Daihyo, je bloemen- en kruidenstrook zijn prachtig, zo vrolijk en kleurrijk! Welke bloemen- en kruidenmengsels heb jij gebruikt? Of heb je steeds losse kruiden en bloemen gezaaid?
Laatst bijgewerkt door Steentje op 26-07-24 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb nu Ukies bloementuintje gezaaid en los goudsbloem en zonnebloem uit de oogst van de bloemen van vorig jaar. Maar ik hoop vanaf januari zelf mooie zaaimixen te kunnen verkopen via mijn webshop
Komkommerkruid eten? Ik vond het nogal harig en prikkerig
Marcella
Geplaatst: 26-07-24 23:29
Ir111 schreef:
Welk deel van het komkommerkruid eten jullie dan? Want van wat ik geproefd heb vind ik het vooral harig...
De bloemetjes.
Steentje
Geplaatst: 07-09-24 00:42
Ik mis je updates over je paradijsje en je drie vrolijke musketiers.
Ik ook! Hopelijk niets aan de hand met je ? ( waarbij je natuurlijk niets verplicht bent hoor, maar ik vind het leuk om je te volgen)
Daihyo
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-24 13:21
Nee alles gaat voorlopig goed. Zijn gangetje. Jim wordt wel wat slechter, dus daar wil ik binnenkort de dierenarts voor bellen om weer foto’s van zijn slechte been te maken.
Verder vooral druk met zaad oogsten uit de bloemen en de boel winterklaar maken. Alles weer gemaaid, kapotte palen vervangen (had er tijdelijk prikpaaltjes neergezet), de zitmaaier doet het weer . De rotzooi dat op de plek lag van toekomstige hooihok is weg, dus daar kunnen we plannen voor maken. Aankomende week een paar kuub zand bestellen. En dan zijn we een heel eind klaar voor de winter.
25 september komen ze foto’s maken van Jims slechte been. Gister liep hij er echt kreupel op. Dat heeft hij wel vaker nadat hij opstaat van het rollen ofzo. Maar dat is dan maar even. Gister hield me dat veel te lang aan. Nu wilde ik toch al controlefoto’s maken over hoe de blessure zich heeft ontwikkeld, dus vanmorgen meteen gebeld.
Maar meneer rende vanmorgen gewoon de wei in. Wel stijf en ontlast dat been wel, maar niet meer kreupel. Blijft toch moeilijk en wisselend.
Vandaag een wilgenlaantje gemaakt. Het is nog niet helemaal de tijd om te planten, maar deze staan al een tijdje in een emmer water te wortelen en moesten echt de grond in. Aangezien het deze week natter en koeler wordt, nu maar gedaan. Links en rechts 5 stuks. Dat het maar mooie boompjes mogen worden.
Afgelopen week een lekker wandelingetje gemaakt met de senior. Braaf en lief als altijd
Daarna een nieuw speeltje in de paddock gelegd. Het was heel even interessant. Voor een minuut of 5. En daarna gingen we weer over tot de orde van de dag
Verder heb ik wat wilgenstruiken in onze tuin gesnoeid en in het water gezet. Die groeiden nogal groot, dus hopelijk gaan ze wortelen en kunnen ze dan bij de paarden neergezet worden. De roze katjeswilg en de flamingowilg
Vandaag nieuwe stukken schapenhek op gehaald. Ik heb al wat staan, maar wil de hele mesthoop ermee afschermen. Behalve de ingangen dan. Morgen plantjes halen. Vrijdag wordt er zand gestort aan de voorkant omdat het daar wat glad wordt. En zaterdag tegels halen voor om de voerplekken. Dan zijn we een eind richting winterklaar
Ja dit is kastanje. Ik heb al een stukje staan van hazelaar hout. Ze zijn er ook van robinia, maar die wil je niet bij je paard hebben.
Ik heb nu 6 meter staan. Daarnaast een takkenril, die nog wat hoger moet worden Aan de andere kant kom dan ook nog zo’n hekje, maar dan lager. Vanaf de wegkant gezien staat het hoge hek. De andere kant ziet niemand behalve ik. Maar ik vind het wel mooier zo
Karuna: volgende week woensdag komen ze foto’s maken en dan vergelijken met die van 2 jaar terug. Dus dat is nog even afwachten.
We hebben veel libelles hier dit jaar. Grote ook. Rood, bruin, groen, en deze blauwe. Apart, want er is geen water in de buurt. Ja de IJssel, maar dat is nog wel een stukje.