Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:00

Utopia, uitlaatservice of iets dergelijks ga ik niet aan beginnen, dan heb ik hond zodat een ander er plezier aan heeft. Best is een baan te vinden waar een hond geen probleem is, maar ja die zijn er helaas niet zoveel. Ooit... :D

Claudia, leuke plek!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:31

Wij zijn ook niet 24/7 thuis, werken allebei ook fulltime :) maar de honden vermaken zich wel met de paarden en de kippen. Dat is wel ook de reden dat we er nu twee hebben trouwens, kunnen ze samen spelen en waken :D

Claudia zal zo even op Funda kijken, ben benieuwd!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:39

Mooi huis Claudia! Lekkere grote tuin ook volgens mij, en zwembad lijkt me ook heerlijk!
Huis zelf hoeft ook niks aan te gebeuren volgens mij of wel?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:51

We moeten alles sausen en de grote slaapkamer gaat door de helft (de inloopkast gaat er dus uit).
Heb 3 kinderen en het kantoortje beneden is echt te klein als slaapkamer.
En er komt half mei een nieuwe keuken in.
Voor de rest vrij weinig aan doen dus.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:24

Leuke plannen Claudia. Wanneer gaan jullie over?

Libera, wij hebben niet zoveel ruimte dat dat voor ons haalbaar is. Anders was dat zeker een optie geweest. Voor in de toekomst op een andere plek misschien nog eens een optie.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:49

We gaan over als het af is.
Was nog wat vergeten, we gaan de parketvloer beneden schuren en wat lichter aflakken.
Ik heb tot 2 maart de tijd om ons andere huis leeg te krijgen dus hoef niet te haasten.
De 2 kleinste slaapkamers heb ik vandaag al bijna helemaal gesausd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:29

Sterkte voor je vriend Utopia! Lijkt mij erg pijnlijk.....

Verder zie ik leuke namen voorbij komen. Ik ben niet erg creatief wat dat betreft. Mijn bonte pony heet Vlek (in zijn paspoort staat Raichu, maar dat vind ik lastig uit te spreken), mijn oude ruin heet officieel [***], maar is intussen omgedoopt tot Dibbes (ouwe Dibbes) en mijn dame heet officieel Hycara II C en dat is Diva geworden (heeft mijn man bedacht omdat ze nogal hooghartig kan kijken), meestal noem ik haar Dief, Dieffie, Diefstra enz.

Ik ben al jaren een groot KWPN liefhebber, maar naarmate de jaren verstrijken denk ik ook weleens aan een leuke Haflinger oid.

Als alles lukt krijgen wij in april van dit jaar er ook een pup bij. Een [***] [***] <3 . Mijn man en ik zijn afwisselend veel thuis en we hebben een grote tuin, dus het is prima te doen.

Mooi huis Claudia!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:42

Beterschap Utopia, klinkt erg pijnlijk

Owww een mechelaar, leuk, ik ben gek op herders

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:39

Ik heb geen goede ervaringen met Mechelaars, maar met goede opvoeding zullen het vast ook leuke honden kunnen zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:43

JudithO schreef:
Ik heb geen goede ervaringen met Mechelaars, maar met goede opvoeding zullen het vast ook leuke honden kunnen zijn :o

Wij hebben ze vroeger thuis ook altijd gehad. Geweldige dieren. Maar zoals voor alle dieren geldt inderdaad dat een goede opvoeding ontzettend belangrijk is.

De eerste hadden we als mega lieve huishond en had 2 PH (politiehond) certificaten. Hij maakte zeker indruk met zijn voorkomen, maar was zo ontzettend lief. Ging soms zelfs mee naar de lagere school.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:48

Zelfde geldt voor Duitse Herders, voedt ze op, geef duidelijke grenzen aan en het zijn super leuke en lieve gezinshonden!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:48

Ik ben gegrepen waar de eigenaar naast stond.
En ik ken er meerdere die als erfhond worden gehouden, die je echt niet wilt tegenkomen als ze uitbreken...
Dus geen Mechelaar voor mij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:02

JudithO schreef:
Ik ben gegrepen waar de eigenaar naast stond.
En ik ken er meerdere die als erfhond worden gehouden, die je echt niet wilt tegenkomen als ze uitbreken...
Dus geen Mechelaar voor mij ;)

Kan ik goed begrijpen.

De erfhonden waar je het over hebt is natuurlijk een zeer kwalijke zaak! Echter kunnen deze honden daar niets aan doen. De eigenaren zouden op de vingers getikt moeten worden.

Ik ben ooit gebeten door 2 Rotweilers van een vriendin. Ik kwam op ziekenbezoek en was er al regelmatig over de vloer geweest...... Vanuit het niets greep 1 vd honden mij in mijn rug en de andere had, 2 seconden daarna mijn bovenarm te pakken :j .

Ik zal zelf nooit een Rotweiler nemen, maar dat zou ik voor het bijtincident ook al niet willen omdat het ras mij niet aanspreekt.

En daarbij blijf ik zeggen dat ELKE hond ongeacht het ras goed, consequent en eerlijk opgevoed dient te worden.

Mijn Drent met zijn lieve, krentenbollenhoofd is mega waaks en daar ben ik erg blij mee. Hij zal echter niet zomaar bijten, maar mensen blijven wel keurig achter het hek wachten (waar ook duidelijk een bord op zit dat ze moeten wachten) tot ik of mijn man eraan kom. Maar goed, hij is dan ook keurig opgevoed :o .

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:03

Ben ik het mee eens hoor, dat elke hond lief kan zijn als ze maar goed opgevoed worden.
Zo jammer dat sommige baasjes het voor hun dieren verpesten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:10

Ja echt vreselijk sneu -O- voor sommige dieren. En zeker voor de HR rassen.
Met de juiste baas is er veel mogelijk.
Uiteraard niet alles, want in het voorbeeld dat ik heb meegemaakt betrof het ook goed opgevoede Rotweilers. Eerlijk gezegd denk ik wel dat mijn vriendin de dieren iets meer uitdaging had kunnen (moeten) bieden, maar dat is natuurlijk gezeur achteraf.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 16:55

Zodra de hond wordt aangeschaft als (onbewuste) compensatie drang van de baas krijg je vaak verkeerd opgevoede dieren.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:27

Sommige baasjes zijn ook gewoon 'te lief'. Hebben geen idee dat hun hond de baas is, ipv andersom. Begrijpen de hondentaal niet etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:42

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 12:11

wat ik bij die van mij zag is dat dat echt niet lukt en ze in de netten blijven hangen. Die van mij hebben een greenguard. Teveel uitstekende onderdelen die in die netten prikkelen ze kregen het hooi niet te pakken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:33

Ja, de shet had dit, kon nog goed eten Hij had een greenguard masker en ik heb fijne maas netten

welke uitstekende delen beven hangen bij jou?

Robijn hadden jullie geen dochter / stiefdochter of haal ik nu dingen door elkaar? Omdat er staan kinderen vanaf 12 jaar. Ik persoonlijk zou een sterk ras niet als volwassen hond met al iets van problemen durven aan te nemen met kinderen. Dan liever als pup dat ik de opvoeding ook meteen zelf kan doen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 12:39

Die gespen van de greenguard naar ook dat plastic waas die gespen aan vast zitten. Paarden kregen het hooi niet te pakken met hun tanden en uit frustratie gooide ze met hun neus die netten omhoog. Die op hun beurt weer aan die gespen bleven hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:54

Mijn vriend haar dochter, 5 jaar oud en zeer beperkt bij ons. Tevens de mogelijkheid om de hond los te laten in zijn eigen ruimte waar zij niet bij kan komen zonder toezicht.

Hmmm... Ik ben de opties eens aan het onderzoeken wegens uiteenlopende voerbehoeftes.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:06

Mijn paard kon met een graasmasker met zo’n gat gewoon uit een slowfeeder Maas 3x3 eten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:13

De haf en shet eten in de zomer ook gewoon met een graasmasker uit de slowfeeders, heb wel iets grotere maas dan 3 x 3.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:46

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes :+:

Mer1980 schreef:
Oei Utopia dat is niet fijn, ligt ie in Sankt Johann? Of hebben ze hem doorgevlogen naar Kitzbuhel?

Ze hebben hem naar Sankt Johann gevlogen, zijn we daar ook weer geweest :P Hij lag met mooi uitzicht op de Wilder Kaiser <3

Libera schreef:
Wij zijn ook niet 24/7 thuis, werken allebei ook fulltime :) maar de honden vermaken zich wel met de paarden en de kippen. Dat is wel ook de reden dat we er nu twee hebben trouwens, kunnen ze samen spelen en waken :D

Hier net zo! Daarom willen wij er later ook nog 1 bij, zijn ze lekker samen :D
Kunnen ze bij jou het erf niet af dan? Of heb je een stuk voor ze afgezet?