kon bijv. niet tegen soja en ging dan aan de dunne.

@balko: hopelijk gaan de katjes niet doorkrijgen dat het hek een prima klimhek is, want dan zijn ze zo weg.

@marjan: je hebt het idd al flink voor de kiezen gehad met haar. Ik ben benieuwd wat dit plastic beslag gaat brengen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:12

Marjan, respect voor wat je doet. Heel veel sterkte en straks ook even. 3 weken rust.
Hier zijn de weides nog groen door sproeien en hoog gras. Dus ze staan er nog op.
Boemel, ik heb goede ervaring met de happy belly solid van the greenvalley healthproducts. Fijn spul om de darmen op orde te krijgen. Fiesta jeukt hier bij te lang op het gras, dus die is echt fructaan gevoelig. Te lang is dus langer dan een uur op weiland met vooral engels raaigras. De weidjes met weinig gras en veel kruid gaat wel goed.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:24

Sproeien jullie dan met regenwater of slootwater of hoe moet ik dat voor me zien? Wel lekker hoor! Wou dat er hier nog wat groene sprieten waren....

Mooi met die rozen Malenka!

Pfffffffffffff, een vlaamse gaai heeft net vier v/d vijf winterkoning baby's geroofd :'( die in de vliegenkap woonden. Ik was maar net op tijd om de laatste te redden, echt zo k*t!!! Arme baby's :( en ze deden het zo goed.