Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:59

Duo P, wij hebben dus ook vooral ijs, sneeuw is weer deels weg, was maar max 2 cm maar alles vol ijs. Deken die ik gewisseld heb kan ik gewoon rechtop neerzetten knoerhard
Moet zometeen naar Maastricht rijden, hoop dat de wegen beter begaanbaar zijn dan straks naar het Noorden, als heb ik nu voornamlijk snelweg

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:01

hier alleen stuifsneeuw, gelukkig geen ijs. wel druk geweest omdat het onder het dak door is gesneeuwd de garage in en al het gereedschap onder de sneeuw zat. verder komt de stukadoor morgen, dus we hebben in huis ook nog een en ander te doen. helaas hier de drinkbakken ook bevroren, en mogelijk het eerste stuk grondleiding, moet ik toch nog met emmertjes zeulen :+
paarden vonden het wel leuk, merrie heeft vrolijk rondgegaloppeerd en shettie is eerst gaan rollen. van 1100 tot 1630 buiten gestaan, en toen hadden ze het ook echt wel gehad.

ik ben er wel over uit, ik wil niet naar wendely toe verhuizen :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:01

@l-n: ik hoop het voor je.

Hier nog steeds wolken stuifsneeuw die langs komen. Ik zag vanmiddag in het weiland achter zelfs een mini wervelwind van 2 a 3 mtr hoog.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:02

Lynn
Jij zit maar een stukje bij mij vandaan.
Maar hier eerst ijs gevallen en daarna de sneeuw er nog op.

Brr zo eng.

Snelweg en grotere 80 km wegen zullen wel gaan, die zullen wel flink gestrooid zijn.

Ik moet morgenvroeg naar de huisarts, maar dat ga ik dus echt niet doen.
Hier word niet gestrooid en net gekeken de weg is ook 1 ijsbaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:03

Jade schreef:
ik ben er wel over uit, ik wil niet naar wendely toe verhuizen :')

Je bent nergens 'veilig'... een kennis van mij uit de woestijn van Arizona had afgelopen week ineens sneeuw :oo

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:03

Dat is inderdaad niets zoveel ijs en sneeuw. Hier is de grond ook wel nat maar het gaat pas later vanavond vriezen, is nu nog rond het vriespunt. Ik ben wel benieuwd met de auto als het hier echt hard gaat vriezen. Het liefst zou ik met mijn eigen auto rijden die gewoon vlot start ondanks het feit dat hij nu al twee maanden stilstaat. Gisteren nog een tijd stationair laten lopen ivm accu-onderhoud. Laatste keer was drie weken geleden, startte ook meteen na zes weken stilstaan. Maar koppelen doet zeer. De andere auto is een automaat...

Maastricht is goed begaanbaar volgens mij.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:06

Ik ga morgen toch niet richting Eindhoven rijden. Hier voor ons huis ligt al 1 grote ijsbaan.

Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:10

Maartje, oh dat wordt/is wel een blub zo in de paddock. -O-

Lorette, ah da's wel balen dat je nu alsnog een gatenkaas hebt. Hopelijk heb je daar straks niet te veel last van als het gaat aanvriezen.

Ideaal dat sommige zo'n shovel/sneeuwschuiver hebben. Hier moet gewoon alles met de hand.
En dat ijs! Vooral bij DuoPenotti!

Belker, mooie foto's! Werd je camera niet te nat door de sneeuw? Ik heb de spiegel reflex maar binnen gelaten en de waterdichte camera gebruikt. Die maakt niet zulke mooie foto's natuurlijk, maar durfte het niet aan met de andere.

Robijntjah, heb je gewandeld?

Winterwandeling gemaakt. :brr: :Y)
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 18:20

De diva’s hebben op het uitmesten in de ochtend op stal gestaan. Werden steeds zeurderiger dus heb ze nog een half uur laten afkoelen zodat ik rustig kon mesten. Leverde nog wat mooie plaatjes op en wat actie.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:32

Leuke foto's <3

Ja een mini stukje want buddy heeft ontdekt dat er weinig stroom op de draden staat dus die liep bij de buren :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:50

Hier de paarden ook veel binnen. Af en toe ff lekker de paddock in maar staan dan op een gegeven moment hier naar binnen te kijken van joh prima dat je lekker warm binnen zit mare wij dan??
De hevige wind maakt het gewoon extra koud. Water bevriest niet echt merk ik. Ze hebben wel meer trek in hooi, dus dat lekker gegeven zodat ze zichzelf sneller warmer kunnen houden.

De varkens kwamen even buiten, grote ogen en hup hun hok weer in. Ik had verwacht dat ik de konijnen wel meer zou zien maar die zitten ook lekker bovenin in hun hok.

Honden daarintegen vinden het geweldig!

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:36

maximosa schreef:
Ik heb ze nog binnen staan. Zijn hier meer? Zijn behoorlijke sneeuwduinen vN stal naar paddock. Binnen sneeuwt het hier ook..hooihok heeft golfplaat dak en stuift het onder door. Gevolg sneeuw ophoping op hooi. En gister net nieuwe binnen gekregen. Denk heb ik een voorraad. Dus alle gaten van dak volgestopt met bubbelplastic. Bovenste hooipakken er af gehaald. Uitgeschud/geveegd. Nou hoop dat het snel ophoud. Vooral met waaien. Dat scheelt gestuif.

Hier staat ze ook nog binnen, vandaag 2x even 10 minuten los met uitmesten, maar ze rennen meteen de box weer in als het kan. Waait hier ook hard.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:53

Mijn paard hangt vol ijspegels gewoon :+

Dit was in de ochtend, toen viel het nog een beetje mee buiten dat hij zichzelf een extra isolatie laag had gegeven :')
Afbeelding

Dit was rond een uur of 4...
Afbeelding

Hij besloot ook dat het een leuk grapje was om de net gevulde waterbak na een paar slokken met een grote slinger door de hele paddock te mieteren -O- . Mooi man, Fuchsen :')

Er ligt hier behoorlijk wat sneeuw. En daarnaast ook nog flinke sneeuwduinen. En geloof dat er vannacht en morgen nog meer gaat vallen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:55

Hier willen ze niet naar binnen :+ ik voer altijd binnen en ze wisten niet hoe snel ze weer naar buiten moesten. Tis wat :+
Ze zitten inderdaad ook helemaal onder de ijspegels maar ze lijken er weinig van te hebben

Iemand nog een idee om Cheetah aan het eten te krijgen? Zelfs de slobber gaat er nu niet meer in en ik vind het niet zo fijn dat hij met dit weer niet zo goed eet :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:00

Oeh Maartje dat is wel heel vervelend als ze nu niet eten. Wat heb je al geprobeerd en waar moet het aan voldoen?

Dit is dan toch best leuk om te zien. <3
Ik geniet echt van alle foto's en video's. Maar wel het liefst dichtbij de houtkachel. :brr: Die wind maakt het wel heel koud.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:02

Heerlijk alle sneeuw foto's!
Oh maartje dat is vervelend als ze niet eten! Al iets van appelmoes of appelsap er doorheen geprobeerd?

Ik was vanochtend op tijd op. Werk in de zorg gaat gewoon door dus maar wat eerder vertrokken. Wel heerlijk gewerkt, de reactie van de cliënten op de sneeuw is zo leuk <3

Hier stonden de paarden gisteravond met z'n allen met hun kont in de wind (ipv in de stal 8)7 )
Vanmiddag mochten ze even los op de wei, vonden ze heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:06

@malenka: die paarden er achter leven zich ook goed uit :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:09

Haha leuk, ze maken er mooi hun eigen feestje van! Wel leuk dat er nog meer paarden vlak bij staan ook!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:12

Hier echt onder de indruk. Je zou zeggen dat Friezen juist die sneeuw prachtig vinden. Nee hoor. Net gemest, kijk om de hoek en dat ding rende zowat mij omver om naar binnen te komen. Mn kwpner vond het daarentegen prachtig haha.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:18

Ja het is heel fijn dat de buurvrouw ook twee paarden heeft. Ze hebben toch wel wat aan elkaar zo. En nog leuker is dat zij ook een jonkie heeft die ze in de endurance uit wil gaan brengen. We zitten behoorlijk op een lijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:19

Genieten van al jullie sneeuwfoto's <3

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:21

Heerlijk die vrolijke paarden maar blijkbaar niet alleen maar liefhebbers.

Maartje_M schreef:
Hier willen ze niet naar binnen :+ ik voer altijd binnen en ze wisten niet hoe snel ze weer naar buiten moesten. Tis wat :+
Ze zitten inderdaad ook helemaal onder de ijspegels maar ze lijken er weinig van te hebben

Iemand nog een idee om Cheetah aan het eten te krijgen? Zelfs de slobber gaat er nu niet meer in en ik vind het niet zo fijn dat hij met dit weer niet zo goed eet :=

Hier deed fenegriek door de slobber het goed bij paard dat door stress (verhuizing) niet wilde eten. Maakt het toch wat smakelijker dan gewone slobber en werkt eetlust opwekkend. Mits ze van die smaak houden dan.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:23

Hier ook veel sneeuw. Wind stond verkeerd en waaide voor deel de overdekte paddock in. Ook sneeuwduinen. 3,5 uur bezig geweest met stukje voor paddock en in binnen paddock verplaatsen. Erf verder niet gedaan. Ze lopen bij mij los en staan niet op stal in boxen. Nu kreeg ik de vraag of ze niet naar binnen konden. Mijn 4 jarige is de gekste, rent gewoon over de sneeuw op het erf. Doe mijn ogen maar dicht. Binnen staan kent ze niet. Ze heeft nu al heel veel energie en denk dat ze dan helemaal gek wordt. En tja, als je ze dan buiten zet ontploft ze helemaal. Wat is jullie ervaring, dat ze weten wat ze doen...? Het is nu niet heel glad of zo. De oudjes houden hun gemakje. En zouden jullie ze ook buiten laten? Overdekte paddock is 10 x 16 en heb daar nu ook een hooibak ingezet. Schuilstal staan ze normaal veel maar nu niet zag ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:24

Dat is heel leuk malenka!

Ik heb me zojuist ingeschreven bij de vereniging hier om de hoek haha!

Ik denk dat ik morgen misschien een klein eindje ga stappen onder de vrouw.

De wind valt hier overigens echt alles mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:45

De wind is nu idd beter te doen, minder snijdend.
Peps is al helemaal gewend aan zijn wappergordijntje voor de deur en weer waar hij door naar binnen moet.
De cavia deed het net niet meer, maar dat had ik al verwacht.